آمار ناامیدکننده فروش گوشی های سه ماهه اول شرکت اپل در بازار اروپا در 5 سال اخیر

3
۱۵,۳۶۹

در حالی که مشکلات شرکت اپل در بازار های چین و هند به خوبی مشخص است و در سال های اخیر بسیار مورد بحث قرار گرفته است، روند نگران کننده فروش و سود این کمپانی باعث شده است تا موسسه شرکت بین المللی داده (IDC) امروز اقدام به انتشار گزارشی در رابطه با مشکلات فروش این کمپانی در سایر نقاط دیگر جهان کند.

نتایج حاکی از سقوط شرکت اپل در فروش محصولات خود در سه ماهه اول سال 2019 در کشور های اروپایی است و این نا امید کننده است که فروش این شرکت در سایر نقاط دنیا نیز به همین شکل است؛ اما باور کنید یا نه، بازار فروش اپل در سایر قاره ها نیز نه تنها در سال جاری کاهش داشته است که نتایج نشان می دهد که این شرکت فروشی ضعیف تر از تمامی سال ها را در این سه ماهه تجربه کرده است که برای این شرکت کوپرتینوی ضعیف ترین نتایج در طی 5 سال اخیر به شمار می رود.

چیزی که بیشتر از این تعجب آور است، برتری کامل شرکت هواوی در رده دوم فروش در مناطق غربی، مرکزی و شرقی اروپا و بالاتر از شرکت اپل که در جایگاه سوم در سه ماهه اول سال 2019 می باشد است. ما داریم درباره 5.7 میلیون واحد (13.5 در مقابل 7.8) صحبت می کنیم؛ از آن زمان تا کنون بیش از 2.1 میلیون دستگاه به فروش رفته است که در آن زمان و در سال 2018 برتری با شرکت اپل بوده است. این بدین معنی است که فروش گوشی های شرکت هواوی در طی 12 ماه بیش از 66 درصد افزایش یافته است و فروش گوشی های آیفون به صورت ناحیه ای سال تا سال در حدود 22.73 درصد کاهش یافته است. نتیجه کلی در بازار به کاهش 15 درصدی فروش اپل ختم می شود و باید آن را با رشد فروش 25.39 درصدی شرکت هواوی مقایسه کرد.

5 شرکت برتر فروشنده تلفن های همراه در سه ماهه اول سال 2019 در غرب، مرکز و شرق اروپا (واحد ها به میلیون هستند)

متاسفانه برای دومین شرکت بزرگ تولید کننده تلفن همراه در جهان و با توجه به قرار گرفتن در لیست سیاه کشور ایالات متحده آمریکا، پیش بینی فروش را برای موسسه آماری IDC در مورد میزان فروش شرکت هواوی در بازار های جهانی و به خصوص اروپا و پیشرفت سال به سال آن را تقریبا غیر ممکن می کند. البته این را در نظر داشته باشید که فروش شرکت هواوی از هم اکنون در بازار های سر تا سر دنیا در حال افت بوده و این مورد موجب خواهد شد تا شرکت اپل مجددا بتواند قبل از اینکه دیر شود رتبه دوم فروش را بدست بیاورد.

حکمرانی شرکت سامسونگ در صدر جدول نیز دیر یا زود به پایان خواهد رسید، چرا که این شرکت قادر به نادیده گرفتن افت 7 درصدی فروش در سه ماهه اول سال 2019 در غرب، مرکز و شرق اروپا نخواهد بود. در جایگاه چهارم شرکت شیائومی قرار دارد که در این سه ماه اول سال حضور برجسته ای داشته و فروش محصولات خود را تا 33 درصد افزایش داده است. این در حالی است که برند نوکیا تحت لیسانس HMD با کاهش فروش سال تا سال در حدود 32 درصد رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

در همین حال، فروش کلی گوشی های هوشمند نسبت به سه ماهه اول سال 2018 در حدود 3 درصد کاهش داشته است و این در حالی بوده که در نواحی مختلفی همانند اروپا، خاورمیانه و آفریقا فروش این برند ها تا 3.3 درصد کاهش داشته و این روند تا مدت های طویلی ادامه خواهد داشت.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

3 دیدگاه ها

  1. یه چیز نمیتونه تا ابد بمونه
    “مگه میشه تا ابد نمک شور باشه فلفل تیز؟”
    “مگه میشه تا ابد این سیستما حاکم باشن؟”
    “مگه میشه تا ابد آمریکا ابرقدرت باشه؟”
    آخه ابد شما تا کی هست؟ تا آخر عمرته دیگه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here