ارز آزاد یا دولتی؟ تکلیف خریداران گوشی های سونی چیست؟

31
۷,۷۱۰


بازار موبایل این روزها آنقدر متشنج است که هر کسی با هر خبری میتواند یک جو جدید در آن ایجاد کند. جوی که نه به نفع فروشندگان است و نه به نفع خریداران و تنها باعث رکود در بازار و افزایش قیمت ها خواهد شد. آخرین خبری که از بازار گوشی های هوشمند در روزهای اخیر شنیدیم، ماجرای اعطای ارز آزاد به برخی از وارد کنندگان بود که این شائبه را ایجاد کرد که بسیاری از گوشی های موجود در بازار، با قیمت ارز دولتی وارد کشور شدند اما با قیمت ارز آزاد به دست مشتریان میرسند.

ما پیش از این بارها در مورد گوشی های سونی در ایران توضیح دادیم که متاسفانه، در ماه های گذشته گوشی های سونی در کشور محروم از دریافت ارز دولتی بودند. طبیعی است که با این اتفاقات، مسئولیت فروش گوشی های هوشمند مستقیماً بر عهده فروشنده نهایی است که گوشی را به دست مشتریان میرساند. پس چه در شهرستان ها و چه در فروشگاه های آنلاین، در صورت مواجهه با گرانفروشی مشتریان میتوانند مستقیماً از فروشنده درخواست بازگشت مبلغ مابه التفاوت قیمت ارز دولتی و آزاد را داشته باشند.

فروشگاه تکنولایف که از بزرگترین عرضه کنندگان گوشی های سونی در ایران است، همیشه به دنبال شفافیت بوده و از آن استقبال کرده است. از همین رو تکنولایف با کمال‌ میل اعلام می‌دارد: چنانچه گوشی‌ خریداری شده از تکنولایف، در سامانه‌ی همتا استعلام شود و اعلام شود که با ارز دولتی وارد شده است (اما تکنولایف با قیمت ارز آزاد فروخته است)، خریدار می‌تواند گوشی خریداری شده را به تکنولایف مرجوع کند و تمام وجه پرداختی خود اعم از مبلغ گوشی و هزینه‌های ارسال آن را دریافت کند.

همچنین خریداران محترمی که قبل از این اطلاعیه گوشی از تکنولایف خریده‌اند (در سال 1397) و پس از استعلام در سامانه همتا، متوجه شوند که گوشی با ارز دولتی وارد شده است می‌توانند کالای خریداری شده (علیرغم اینکه استفاده شده است) را به تکنولایف مرجوع کنند. خریداران و بازدیدکنندگان تکنولایف این اطمینان را داشته باشند که قیمت‌های درج شده در تکنولایف و یا قیمت‌های درج شده در فاکتورهای خریداران تکنولایف در گذشته، قیمت‌ واقعی بوده و محصولات با ارز دولتی وارد نشده است.

لازم به ذکر است که تکنولایف، این اطمینان را نه تنها در خصوص گوشی های سونی، بلکه در مورد تمام گوشی های موجود در فروشگاه خود به کاربران میدهد که میتوانند در صورتی که گوشی آنها با ارز دولتی وارد شده باشد، نسبت به مرجوعی آن اقدام کنند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

31 دیدگاه ها

  1. واقعا جالب نوشتید مرسی از اکسپریان و آدمین های عزیز دستتون درد نکنه
    هادی جان و مهدی جان لطفا سایت رو از سونی خارج نکنید ممنون میشم ولی اگه میخواید در کل آخرین اخبار در مورد گوشی های هوشمند رو قرار بدین و یا مقایسه کنید مثل قبل رفتار کنید ما همیشه حواسمون به شما هست مرسی

    پاسخ

  2. احسنت طوری تیتر زدن از خاورمیانه رفت مارو ترسوندن انگار چی شده حالا تا حالا مگه اپل ایران نمایندگی داشته؟ تازه جدیدا اپل هم کمیاب شده ولی گوشی رو میارن تازه سونی که همیشه نمایندگی تلویزیون و محصولات داره مشکلی نیست فقط انصافا خاک تو سر مدیران سونی موبایل فقط از طریق شبکه پلی استیشن می‌تونستن سونی موبایل رو تقویت و تبلیغ کنند واقعا متاسفم براشون

    پاسخ

  3. دوستان من ۵ روزه که از سایت نگین خاور میانه خرید کردم ولی تا حالا هیچی دستم نرسیده جالبه هیچ کس هم جوابگو نیست

    پاسخ

    اشکان(z5 permium) گفته:
    ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۴:۲۷

    دوست عزیز من هم مشکل شما رو دارم متاسفانه و دارم میرم حضوری تهران فروشگاه نگین خاورمیانه

    پاسخ

    Mmostafa710 گفته:
    ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۵:۲۷

    کامنتهای پایین بخون متوجه میشی این بار اولشون نیست و ظاهرا مدل کاریشون این شکلیه خیلی سریع با تعزیرات موبایل تهران اطلاع بدین بدون اینکه اسم و فامیلتون بگن رسیدگی میکنن

    پاسخ

    orbital1 گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۱:۱۱

    سلام . متاسفانه نگین خاورمیانه مدتیه همین روال رو در پیش گرفته . منم قبل عید یه لپ تاپ ازشون خرید کردم اون موققع دلار گرون نشده بود ۷ میلیون و خورده ای از فروشگاهشون خریداری کردم ولی متاسفانه نفرستادن .
    بعد با کلی تماس و زنگ و مراجعه حضوری بعد ۱۵ روز تونستم پولو پس بگیرم .
    حتی موقعی که دیدن من خیلی پیگیر هستم آقای علی حسینی شیرازی که مدیر این شرکت هست اومد به جای ۷ میلیون و خورده ای ۷۰۰ و خورده ای زدن . حالا نمی دونم چه فکری در مورد ادم می کنن که همچین کارایی می کنن .
    به هر حال قضیه کامل رو تو انجمن سایت گذاشتم . قسمت بحث آزاد -<تجربه خرید از نگین خاورمیانه .
    ——————
    در مورد اینکه هم بخواین شکایت کنید اول برین از طریق دفاتر الکترونیک قضایی یه اظهارنامه بفرستین که بگین یا پولو پس بدین یا اینکه جنس رو بفرستین . مدت زمانش رو هم مشخص کنید که تا کی وقت داره به تعهدش عمل کنه . این اظهارنامه رو از طرف دادگاه و مامور دادگاه میبره بهشون میده .
    به هر حال اگه دیدین باز پس ندادن برین به جرم کلاه برداری شکایت کنید و اون اظهارنامه رو هم بزارین داخل پرونده که دیگه عذر و بهانه ای نیاره .
    ولی اظهارنامه رو ببینن ریسک نمی کنن که پولو پس ندن . چون این کاری که می کنن کلاه برداری هست و هم جنبه عمومی داره و هم جنبه خصوصی . که جنبه عمومیش باعث میشه حتی اگه شما هم رضایت بدین دادگاه ولش نکنه .

    پاسخ

    orbital1 گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۱:۱۷

    اگه خواستین شکایتم بکنید از این ماده ها هم می تونید استفاده کنید :
    طبق ماده ۳۹ قانون تجارت الکترونیکی : در صورتي كه تامين كننده در حين معامله به دليل عدم موجودي كالا و يا عدم امكان اجراي خدمات، نتواند تعهدات خود را انجام دهد، بايد مبلغ دريافتي را فوراً به مخاطب برگرداند، مگر در بيع كلي و تعهداتي كه براي هميشه وفاي به تعهد غير ممكن نباشد و مخاطب آماده صبر كردن تا امكان تحويل كالا و يا ايفاي تعهد باشد. در صورتي كه معلوم شود تامين كننده از ابتدا عدم امكان ايفاي تعهد خود را مي دانسته. علاوه بر لزوم استرداد مبلغ دريافتي، به حداكثر مجازات مقرر در اين قانون نيز محكوم خواهد شد.

    پاسخ

  4. ****دوستان ومدیریت سایت اکسپریان .لطفا راهنمایی کنید .****
    من از سایت هایی مثل تکنو لایف و نگین خاورمیانه که از طریق سایت اکسپریان باهاشون آشنا شدم و مورد تایید سایت اکسپریان هم هستن خرید میکردم .
    راضی هم بودم و مشکلی هم نداشتم هفته پیش از نگین خاورمیانه خرید کردم
    تا الان حتی ارسال هم نکردن .۱۰۰ بار تماس گرفتم ۱ بار جواب دادن خیلی سرد و با لحن بد و طلب کارانه گفتن که همکارامون باهاتون تماس میگیرن و ارسال میکنن دیگه ام جواب ندادن از مدیریت سایت تقاضا دارم این موضوع رو پیگیری کنن چون خدا شاهده مجبور شدم تا فردا پس فردا اگر نفرستادن پا شم بیام تهران برم فروشگاه نگین خاورمیانه ممنون میشم کمک کنید تشکر

    پاسخ

    Mmostafa710 گفته:
    ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۷:۳۱

    سلام به سرعت با تعزیرات تماس بگیرید و اگه تو ندت زمانی که باید میفرستادن، نفرستادن، خیلی سریع و آسان شکایت کنید حتی میتونید مبلغی رو هم بعنوان جریمه بگیرید

    پاسخ

    اشکان(z5 permium) گفته:
    ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۰:۱۱

    آقا مصطفی ممنون از پاسختون.
    الان حدود یک هفته است هیچ جوابی نمیدن فردا احتمالا برم تهران. ((هزینه رفت و برگشت رو کی میده!!! )) حضوری فروشگاه نگین اگر اونجا نتیجه نگرفتم مجبورم برم تعزیرات فقط تعزیرات سریع رسیدگی میکنن؟!

    پاسخ

    Mmostafa710 گفته:
    ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۵:۲۳

    لازم نیست بری شماره تعزیرات وسایل الکترونیکی و موبایل رو از گوگل دربیار زنگ بزن خودشون رسیدگی میکنن

    shs77 گفته:
    ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۱:۳۳

    متاسفانه فروشگاه نگین خاورمیانه با وجود تبلیغ فراوان توی همین سایت و جاهای دیگه و داشتن چند فروشگاه در مناطق مختلف تهران اصلا مورد اعتماد نیست!
    من قبل از عید یک S8+ ازشون خریدم (دقیقا ۲۳ ام اسفند که چهارشنبه بود) فرداش پنج شنبه صبح بهشون زنگ زدم که اگر ممکنه پنج شنبه بفرستن و نره برای هفته بعد که دیگه نزدیک عید هست و…
    گفتن تازه شنبه این گوشی برامون موجود میشه 😐 یعنی حتی گوشی رو موجود ندارن و توی سایت سفارش میگیرن و چند روز بعد که از یه جایی گیر آوردن ارسال میکنن!
    از شنبه چندین بار بهشون زنگ زدم یک روز گفتن بعد از ظهر موجود میشه حتما میفرستیم که نره هفته بعد!
    روز بعد عزر خواهی کرد و گفت بعد از ظهر حتما موجود میشه و با تی پاکس میفرستیم ۲۴ ساعته میرسه دستتون اما آخرش نه اون روز ارسال کردن نه با تی پاکس فرستادن! دوشنبه به پست پیشتاز فرستادن و البته دقیقا چند ساعت قبل از سال تحویل رسید

    یک سایت چرا وقتی یک کالا رو موجود نداره باید توی سایت بزاره واسه فروش؟! چرا دروغ میگن آخه؟! کلی تاکید کرد که با تی پاکس میفرستیم و… آخرش یک روز بعد با پست فرستادن!

    در کل فروشگاه مورد اعتمادی نیست حتی یک بار به فروشگاه شون در بازار موبایل هم رفتم خیلی بی ادبانه رفتار میکردن واقعا در حالیکه من اون مجتمع فقط بخاطر اینکه نگین خاورمیانه برم رفته بودم!

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۱:۳۸

    در ضمن پیشنهاد میکنم شما اولش یکبار دیگه زنگ بزنید و بگید پولتون رو برگردونن احتمالا جنس رو موجود نداشتن و همینجوری گذاشتن توی سایت حالا هم پیدا نمیکنن! پس احتمالا قبول میکنن که پولتون رو برگردونن اگر قبول نکردن برید تهران یکی از فروشگاه هاشون
    باز اگر نتیجه نگرفتید که شکایت بکنید

    پاسخ

    اشکان(z5 permium) گفته:
    ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۲:۱۵

    shs عزیز
    مشکل همین جاست که اصلا جواب تلفن نمیدن. یه موقع جواب میدن میگن مشکل هست یا هر چیزه دیگه ولی اینا اصلا جواب تلفن نمیدن.
    بعد یه گوشی موبایل هواوی هست که مثل نقل و نبات ریخته توی بازار و همین الان هم داخل سایت تکنو لایف و نگین خاورمیانه موجود هست برای سفارش

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۳:۲۱

    شماره تلفن زیاد دارن به همشون زنگ زدین؟
    بهرحال باید برید تهران به فروشگاه شون سر بزنید و اگر مشکل رفع نشد شکایت بکنید
    جالبه که این سایت نماد ۲ ستاره اعتماد هم داره که به کمتر سایتی میدن ولی در عمل اصلا نمیشه اعتماد کرد بهشون!
    در ضمن الان بازار به هم ریخته بخاطر مشکلات ارز و ۴۲۰۰ گرفتن نگرفتن و… قبل عید که همه چیز عادی بود بعد از چند روز یدونه S8 پلاس برای من از توزیع کننده ها گرفتن و فرستادن الان که دیگه هیچی مشخص نیست!

    اشکان(z5 permium) گفته:
    ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۴:۲۶

    به همه زنگ زدم اصلا جواب نمیدن کاش لااقل سایت اکسپریان زحمت میکشید قسمت نظرات میذاشت واسه افرادی که از نگین خاورمیانه خرید کردن که بقیه هم مطلع میشدن ازین موارد.
    من مجبورم برم تهران سر وقتشون. ولی خدا بگم چکارشون کنه پول مردم رو میگیرن بعد هم اصلا جواب گو نیستن کاش سایت اکسپریان هم یه کمک به امثال من میکرد خدا شاهده من هم مثل اکثر بچه های این سایت یه آدم معمولی هستم و با زحمت پول به دست میارم تازه ام متعهل شدم واقعا فشار رومه. متاسفم براشون که همین ها هستن فروشگاه های اینترنتی رو بد نام میکنن. جالبه من بارها از تکنو لایف خرید کردم همیشه ام سر وقت فرستادن و پاسخ گو بودن.

  5. یک مطلبی سوال بزرگی است؟ چرا سونی موبایل اینقدر ادا در میاره سونی که شرکت تک محصولی نیست و نمایندگی اگر باشه مجموعه ی محصولات هست مثلاً سونی دوبی وقتی تلویزیون و پلی استیشن داره آیا گوشی هم کنارش داشته باشه میمیره؟؟ کلا فازش معلوم نیست

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۱:۳۵

    احتمالا گوشی رو عرضه میکنن هنوز اما نمایندگی رسمی دیگه نداره که برای ما خیلی مشکل ساز نیست! چون اپل هم هیچ گونه نمایندگی یا صادراتی به ایران نداره اما وارد کننده ها بصورت عمده و خیلی زیاد وارد کردن و میکنن!

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۶:۲۴

    احسنت طوری تیتر زدن از خاورمیانه رفت مارو ترسوندن انگار چی شده حالا تا حالا مگه اپل ایران نمایندگی داشته؟ تازه جدیدا اپل هم کمیاب شده ولی گوشی رو میارن تازه سونی که همیشه نمایندگی تلویزیون و محصولات داره مشکلی نیست فقط انصافا خاک تو سر مدیران سونی موبایل فقط از طریق شبکه پلی استیشن می‌تونستن سونی موبایل رو تقویت و تبلیغ کنند واقعا متاسفم براشون

    پاسخ

    AMIR-T گفته:
    ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۶:۳۶

    بازرگانای ایرانی به این شکل عاملیت تک محصولی میگیرن ازش. وگرنه بعیده خود سونی همچین محدودیتی بزاره.

    پاسخ

  6. از کجا بفهمیم که با کدوم عرض عرضه شده؟!

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۲:۲۹

    سانانه همتا *۷۷۷۷#

    پاسخ

    technolife.ir گفته:
    ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۳:۰۱

    سلام. در متن گفته شده. موقع استعلام گرفتن از سامانه همتا، نوع ارز (دولتی بودن یا نبودن) رو نمایش میده.

    پاسخ

  7. اقا نگفتید اگه سونی از خاورمیانه بره اکسپریان چه برنامه ای داره بعدش؟

    پاسخ

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۲:۱۳

    گوشی های سونی همچنان در ایران به صورت محدود موجود میمونه
    ما هم تغییراتی در چارچوب سایت ایجاد میکنیم که به زودی مشاهده میکنید.

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۲:۱۵

    سونی نمیره اکسپریان هم پایدار خواهد بود چون بهترین سایتی است که تا حالا دیدیم

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۲:۲۹

    بصورت ضمنی تایید شده رفتنش

    MOAZEZ گفته:
    ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۲:۲۹

    انشاءالله که نره ولی اگه این اتفاق افتاد لطفا اعلام کنید آخرین پرچمدارسونی توی ایران چه مدلی خواهد بود.

    پاسخ

    ..ashkan گفته:
    ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۲:۱۹

    هادی جان فعالیت انجمن هم بسیار ضعیف تر شده نسبت به قبل. برای مثال رام ها و مود های کاستوم که برای XZ تو Xda وجود دارن روهیشکی ترجمه نمیکنه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here