آموزش: چگونه با یکی از گوشی های اکسپریا ویدئوی Time Lapse ضبط کنیم؟

21
۱۷,۰۰۴

DSC_0269 (2)
برنامه دوربین اختصاصی اکسپریا، قابلیت های فراوانی دارد که شاید مهمترین آنها، امکان نصب برنامه های جانبی باشد. برنامه های جانبی زیادی تا امروز برای دوربین اکسپریا ساخته شده که یکی از آنها Time Lapse است. تایم لپس شیوه ای از فیلم برداری است که با این ابزار مفید به دوربین گوشی های اکسپریا وارد شده است.

در ابتدا بد نیست در مورد تایم لپس بیشتر بدانیم: تایم لپس یا زمان‌گریز، شیوه‌ای است که در آن فرکانس ضبط فریم‌ها در یک سکانس، کمتر از فرکانس مشاهده آنها در همان سکانس است. زمانی که نتیجه کار با سرعت عادی پخش می‌شود، به نظر می‌رسد که زمان با سرعت بیشتری می‌گذرد. مواردی که بیشتر موضوع تصویربرداری زمان‌گریز هستند شامل حرکت ابر، رشد گیاهان، فساد میوه‌ها، پیشرفت ساخت سازه‌ها و تردد مردم در شهرها می‌شود.

موارد متعددی از درخواست های کاربران مبنی بر آموزش ضبط ویدئوهای تایم لپس با استفاده از دوربین گوشی های اکسپریا به ما رسید که امروز سعی کردیم تا با یک آموزش ویدئویی کوتاه چگونگی ضبط ویدئوهای تایم لپس مانند ویدئوی زیر را با هم تماشا کنیم.


 


در ابتدا نیاز است که شما افزونه کاربردی تایم لپس را از لینک زیر در پلی استور سایت تخصصی اکسپریا دانلود کنید. این افزونه بر روی طیف وسیعی از گوشی های اکسپریا قابل نصب است.

دانلود برنامه تایم لپس

روش ضبط ویدئوی تایم لپس با استفاده از برنامه رسمی آن در گوشی های اکسپریا بسیار ساده است. شما میتوانید از لینک زیر در ویدئوسنتر سایت تخصصی اکسپریا، آموزش کوتاهی را که به صورت فارسی برای شما ساخته ایم دریافت کرده و به راحتی ویدئوهای تایم لپس خود را ضبط کنید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

21 دیدگاه ها

  1. سلام
    بچه ها من یه مشکلی دارم لطفا کمکم کنید
    من یه گوشی سونی C5 دارم ک از دستم افتاده رو زمین اما ضربه سختی نخورده ولی دوربین سلفیش کار نمیکنه،ینی حتی تو منوی دوربین میرم گزینه ایی برای برگردوندون دوربین به حالت سلفی نداره و فقط دوربین پشت کار میکنه،یه جوریایی انگار دوربین سلفی نداره،بردم تعمیرگاه گفتن احتمال داره برنامه دوربین سلفیش پریده باشه ک فلش کردن ولی خوب نشده و احتمال میدن لنز سوخته باشه ولی لنز گوشی پیدا نمیشه تا امتحان کنن،تورو خدا کمکم کنین آگه جایی رو میشناسین ک تخصص سونی دارن یا لنز سی ۵ رو دارن بهم معرفی کنین ممنون میشم مرسی

    پاسخ

  2. روی رزولوشن ۴k ثبت نمیکنه، چرا؟
    Xperia™ z5p

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۳۲

    برای رزولوشن ۴K پول میخواد و چون تحریمیم و… وقتی روش میزنید ممکنه کرش بکنه برنامه اش
    تنها راه این هست که لاکی پچر نصب کنید و با اون پرداخت رو انجام بدین 🙂 من ۴K رو با لاکی پچر فعال کردم قبلا اما خب ممکنه در نسحه جدید دیگه قابل هک نباشه

    پاسخ

    Mahbod8299 گفته:
    ۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۰۱

    لاکی پچر روت میخواد شما روت کردید دستگاهتون اذیت نمیکنه؟؟؟!!

    پاسخ

  3. این برنامه رو سونی درست نکرده و یک فرد برنامه نویس معمولی درستش کرده!
    این طرف اومده این برنامه رو درست کرده فقط چند تا خط کد مربوط به اپ دوربین سونی رو بهش اضافه کرده تا توی برنامه دوربین سونی نشونش بده (توی لیست برنامه برنامک هاش)

    بعد سونی هم که دیدش توی قسمت برنامک های قابل دانلود گذاشتش
    وگرنه ساخت خود سونی نیست اصلا یک فرد معمولی ساختش
    اما واقعا برنامه خوبیه سه چهار تا تنظیم ساده و راحت داره و هر کس میتونه بهترین تایم لپس ها رو باهاش بگیره

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۲۵

    البته بگم که خیلی خوبه این آموزش تون ممنون واقعا

    پاسخ

    saro_kurd2 گفته:
    ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۰

    داداش این برنامه ساخت سونیه

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۴۱

    عزیز این برنامه رو سونی نساخته!
    برای چی میگید سونی ساخته؟ مدرکی چیزی دارید؟!

    پاسخ

    Sina z2 گفته:
    ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۳۸

    خوب حالا چیکار کنیم سونی ساخته یا کسه دیگه، مهم برنامشه.

    rad007 گفته:
    ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۴۶

    تو مدرک داری که میگی سونی نساخته،،!!؟؟ آیا اصلا میدانی سونی چیه یا کیه یا نام چیه!!!!!؟؟؟

    rad007 گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۰۶

    بعضی ها آنقدر از نام سونی و ابهت و بزرگی سونی متنفر هستند که واقعا بعضی وقتها نمی توانند تنفر و ناراحتی خودشان از کمپانی بی نظیر سونی را پنهان کنند و به همین خاطر مطالب و نظرات کاملا ناآگاهانه و به قول معروف چرت!!!! میدهند!!!! البته همه اینها ناشی از عدم آگاهی و عدم مطالعه و عدم تجربه و عدم شناخت کافی از کمپانی بزرگ سونی هست
    آن خدمات بی بدیل که سونی به دنیای گیمینگ و واقعیت مجازی و کنسول های بازی و دوربین های فوق حرفه ای هالیوودی که فقط و فقط در انحصار کمپانی سونی هست چون فقط دانش ساخت دوربین های فوق حرفه ای دنیا در اختیار سونی هست و دهها موارد بی نظیر که دانش آنها فقط در اختیار کمپانی بزرگ سونی هست این خدمات بزرگ سونی به دنیا بسیار بسیار بیشتر از همه نام و آوازه و تاریخ آن کمپانی های کره ای و چینی که بعضی ها اینجا و در سایت بزرگ و حرفه ای سونی آمدن و سنگش را به سینه میزنند ،!!!
    متاسفانه بعضی ها که اینجا از سونی متنفر هستند قسم میخورم که اصلا نمی دانند که سونی مال کدام کشور دنیا هست و تاریخ و جایگاه آن کجا هست و چه خدمات تکرار نشدنی به تکنولوژی دنیا کرده است، چون اگه میدانستند که کمپانی بزرگ سونی چه تاریخ پرشکوه و پرآوازه ای تا به این لحظه داره، هیچ‌وقت کمپانی بزرگ سونی را با کمپانی های درجه چندمی مقایسه نمیکردند!! ولی یک نقطه مهم اینجا هست اگر این افراد کم تجربه دانسته و از روی عمد کمپانی بی نظیر سونی و محصولات بی نظیر آن را با کمپانی های درجه چندمی و محصولات درجه چندمی آنها مقایسه بکنه و با جهالت هر چه تمام کمپانی درجه چندم را بهتر از سونی بدانه اسم این عمل هست جهالت و نادانی بر گرفته از فقر دانش و عدم شناخت آنها از جنس برتر و محصول برتر

    shs77 گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۴۹

    تعصبی که شما دارید من ندیدم واقعا کسی داشته باشه!!!
    چون میگم این رو سونی نساخته یعنی به سونی توهین کردم؟!
    من از اولین اعضای این سایتم و از همون سال اول اینجا میومدم مطمئنا از سونی بدم نمیاد!
    فقط امیدوارم یکم از سونی بدم بیاد که لااقل با چنابعالی یکم فرق داشته باشم!

    rad007 گفته:
    ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۴۵

    منظورت این است که سونی نمیتونه بسازه یا توانایی آن را نداره!!!!!؟؟؟؟
    آیا تا حالا راجب آن مواردی که سونی در دنیا ساخته و هیچ کس و هیچ کمپانی دانش ساخت آن موارد بسیار زیاد و تکنولوژی های مختلف را به غیر از خود سونی نداره، مطلب شنیدی یا مطالعه کردی!!!!؟؟؟

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۴۷

    چی میگی شما؟! من گفتم سونی تواناییش رو نداره؟! از این برنامه ساده تر هم هست؟!
    یکم فقط یکم از این تعصبتون کم کنید خیلی زشته بخدا!

    پاسخ

    sina82 گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۴۸

    @rad007
    وجود اعضایی مثل شما واقعا تاسف باره برا این سایت!!! تا چه حد تعصب؟!! اصلا گوش دادی که دوستمون چی گفت؟ واقعا که برات متاسفم

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here