از سال 2010 تا امروز، پیشرفت باتری در گوشی های هوشمند تا چه میزان بوده است؟

9
۶,۱۴۱


تقریباً یک دهه از فراگیر شدن گوشی های هوشمند به شکل و شمایل امروزی میگذرد. هر چند که تاریخچه گوشی های هوشمند به سال ها قبل از آن برمیگردد، اما با ورود اندروید و iOS به عرصه رقابت، سرعت پیشرفت این شاخه از صنعت بسیار بالا بوده است.

گوشی های هوشمند یک دهه قبل با گوشی های هوشمند امروز اصلا قابل مقایسه نیستند. در هر زمینه ای که دست بگذارید، شاهد پیشرفت چند برابری هستید. دوربین، قدرت سخت افزاری، قابلیت های نرم افزاری و … همه در این سال ها پیشرفت زیادی داشتند. اما شاید باتری را بتوانیم یکی از بخش هایی قلمداد کنیم که سرعت رشد آن نسبت به سایر بخش ها کمتر بود.

با وجود آنکه در سال های اخیر، شرکت ها بر روی مقوله باتری سرمایه گذاری زیادی کردند، اما هنوزم که هنوزه، باتری یک دغدغه بزرگ برای کاربران بوده است. آمارهایی که گوشی های هوشمند عرضه شده در بازار، طی سال های 2010 تا 2017 بدست آمده نشان میدهد در این سال ها ظرفیت باتری در گوشی های هوشمند به صورت میانگین دو برابر شده است. باتری های گوشی های هوشمند در سال 2010 به طور میانگین 1500 میلی آمپر بر ساعت بودند که در سال 2017 به بیش از 3000 میلی آمپر بر ساعت رسیده است.

به موازای افزایش دو برابری ظرفیت باتری در گوشی های هوشمند، عملکرد آنها نیز بر اساس آزمایشات ثابت وبسایت Gsmarena دو برابر شده است. به طور میانگین ماندگاری باتری گوشی های هوشمند در سال 2010 حدود 40 ساعت بود که حالا به 80 رسیده و پیش بینی میشود تا سال 2024 به 160 ساعت برسد.


اما آمارها نشان میدهد بهترین عملکرد باتری را گوشی های هوشمندی از خود نشان دادند که در بازه قیمت 300 یورویی قرار داشتند. به طور میانگین گوشی های ارزان قیمت به علت قدرت سخت افزاری کمتر عملکرد بهتری از نظر باتری داشتند و گوشی های 900 یورویی نیز بدترین عملکرد را از آن خود ثبت کردند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

9 دیدگاه ها

  1. به نظرم تا ۲۰۲۴ ممکنه تحقیقات مختلف برای ساختن باتری با ظرفیت های فوق بالا به بهره برداری برسه
    باتری هایی که از یک هفته تا چند هفته میتونه شارژ داشته باشه

    پاسخ

  2. یه گوشی ۷۰۰تومنی گرفتم تا پرچمدار جدید بیاد باتریش ۴۱۰۰ هست و ۱۱۹ ساعت تو gsm رکورد زده، اصلا بخدا تعریف جدیدی از باتری واسم درست شده و هیچ وقت تا حالا صفر نشده و دو روز نیمه سنگین رو راحت راحت دووم میاره

    پاسخ

    bagherzzz گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۶:۲۳

    مدل چیه داش بگو منم میخوام بخرم

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۴۶

    داداش شیائومی ردمی نوت۴ایکس
    باتری ۴۱۰۰ که تو نیم ساعت به ۳۵درصد میرسه و خیلی سریع شارژ میشه
    پردازنده اسنپ۶۲۵ بارم ۴
    طراحی فلزی و خوشدست
    صفحه نمایشش ۵.۵ و واقعاً عالیه
    دوربینش بدک نیست
    آسفالت ۸ ندفوراسپید و پی اس۱۸ رو به راحتی بالا میاره
    سرعتش مثل ایکس نیست ولی نسبت به قیمتش خیلی عالیه
    یه مدام داره با پردازنده هلیو ایکس ۲۰ که سریعتره ولی باتریش زودتر خالی میشه

    پاسخ

  3. شیائومی گوشی بالای ۴۰۰۰ خیلی زده……منطق سونی رو نمیفهمم…….گرچه الان که فک میکنم پریمیوم من یه روز رو کامل نگه میداره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here