Android-Studio

یکی از بیشترین نظراتی که کاربران در سایت ما می گذارند، این است که “پس آپدیت من کجاست؟”. برای هر شرکت، کار بر روی آپدیت اندروید، یک تصمیم اقتصادی و مهم است، چرا که باید به صرفه نیز باشد. گوشی های هوشمند جدیدتر، همیشه زودتر از بقیه دستگاه ها پشتیبانی می شوند و حتی گاهی اوقات نیز اصلا ممکن است گوشی های قدیمی تر از یاد بروند.

برای مثال به گوشی هوشمند اکسپریا C نگاه کنید. از زمان عرضه تاکنون، تنها دو به روز رسانی را دریافت نموده است. و این درحالی است که کاربران اکسپریا C انتظار دریافت آپدیت های بیشتری را داشته اند، اما پس از این دریافت ها، هم چنان در اندروید 4.2.2 باقی مانده اند، که از همان ابتدا نیز با اندروید 4.2.2 عرضه شده بود.

و نمونه دیگر برای صاحبان گوشی های هوشمند اکسپریا L اتفاق افتاده، چرا که مدت هاست هیچ به روزرسانی جدیدی را دریافت نکردند و در نسخه اندروید 4.2 متوقف شده اند و این درحالی است که گوشی رده پایین تر، یعنی اکسپریا M موفق به دریافت آپدیت اندروید 4.3 شده است. و هم چنین کاربران اکسپریا SP که انتظار دریافت آپدیت 4.4 کیت کت را داشته اند، اما هنوز خبری نشده که نشده است.

با این اوصاف، هیچ کسی وظیفه ندارد که آپدیتی را برای گوشی خاصی منتشر کند و حتی زمان-بندی را برای آن در نظر بگیرد. چرا که برخی محدودیت ها و منابع محدود باعث می شود که برخی آپدیت ها منتشر نشوند. و سونی نیز قصد پشتیبانی کامل از تمام گوشی هایش را ندارد، درحالی که برخی این انتظار را دارند.

پس این ذهنیت در بین کاربران دیگر گوشی های سونی به وجود می آید که گوشی شما به شرطی پشتیبانی می شود که فقط پرچم دار باشد. به هر حال، منتظر شفاف سازی بیشتر از سوی سونی درباره ی این که چه میزان از گوشی های هوشمند خود پشتیبانی خواهد کرد، هستیم.

با توجه به سخنان بالا، اگر صرفه ی اقتصادی تنها دلیلی باشد که سونی برای برخی از گوشی های هوشمند خود، به روز رسانی دیگری را عرضه نمی کند، آیا شما حاضر هستید تا با پرداخت وجه و مبلغی، مطمئن باشید که دستگاه شما به آخرین شماره ی اندروید ارتقا یافته است؟ آیا این چیزی هست که برای پرداخت بهای آن نیز آماده باشید؟ یا شما معتقد هستید چون پول دتلفن هوشمند خود را پرداخت کرده اید، پس باید هزینه های آپدیت آن نیز از همین مبلغ تامین شده باشد؟

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

XperiaBlog