آموزش اختصاصی: چگونه قابلیت USB On The Go یا OTG را بر رویِ گوشی اکسپریا Z5 خود فعال کنیم؟

51
۱۱۹,۷۸۷

xperia_z5_series_pf_41

چند سالی است که گوشی هایِ هوشمند قابلیت بسیار مهمی را به نام OTG در خود جای داده اند. قابلیت USB On The Go یا همان OTG در واقع به کاربر اجازه میدهد اَبزارهایِ ذخیره سازی قابل حمل، میکروفون، موس، کیبورد یا اَبزاری از این دست را از طریق پورت USB و از طریق کابلی مخصوص که با نام کابل OTG شناخته میشود به گوشی هوشمند خود متصل و از آن در هر جا و مکانی بهره مند شوند.

همانطور که در جریان هستید، آخرین پرچمداران قدرتمند سونی طبق سنت پیشین به این قابلیت مجهز شده اند، اما بسیاری پس از خرید اعضایِ خانواده Z5 و وقتی قصد داشتند ابزار ذخیره سازی قابل حمل خود را از طریق کابل مخصوص به گوشی هوشمندشان متصل کنند، متوجه شدند که گوشی هیچگونه عکس العملی در قبال این موضوع انجام نمیدهد و در نتیجه مجبور شدند به انجمن تخصصی سونی موبایل مراجعه و این موضوع را مطرح کنند.

با توجه به اینکه مدتی از عرضه هر 3 محصول خانواده Z5 سونی در ایران میگذرد، بر آن شدیم تا آموزشی تصویری و جامع درباره نحوه فعالسازی قابلیت OTG در محصولات پرچمدار خانواده Z5 را برای شما عزیزان و همراهان همیشگی آماده کنیم. پس اگر صاحب یکی از محصولات برتر خانواده Z5 سونی هستید، با این آموزش با ما همراه باشید…

 

نکته : قابلیت USB On The Go از دو طریق بر رویِ محصولات خانواده Z5 سونی فعال میشود، که ما هر دو راه را برای شما به صورت تصویری آموزش میدهیم. بسته به صلاحدید، یکی از راههایِ ذیل را میتوانید انتخاب کنید.

 

« فعالسازی قابلیت USB On The Go – روش اول »

1. ابتدا ابزار ذخیره سازی قابل حمل خود را به کابل OTG متصل کنید و سپس از طریق درگاه USB، کابل OTG را به گوشی متصل کنید. حالا قفل گوشی را باز کرده و با پایین آوردن نوار اعلانیه به دسترسی سریع بروید. حالا طبق شکل زیر گزینه ورود به تنظیمات را انتخاب کنید تا به تنظیمات دستگاه هدایت شوید:

2. گزینه Device Connection را انتخاب کرده و سپس به پایین ترین قسمت این بخش اسکرول کنید تا به گزینه USB Connectivity برسید. وارد این بخش شوید و گزینه دوم، یعنی Detect USB Device را انتخاب کنید:

3. در پنجره باز شده گزینه OK را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دستگاه ابزار ذخیره سازی متصل شده را بشناسد. همانطور که مشاهده میکنید بلافاصله پس از شناختن ابزار ذخیره سازی متصل شده، به نرم افزار مدیریت فایل مخصوص گوشی هایِ اکسپریا هدایت میشوید و میتوانید ابزار ذخیره سازی متصل شده خود را مشاهده و مدیریت کنید:

4. هر وقت کارتان با ابزار مذکور تمام شد، میتوانید نوار اعلانیه ها را پایین بیاورید، USB Storage Connected را لمس کنید، در پنجره ظاهر شده گزینه OK را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا به شما پیغامی مبنی بر قطع شدن ارتباط ابزار مذکور از گوشی داده شود. حالا میتوانید به راحتی ابزار ذخیره سازی خود را از گوشی جُدا کنید:

 

« فعالسازی قابلیت USB On The Go – روش دوم »

1. ابتدا ابزار ذخیره سازی قابل حمل خود را به کابل OTG متصل کنید و سپس از طریق درگاه USB، کابل OTG را به گوشی متصل کنید. حالا قفل گوشی را باز کرده و با پایین آوردن نوار اعلانیه به دسترسی سریع بروید. حالا طبق شکل زیر گزینه تنظیمات دسترسی سریع را انتخاب کنید تا به قسمت مدیریت دسترسی هایِ سریع هدایت شوید. از میان گزینه هایِ باز شده به دنبال Detect USB Device بگردید و آنرا به منویِ دسترسی سریع دستگاه خود اضافه کنید:

2. حالا که گزینه مذکور به دسترسی سریع اعلانیه هایِ شما اضافه شد آنرا انتخاب کنید و منتظر بمانید دستگاه ابزار ذخیره سازی متصل شده را شناسایی کند. پس از چند ثانیه به ابزار مدیریت فایل مخصوص گوشی هایِ اکسپریا هدایت خواهید شد:

3. هر وقت کارتان با ابزار مذکور تمام شد، میتوانید نوار اعلانیه ها را پایین بیاورید، USB Storage Connected را لمس کنید، در پنجره ظاهر شده گزینه OK را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا به شما پیغامی مبنی بر قطع شدن ارتباط ابزار مذکور از گوشی داده شود. حالا میتوانید به راحتی ابزار ذخیره سازی خود را از گوشی جُدا کنید:

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

51 دیدگاه ها

  1. سلام میخواستم بدونم چجوری قابلیت otg برای Xperia x فعال کنم توی تنظیمات هرچی دنبال گزینه هایی که در بالا گفته بودید گشتم پیدا نکردم اصلا وجود نداشت ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ

  2. سلام. من سوالي داشتم كه شايد بي ارتباط به اين مبحث نباشه.
    اوايل كه گوشي Xperia XZ را گرفتم، قابليت OTG به راحتي فعال ميشد(البته با استفاده از آموزش مفيدتون) و فايلهاي داخل فلش مموري قابل رويت و انتقال بود، اما ديروز وقتي خواستم اطلاعات را از فلش مموري انتقال بدم هر بار امتحان كردم پيامي اعلام شد با اين مضمون:
    ” يك سياست امنيتي استفاده از محل ذخيره usb را محدود كرده است ”
    حالا نميدونم مشكل از گوشي من هست يا چيز ديگه اي.
    البته اوايل هم كه قابليت OTG فعال ميشد، فقط ميشد فايلها را از فلش مموري به حافظه موبايل انتقال داد، بالعكس امكان پذير نبود. اما متاسفانه الان از همان هم محروم شدم.
    ممنون ميشم اگر اطلاعي در اين زمينه داريد راهنمايي ام كنيد.

    پاسخ

    nasrinn گفته:
    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۵۱

    دقیقا مال منم همین شکلی شده
    کسی می دونه باید چیکار کرد؟

    پاسخ

  3. سلام خدمت همه
    منم گوشی z2 دارم بعد از ارتقا به مارشمالو otg همه فلش ها رو نمیخونه ولی بعضی ها رو میخونه بعد از این بیلد جدید بدتر هم شد الان تقریبا انواع فلش مموریها رو ساپورت نمیکنه اندروید مارشمالو خوبه ولی این مشکل قابل تحمل نیست

    پاسخ

  4. سلام
    این روش روی M4 Aqua جواب نداد .
    در گوشی M4 Aqua در قسمت USB Connectivity فقط یک گزینه هست به نام Instal Softwere .
    خوشحال شدم توی اندروید ۶ بهش اضافه شده اما حیف .

    پاسخ

  5. سلام
    من گوشی z3 دو سیم دارم تا قبل از آپدیت به اندروید ۶ و با اندروید خود گوشی که ۵٫۱ بود به راحتی هر فلشی رو به گوشی وصل می کردم اما بعد از آپدیت گوشی متوجه شدم قابلیت otg گوشی با مشکل رو به رو شده!!
    یعنی وقتی فلش رو میزنم به گوشی بالای صفحه پیغام میده usb general خراب است و برای اصلاح لمس کنید و بعد با لمس notification وارد صفحه ای میشم که نوشته برای قالب بندی حافظه قابل حمل کلیک کنید ( و با این کار کلیه داده های داخل حافظه فلش حذف خواهد شد) حتی بعد از زدن گزینه قالب بندی گوشی یه پیغام ارور میده که خیلی عجیب.
    لعنت به این مارشملو که هیچ فایده ای که نداشت هیچ حتی باعث از بین رفتن قابلیت otg گوشی هم شد :((
    منتظرم ببینم با آپ بعدی این مشکل برطرف میشه یا نه.

    پاسخ

  6. آقا من z5 premium دارم ولی otg رو که وصل میکنم شناسایی هم که میزنم شناسیی میکنه ولی توی فایل های شخصی نمیارش و وقتی صفحه اعلانیه هارو پایین میکشم نوشته کاوش جدا کردن وقتی کاوش و میزنم فقط چیزایی رو که تو فلشه میتونم ببینم ولی نمیتونم هیچ چی از تو گوشیم به فلش منتقل کنم کمممممممممک کنییییییید.

    پاسخ

    امین گفته:
    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۳:۱۵

    سلام
    منم همین مشکل با زد ۵ دارم
    نمیشه چیزی روی فلش کپی کرد ارور نات ساپورت میده
    اگه کسی میدونه کمک کنه

    پاسخ

    کامی گفته:
    ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۳۹

    سلام دوستان منم همین مشکل رو روی z5 دارم، فقط و فقط با منیجر ES میشه فلش رو شناسایی کرد و از توش چیزی کپی، یا انتقال داد واقعا عجیبه چرا ۵ باید چنین مشکلی داشته باشه

    پاسخ

  7. با سلام
    من
    Z5 perimium dual sim دارم، usb وصل میشه و حتی بازش هم میکنه، ولی من از روی گوشی چیزی نمیتونم انتقال بدم،فقط از فلش میتونم به گوشی تنتقال
    کلا در قسمت فایل منیجیر گزینه فلش ظاهر نمیشه
    لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ

    میلاد گفته:
    ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۵

    منم همین گوشی رو دارم و همین مشگل رو
    توی فایل کامندر usb رو نمیاره ولی دیتکت کرده فلش رو
    یکی کمک کنه
    ۲ باز هم برنامه رو نصب مجدد کردم ولی نشد

    پاسخ

  8. سلام دوستان
    درخواست راهنمایی

    رفتم زد ٥ بگیرم
    اما جعبە آن مشکی بود
    قبلا چند جا دیدە بودم کە رنگ جعبەی آن سفید است و سادە و فقط تصویری از پشت گوشی روی آة نقش بستە است
    همین عامل باحث شد مشکوک شوم و آن را نگیرم

    لطفا توضیح دهید رنگ جعبەی زد پنج ها چە رنگی و چە شکلی است
    دوم این کە آیا گوشی تقلبی آن بە بازار آمدە است یا نە و هر چە وجود دارد اصل است؟

    ممنون
    راهنمایی کنید

    پاسخ

    علی گفته:
    ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۹:۰۲

    جعبه ی زد 5 من که سفیده
    بقیشو نمیدونم

    پاسخ

  9. سلام به همه از اقا سینا یا هر کسی که میدونه فلش otg رو خودکار شناسایی نمیکنه حتما باید این را هارو بریم
    من خودم m e3 t3 داشتم همینجوری وصل میکردم میشناخت از اندروید 5 به بالا اینجوری تو همه گوشیاهم همینه داستان خواهشن کمک کنید میخواستم z5 بخرم ولی منو به شک انداخت .

    پاسخ

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۳۹

    تو محصولات 2015 سونی این موضوع اِعمال شده و یه قابلیت امنیتی هست …
    مشکل نیست !

    پاسخ

  10. امروز گوشی زد 5پرمیوم راگرفتم. فوق العادست. از علا الدین 2480000

    پاسخ

    javad گفته:
    ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۴۹

    مبارک باشه.به شادی استفاده کنی.
    حالا چه رنگی گرفتی؟

    پاسخ

    Kamran گفته:
    ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۳۵

    طلایی

    پاسخ

    MH گفته:
    ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۵۳

    من که ندارم ایشالا مال توم بسوزه که توم نداشته باشی

  11. سلام یکی خواهشن کمک کنه..تو فلش تولز میخوام فلش بزنم اما وقتی گوشی رو وصل میکنم پیغام Device Selector میاد ولی هیچی توش نیس تا انتخاب کنم
    لطفا کمک کنید

    پاسخ

  12. سلام خوبین؟ ادمین محترم این کابل otg برای گوشی زد 3 کار میکنه؟ اگه کار میکنه میشه لطف کنین که مثل این پست تصویری بزارین؟ ممنون

    پاسخ

    reza گفته:
    ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۲۵

    سلام، کار میکنه، خیلی خوب، من خودم z3 دارم.

    پاسخ

    nima گفته:
    ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۳۴

    واسه فعال کردنش کاری کردین وقتی وصل میکنم هیچی نمیاره. ممنون میشم اگه راهمناییم کنین

    پاسخ

    reza گفته:
    ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۵۷

    خودش خودکار فعال هستش نیازی به انجام کاری نیست.با کابل دیگری امتحان کنید.

  13. سلام…. کسی میدونه چه جوری میشه رنگه قسمته بالای گوشی رو که آنتن و باتری رو نشون میده تو اکسپریا z5 مشکی کرد البته بدون روت کردن ؟….آخه تو تبلیغاتش اون قسمت مشکی بود…. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۵۰

    من که بلد نیستم

    پاسخ

    Nfs گفته:
    ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۱:۴۵

    شما z5 دارید؟

    پاسخ

  14. برای هر بار استفاده باید این کار رو کرد؟؟؟ یا فقط برای بار اوله؟

    پاسخ

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۴۴

    بعله …
    کار سختی نیست !
    ناتیفیکیشن رو میارید پایین ، گزینه Detect USB Device رو میزنید ؛
    در عرض چند ثانیه فلش رو میشناسه !
    برای Remove کردن هم که باید همین راه رو میرفتید قبلاً !
    سر جمع 1 دقیقه هم طول نمیکشه وصل کردن و شناسایی فلش .

    پاسخ

    Last man گفته:
    ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۰۴

    اره SP خودم بدون هیچ کاری فلش رو میشناسه.برای جدا کردنش هم که مثل همینه.دلیلش چیه که خودکار شناسایی نمیکنه؟ سخت افزاریه یا از ورژن اندروید هست؟بقیه دوایس های 5.1 که اینجوری نیستن.

    پاسخ

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۳۴

    تو محصولات 2015 سونی این موضوع اِعمال شده و یه قابلیت امنیتی هست …
    مشکل نیست !

    ali2000hos گفته:
    ۰۳ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۳۶

    سلام من z4 یا z3 plus دارم و طبق مراحل شما پیش میرم ولی هر کاری میکنم otg رو نمیشناسه که نمیشناسه کلا هیچ وسیله برقی رو نمیشناسه به جز کامپیوتر
    کمک کنید لطفا

    پاسخ

    Mohamad58 گفته:
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۳

    سلام علی اقا منم گوشیم همین جوریه موندم چکارکنم هیچکس تاحالانتونسته درستش کنه حتی اینجا

  15. ممنونم مقاله خوبی بود

    پاسخ

    Hamidz3dual گفته:
    ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۴۳

    سلام.بچه ها کسی میدونه بدون روت میشه کاری کرد که هنگامی که عکس زمینه رو ست میکنی موتور های پردازش هم فعال باشند؟آخه انگار اینجوری گوشی میان رده ی به درد نخور داری استفاده میکنی.سونی چرا فکر به حال این قضیه نمی کنه.

    پاسخ

    ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۴۵

    خیر …
    راهی نیست .
    فعال بودن موتورهایِ پردازشی باعث بیشتر شدن مصرف باتری میشن !
    نیازی نیست در همه جا موتور پردازشی فعال باشه ، به همین خاطر هم سونی این قابلیت رو فقط برای گالری و ویدئو قرار داده .

    پاسخ

    Hamidz3dual گفته:
    ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۵۲

    آقا سینا ممنون که جواب دادی.درسته باتری زیاد مصرف میشه ولی برندهای دیگه این محدودیت رو نمیذارند و باتری هاشونم مصرفش خوبه.ای کاش سونی هم بی خیال این قضیه بشه آخه تو زیبایی گوشی وقتی صفحه روشنه خیلی تاثیر میذاره.

    Mr.MJ گفته:
    ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۳۵

    دوست عزیز نیاز ب موتور پردازشگر نیس
    من الان خودم مود kcal رو نصب کردم ک میتونی رنگ های صفحه نمایشو هرچقدر دوست داشته باشی پرنگو غلیظ کنی،خیلی صفحه گوشیم عالی شده،فقط روت و ریکاوری نیازه ک ب انجمن سر بزنی همه چی رو توضیح داده.

    پاسخ

    حمید گفته:
    ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۹:۰۶

    من زد۳ دارم ولی otg پشتیبانی نمیکنه، رام های مختلف هم روش فلش زدم ولی تاثیر نداشت!
    نمیدونم مشکل از چیه

    پاسخ

    ali731 گفته:
    ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۹:۵۴

    من دارم پشتیبانی میکنه خ هم عالیه اما تک سیمه

    پاسخ

    amir گفته:
    ۰۶ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۱۷

    منم همینطور z3 plus اندروید ۶٫۰٫۱ یکی بگه لطفن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here