یک اسمارت فون بالارده از سونی با پردازنده اسنپدراگون 820 در بنچمارک ظاهر شد.

74
۱۲,۸۱۳

xperia-logo
سیاست جدید سونی، به شدت از افشای اسرار درون خانوادگی این شرکت جلوگیری میکند. تاثیر این سیاست را به خوبی در ماجرای معرفی سری X دیدیم، جایی که تا دو روز قبل از آغاز کنگره جهانی موبایل هیچ تصویری از گوشی های هوشمند سری X منتشر نشده بود و حتی اسم این خانواده نیز برای اولین بار در کنفرانس مطبوعاتی سونی مطرح شد.

حالا همه نگاه ها به سونی است که ببینند گوشی های هوشمند جدید از خانواده X چه مشخصاتی خواهند داشت. البته نباید انتظار داشت که از سونی اطلاعات زیادی درز کند اما هر از چند گاهی حضور یک مدل ناشناخته از سونی در بنچارک ها برای ما جذاب است.

امروز برای اولین بار در طول چند ماه گذشته یک اسمارت فون از سونی در بنچمارک GFXBench ظاهر شد. این اسمارت فون با کد F8331 نشان میدهد سونی در حال آماده سازی یک اسمارت فون بالارده از سری X است.

این دستگاه همانند اکسپریا X Performance از پردازنده اسنپدراگون 820 قدرت گرفته است. رم این دستگاه 3 گیگابایت و حافظه داخلی آن نیز 32 گیگابایت است. یک نگاه کلی به این دستگاه نشان میدهد تقریبا تمامی مشخصات آن با اکسپریا X Performance مشترک است جز صفحه نمایش آن که سونی تجربه سری Z را در این دستگاه تکرار خواهد کرد. این بنچمارک ثابت میکند که F8331 از صفحه نمایشی 5.2 اینچی همانند سری Z برخوردار است. البته در این تصویر ابعاد صفحه نمایش 5.1 به ثبت رسیده اما بنچمارک GFXBench ابعاد صفحه نمایش را به عدد کمتر رند میکند. صفحه نمایش پرچمداران سری Z به طور دقیق 5.15 اینچی است که ما به عنوان 5.2 اینچی میشناسیم. اما GFXBench آن ها را 5.1 ثبت میکند.
shot-20160709-32035-1ugbgcs
از دیگر مشخصات این دستگاه نیز میتوانیم به دوربین 23 مگاپیکسلی همانند اکسپریا X Performance و دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی اشاره کنیم. البته در این بنچمارک فیلم برداری در دوربین اصلی و جلو هر دو 4K ثبت شده که این تنها توان سخت افزاری دوربین را در نظر میگیرد و افزودن چنین ویژگی در نسخه نهایی دستگاه به نظر سونی بستگی دارد.

به هر حال تمامی مشخصات این دستگاه به جز ابعاد صفحه نمایش با اکسپریا X Performance شباهت دارد. ما هنوز نمیدانیم این دستگاه در نهایت با چه نامی معرفی خواهد شد. البته F8331 یک مدل دیگر نیز دارد که با کد F8332 در زیرمجموعه uaprof سونی ظاهر شده که احتمالا نسخه دو سیم کارته این دستگاه باشد. مشخص نیست که این دستگاه یک اسمارت فون منطقه ای است یا به صورت جهانی عرضه خواهد شد و یا اینکه تا لحظه معرفی نهایی چه تغییراتی در این سخت افزار که میبینیم اعمال خواهد شد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

74 دیدگاه ها

  1. راستی اینو یادتون نره،تقریبا پارسال بود که زد۵ میخواست بیاد بیرون،و بازد۴ مقایس میکردید میگفتید فلانه بساله شبیه همن..
    ولی دیدید ک پریمیوم دهن خیلیارو بست..
    از سونی هیچی بعید نیست..منتظر ی گوشی جالب باشید..

    پاسخ

  2. همش تکرار تکرار و باز هم تکرار
    سونی از Z2 به بعد دیگه هیچ نو آوری ای نداشته به جز صفحه نمایش ۴k واقعا برای مسئولان این شرکت متاسفم
    الان همه میدونن فروش یک محصول با تبلیغات و بازی با اعداد و ارقامه یعنی سونی اینو نفهمیده
    تا کی محصول تکراری با تغییرات جزئی میخواد معرفی کنه
    از زمان Z2 رمش ۳ مونده سونی رم ۳ کمه با این سنگین تر شدن اندروید این رم واقعا کمه
    از زمان Z2 طراحی ثابت مونده فقط جای اسپیکر ها بالا و پایین میشه این که نشد تغییر
    الان این گوشی چه فرقی با Xp داره بجز ۰٫۲ بزرگ شدن صفحه نمایش!!
    سونی اگر تو محصول بعدیش این تغییرات رو اعمال نکنه دیگه محصول جدیدشو نمیخرم میرم سمت آیفون
    ۱٫ تغییر کلی طراحی (حتما حتما باید تغییر کنه)
    ۲٫ رم حداقل ۴ گیگ
    ۳٫ فلش دوگانه برای دوربین عقب
    ۴٫ پردازنده ۸۲۱ یا ۸۲۳
    ۵٫ باتری با ظرفیت بالا حداقل ۳۵۰۰ تا بتونه به رکورد Z2 با ۸۹ ساعت برسه (حتما باید این کارو انجام بده)
    اینا تو پرچمدار شهریور ماه اعمال نشه با همه تعصبی که روی سونی دارم دیگه سمتش نمیرم.

    پاسخ

    ArdalanBarati گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۵۱

    الان شما اینو ب من بگویید ک فرق رم ۳ و ۴ در چیه؟
    و اینکه شما مگ با گوشیت جز رفتن ب تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی کار دیگه ای مگ میکنی؟

    پاسخ

    golmina گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۰۶

    من با گوشی پرمیومم و برنامه هایی که نصب کردم میزان درگیریرمش ۶۰ درصدتا۷۵ درصد میشه من میخوام روون تر از این بشه

    پاسخ

  3. دوستان ببخشید بی ربطه
    ولی میخام Z5 بگیرم
    اما موندم معمولیشو بگیرم یا پریمیوم؟
    از یه طرف پشت مات معمولی رو دوست دارم ، یه ورم ۴K
    پشت پریمیوم پشتت زیاد لک برمیداره
    و در ضمن گرما برام مهمه، کدوم گوشی کمتر گرم میشه
    ممنون میشم کمکم کنید

    پاسخ

    Erix گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۴۹

    پریمیومو عشقه

    پاسخ

    Armania گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۰۶

    خداییش قانع شدم! :دی

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۰۹

    ببین اگه پشت مات دوست داری زد۵پی گلد بگیر واقعا پریمیوم با سنگینیش خوش دسته اما اس۷ ادج رو وقتی دستت میگیری انگار بتری رانی رو گرفتی

    Ali.SH گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۲۵

    پریمیوم کمتر گرم میشه
    ولی باتریش از Z5 ضعیف تره

    پاسخ

  4. دوستان من خودم یکم ناراحتم چون الان بحث روی اعداده..و فکر میکنن که رم ۳ سونی از رم۴ سام پایین تره..
    ولی اینو باید بدونید همین رم ۳اگه درست با پردازنده یکپارچه بشه از رم ۶ بالاتر کار میکنه..
    اسنپ۸۲۰ هم اگه درست یکپارچه بشه با۸۲۳ برابری میکنه
    لطفا لایک.دیسلایک برگرده

    پاسخ

    مهرشاد موب گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۹:۵۲

    در ضمن این مورد برای مردمی که z4 رو میذارن میرن a7 میگیرن خوب نیس..
    چون ب اعداد نگاه میکنن..و میگنن این صفحه نمایشش fhdعه
    ولی فلان گوشی qhdعه.. پ میرن qhd رو میگیرن..
    چیز جالشم اینه که در این بین اگه ۴k زد۵p رو بهشون پیشنهاد کنی میگن الکیه:////////////////////////////////////////////

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۱۲

    وااا بخدا به همین ساعتی که دارم اینو مینویسم هیچ وقت زد۴ رو با س۶ و نوت۵ عوض نمی کنم چه برسه A7

    پاسخ

    Erix گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۵۰

    داداش احیانا در جریانی پهنای باند رم ۳ سونی خیلی بیشتر از تامسونه؟!

    پاسخ

    Armania گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۰۹

    ایول دادا این تعبیر تامسون رو نشنیده بودم
    خیلی خندیدم
    دمت گرم

    پاسخ

    senator67 گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۰۰

    حیفه تامسون برای جا صابونی به کار بردن

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۱۵

    خخخخخخخخخخخخخ تامسون
    منکه به اس۷ ادج بتری فلزی رانی همون {رانی} خودمون میگم

    پاسخ

  5. چرا از ۸۲۳ استفاده نمیکنه؟رم۴ خوبه من با رم۳ مشکل دارم واسم کمه صفحه نمایش دیگه از۵٫۲ نباید کوچیکتر بشه بعدشم انگار دوباره پرفرمنس رو میخواد بزنه جالب نیست شایدم سیاستشه این گوشی رو جایگزین مدل پرفرمنس کنه که مثلا تو ایران وچند کشور دیگه نبود بالاخره ما دنبال یک پرچمدار جدید و قدرتمندیم بیشتر از پرفرمنس و پرمیوم

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۱۷

    من امسال منتظرم تا پرچمدارش قوی تر از زد۵ پریمیوم یا ایکس پرفورمنس باشه و اگر نشه یعنی پسرفت کرده

    پاسخ

  6. سیاست های جدید سونی از ساخت سری ایکس تا به این موقع نسبتا اشتباه بوده چون همه ی ما حتی گوشی های پایین رده سونی روهم ضد آب میشناختیم اما الآن اکسپریاx,xa,xa ultra هیچ کدومشون ضد آب نیستن این واقعا به ذوق آدم میزنه ویک اشتباه دیگه این که اندازه۵,۲اینچی بسیار خوشدست و استاندارد که خیلی ها عاشق این اندازه هستن رو به ۵ تخییر داد اما این گوشی جدید که با اندازه ی۵,۲اینچی تولید خواهد شد اگر ضد آب هم باشه میتونه ادامه دهنده سری zبا اصالت باشه ودل خیلیا مث منو راضی نگه داره.

    پاسخ

  7. دوستان عزیز، نظرات بچگانه تا کی؟!چرا قبل از اینکه حرف بزنید یه خورده تحقیق و بررسی نمیکنید؟!الان کدوم یکیتون با گوشی سونی که رم ۳ داره مشکل کمبود رم دارید؟!گوشی ای که هنوز معرفی نشده اومدید دربارش یه مشت نظرات پوچ نوشتید!!بذارید معرفی بشه دست بگیرید باهاش کار کنید بعد نظر بدید. هنوز معرفی نشده معلوم هم نیست اینا درست باشه یا نه بعد اومده نوشته اسنپ ۸۲۰ خوب نیست و ضعیفه!!! من یکی که دیگه سکوت میکنم…

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۱۹

    منم میریم با اجر سوپ درست میکنم عادت بعضی از ما اینه که الکی هم شده ایراد بگیریم

    پاسخ

  8. سیاست سونی واقعا عالی !!!!!
    این الا چه برتری نسبت به پرفورمنس داره؟؟
    ایا بهتر نبود پرفورمنس فروش جهانیش اغاز میکرد و تمرکزش بیشتر روی پرچمدار امسالش به کار میگرفت ؟؟؟ این ها ضعف مدیریت میرسونه

    پاسخ

    lp_trapt گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۲۰

    دقیقا همین…! از سونی بیشتر از اینا انتظار داشتم!
    باید یک ویژگی خیلی بهتر نسبت به پرفورمنس داشته باشه و الا میشه همون بازی های الکی که سامسونگ (و جدیدا اپل) با گوشیاشوش میکنن… فقط هی اسم عوض میکنه بگن جدید شده!

    پاسخ

  9. همونقدر که بعضی ها آرزو دارن چیپ این گوشی به ۸۲۱ یا ۸۲۳ تغییر کنه
    من مشتاق دوربین جدیدتر سونی هستم تا چیپ جدیدش
    ولی دوربین خاص که داره حالا خاص تر با صفحه نمایش غول تر احساس بهتری به آدم دست میده تا حالا چیپش ۸۲۱ بشه یا ۸۲۳
    چون همون ۸۲۰ جوابگوی همه کارای حال حاظر هست

    پاسخ

  10. یعنی اینه قول کش سونی ک میخواد شهریور معرفی کنه؟؟؟؟؟؟ چند سال دارین میگین ک گوشی بعدی انقلابه ولی ما ک هیچی ندیدیم

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۲۰

    تو رسما ردی دیگه هیچی بهت نمی گم ولی از خدا می خوام شفات بده

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۰۸

    پژمان جان باهات موافقم. سونی هیچوفت گوشی انقلابی نزده از زد۲ به بعد فقط تکراری از رم ۳ بگیر تا نبود لرزشگیر و حسگر اثر انگشت که زد۳ پلاس هم نداشت و خیلی های دیگه…. سونی فقط نشون میده ما هستیم نمیخواد اول بشه

    پاسخ

  11. ای بابا…
    سونی تا کی میخواد یه گوشی صرفا “خیلی خوب” بسازه.یه گوشی عااالی باید به اسم پرچمدار بزنه. این سخت افزار شاید همه نیازای یک کاربر رو برطرف کنه، ولی الان تو این بازار پر از رقیب، باید یه چی بسازی که خیلی عالی باشه، یه سری قابلیت منحصر ب فرد و دهن پرکن داشته باشه. وقتی z5p اومد همه کف کردن بخاطر صفحه ش و تحسین کردن. حالا شما هزار بارم بگو همچین تراکم پیکسلی رو چشم انسان تشخیص نمیده. ولی یه برتری نسبت به همه گوشیا بود. الانم حتما تا ۲-۳تا نسل میخواد از اسنپ۸۲۰ استفاده کنه
    حالا خوبه تجربه z2 و z3 و +z3 رو داره ها، که تقریبا هیچ فرق بزرگی با هم نداشتن( مثلا حذف درپوش شارژ یه جهش خوب بود) . ولی خیلی بهتر میشد اگه زد۳ رو نمیداد و اینz3+ میشد نسل بعد از z2.
    الانم یک سال از معرفی z5 گذشته، چه خوب بود سری x رو معرفی نمیکرد، بعد شهریور همون xp رو یکم شاخ و برگاشو بیشتر میکرد و بجا پرچمدار بعدی میداد.
    الان بعد چند ماه معرفی و تبلیغ و فیلم مقایسه با بقیه گوشیا، x اومده تو بازار و چند ماه دیگه که قیمتش خوب شه وقت خریدشه، بعد اونوقت کی دیگه پرچمدار بعدی رو میخره

    پاسخ

    حمید. گفته:
    ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۲۳

    بابا نامسلمون رم z2 هم سه گیگ بود! الان دیگه یه تکونی بده به رم گوشیات!

    پاسخ

    کاکو سعید گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۲۷

    حمید شاخ ترین گوشی که سونی معرفی کرد همین z2 بود یعنی تو زمان خودش سلطانی بود واسه خودش البته هنوز هم هست
    یادم میاد وقتی روز اول خریدمش
    وقتی گوشی دست میگرفتی همه نگات میکردن میگفتن پسر z2 طرف داره انقدر کلاسش بالا بود و حال باهاش میکردم که با ایفون حال نمیکردم هیییبی روزگار

    پاسخ

    حمید. گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۰۵

    دقیقا. من خودم پارسال z2 گرفتم. واقعا یه پرچمدار لایق بود.شد پرفروشترین گوشی سونی. همه دوستام ازش خوششون اومده بود و دو سه نفرشون گوشی بعدی که خریدن سونی بود…
    و بعدش چی؟؟ اومد زد۳ رو داد که واقعا چیز جذاب و جدیدی نداشت، دوباره ۶ ماه بعد یه گوشی دیگه داد که فقط نداشتن پورت شارژش آدمو جذب میکرد، که اونم بعد بحث داغ شدنش پیش اومد و دیگه واقعا خیلیا بی خیال گوشیای سونی شدن. همین الان کلی از مغازه ها اصن سونی نمیارن، مخصوصا تو شهرستانا
    ولی موبایل سونی با معرفی سری z5 باز داشت جون میگرفت(هرچند که قطر زیاد کامپکت و طراحی تکراری جای کار داشت) ولی حالا دوباره سونی داره همون اشتباه گذشته رو میکنه، گوشیای مثل هم و با قیمت بالا

  12. منتظر پرچمدار سری X هستیم
    امیدوارم امکانات متمایز و نوآورانه به نسبت برندهای دیگه و ویژگی های خوب سری Z یعنی ضد اب بودن و ۴K رو داشته باشه که ظاهرا ۴K رو داره

    پاسخ

  13. گوشی خوبی به نظر میرسه!
    دوستان این سونی نمیخواد دست از طراحی تکراریش بکشه؟ من خدایی خسته شدم دیگه!
    بنظرتون Z5p بگیرم یا S6 Edge یا LG G4 ؟ خودم نظرم روی S6 هست و دلیل انتخاب نکردن z5 هم طراحی تکراریشه! برای من ظاهر گوشی خیلی مهمه!

    پاسخ

    حمید. گفته:
    ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۲۲

    عزیز جان لااقل z5p رو با g5 و s7 مقایسه میکردی!
    اینی که میگن طراحیش تکراریه حرفه. تو مگه کل خانواده Z رو داشتی تا الان؟! میخوای یه گوشی بگیری که باید تو قیمتش بهترین باشه، قیافش هم خوب و جذاب باشه؛ که Z5p اینا رو داره.
    شما رنگ کرومشو بگیر، ببین چجوری گوشی اطرافیانت رو تو شکل و ظاهر له میکنه!

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۳۷

    داداش اگه ظاهر مهمهs6 edge بگیر g4 ک به خاطر باتری و چرم بد پیشنهاد نمیشه z5p ک برات تکراری شده اصن پیشنهاد نمیشه این بهترین گزینه هست

    پاسخ

  14. اولا هیچ کجا گفته نشده پرچمدار هست دوما با عجله و شتاب زده نظر ندهید!!!!
    سونی با سری ایکس نشان داد که داره عالی کار میکنه
    برید ویدیو های مقایسه اکسپریا پرفورمنس با همه پرچمداران دنیا توجه کنید گفتم همه پرچمداران دنیا را نگاه کنید آنگاه خواهید فهمید که سونی چقدر عالی کار کرده

    پاسخ

  15. ای کاش یه عکسم ازش منتشر شده بود تا جنس بدنه رو میدیدیم هرچند که فلز با کیفیت تره اما شخصا ترجیح میدم از شیشه و فلز باشه ابعاد نمایشگر هم به نظرم باید ۵.۵ اینچ باشه علاوه بر اون این یکی احتمالا بیاد به ایران

    پاسخ

  16. این گوشی پرچمدار نیست،شاید نسخه پایه سری جدید باشه اما ۳گیگ رم و دوربین ۲۱ پرچمدار نیست،یک نسخه قویتدم هست اما فعلا مشخصاتش تا آخرین لحظه لو نمیره

    پاسخ

  17. مشخصاتش اصلا به پرچمدار غول نمیخوره!
    آخه رم ۳ گیگابایت چیه؟ سیستم عامل سنگینی مثل اندروید که هی داره سنگین تر میشه، رم ۳ گیگابایتی دیگه پاسخگو نیست.
    پردازنده مرکزی هم که همونه، نه ۸۲۳ است نه ۸۲۱
    زیر رزولوشن صفحه نمایش که اگه اشتباه نکنم زده تا ۵ تا انگشت رو همزمان ساپورت میکنه در حالی سری Z تا ۱۰ رو ساپورت میکنند.
    حافظه‌ی داخلی هم اصلا نگو، لااقل ۶۴ گیگش میکردی!

    پاسخ

    PanaSONYc گفته:
    ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۰۵

    بازم خدا رو شکر که دوربین های اصلی و سلفی به ترتیب همون ۲۳ و ۱۳ مگاپیکسل هستند(حالا که دوربین دوگانه نیست، انشاءالله یه فلش دوگانه‌ای دوربین پشت رو همراهی کرده باشه)
    البته شاید چون این مدل تک سیم کارتس حافظه‌ی داخلی آن ۳۲ گیگابایته!

    پاسخ

  18. اگه پرچمدار سونی از سنپدراگون ۸۲۳ استفاده نکنه من xperia xp میخرم،بسه دیگه بابا
    وقتی ۸۲۱ و ۸۲۳ با عملکرد بهتره هست چرا از ۸۲۰ استفاده میکنه

    پاسخ

  19. بچه ها یه سوال تخصصی من Z5 دارم اما میخوام یه دوربین کامپکت Sony DSC-wx300 هم بگیرم که ۱۸ مگاپیکسل و زوم ۲۰ برابر اپتیکال داره با لنز G به نظرتون کیفیتش از دوربین Z5 بهتره؟اگه بهتر نیس تا نگیرم حالا زوم مهم نیس کیفیت اصلی تصویر مد نظرمه

    پاسخ

    MZ XPERIA Z1 گفته:
    ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۳

    معلومه دوست عزیز کیفیت دوربین DSC-WX300 بهتره چون ساخته شده برای عکاسی
    مشخصاتش تقریبا نزدیک به دوربین Z5 هست اما fش ۳٫۵ هست که f زد۵ ۲٫۰ هست
    که البته برای عکاسی در شب به خاطر وجود فلش زنون بهتر از Z5 هست
    همچنین زوم اپتیکال ۲۰ برابری
    اگر به عکاسی حرفه ای علاقه دارید از دوربین نیکون D5200 مناسب هست برای شروع

    پاسخ

    Ehsan100 گفته:
    ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۹

    ممنون رفیق نه داداش عکاس حرفه ای نیستم فقط میخوام یه دوربین کامپکت داشته باشم که خوب باشه توی گزینه ها با توجه به قیمت خیلی خوبش DSC-WX300 رو انتخاب کردم چون هم ظاهرش خیلی به دلم نشسته هم هر جا خوندم گفتن کیفیت خیلی عالی ای داره بازم ممنون

    پاسخ

    3p3hr گفته:
    ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۰۳

    دوست عزیز F3.5 که نور کمتری جذب میکنه نسبت به F2

    پاسخ

  20. خوبه
    اما اگر این، مشخصات یک پرچمدار سونی است باید بگم توقعم از یک پرچمدار سونی بیشتر بود

    پاسخ

    senator67 گفته:
    ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۰۱

    اگر پرچمدار هست باید حداقل رم ۴ میزاشت

    پاسخ

  21. من اینطور فکر نمی کنم. از Z2 تا Z5 و حالا سری X در جا زدن روی رم ۳ منطقی نیست. شاید واسه طرفدارای سونی خوشایند باشه. ولی یه آدم بی طرف سال ۲۰۱۶ که گوشی ها رم ۶ دارن خیلی بعیده بیاد سمت همچین گوشی ای . با این روند فروش جهانی کم میشه و باید کم کم بخش موبایل تعطیل شه. از اونجایی که سونی طبق عادت چند ماه بعد از معرفی گوشی رو میده بیرون، احتمالا بقیه شرکت ها تا اون موقع گوشی با پردازنده جدید تر دادن بیرون.

    پاسخ

    Milad_Sh گفته:
    ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۵۵

    بستگی به اون اون آدم بیطرف داره که بیاد و فقط به رم نگاه کنه که واسه کدوم گوشی بیشتره من اونو بخرن. دوست عزیز همین ۳ کافی هست ولی به قول شما نه برای سال ۲۰۱۶ سونی برای رقابت هم که شده باید ۴ بذاره ولی همین رم ۳ آدمو لنگ نمیذاره. این اولین اطلاعات هست که بیرون میاد نباید زود قضاوت کرد.
    به هر حال باتری از مواردی هست که امیدوارم پیشرفت داشته باشه در کنار سریع شارژ شدن و خب خیلی دوست داشتم ۵ اینچ باشه صفحش که اینطور نشد متاسفانه.
    امیدوارم لرزشگیر اپتیکال داشته باشه و یه فکری هم بابت امکانات نرم افزار دوربین بکنه.

    پاسخ

    Eldroxo گفته:
    ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۳۳

    شما نباید این طور نگاه کنید که رم ۳ الان کافیه. من اکسپریا ray داشتم به خاطر رم خوبش تا ۴ سال دوام آورد. ولی به چشم این کمبود رو می دیدم کم کم. اوایل وایبر و واتس اپ ۲۰ مگ رم می گرفتن. کم کم زیاد شدن تا الان حدود ۱۰۰ مگ اشغال می کنن. همه برنامه ها همین طورین. شما ممکنه بگی رم ۳ واسه الان کافیه ولی تضمین میدی دو سال دیگه هم تمام برنامه ها رو روان اجرا کنه؟ من خودم تا گوشی غیر قابل استفاده نشه عوض نمی کنم. واسه همین ترجیح میدم یه گوشی بگیرم که حداقل تا ۳-۴ سال خوب باشه

    پاسخ

    Milad_Sh گفته:
    ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۷

    در هر صورت کافی هست شما خودت هم میگی که ترجیح میدی بیشتر باشه 😐
    ولی باز هم بله قبول دارم حرف شما رو برای گذاشتن رم ۴
    الان دو ساله Z2 اومده با رم ۳ که جزء اولینها بود و الان هم Z5 از رم ۳ استفاده میکنه. علاوه بر هنگ نکردن به هیچ وجه کند نیست

  22. دوستان یه سوال دارم من گوشیمو به شارژ زده بودم متوجه شدم گوشیم دیر شارژ میشه بعد که به ۸۴ درصد رسید هی چراغ بالایی نارنجی رنگ چشمک میزد بعد متوجه شدم کابلم خرابه بنظرتون باطری گوشیم که خراب نشده ؟
    مثلا مشکلی براش پیش بیاد

    پاسخ

    3p3hr گفته:
    ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۵۰

    احتمالش کمه دوست عزیز، با کابل جدید امتحان کنید ببینید خوبو کامل شارژ میشه یا نه

    پاسخ

  23. این شد یه جایگزین توپ برای z5

    پاسخ

    hamid xperia z گفته:
    ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۵۶

    دوستان راجع به زدفایو چندتا سوال داشتم یکی اینکه توو نسخه دوسیم شنیدم سیم کارت دوم و جایگاه sd card یکی هست این مطلب درسته؟
    سوال بعدم اینه بعضی ها میگن نسخه دوسیم زدفایو از قابلیت شارژ سریع بی بهره هست درسته؟
    سوال آخر اینکه با توجه به اختلاف قیمت حدود ۴۰۰هزار تومنی بین z4 و Z5 خیلی زدفور وسوسه کنندست خلاصه یکی منو قانع کنه چه برتری هایی زدفایو داره که ارزش این اختلاف قیمت داشته باشه
    با تشکر

    پاسخ

    Milad_Sh گفته:
    ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۲

    جواب سوال اول خیر درست نیست هم جای رم هست هم جای دو سیم
    سوال دوم هم خیر درست نیست هر دو مدل ساپورت میکنن
    سوال سوم شما برو سمت Z5
    *دوست عزیز نظرات جدیدتر بالاتر نشون داده میشن

    پاسخ

    mehr گفته:
    ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۷

    ببین دوست عزیز از همه نظر z5 سر تره…
    اول از همه دوربینش که پیشرفت محسوسی داشته و اینکه دیگه اون گرمایی که زد ۴ داره توی این گوشی خبری نیست ازش به خاطر سیستمی که سونی توی زد ۵ طراحی کرده. از نظر باتری و اسپیکر و سایر گزینه ها ام پیشرفت داشته. زد ۴ گوشیه خوبی هست ولی وقتی میشه با قیمتی حدود یک میلیون و سیصد و پنجاه زد ۵ خرید،خرید زد ۵ با توجه به تمام برتری هایی که داره منطقی تره. به هر حال به نظر من که نماز شک دار نخون همون زد ۵ رو بگیر.

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۲۰

    دوست عزیز من جفدگوشی هارو دارم اگه به فکر جیبت هستی زد۴ فرق زیادی ندارن دوربین هم یه سطح هستن به علاوه خوشکلتر و خوش دست تره ولی گوشی جدید از لحاظ کلی بهتره دیگه همه میدونن

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here