آیا حاشیه موجود بر روی گوشی های اکسپریا نسبت به دیگر گوشی های بازار بیشتر است؟ (مقایسه)

59
۱۹,۸۷۲

Sony-Xperia-Z3-White-Deals

بدون شک سونی را میتوان یکی از برترین شرکت های حال حاضر جهان در زمینه طراحی گوشی های هوشمند دانست. سونی در طراحی گوشی های خود به آن درجه از بلوغ رسیده است که بسیاری از شرکت های معتبر دیگر سعی در الگوبرداری از طراحی سونی دارند. بدنه شیشه ای که سونی برای اولین بار در اکسپریا Z از آن استفاده کرد و ترکیب فلز و شیشه موجود در اکسپریا Z1 به حدی مورد پذیرش عموم بود که امروز ما شاهد استفاده از چنین طرحی در بسیاری از گوشی های هوشمند هستیم.

سونی با آن طراحی منحصر به فرد خود همواره مخالفانی نیز داشته است. زمانی مخالفان سونی، صفحه نمایش گوشی های اکسپریا و زاویه دید نسبتا پایین آن را مورد هدف قرار میدادند که سونی با رفع این مشکل منتقدان را سر جای خود نشاند.

این روزها سونی طراحی اسمارت فون های سری Z را به اوج تکامل خود رسانده که ما نمونه آن را در اکسپریا Z3 Plus مشاهده کردیم. با این حال عده ای باز هم به مخالفت با سونی برخواستند و از طراحی موجود در آخرین محصولات سونی ایراد میگیرند. این دسته از افراد اینبار حاشیه های دستگاه را نشانه رفته اند و معتقدند حاشیه های دستگاه در گوشی های اکسپریا بیش از حد معمول و زیاد است. حال آیا این انتقاد به جاست یا اینکه سونی را نمیتوان به خاطر چنین انتقادی سرزنش کرد؟

در بحث گوشی های هوشمند اصطلاحی با عنوان “screen-to-body ratio” یعنی نسبت صفحه نمایش به بدنه وجود دارد که در مورد اندازه صفحه نمایش و حاشیه های جلوی دستگاه کاربرد دارد. screen-to-body ratio به صورتی است که نسبت مساحت صفحه نمایش دستگاه را به کل دستگاه محاسبه کرده و رقمی را به درصد بیان میکند. به این صورت که اگر ما برای یک گوشی با عدد 60% برای screen-to-body ratio مواجه شدیم یعنی 60% از قسمت جلوی دستگاه را صفحه نمایش و بقیه آن را حاشیه های دستگاه تشکیل میدهد.

screen-to-body ratio واحد بسیار خوبی است که بتوانیم به جواب سوال خود برسیم. ما امروز اسمارت فون های 4.7 تا 5.2 اینچی موجود در بازار را به چالش کشانده ایم تا میزان نسبت صفحه نمایش به کل بدنه آنها را محاسبه کنیم. در این مقایسه پرچمداران اخیر چند شرکت شامل اکسپریا Z3 Plus از سونی، آیفون 6 از اپل، گلکسی S6 از سامسونگ و وان M9 از اچ تی سی را وارد کردیم تا میزان حاشیه های دستگاه را مورد سنجش قرار دهیم.
Sony-Xperia-Z3-Plus
در بین چهار اسمارت فون موجود، نسبت صفحه نمایش به بدنه در آیفون 6 عدد 65.8 درصد را نشان میدهد. این کمترین میزان نسبت صفحه نمایش به بدنه و یا به عبارتی بیشترین حاشیه موجود در بین چهار اسمارت فون نامبرده است. بعد از این دستگاه وان M9 از اچ تی سی است که با 68.4 درصد صفحه نمایش بیشترین حاشیه را دارد. اما در بین دو اسمارت فون باقیمانده رقابت نزدیکی است که در نهایت گلکسی S6 با نسبت صفحه نمایش 70.7 درصد به کل بدنه حاشیه بیشتری را در مقایسه با اکسپریا Z3 Plus دارد. نسبت صفحه نمایش اکسپریا Z3 Plus به کل بدنه 70.9 درصد است که نشان میدهد در بین اسمارت فون های هم رده خود کمترین حاشیه را دارد.

در بین چهار اسمارتفونی که مقایسه کردیم، گلکسی S6 و آیفون 6 در قسمت پایین دستگاه یک دکمه سخت افزاری دارند اما اکسپریا Z3 Plus و اچ تی سی M9 فاقد این دکمه هستند. شاید این سوال مطرح باشد که چرا گوشی هایی که در پایین آنها هیچ دکمه سخت افزاری وجود ندارد باز هم حاشیه ای در قسمت پایین خود دارند. جواب این سوال نیز کاملا واضح است. با بزرگتر شدن اندازه گوشی های هوشمند کار کردن با یک دست بسیار دشوار میشود. شما اگر یک گوشی هوشمند 5 اینچی را در دستان خود بگیرید، به طور حتم لمس پایینترین نقطه از دستگاه بسیار دشوار میشود. ضمن اینکه عدم وجود یک حاشیه منطقی در پایین دستگاه باعث لمس های ناخواسته میشود که بسیار آزار دهنده است. پس میتوان منطقی دانست اینکه تمامی شرکتها مقداری از پایین دستگاه را خالی بگذارند و به حاشیه دستگاه اضافه کنند.

نام محصول اندازه صفحه نمایش نسبت صفحه نمایش به بدنه
اکسپریا C5 Ultra  6.0 اینچ 75.9 درصد
گلکسی Note 5 5.7 اینچ 75.9 درصد
ال جی G4 5.5 اینچ 72.5 درصد
اکسپریا +Z3 5.2 اینچ 70.9 درصد
اکسپریا Z3 5.2 اینچ 70.9 درصد
گلکسی S6 5.1 اینچ 70.7 درصد
اکسپریا Z3 compact 4.6 اینچ 70.6 درصد
HTC وان M9 5.0 اینچ 68.4 درصد
آیفون 6 4.7 اینچ 65.8 درصد

اما اگر در مقایسه خود نگاهی به اسمارت فون های بزرگتر بیاندازیم مشاهده میکنیم که هر چه صفحه نمایش بزرگتر میشود حاشیه ها کمتر میشود. ال جی G4 یکی دیگر از پرچمداران حال حاضر بازار است که با اندازه 5.5 اینچی نسبت صفحه نمایش 72.5 درصدی از بدنه را به ثبت میرساند. طبیعی است که با بزرگتر شدن صفحه نمایش، کم کردن حاشیه های دستگاه به شدت احساس میشود تا کار کردن با یک دست آسان شود. سونی نیز به همین امر واقف است که نمونه آن را در اکسپریا C5 Ultra مشاهده میکنیم. صفحه نمایش اکسپریا C5 Ultra که به تازگی معرفی شده 75.9 درصد از کل بدنه را تشکیل میدهد که در بین گوشی های اکسپریا بیشترین و در کل بازار نیز یکی از کم حاشیه ترین گوشی های موجود محسوب میشود.
xperia-c5-ultra-gallery-4-1280x840-cef75f38c435fdf527781bec36401b08
در مقابل گوشی های کوچکتر نیز حاشیه های بیشتری دارند تا کوچک بودن صفحه نمایش زیاد به چشم نیاید. به طور مثال اکسپریا E3 از سونی نسبت صفحه نمایش به بدنه 58.6 درصدی دارد که حتی در مقایسه با برخی اسمارت فون های کوچکتر مثل آیفون 4s با نسبت 54.0 درصد حاشیه کمتری دارد.

با این مقایسه ها به جوابی که میخواستیم رسیدیم و مشاهده کردیم انتقاد به وجود حاشیه زیاد در گوشی های اکسپریا یک انتقاد بیجا و نادرست است. چرا که سونی در بین رقبای موجود، پرچمداران خود را با کمترین حاشیه تولید میکند و نسبت صفحه نمایش آخرین پرچمداران سونی به کل بدنه در مقایسه با هم رده های خود بیشتر است. پس ما حداقل به منتقدین سونی پیشنهاد میکنیم اگر قصد انتقاد به گوشی های اکسپریا را دارند، قبل از آن به دیگر گوشی های بازار هم نگاهی داشته داشته باشند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

59 دیدگاه ها

  1. واقعیت اینه که حاشیه برخی گوشیهای سونی زیاده همونطور کهبرند های دیگه هم این مشکل رو دارن و مختص سونی نیست من گوشیم ZR هست. به نظرمهم کناره های صفحه نمایش و هم پایین اون فضای خالی وجود داره. درموردحاشیه ال جی تو پرچمدارهاش بهتر کار کرده (بخاطر دکمه هایی که برده پشت گوشی) اگه سونی هم تو Z5 مثل C5U کار کنه واقعا عالیه. از طرف دیگه مسئله فقط نسبت صفحه به کل نمای جلو نیست بلکه نحوه استفاده است. تو اپل و سامسونگ دکمه فیزیکی پایین صفحه قرار گرفته تو G4 و M9 هم که دکمه فیزیکی نیست لوگو و بلند گو قرار گرفته هر چند اون ها هم میشد حذف بشه یا جای دیگه ای قرار بگیره اما به این علت اینجا قرار گرفته که از نظر بصری جای خالی زیادبه چشم نیاد.
    یه چیز جالب که اینجا گفته شده و به نظر من کاملا غیر منطقی هست: “گوشی های کوچکتر نیز حاشیه های بیشتری دارند تا کوچک بودن صفحه نمایش زیاد به چشم نیاید.” کسی که گوشی با صفحه کوچیک میگیره مشکلش با صفحه بزرگ نیست بلکه با اندازه بزرگ گوشیه پس این خیلی توجیه غیرمنطقیه.

    پاسخ

  2. گول نخورید
    اون 2 دهم درصدی هم که زد3 پلاس از اس6 بیشتره بخاطر اون 1 اینچی هست که صفحش بزرگتره

    پاسخ

    bardiya گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۳۹

    گل پسر شما واقعا نمیفهمی؟؟؟!!!
    یعنی فهمیدن این موضوع برای شما اینقد سخته که با بزرگ شدن صفحه نمایش به 5.2 اندازه کل گوشی هم بزرگتر میشه؟؟؟؟؟؟ شما سامسونگیا چرا اینقد در برابر فهمیدن مقاوت میکنید؟؟؟!!!

    پاسخ

    سجاد گفته:
    ۰۲ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۰۲

    وای وای اگر تو مارو مطلع نمیکردی گول میخوردیم،ما هم که چشم بسته سونی رو انتخاب کردیم،دوست عزیز مگه جایزه بهت میدن که میای جو الکی میدی؟هر وقت تو زندگیت یه گوشی سونی دستت گرفتی بعد بیا اینجا صحبت های خودت رو ارائه بده.

    پاسخ

  3. بچه ها بنظرتون میرزه واسه تعمیر گوشی z3، 700 تومن هزینه کرد؟

    پاسخ

    محمد سلی گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۱:۱۴

    می ارزه.بابا این بیچاره دوبار پرسید کسی جوابشو نداد.می ارزه می ارزه

    پاسخ

  4. طراحی مستطیل شکل سونی باعث شده یه عده فکر کنن که حاشیه ها زیاده، اما در واقعیت سونی کمترین حاشیه و اپل بیشترین حاشیه رو داره…
    بله درسته یه سری افراد بی منطق و بیسواد پشت محصولات سونی زیاد حرف بی ربط میزنن و اصلا معنی کیفیت رو هم متوجه نیستن!!!!!

    پاسخ

  5. یعنی دلم خنک شد وقتی خوندمش یعنی جیگرم حال اومد خواهشا یکی پماد بیاره بدن افتابه ای ها داره میسوزه
    عزیزان یکم سریعتر بیارین یارو مرد

    پاسخ

  6. با سلام و عرض خسته نباشید هم ب اعضای سایت قدرِ اکسپرین و هم ب مدیران سایت والا من خودم تا الان برا چندینو چند نفر از دوستام سونی خریدم و همیشه قبل خرید تردید داشتن چون هم فروشنده ها هم ملت فقیه دامدونگی بر حضر میکنن ملتو از خرید سری اکسپریای سونی اونم بدون هیچ دلیلی بیشتر مردم حاضرن پول بدن هواوی بخرن + دامی ولی سونی نمیخرن چرا ک میترسن ب خاطر جوِِ الکیِ بازار و تبلیغات بی علمو پایه رفتیم ت فروشگاه فروشنده میگه اس۶ صفحش ۴کا هست بهش گفتم مرد حسابی ۴کا هنو تولید نشده میگه ن مطمئن هستم شما چ میدونی و هزار تا پرتو پلای دیگه خلاصه برا هرکی سونی خریدم الان دیگه ب چیزی غیر از سونی حتی فکر هم نمیکنه خیلیا میان میگن صفحه نمایش سونی بده چ میدونم دوربینش مزخرفه و… و اینجاست ک زد۳ کامپکت من این کوچولویِ اعجوبه ک ب نظر من خوش دست ترین و بهترین تلفن همراه جهانه وارد میشه و با صفحه ی صرفا اچ دیش پوز همه رو میماله ب خاک و بقیه موارد ک بماند سروره خلاصه باید ما سونی بازا تا جایی ک میتونیم مردمو آگاه کنیم ک سونی یک سونی است د ضمن ظلمه ملت برن دامی بخرن بخداوندیه خدا آشغاله ب این گردن دامی آشغاله هواوی آشغاله الجی آشغاله اپل جای خود دارد کار نکردم ولی تو اندرویدیا فقط سونیو قبول دارم اونم بر حسب تجربه و آزمون با تشکر از بکس سونی باااااااز

    پاسخ

    محمدحسین گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۰۸

    سلام به تو دوست عزیز
    به نظر من آدم باید واقع بین باشه. نه اینکه بگیم سونی خدای همه گوشی هاست نه اینکه الکی بگیم مزخرفه!
    هر گوشی یک خوبی هایی داره یک بدی هایی.
    من خودم z1 دارم. در کل گوشی خوبیه و ازش راضی ام. طراحیش خوبه اما قطرش زیاده. باتریش فوق العاده است. سیستم عاملش روون هستش و لگ نداره. اما خب یه سری چیزاش هم من رو ناامید میکنه مثل دوربینش. توی شرایط یکسان میخوساتیم عکس بگیریم. چهار تا گوشی هم بود. Nokia1510، G3 و Iphone5s و گوشی من. بهترین عکس برای ال جی و نومیا بودش. بعد آیفون. عکسای من مفت نمیارزید در مقایسه با اونها. این هستش که میگن دوربینای سونی نیازمند بهبود هستش یعنی در مقایسه با همسالهای خودش، عقب تر هست. همین الآن هم عکسهای Z3+ رو با G4 مقایسه کردم و خب ال جی خیلی بهتر بودش.

    پاسخ

    arabian men گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۲۸

    تا زد۱ شاید ولی زد۳ کامپکت خودم غوغا میکنه تو قسمت دوربین درضمن دوست عزیز عکاس خیلی مهمه تو گوشیایی ک شما گفتی هرکسی میتونه عکسایِ جالبی بگیره ولی ت گوشیای سونی یکم باید حرفه ای عمل کرد همین! ی دوستی دارم ک عکاس حرفه ایه برا ی شرکت اماراتی عکاسی میکنه هم دوربینهای حرفه ایش و هم گوشیش سونیه خب هرکسی ممکنه نظرش متفاوت باشه ولی با همون اکسپریا اس پی ک داره عکسایی میندازه ک دهنم وا میمونه!

    پاسخ

    mehrab1 گفته:
    ۰۲ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۴۳

    مشکل بزرگ سونی اینکه تو حالت اتوماتیک حداکثر توان دوربین ارائه نمیشه
    من اس6 که دیدم واقعا تو حالت اتوماتیک بهترین هایی عکس هایی دوربین میتونست بگیره را میگرفت
    اما در عوض اون دوربینش که بیرون زده واقعا رو اعصابه

    Moazez گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۳۱

    دوست عزیز قبل از اینکه شما مقایسه کنی z3+ و g4 رو در سه سایت g4 مغلوب z3+ شده در مقایسه ها

    پاسخ

    محمدحسین گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۳۲

    با من بودید آقای معزز؟ من که g4 رو مقایسه نکردم…

  7. از نظر من حاشیه های بالا وپایین اندازه ی مناسبی دارند…اما اگه در سری z حاشیه های کنار صفحه نمایش رو کمتر کنه…گوشی جلوه زیباتری پیدا میکنه، دقیقا مثل c5 ultra

    پاسخ

  8. شاید چون گوشی سونی حالت مستطیل داره.لبه هاش مثل بقیه گرد نیست.بیشتر به نظر میاد.ولی بازم.حرف مفت بقیه برندا هست.که کم اوردن.اگه سونی ضد اب نخواد بزنه دستش باز تره خوب.مثلا zlرو یادتونه.کوچیکترین ۵ اینچی شده بود.

    پاسخ

  9. با عرض سلام خسته نباشید به آقای معراجی عزیز بابت اطلاع رسانی خوبشان من c3 دارم خیلی ازش راضیم حتی با گوشی s6 سامسونگ عوض نمی کنم يه بار گوشی سامسونگ خریدم تو عمرم ديگه توبه کردم این برند هنگی بخرم

    پاسخ

  10. سلام به همگی. بعضی افراد، فقط ایراد میگیرن. هرچی که بهشون بدی ایراد میگیرن. کی تابحال گفته که آیفون حاشیه هاش زیاده؟ در حالی که در این مورد امتیاز خوبی نمیاره. اما وقتی اسم آیفون میاد، فقط یاد باکلاس بودن میوفتن. یکی از دوستان به گوشی سونی ایراد میگرفت که صداش برای موزیک گوش دادن، کمه. من با یک هدفون عالی سونی با z3 موزیک گوش دادم. صدا رو تنظیم کردم و یکی از بهترین تجربیاتم در رابطه با صدا بود. همون موزیک رو با سامسونگ note4 گوش دادم و چنگی به دل نمیزد. هروقت که بخوام گوشی بخرم، انتخابم مشخصه: یکی از محصولات سونی. من به برند دیگه ای فکر هم نمیکنم. دوست دارم که اینجا هم انتقاد، باشه و هم تعریف. به برند دیگه ای هم کار نداشته باشیم. به کسی هم که طرفدار سامسونگه، حتی منفی هم ندیم. یعنی وجود نداره. به نظرم یکم باید به سونی وقت بدیم تا محصولاتی بهتر تولید کنه. ببینید که چطور وارد دنیای عکاسی شد!!! سونی اگر بدونه که تو محصولی نمیتونه حرفی برای گفتن داشته باشه، وارد نمیشه. برید و به دوربین a7r-mark2 یه نگاه بندازید. فقط تحسین همه رو جلب کرده. سیاست خوبی داره پیاده میشه. سونی داره بیشتر به مصرف کننده ها گوش میده و تلاش میکنه که نواقص رو برطرف کنه. زنده باد سونی و زنده باد شعار : این یک سونیست Its a sony . ای کاش دوباره از این شعار استفاده کنه. موفق باشید

    پاسخ

  11. تصحیح کنید اولین طراحی فلز شیشه z1 بود

    پاسخ

    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۰۲

    بدنه پشت اکسپریا Z از شیشه دراگون تریل هست. بعد از Z حتی Z Ultra هم بدنه شیشه ای داشت.

    پاسخ

    نوید گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۰۸

    خیر اولین طراحی فلز و شیشه xperia z بود نه z1
    من اطمینان دارم اگر سونی حاشیه چپ و راست و بالا و پایین رو کمتر کنن می گن با این کار مقاومت گوشی رو پایین آورده و دوباره ازش انتقاد می شه دهن این سامسونگی ها رو نمی شه بست

    پاسخ

    bardiya گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۲۹

    لایک دقیقا دوست عزیز موافقم همون حرفی که به C5 زدن و گفتن باعث کم شدن مقاومت گوشی میشه!!
    این ترول های سامسونگ از تعصب کور و کر هستن حرف حساب حالیشون نمیشه
    الانم به مشکل مدیریت رم اس 6 و نوت 5 میگن یه مزیته!!!

    پاسخ

    sad3gh گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۳۲

    خو مدیریت رم چه ربطی به نوت 5 داشته؟
    شما از ترول بدتری که…

    bardiya گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۰۹

    sad3gh
    گل پسر فک کنم شما تو باغ نیستی کلا نوت 5 هم مشکل مدیرت رم داره اینم ویدئوی gsmarena ترول تو و امثال تو هستن که ندونسته و بدون منطق نظر میدن:
    http://www.gsmarena.com/speed_test_samsung_galaxy_note5_vs_oneplus_2_vs_lg_g4-blog-13651.php

    sad3gh گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۲۷

    عزیزه من من هیچ وقت به هیچ کدوم از سایت ها اعتمادی ندارم…
    چون مهم تجربه خودمه…
    اگه به این سایت ها باشه که باید بدون سونی تو هیچ زمینه ای به جزی باطری و ضذ آبی جز سه تایه اول هم نیست
    که سال 2014 تو رتبه بندی دوربینz3 رتبه پنجم آورده…!!!!!!!!!
    تو سایت phone arena…
    در صورتی که z3 باید جز سه تا میبود خودتم میدونی…

    sina گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۳۰

    داداش من خودم اکسپریا زد دارم هم کناره هاش و هم پشتش شیشست.منکه فلزی نمیبینم اگه دیدین به منم بگین.

    پاسخ

    mehrshad tagizadeh گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۴۰

    چرا شیشه و فلز هست یک لایه فلز که روش شیشه کشیده شدهض

    احسان گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۱۳

    عزیزم اکسپریا زد فلز نبود فقط شیشه بود!خوده نویسنده تصحیح کرد من به شخصه سه نسل از گوشی های سری زد رو دارم خدا رو شکر

    پاسخ

  12. سه تا نکته رو نگفتین:
    1- با حفظ اندازه ی صفحه نمایش هم میشه حاشیه ها رو کم کرد. الآن گوشی SHARP aquos crystal با اینکه اندازه ی صفحه ش 5 اینچ هستش، نسبت صفحه نمایش به بدنه اش 78.5% هستش. حاشیه ی کناری هم کلا نداره و فقط بالا و پایینش حاشیه دارن.
    2- وقتی سونی یک طراحی شاهکار مثل C5 Ultra میده، همه انتظار دارن همه ی این ویژگی ها دوباره توی پرچمدارش وجود داشته باشه. شما بقیه ی برند ها رو ببینید. ممکنه حاشیه های اونا هم بالا باشه اما کدوم رو سراغ دارین که یک میان رده اش بدون حاشیه باشه اما پرچمدار همون سالش با حاشیه؟ سونی هم باید همین روند رو ادامه بده و توی پرچمداراش هم طراحی مشابه C5 رو به کار ببنده.
    3-مساله ی حاشیه به تنهایی در راحتی و ارگونومی مهم نیست. الآن ممکنه سونی توی z5، نسبت صفحه نمایشش به بدنه اش فرقی با آیفون نکنه. اما چیزی که از عکسای لو رفته معلومه اینه که ضخامت بیشتری از آیفون داره و این یعنی کاربر سخت تر میتونه به نقاط صفحه نمایش دسترسی داشته باشه.

    پاسخ

  13. دقیقا همین طوره من به هر کی که از حاشیه های گوشی های سونی انتقاد میکرد میگفتم برو با گوشی های دیگه مقایسه کن ببین حاشیه کدوم بیشتره و همون طور که کی دونید ترول ها حرف تو کله شون نمیره و به خودشون زحمت یه سرچ و نمیدن

    پاسخ

  14. سلام
    به نظر من حاشیه های موبایل های سونی باید تا حدودی کاهش پیدا کنه.c5 هم زیباست ولی سونی باید در فبلت ها این کارهارو بزنه.
    با تشکر

    پاسخ

  15. بابا این اطلاعاتو در اختیار بقیه سایتا مثل زومیت و دیجیاتو و غیره بده تا یکم عقلشونو بکار بگیرند دیگه چرت پرت نگن بگن فلان پرچمدار حاشیش زیاده بهمانه فلانه خواهش میکنم این متنو به بقیه سایتا ایمیل کنید

    پاسخ

    M.Farhan گفته:
    ۰۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۵۶

    زومیت خیلی از دیجی کالا با وجدان تره.
    خلاصه کل حرف های دیجی کالا:1) اسمون هم زمین بیاد فقط اپل 2)سامسونگ بهترین گوشی 3)ساخت و طراحی فقط اچ تی سی و دیگه بقیه هیچ !
    باور ندارین نقد و برسسی اس 6 رو با زی 3 پلاس مقایسه کنین…!

    پاسخ

  16. خیلی به جا و دقیق ممنون

    پاسخ

    sad3gh گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۲۳

    خدایی چی گفت که ایقد بهش مثبت میدین؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

    احسان گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۰۰

    به این دلیل که خیلی ها به حاشیه اسمارتفون های سونی گیر میدن و با توجه به طراحی منحصر به فرد این تلفن ها،باز فکر میکنن که ظاهر فریبنده ی یک سری تلفن همراه حاشه بسیار کمتری داره!

    پاسخ

    پارسا گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۳۶

    دوستان خواهشا گول نخورید!!
    سامسونگ قطعا میتونست پایین صفحه رو حاشیه نزاره اما خب حسگر اثر انگشت گذاشته و کلید های لمسی رو هم به اونجا منتقل کرده واسه همین اون پایین نمیشه صفحه گذاشت در عوض کل صفحه نمایش در اختیاره کاربره اما تو z3+ قسمتی از صفحه نمایش توسط کلید های مجازی اشغال شده. و پایین صفحه نمایش تقریبا کاربردی جز اسپیکر نداره.

    محسن ص گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۱:۲۷

    شجاعت آقای معراجی تو تهیه کردن مطلب جدید مثال زدنی هستش. مثل بقیه سایت ها منتظر نمیمونه تا چند تا سایت مشهور دنیا خبر بسازن و واسه ما ترجمه کنن.

    سجاد گفته:
    ۰۲ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۴۱

    این آقا پارسا ماشالله اونقدر باهوشه که حد و حدود نداره،آخه عزیز من تو اونهمه حاشیه سامسونگ رو نمیبینی،چجوری با خودت حساب کردی که سامسونگ میتونه حاشیه نذاره،باهوش پس اگر حاشیه نمیذاشت دکمه های لمسیش رو کجا قرار میداد؟؟؟؟

    meHdi گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۴۶

    عزیزم این کسی بهش مثبت نداده سایت اکسپریا باگ داره عقده ایی هست این طرف 100 تا به خودش لایک داده امتحان من با هر بار کلیک یه لایک اضافه میشه

    پاسخ

    meHdi گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۴۹

    من الان 100 تا بهش منفی میدم از این عقده بازی ها در نیاره

    حامد گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۵۹

    لازم نبود شما این ضعف بزرگ سایت رو یاد بقیه بدی بدتر بشه

    Milad_Sh گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۰۲

    مرد مومن ینی من اونقدر بیکارم بشینم به خودم 100 تا به قول شما لایک بدم.
    دوست عزیز شما از کجا مطمئنی؟ اسمِ عقده ایی هم گذاشتی رو ما.

    Reza Salman گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۵۵

    درک عمیق میخواد تا بفهمی

    پاسخ

    پیتر جکسون گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۴۱

    گوشی فقط نوکیا ۶۶۰۰…
    ۱.۷۵=Screen to body ratio
    خدا بده برکت….

    SONY - XPERIA گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۲۷

    عرض سلام و خسته نباشید خدمت اقای معراجی عزیز

    شاید بعضی ها بگن واقعا چرا اینهمه به سونی انتقاد میشه؟
    واقعیتش اینه که سونی هیچوقت(خصوصا 2 گوشی جدید سری Z) عیب خاصی نداشته که طرفداران محترم برند سامسونگ بهش انتقاد کنن و دری برای کوبیدن سونی داشته باشند.
    بنده خیلی وقت ها تو جاهایی مثل مرجع موبایل و سایر سایت های دیگه تو پیج گوشی های سونی میبینم که یه عده به اصطلاح ادم تخصصی اومدن به این چیزا گیر میدن.
    خدا سر شاهده یکی شون از بس از کیفیت صفحه نمایش Z3 Plus در مقابل S6 اعصابش خورد بود میومد به زاویه دید گوشی XPERIA Z عیب میگرفت،اونهم زمانی که Z3 Plus جدیدترین گوشی سونی هستش.
    اووو،بخوام تمام مواردش رو بگم سر از 1000 خط در میاره.ولی به طور خلاصه بگم معنای واقعی منتقدین فقط و فقط به سامسونگ ختم میشه.
    خیلی خیلی کم پیش اومده طرفداران الجی،اچ تی سی،نوکیا،اپل و غیرهم کلهم اجمعین بیان از این ایراد های بنی اسراییلی بگیرند.
    طرفداران محترم سامسونگ اگه به صورت دقیق بخوام عرض کنم حقیقتش عیب دیگه ای از سونی نیافتند.تا جایی که من دیدم گاها به حافظه داخلی 16 گیگابایت Z2 هم انتقاد کردند.خخ

    مطمئن باشید سونی الان یکی از کم عیب ترین سازندگان صنعت اسمارتفون هستش.

    پیروز و. سربلند باشید…../

    پاسخ

    sad3gh گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۰۹

    خدایی تو سایت mobile .ir
    تعدادی هستن که طرفدار سامسونگ که یعنی مثلا حرفه ای ان
    نمیدونم مرض دارن(با عرض معذرت) هی میان تو پیچ بقیه گوشیا عیب و ایراد میگیرن به همه برندها میگن سامسونگ اوله فقط سامسونگ…
    بعد مشکلات گوشیایه سامسونگ رو نمیگن
    یکیشون خو د هیچی بارش نی هی میگه من نظر سایت هایه dxo و gsm arena…و رو قبول دارم
    حاضرم قصم بخورم هیچکدوشون با گوشی هایه بقیه برندها کار نکردن یه سامسونگ تو دستشون هی ادعا با سواد بودن رو میکنن…
    بعد که سونی z3+ تو مراسم بهترین موبایل رسانه دیجیتال انتخاب شد یکیش میاد میگه من این مراسمو قبول ندارم!!!!!!!!
    حالا مثلا اینا با سواد ترین طرفدارایه سامسونگ تو mobile.ir هستن…
    یعنی آدم حرصش میگیره

    پاسخ

    حامد گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۱۱

    پس اجازه بدید نام ببرم کاربری به نام amir.a و(مقداد) هستند که همین امیر اومده بود توی بخش Z3+ و یک سری ایرادات الکی گرفته بود و رفتم تو نظراتش دیدم توی بخش LG جی فلاکس2 و G4 و M9 و M8 و… هم همینطور گفته و در بخش S6 بشدت دفاع میکنه که من هم نه نگفتم و در پج S6 تمام مشکلات این گوشی از جمله ترکیدن و بادکردن باطری از سایت phonarena.com و مشکلات پاپ آپ، سوختن پیکسل دوربین جلو، مشکل مدیریت رم و…. رو بیان کردم و گفتمشون هروقت توی سونی یک چهارم این مشکلاتو پیدا کردی بیا من در خدمتم، بعد میگه من فون آرنا رو قبول ندارم درصورتی که قبل این خبر تماماً به فون آرنا رجوع میکرد و لینک میداد و… تا جایی بحث شدید و بد شد که از طرف مدیر متعصب بلاک شدم، اسمم در مرجع موبایل (حامد . باوی .) هست توی گوگل سرچ کن نظراتم در اون سایت رو ببین فقط نقطه ها بعد اسم و فامیلو یادت نره

    پاسخ

    ArmAnSony گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۱۵

    مال z1 چنده

    پاسخ

    شکیبا گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۴۹

    سلام به همه. من خودم سونی z1compact دارم. ولی واقعا دیگه داره حالم از سونی بهم میخوره. البته باتری و ظاهرشو دوست دارم. اما فلاش و صفحه نمایش و دوربین هم جلو و هم عقب کیفیت ساخت واقعا بده. در ضمن این نسبت که میدین فقط صفحه نمایشه یا اینکه اون قسمت دکمه های مجازی رو به بدنه اضافه و از صفحه کم میکنین؟ اخه عملا جزء صفحه نیست بجز در حالات به خصوص. میدونم پر از منفی میشم. اگه سونی نداشتم عمرا تو این سایت نمیومدم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here