آیا مایلید برای دریافت آپدیت های نرم افزاری، هزینه بپردازید؟

41
۹,۴۰۲

Android-Studio

یکی از بیشترین نظراتی که کاربران در سایت ما می گذارند، این است که “پس آپدیت من کجاست؟”. برای هر شرکت، کار بر روی آپدیت اندروید، یک تصمیم اقتصادی و مهم است، چرا که باید به صرفه نیز باشد. گوشی های هوشمند جدیدتر، همیشه زودتر از بقیه دستگاه ها پشتیبانی می شوند و حتی گاهی اوقات نیز اصلا ممکن است گوشی های قدیمی تر از یاد بروند.

برای مثال به گوشی هوشمند اکسپریا C نگاه کنید. از زمان عرضه تاکنون، تنها دو به روز رسانی را دریافت نموده است. و این درحالی است که کاربران اکسپریا C انتظار دریافت آپدیت های بیشتری را داشته اند، اما پس از این دریافت ها، هم چنان در اندروید 4.2.2 باقی مانده اند، که از همان ابتدا نیز با اندروید 4.2.2 عرضه شده بود.

و نمونه دیگر برای صاحبان گوشی های هوشمند اکسپریا L اتفاق افتاده، چرا که مدت هاست هیچ به روزرسانی جدیدی را دریافت نکردند و در نسخه اندروید 4.2 متوقف شده اند و این درحالی است که گوشی رده پایین تر، یعنی اکسپریا M موفق به دریافت آپدیت اندروید 4.3 شده است. و هم چنین کاربران اکسپریا SP که انتظار دریافت آپدیت 4.4 کیت کت را داشته اند، اما هنوز خبری نشده که نشده است.

با این اوصاف، هیچ کسی وظیفه ندارد که آپدیتی را برای گوشی خاصی منتشر کند و حتی زمان-بندی را برای آن در نظر بگیرد. چرا که برخی محدودیت ها و منابع محدود باعث می شود که برخی آپدیت ها منتشر نشوند. و سونی نیز قصد پشتیبانی کامل از تمام گوشی هایش را ندارد، درحالی که برخی این انتظار را دارند.

پس این ذهنیت در بین کاربران دیگر گوشی های سونی به وجود می آید که گوشی شما به شرطی پشتیبانی می شود که فقط پرچم دار باشد. به هر حال، منتظر شفاف سازی بیشتر از سوی سونی درباره ی این که چه میزان از گوشی های هوشمند خود پشتیبانی خواهد کرد، هستیم.

با توجه به سخنان بالا، اگر صرفه ی اقتصادی تنها دلیلی باشد که سونی برای برخی از گوشی های هوشمند خود، به روز رسانی دیگری را عرضه نمی کند، آیا شما حاضر هستید تا با پرداخت وجه و مبلغی، مطمئن باشید که دستگاه شما به آخرین شماره ی اندروید ارتقا یافته است؟ آیا این چیزی هست که برای پرداخت بهای آن نیز آماده باشید؟ یا شما معتقد هستید چون پول دتلفن هوشمند خود را پرداخت کرده اید، پس باید هزینه های آپدیت آن نیز از همین مبلغ تامین شده باشد؟

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

XperiaBlog

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

41 دیدگاه ها

  1. سلام
    آقا تمام این شرکت های معروف وظیفه دارن که مشتری رو راضی نگه دارن تا سراغ برند دیگه ای نرن.
    این که بابت آپدیت پول گیرن اشتباه و من خودم شخصا برند خودم رو عوض میکنم
    حداقل تا 2 سال آپدیت جدید بیاد واسه گوشی بعد از اون گوشی رو عوض میکنیم یه بهتر می گیریم.
    خلاصه به هیچ وجه نباید پولی چیزی بابت ارتقا گوشی گرفته بشه و به کاربر فشار و …. وارد نشه.

    پاسخ

  2. نه من که نمیدم پس سیانوژن چیه الان ریختم رو ال با چن تا مود از xda شده مثه z2 از کانتکت گرفته تا ستینگ و هوم

    پاسخ

    Xperia C گفته:
    ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۴:۳۹

    سلام دوست عزیز
    این سیانوژن که ریختی رو گوشیت ، الان خوب کار میکنه؟ من ترسیدم گوشیم خراب شه ( اکسپریا ال)

    پاسخ

    saeed گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۹:۰۳

    Slimkat نصب کن

    پاسخ

    bahram360 گفته:
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۳:۰۱

    رام سیانوژن یا همون cm که با بیس aosp هست اینترفیس جالبی ندارد.
    اگه با ظاهر رام کنار میای میتونی سیانوژن استفاده کنی.
    اول رام استوک را داشته باش تا هر موقع که خواستی با فلش تولز بتونی برگردی.
    اگه مراحل را درست پیش بری گوشیت سافت بریک یا هارد بریک نمیشه

    پاسخ

  3. هر گوشی که توسط هر کمپانی ارایه میشه قاعدتا باید پشتیبانی نرم افزاری بشه حالا مدتش بستگی به تلفن و سخت افزار استفاده شده در اون باشه , پرچمدار های هر کمپانی معمولا گوشی های اسی هستند که پتانسیل ورژن های جدیدتر سیستم عاملو دارن.اما خوب همین پرچمدار ها هم تا مدتی پشتیبانی میشن . گوشی های میان رده یا پایین رده هم تا مدتی پشیتیبانی میشن.اما کاربران این گوشی ها از اپدیت نشدن اسمارت فونشون نباید ناراحت بشن چون قبل ارایه هر اپدیت بررسی میشن برای مثال ممکنه ورژن جدیدتر سیستم عامل کارایی اون ورژن قبلی به علت سنگینی نسبتا به اون نداشته باشه خوب این خیلی به نفع دارندگان اون گوشی هست چون معمولا بعد از مدتی دانگرید میکنن یا از باگ های بی شمار اون احساس نا رضایتی میکنن چیزی هست که تو خیلی از گوشی های سونی دیده شده حتی گاهی اوقات در پرچمداران! باید به نظر کمپانی احترام گذاشت , در کل من حاضرم برای پشتیبانی گوشی توسط سونی هزینه هاشو پرداخت کنم به شرطی که عادلانه باشه هر چند این هزینه در هزینه خوده گوشی حساب میشن

    پاسخ

    iman گفته:
    ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۲:۰۵

    به نظر شما کیت کت سخت افزار قوی میخواد؟تا جایی که من میدونم این سبکترین رام موجود برای گوشیهاست و به قول خیلیا این رام قابلیت نصب روی گوشیهای رده پایینتر رو هم خواد داشت.

    پاسخ

  4. سلام
    من گوشیم رو سایلنته ، تو خونه گمش کردم ، هیچ برنامه ای که به این قضیه کمک کنه روش نصب نکردم، چیکار کنم ؟ تو رو خدا زود جواب بدین

    پاسخ

  5. دوست عزیز اول اینکه sp تو اندروید 4.3 مصرف باتری بیشتر شده.
    دوم هم شما فکر کنم تا حالا از رام ExistenZ 4 استفاده نکردید.
    بهتون پیشنهاد میکنم برید فلش بزنید.

    پاسخ

  6. دوست عزیز اول اینکه sp تو اندروید 4.3 مصرف باتری بیشتر شده.
    دوم هم شما فکر کنم تا حالا از رام ExistenZ 4 استفاده نکردید.
    بهتون پیشنهاد میکنم برید فلش بزنید.

    پاسخ

  7. شرکت تا زمانی که از مدت پشتیبانیش مونده باید اپدیتی که میادو رو گوشی پیاده کنه الان چرا نباید یه گوشی مثل sp کیت کت رو دریافت نکنه یعنی چی باید برای پرچمدار فقط اپدیت جدید بیاد پول واسه اپدیت دادن چه معنیی داره اخه؟مگه این وظیفه شرکت نیست که این کارو انجام بده؟؟؟مطمئنن پول اپدیتو هم رو قیمت گوشی تاثیر دادن ولی کو پشتیبانی؟؟این حرکت چه فرقی با دزدی داره؟؟؟شرکت اگه به فکر فروش پرچمدارشه باید تغییر تو سخت افزار گوشی بده چمیدونم سیپیو رو قوی کنه رم رو بالا ببره کیفیت دوربین بالاتر به کار ببره که از این راه فروش کنه نه با اپدیت ندادن به بقیه گوشیها.

    پاسخ

    Xperia L گفته:
    ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۳:۴۴

    موافقم باهات،

    پاسخ

  8. حالا اینا هیچی من موندم این آپدیت 0.2 مگابایتی زد1 چی بود که دیروز اومده بود
    این 0.2 مگابایت چیکار کرد! چرا تو سایت پوشش ندادین

    پاسخ

    سعید فضل اله زاده گفته:
    ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۰:۳۹

    چون جایی خبرش نبود که پوشش بدیم

    پاسخ

  9. این قبول که شرکتی با عدم پشتیبانی از محصولات رده پایین تر و قدیمی تر بخواد فروش محصولات جدیدشو بیشتر کنه اما یه نکته اینجا هست که اگه من که اکسپریا اس ال دارم اگه بخوام به فرض بازی های سنگین تر یا حتی فیلمبرداری 4K داشته باشم باید برم اکسپریا زد 2 بگیرم و کارم با آپدیت راه نمیفته! به نظر من فروش محصولات جدید یه شرکت به دادن آپدیت نیست بلکه این به قدرت و کیفیت اون محصول برمی گرده! من خودم با اینکه همون رام رسمی 4.1.2 رو دارم فعلا راضیم مگر زمانی که بخوام قدرت و کیفیت بیشتری رو تجربه کنم قصد خرید گوشی با رده بالاتر یا به اصطلاح پرچمدار رو داشته باشم حتی اگه همچنان برای گوشی قبلیم آپدیت بیاد! پس لزومی نمیبینم که بخوام برای آپدیت هزینه ای پرداخت کنم!

    پاسخ

    ehsan_total گفته:
    ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۰۸

    ببخشید الان E1 که قراره کیت کت براش بیاد خیلی از لحاظ سخت افزاری ضعیف هست بنظرت حقشه که آپدیت بگیره ولی اس پی نه؟ آپدیت میگیره تا فروشش بیشتر بشه، چون هم قیمت نیس با اس پی و تاثیری روی هم قیمت های استثنایی پی نداره ،

    پاسخ

    iman_69 گفته:
    ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۰:۳۱

    دوست عزیز قبول که E1 از نظر سخت افزاری از SP ضعیفتره اما چیپست جدید تر داره! در ضمن اگه بری تو سایت سونی زده که برای اس پی در حال بررسی یعنی احتمال اومدن کیت کت براش زیاده! مثلا شرکت کوآلکام پارسال اعلام کرد که چیپست S3 که در گوشی اکسپریا اس ال و چندتا گوشی دیگه استفاده شده رو پشتیبانی نمی کنه بعد اون سونی اعلام کرد که از این گوشیا پشتیبانی نمی کنه پس این دست شرکت سونی نیست! همین که اس پی رو به 4.3 آپدیت تو چند سری آپدیت داد تا به پایداری لازم رسید و تقریبا بدون باگ شد پس هیچی مثل صبر چاره ساز نیست!

    پاسخ

  10. خُب من حق میدم به سونی
    وقتی میاد تو یه سال چندتا تلفن تولید میکنه و باید هم فروش بره
    مجبور میشه به گوشی های قدرتمندی که فقط چندماه دیر تر تولید شدن مث اس پی اندروید نده
    و حتی به همین اکسپریا سی که خیلی جدید تر از اس پی هست
    وقتی چندتا مدل میان رده تولید میکنه باید هم آپدیت میان رده های قبلی رو متوقف کنه تا میان رده جدیدا فروش بره وگرنه کی میره میانرده جدید رو بخره دیگه ؟؟؟ ولی خُب من چرا اگه آپدیت بده و پول بگیره اونوقت اگه هزینش خیلی زیاد نباشه من حاضرم پول بدم بشرطی که در قبالش یه آپدیت خیلی قوی و محکم بده که حداقل پولی که میدیم به باد نره دیگه

    پاسخ

  11. ببخشید، ولی صحبت های شما در این زمینه خیلی بی منطقه.
    به چه دلیل؟
    به این دلیل که، اولا آپدیت دادن یعنی پشتیبانی کردن. وقتی یک شرکت از هنگام عرضه یک محصول این مورد رو بیان می کنه که ما تا فلان تاریخ از محصولی که شما از ما خریداری کردید پشتیبانی می کنیم، پس من و شما انتظار داریم تا شرکت تا پایان دوره پشتیبانی، تمام و کمال محصول رو حمایت کنه.
    دوم، به عنوان مثال زمانی که سونی قبل از عرضه گوشی sp قول اندروید کیت کت میده، ما انتظار داریم که سونی سَر قول و قرارهاش بمونه.
    سوم، مثلا به چه دلیل یک گوشی مثل sp باید این همه آپدیت سیستمی و حتی یدونه آپدیت اندروید بگیره، در حالی که گوشی L هیچ حمایتی نشه؟
    قیمت ها فرق می کنه؟ آیا این دلیل قابل قبولیه؟ آیا شرکت بزرگی مثل سونی بین محصولاتش فرق می ذاره؟
    اگر من که sp دارم پول بیشتری نسبت به L دادم، دلیلش سخت افزاری بوده، نه پول برای حمایت! به همون نسبت، کسب که L داره، پول کمتری داده به دلیل سخت افزار پائین تر. پس در مجموعه، همه به یک اندازه هستن!
    پس فرق گذاشتن در آپدیت ها دلیلش چیه؟
    آپدیت دادن و پشتیبانی کردن از یک محصول الکترونیکی یک امر حیاتی و متدوال هست. وظیفه ست، نه لُطف!!!!
    ما پولی نخواهیم داد!
    ما حق و قول هائی که داده شده رو می خوایم، فقط همین.

    پاسخ

  12. اون اپل که پول آپدیت رو قبلا رو گوشی گرفته.اما سونی خالصانه آپدیت میده.آپدیت میده در حد گوشی شاید برا L و C آپدیت 4.3 بده شاید گوشی هنگ کنه یا خوب عمل نکنه.شما که از درون ال و ام خبر نداری که.

    پاسخ

    saeed گفته:
    ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۶:۲۲

    نه عزیز ربطی نداره

    پاسخ

  13. من حاضرم کل شرکتمو بفروشم خرج آپدیت کردن تمام گوشی و تبلت های خودمون برای بچه های گل ایران کنم.
    اما چه کنم هیچی ازم حساب نمیبره!!!! خخخخخخ

    پاسخ

    سعید فضل اله زاده گفته:
    ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۳:۱۹

    فک کنم اینجا رو با جای دیگه اشتباه گرفتید

    پاسخ

    saeed گفته:
    ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۶:۲۰

    هه هه 😐

    پاسخ

  14. نه.چرا باید هزینه بدیم؟!مگه اپل بابت آپدیت محصولاتش مثه آیفون،آیپد و آیپاد پول میگیره؟
    درضمن اپل تا سه سال آپدیت میده.نمونش آیفون 4 ک تا آی او اس 7 آپدیت شده.

    پاسخ

    mil-i300 گفته:
    ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۳۰

    البته همه ی امکانات ios7 روی 4 و آیپد های قدیمی کار نمیکنه!

    پاسخ

    3p3hr گفته:
    ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۳۵

    اون که کلا یه گوشی میسازه که تا حالا فقط کیفیت ساخت داشت که اونم مغلوب Z1 Z2 شد! زحمت میکشه واقعا! این آپدیتم نده همه فرار میکنن ازش

    پاسخ

    Saeed گفته:
    ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۵۸

    خو جوكر اپل كجا و سوني كجا.من گو شيم زد هست و آيپد ٣ دارم اگه پنل بيشتر داشتم مي رفتم آيفون مي گرفتم شما هم همينطور مهم پوله اگه مي داشين الان اينو نميگفتي،دست گربه به گوشت نميرسه ميگه كخه 😀

    پاسخ

    سعید فضل اله زاده گفته:
    ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۳:۱۸

    انتقاد با توهین خیلی فرق داره دوست عزیز
    هر گلی یه بویی داره

    saeed گفته:
    ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۶:۱۶

    چه ربطی داره خو بلد نیستی حرف بزنی حرف نزن اپل سالی یه گوشی میده اونم میخوای اپدیت نده براش فک کنم تازه اومدی تو کار گوشی :))))))

  15. سلام.بخدا من حاضرم به اندازه 20 دلار یعنی 60 هزار تومان بیشتر پول جای گوشی بدم ولی آپدیت بیاد برای گوشیم.چون با هر آپدیت گوشی ها از این رو به این رو میشه.مثل گوشی خودم که SP هستش از 4.1 به 4.3 ارتقا دادم واقعا زیر و رو شد.مثل امکانات اضافی گوشی-روان شدن گوشی-انتخاب تم و از همه مهمتر باتری گوشی که از یک روز به دو روز افزایش یافت.از رام های غیر رسمی هم خوشم نمیاد و گرنه حتما ازشون استفاده میکردم.رام فقط رام رسمی اونم از نوع سونی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here