ادامه اخبار غم انگیز: سونی قصد دارد تا به کار بخش موبایل در کشور سوئد پایان دهد

19
۴۰,۹۱۷

در ابتدای سال میلادی 2019 مشخص شد که شرکت سونی قصد دارد تا بخش های مختلف شرکت خود مانند تولیدات صوتی و تصویری را به همراه محصولات خانگی و تصویر سازی (دوربین) با یکدیگر تلفیق کند تا بدین صورت از ضرر دهی بخش موبایل خودت جلوگیری کند. این اتفاق اکنون پس از چندین سال مستقل بودن بخش موبایل این شرکت اتفاق افتاده است. البته که این کار به این معنی است که بسیاری از کارمندان این شرکت شغل خودشان را از دست می دهند و تا کنون نیز بیش از 2 هزار نفر از کارمندان شرکت سونی بی کار شده اند و اکنون هم مشخص شده است که این شرکت قصد دارد بخش ارتباطات سونی موبایل در کشور سوئد را نیز تعطیل کند.

بخش موبایل شرکت سونی اکنون دارای دو دفتر اصلی است که اولی در کشور ژاپن و با نام Sony Mobile Communications Inc به فعالیت خود ادامه می داده است و دومی نیز بخش Sony Mobile Communications AB در کشور سوئد بوده است. بر اساس گزارش های محلی، انتظار می رود تا بیش از 60 موقعیت شغلی در دفتر کشور سوئد این شرکت خالی شود و تا کنون نیز بیش از 200 کارمند از این دفتر اخراج شده اند. برخی از کارمندان این دفتر به بخش اروپایی شرکت سونی با نام Sony Nordic منتقل خواهند شد.

دفتر شرکت سونی در شهر لوند کشور سوئد جزو یکی از قدیمی ترین و بخشی از میراث شرکت سونی در این کمپانی به شمار می رفت. این مکان بیشتر به خاطر جای دادن بخش مدیریتی سابق شرکت ارتباطات اریکسون مورد توجه بوده است که به صورت کامل در سال 2012 توسط شرکت سونی تصاحب شد. بسیار ناراحت کننده است که این دفتر در نهایت بسته خواهد شد و ناراحت کننده تر از آن این است که بسیاری از کارمندان آنجا شغل خودشان را از دست خواهند داد. امیدواریم که این کارمندان بتوانند در یک شرکت مناسب که با مشکلاتی مانند سونی موبایل دست و پنجه نرم نمی کند استخدام شوند.

[تعداد: 4    میانگین: 2.3/5]

19 دیدگاه ها

  1. ۱بار،فقط ۱ بار بیان مثل شرکتهای موفق گوشی بسازن ببینن چی میشه!یعنی تکان بخوری سامسونگ خودشو وقف میده و عبایی از تقلید و کپی کردن نداره،چون نمیخواد از قافله عقب بمونه.هرچی ک خوبه رو درجا میذاره روی گوشیهاش و اصالت و اینطور حرفا کشک براش.ملت موبایلی ک سونی میسازه رو بخاطر کیفیتش میخواستن،نه اینکه بگن چون سونی تقلیدنمیکنه و زبان طراحی خودشو داره میخریم!اقا ۱بار کپی کن فروشتو ببین،بعد بین عقل و دلت تصمیم بگیر.تا جمعش نکنی ک چندسال بعد نخوای ۲باره استارت بزنی ول کن نیستی!؟الان نمیشه تصمیم بگیری تجدیدنظر کنی؟همه عواملت رو عوض کن از صفر شروع کن خب دیگه

    پاسخ

    Vahid گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۶:۴۵

    دیدگاه یک دختر بچه هشت ساله.
    مرسی واقعا. انگار داره با رفیقش صحبت میکنه.
    مگه الان از امکانات چی کم داره؟ که بیاد تقلید کنه؟ چی تقلید کنه؟ میشه نام ببری؟ والا بقیه اومدن یاد گرفتن که گوشی باید ضد آب باشه.
    ضرر مالی این بخش یه چیزی جدا از چیزیه که داری فکر میکنی.

    پاسخ

    Ali t گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۱:۱۷

    ۴ماه دیگه میرم توی ۴۰سال!
    از همون ۸سالگی تا الان دارم میبینم ک چی بودو چی شد!
    هنوز هم ب خودم میگم بهترین و کامل ترین موبایل تاشو رو فقط سونی میتونه بزنه ولی نمیدونم چرا اعصاب نذاشته واسه امثال من ک اولین حرف انگلیسی ک یاد گرفتیم بخونیمو بنویسیم SONY بوده!منظورم از تقلید هم این بود ک خودشو با شرایط وقف بده و طبق نیاز بازار و مشتری حرکت کنه و فقط راه خودشو نره.زمانِxz حاشیه موبایلها کم شد،xzپرمیوم بیشتر شد حاشیه اش و میگفت ما اعتقادی نداریم ب کم کردنش!۲سال ادامه دادو همه دیگه مسخره میکردن طرفدارای سونی رو!امتیاز دوربین رو اکسپریان کار نمیکنه از بس جای دفاع نذاشته!مثال زیاده ک ۱سری دوستان هم همیشه لیست میکردن و میتونید ببینید توی همین سایت.

    پاسخ

    Armin گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ساعت: ۲۲:۵۹

    باتوجه به پیشینه ای که شرکت سونی داره واسش افت داره که تقلید کنه حتی از اپل حتی به قیمت تعطیلی سونی موبایل پس دوست عزیز سونی هیچ وقت تقلید نمیکنه شاید دلیل اینکه هنوزم من و شما طرفدارش هستیم همین باشه فقط امیدوارم موفق بشه

    پاسخ

    Ali t گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۱:۱۸

    همچنین دوست من

    پاسخ

  2. من میدونم که احتمالا سایت اکسپریان از روی دلسوزی و ناراحتی این پست رو به این شکل کار کرده، اما حقیقتا دیگه یه مقدار برای من آزاردهنده شده که این سایت تاکید زیادی روی اخبار منفی، اون هم با رویکردی به شدت ناامیدانه داره، در این مدت اخبار مثبت بسیاری از سونی بوده که شما معمولا پوشش نمیدید یا در کمال تعجب اونها رو هم با رویکرد منفی پوشش میدید.
    یک انتقاد هم از کاربران عزیزی دارم که اینجا گهگاهی کامنت هاشون رو میخونم و انگار که اونها از سونی بیشتر میفهمند. خب عزیزان من اگر شما فن سونی هستید، فن چی سونی هستید؟ حتی به این هم اعتقاد ندارید که سونی موقعیت کنونیش رو بهتر از شما میشناسه؟ (نمیگم سونی نمیتونه اشتباه کنه)
    سونی با اینهمه زحمت داره آبروی خودش رو در این شرایط سختی که بر موبایلش حاکمه حفظ میکنه اما اینجا بعضی کاربران میان پیشنهاد هایی میدن که ناقض آبروی سونیه و من فقط متعجب میشوم از این کامنت ها.
    لطفا به این شرکت عزیز اعتماد کنید و بگذارید راهش را برود، اگر به اصولی که این شرکت برای خود دارد اعتماد دارید.
    اگر هم اعتماد ندارید که به نظرم دلیلی ندارد فن سونی بمانید، پس باز هم رهایش کنید و بگذارید راه خود را برود

    پاسخ

    میثم گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۰:۱۶

    دوست عزیز ما مثل سونی نمی‌تونیم خودمون را به خواب بزنیم فن سونی کسی هستش که هم تحسین کنه هم اعتراض نه این که به اشتباهات سونی سر پوش بزاره و هیچی نگه ،چندین ساله سونی اصل را ول کرده به جزئیات میپردازه بهش میگن صفحه نمایش بدون حاشیه بده ،صفحه نمایش ۴k میده ،میگن دوربین گوشی را ارتقا بده همچنان این مشگل ها حل نمیشه امسال دوربین سونی بهترین دوربین سال شد ولی تو گوشیهاش خبری از یه لنز خوب نیست،در سال کلا سونی ۶ تا ۷ گوشی میده که هیچ کدوم به پای رقبا نمیرسن .سونی دیگه نه انگیزه ای داره برای Xperia نه ایده ای.

    پاسخ

    Mohammad گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۳:۰۳

    شما میگید به سونی میگن صفحه بی حاشیه بده اما فورکی میده ، مشکل دقیقا همینجاست، کسی نباید به سونی بگه چیکار کنه، سونی باید کاری که خودش فکر میکنه درسته و بهش اعتقاد داره رو انجام بده و کسانی که اعتقاداتشون با اعتقادات سونی یکسانه از محصولاتش استفاده کنن.
    کسانی هم که اعتقادات دیگه ای دارن میتونن برن از محصولات شرکت هایی که بیشتر به فکر اونها نزدیکه استفاده کنن. مطمئنا اگه سونی ضرر مالی ای هم از این بابت بده، این ضرر متوجه اونها نمیشه.

    پاسخ

    Armin گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۱:۰۰

    دوست عزیز محمد جان اگر من یا بعضی از دوستان اینجا چیزی گفتیم همش از روی ناراحتی واسه آینده سونی موبایل بوده بذار خودمو مثال بزنم حتی نمیتونم تصور کنم که یه روزی سونی گوشی تولید نکنه وجاشو به برندای کپی کار چینی که مثل قارچ از زمین درمیان بده من هر چند وقت یه بار میرفتم بازار موبایل یا علاالدین حالا یا گوشیمو با یه مدل جدید تر عوض میگردم یا با پرچمدارای جدید سونی کار میکردم اما از وقتی که سونی دیگه توی بازار موبایل ما نیست شاید نزدیک به یک ساله به اینجاها نرفتم گوشیمم زد ۵پرمیوم حتی همه وسایل خونم سونیه از بچگی از سونی خاطره داشتم از واکمن گرفته تا هندیکم وبتامکس یا هر چیزی که سونی بوده باشه پس من و امثال منم طرفدار نه وفادارای سونی هستیم و راستشو بخای باورش واسم سخته که مدیران یه کمپانی عظیم چند ملیتی نتونن یه بخش کوچک از این مجموعه رو از بحران خارج کنند مگه اینکه دستای پشت پرده در کار باشه مثل ماجرای نوکیا فنلاند که الان فقط یه اسم ازش مونده نه چیز دیگه ای. با همه اینها آرزوی موفقیت دارم واسه هممون و برند محبوب و دوست داشتنیمون Sony

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۲:۳۳

    دوست عزیز ناراحتی و دلسوزی یعنی چی؟ میبینید که منبع خبر هم اون پایین درج شده می تونید به منبع مراجعه کنید و ببیند که ما خط به خط رو مثل منبع ترجمه کردیم و دقیقا همین خبر رو بلاگ خود سونی هم گذاشته!

    پاسخ

    Mohammad گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۰:۳۷

    ناامیدانه ترین بخش خبر تیترشه که توی منبع به این شکل نیست

    پاسخ

  3. چیز مهمی نیست . بهتر که جمع کنه هزینه هاش کم میشه . فقط ناراحتی داره برا کارمنداش که امیدوارم شغل مناسبی پیدا کنن . فردا سونی گوشی جدید معرفی میکنه ؟

    پاسخ

  4. دیگه حالم از مدیران سونی بهم میخوره آخه این چه مسخره بازیه آبرو و حیثیت چندین ساله سونی رو به باد دادن. احتمالا تنشون به تن مدیران ما خورده یا حداقل یکیشون ایرانی یا مسلمونه شک نکنید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here