از امروز با ویژگی Nearby Share گوگل، برنامه های گوشی را با دیگران به اشتراک بگذارید

2
۱۳,۲۹۶

از زمان تولد سیستم عامل اندروید ، به دلیل متن باز بودن این سیستم عامل و امکان به اشتراک گذاری داده ها به راحتی و بر خلاف سیستم عامل iOS اپل ، این ویژگی بسیار مهم خیلی زود مورد توجه توسعه دهندگان و کاربران قرار گرفت و در نتیجه ما شاهد ساخت برنامه هایی بودیم که از آنها با عنوان شیر کردن فایل ها یاد می شد. برنامه هایی مانند Shareit و Zapya تنها نمونه هایی از این اپلیکیشن ها هستند که هر کدام بیش از یک میلیارد بار توسط دارندگان گوشی های اندرویدی در سراسر دنیا دانلود شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

اما رفته رفته و با افزایش محبوبیت این برنامه ها ، شاهد اوج گرفتن تبلیغات در این اپلیکیشن های چینی بودیم که سر درگمی کار با برنامه ها را افزایش می داد و کم کم کاهش پیدا کردن سرعت اتصال و دسترسی های متفاوت آنها برای کاربران دردسر ساز شد. در واقع همین تازگی مشخص شده است که اپلیکیشن Shareit به ویروس های متعددی آلوده شده است و سازنده آن یعنی شرکت لنوو هنوز راه حلی برای این آلودگی پیشنهاد نداده و بهتر است تا این برنامه را از روی گوشی خودتان حذف نمایید.

از طرفی و در جبهه مقابل ، شرکت اپل از همان اوایل آغاز به کار سیستم عامل iOS ، برنامه AirDrop را توسعه داد که با نصب آن به صورت پیشفرض روی کامپیوتر و لپ تاپ های مک و گوشی های آیفون و تبلت ها آیپد ، به سادگی هر چه تمام تر می شد برنامه ها و فایل ها را بین دو دستگاه متفاوت به اشتراک گذاشت. همین مورد باعث شد تا گوگل نیز به عنوان توسعه دهنده سیستم عامل اندروید ، به فکر عرضه راهکاری برای این مورد بیوفتد که در همین راستا ویژگی Nearby Share متولد شد.

Nearby Share قابلیتی است که به کاربران امکان می دهد بدون نیاز به برنامه خاصی ، به راحتی فایل ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این ویژگی که در ماه آگوست سال گذشته معرفی شد ، معادل اندرویدی برنامه AirDrop برای دستگاه های اپل است و امکان استفاده از آن در گوشی های اندرویدی مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه 6.0 مارشملو و بالاتر میسر است.

Share Nearby به شما این امکان را می دهد تا انواع مختلف فایل ها از جمله عکس و همچنین لینک به دستگاه های نزدیک خود را به اشتراک بگذارید. با قابلیت جدید به اشتراک گذاری برنامه ، اکنون می توانید برنامه ها و بازی های خودتان را به دستگاه های نزدیک خود ارسال کنید.

برای استفاده از این ویژگی ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه Google Play Store را اجرا کرده و به My Apps بروید. اگر این ویژگی قبلا در دسترس شما قرار گرفته باشد ، باید یک برگه جدید به نام Share در کنار Library وجود داشته باشد. این برگه را انتخاب کنید و این گزینه برای شما فراهم شده است که اگر می خواهید برنامه ها را ارسال یا دریافت کنید ، انتخاب کنید.

از امروز با ویژگی Nearby Share گوگل، برنامه های گوشی را با دیگران به اشتراک بگذاریداز امروز با ویژگی Nearby Share گوگل، برنامه های گوشی را با دیگران به اشتراک بگذاریداز امروز با ویژگی Nearby Share گوگل، برنامه های گوشی را با دیگران به اشتراک بگذارید

صرف نظر از اینکه کدام یک را انتخاب کنید (ارسال یا دریافت) ، از شما خواسته می شود سرویس مکان یابی GPS را روشن کنید. اگر ارسال را انتخاب کنید ، به صفحه ای منتقل می شوید که تمام برنامه های نصب شده شما را لیست می کند. برنامه (های) مورد نظر برای ارسال را انتخاب کنید و دکمه سبز را در گوشه بالا سمت راست فشار دهید. تلفن همراه شما شروع به جستجوی دستگاه های اطراف می کند. در صورت انتخاب دریافت ، واسطی مشابه آخرین تصویر بالا دریافت می کنید.

به نظر می رسد این ویژگی یک سوئیچ سمت سرور است زیر از قبل برای برخی از گوشی ها فعال شده است و برخی دیگر از کاربران هنوز باید صبر کنند تا این ویژگی درون فروشگاه گوگل پلی آنها آپدیت شود.

از تجربیات ارسال فایل خودتان برای ما بگویید.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

2 دیدگاه ها

  1. سلام دوست عزیز،جناب سیمین فر برای ارسال فیلم و موسیقی و عکس هم قابل استفاده هست؟

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۱:۳۰

    سلام جناب amer عزیز ، بله قابل استفاده هست اما فکر می کنم هنوز برای همه فعال نشده از جمله خودم و احتمالا داخل فایل منیجر گوگل اضافه بشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here