سونی از جمله برندهای حاضر در صنعت ساخت تلفن های همراه است که شاید کاربران آن، بیشتر از اینکه یک مصرف کننده معمولی باشند، یک طرفدار واقعی هستند. شاید اگر همین طرفداران وفادار نبودند، سونی مدت ها قبل فعالیت خود را در بخش موبایل متوقف مینمود. چرا که گزارشات آماری در سال های اخیر اصلاً وضعیت مساعدی را برای سونی موبایل نشان نداده اند.

در آخرین گزارش مالی که سونی در ماه گذشته منتشر کرد، وضعیت بخش موبایل دوباره به حالت قرمز در آمد. فروش بسیار کم و ضرر زیاد حاصل فعالیت سال 2017 برای سونی موبایل بود که اصلا در حد و اندازه نام بزرگی چون سونی که انتظارات از آن بسیار بالاست نبوده است.

سونی موبایل امروز رسماً استراتژی جدید خود را برای سال های 2018 تا 2020 اعلام کرد که در این بیانیه، به یک موضوع بسیار تلخ هم اعتراف کرده است. سونی موبایل اعتراف کرد که در طی سال های اخیر، سیاست های درستی را در بخش موبایل به کار نگرفته که نتیجه آن عدم دستیابی به نتایجی است که انتظار آن را داشته است. سونی موبایل معقتد است که در مسیر پیشرفت با سرعت کافی حرکت نکرده و خط تولید گوشی های هوشمند خود را به خوبی بهبود نبخشیده است. این موارد بیشتر در مورد طراحی بدون حاشیه و به کارگیری دوربین های دوگانه در گوشی های اکسپریا نمود پیدا میکند که سونی از رقبای خود عقب افتاده است.

با این حال سونی موبایل امیدوار است که در سال های پیش رو بتواند با کمک فناوری 5G به اهدافی که در گوشی های اکسپریا در نظر دارد دست پیدا کند. همچنین سونی موبایل به اروپا به چشم یک بازار کلیدی نگاه میکند که سعی دارد همکاری خود را با اپراتورها در این قاره بیش از پیش گسترش دهد. تمام این موارد به ما امیدواری میدهد تا در سال های آینده سونی موبایل دوباره بتواند به موفقیت های گذشته خود دست پیدا کند.

منبع: