اندروید 12 یخ در بهشت قابلیت کار کردن با یک دست و اسکرین شات بلند را به گوشی می آورد

1
۱۴,۱۳۹

در حالی که اکثر OEM های اندروید هنوز در تلاشند به روزرسانی های اندروید 11 را برای دستگاه های خود اعمال کنند ، شرکت گوگل آماده است تا مستقیما به سمت نسخه دوازدهم از سیستم عامل اندروید قدم بردارد. طی چند هفته گذشته ، ما شاهد نشت اطلاعات و شایعاتی بودیم که نشان می داد ویژگی های جدیدی قرار است پا به این سیستم عامل پر طرفدار بگذارند. جذاب ترین تغییر مطمئنا رابط کاربری جدید سیستم عامل است که مسیر طراحی Material را به سمت Material Next طی خواهد کرد. با این حال ، اندروید 12 جدید همچنین مجموعه ای از ویژگی های جدید را معرفی می کند که تجربه کاربر را بهبود خواهد بخشید. گوگل نام های مبتنی بر دسر را با اندروید 10 پشت سر گذاشته است. با این حال ، نام دسر ها را بر روی هر نسخه از اندروید داخلی نگه می دارد. اندروید 10 با نام Quince Tart (تارت گوشت) ، اندروید 11 با نام Red Velvet Cake (کیک مخملی قرمز) و اندروید 12 قرار است با عنوان Snow Cone یا همان یخ در بهشت عرضه شود.

اخیرا ، مجموعه ای از اطلاعات لو رفته نشان داده شده است که به انتشار قریب الوقوع نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان یا همان Developer Preview سیستم عامل اندروید 12 اشاره داشت. این درز ها به تغییرات رابط کاربری و مجموعه ای از ویژگی های جدید با سیستم عامل جدید اشاره دارند. طبق گزارش اخیر وب سایت و انجمن XDA ، با اندروید 12 ، گوگل “حالت تک دستی” جدید را معرفی می کند. در حالی که گوگل در حال توسعه این ویژگی است ، اما اجرای دقیق آن ناشناخته مانده است. ما معتقدیم که مانند بسیاری از سازندگان تلفن ، غول جستجو کل صفحه را تنظیم کرده و در یک مستطیل کوچک شده قرار می دهد. این ویژگی مدت هاست که روی پوسته های سفارشی وجود دارد اما با ظهور نمایشگر های بلندتر بسیار بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است.. همانطور که قبلا گزارش شده بود ، این شرکت قرار است با به روزرسانی سیستم عامل جدید ، حالت چرخش خودکار و هوشمند صفحه نمایش بر اساس زاویه سر کاربر را معرفی کند.

حالت کار کردن با یک دست و ویژگی اسکرین شات بلند

اندروید 12 یخ در بهشت قابلیت کار کردن با یک دست و اسکرین شات بلند را به گوشی می آورد

طبق اطلاعات بدست آمده از وب سایت XDA ، گوگل در نظر دارد تا 40 درصد از صفحه نمایش را در اندروید 12 مقیاس بندی کند. این نرم افزار روشی را برای ایجاد حالت کار با یک دست با استفاده از حالت سنتی سه دکمه و همچنین حالت جدید تر ژست های حرکتی را ارائه می دهد. گوگل نیاز به پیاده سازی کامل این دو ویژگی خواهد داشت زیرا باید برنامه های شخص ثالث را هم در نظر گرفت. ما مطمئن نیستیم که حالت تک دستی در اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان سیستم عامل اندروید 12 موجود خواهد بود یا خیر.

علاوه بر این ، این گزارش همچنین تایید می کند که ویژگی اسکرین شات بلند بالاخره در اندروید 12 وجود خواهد داشت. این ویژگی به شما امکان می دهد از یک صفحه طولانی بدون نیاز به چسباندن دستی چندین عکس از صفحه اسکرین شات تهیه کنید. این برنامه برای اندروید 11 برنامه ریزی شده بود اما گوگل موفق نشد آن را به این نسخه برساند. سایر بهبود ها شامل ویژگی های چند وظیفه ای برای این سیستم عامل است. این شامل حالت تغییر یافته تصویر در تصویر ، انیمیشن حباب جدید برای برنامه های پیام رسان و موارد دیگر است. گوگل همچنین یک صفحه دو بخشی شده را برای گوشی های Surface Duo و سری Galaxy Fold سامسونگ معرفی خواهد کرد.

انتظار داریم جزئیات بیشتری در روز های آینده از این سیستم عامل بدست بیاوریم. با توجه به تعداد اطلاعات لو رفته ، نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان از سیستم عامل اندروید 12 از هم اکنون و در هر زمان می تواند در دسترس قرار بگیرد. به نظر می رسد که این سیستم عامل جدید در حال آماده شدن برای بزرگترین بروزرسانی اندروید از زمان اندروید 9 موسوم به پای است.

نظر شما درباره این نسخه از سیستم عامل اندروید و ویژگی های جدید آن چیست؟

[تعداد: 3    میانگین: 4/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here