اولین تلویزیون های سال 2020 سونی شامل کوچکترین تلویزیون 4K OLED جهان می شوند

2
۵۶,۳۸۸

شرکت سونی به تازگی و در جریان نمایشگاه CES سال 2020 که امروز برگزار شده بود از جدیدترین سری تلویزیون های خود رونمایی کرد که در میان آنها مدل A9S بیشتر از بقیه به چشم می آید چرا که از آن به عنوان کوچکترین تلویزیون 4K دنیا با پنل بسیار با کیفیت OLED یاد می شود. این تلویزیون از سری مستر بوده و اندازه آن 48 اینچ می باشد. در این میان عرضه تلویزیون های LCD با کیفیت 8K در اندازه های مختلفی مانند 75 و 85 اینچ از سری Z8H نیز به شدت مورد توجه مردم و تحلیل گران قرار گرفته است. در این میان دو تلویزیون 55 اینچی و 65 اینچی از مدل های A8H دارای رزولوشن 8K بوده و از پنل OLED در آنها استفاده شده است. شرکت سونی همچنین امروز از دو تلویزیون دیگر خود با پنل های LCD در دو مدل X900H و X950H با اندازه های 49 اینچی و 85 اینچی رونمایی کرد.

شرکت سونی تنها تولید کننده تلویزیون در دنیا نیست که تلویزیون های با سایز زیر 55 اینچ و مجهز به پنل 4K OLED تولید می کند، چرا که همین امروز شرکت LG نیز در نمایشگاه CES از تلویزیون 48 اینچی خودش رونمایی کرد. شرکت سونی اطلاعات بیشتری را در اختیار خبر گزاری ها قرار نداده است اما این مورد چندان هم عجیب و غریب به نظر نمی رسد چرا که هر دو کمپانی از پنل های ساخته شده توسط شرکت ال جی دیسپلی استفاده می کنند که برای اولین بار در سال 2020 پنل هایی در سایز 48 اینچی را تولید کرده است. این خبر بدین معنی است که به زودی استفاده از این پنل در شرکت های مختلف اروپایی مانند پاناسونیک، ویزیو، فیلیپس و … فراگیر خواهد شد و قیمت آن کاهش پیدا خواهد کرد که خود خبری خودش برای خریداران می باشد.

از آنجایی که شرکت سونی از پنل OLED ساخته شده توسط شرکت ال جی استفاده می کند، طبیعی است که برای ترغیب خریداران به سمت محصولات جدید خودش باید بر روی پروسه پردازش تصویر و کیفیت بالای صدا تمرکز کند. برای مثال، تلویزیون A9S این شرکت که از پنل OLED استفاده می کند و در سری مستر قرار می گیرد از فناوری صدای آکوستیک سونی مبتنی بر سطح استفاده می کند. بدین ترتیب در این تلویزیون از سطح نمایشگر به عنوان تولید کننده صدای خروجی استفاده می شود و با این کار صدای از درون نمایشگر به بیرون می آید و همین کار هم باعث کم شدن ضخامت تلویزیون می شود. در بخش پردازش تصویر نیز شرکت سونی از پردازنده موفق و کارآمد X1 Ultimate استفاده می کند که در سایر محصولات شرکت سونی نیز به وضوح استفاده از آن را شاهد هستیم. در این تلویزیون نیز سونی وعده پشتیبانی از صدای دالبی ویژن و دالبی اتموس را به کاربران داده است.

اولین تلویزیون های سال 2020 سونی شامل کوچکترین تلویزیون 4K OLED جهان می شوند

البته باید بدانید که این تلویزیون تنها محصول OLED شرکت سونی نبوده چرا که در سال 2007 این شرکت از تلویزیون XEL-1 رونمایی کرده بود که اولین تلویزیون 4K OLED جهان بود که اندازه آن تنها 11 اینچ بود و به وضوح می توان آن را کوچکترین تلویزیون 4K دنیا نامید. (در نظر داشته باشید که این تلویزیون تنها از رزولوشن 960×540 پشتیبانی می کرد.)

امکانات دیگری نیز برای تلویزیون های سونی در نظر گرفته شده اند که به چندین مدل خاص محدود می شوند. به طور مثال تلویزیون سونی Z8H دومین تلویزیون این شرکت با پنل 8K بعد از مدل Z9G است که در سال 2019 میلادی به بازار عرضه شد. این تلویزیون تنها محصول بازار است که ریموت کنترل آن به نور پس زمینه برای استفاده در شرایط نوری نامناسب مجهز شده است و همچنین با استفاده از فناوری “فریم توییتر” و به لرزه در آوردن قاب دور تلویزیون، صدا از آن خارج می شود.

در همین حال، هر دو مدل فوق به همراه مدل X950H 4K از دستیار صوتی هوشمند گوگل استفاده می کنند که به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از فرامین صوتی متعدد کنترل تنظیمات و امکانات تلویزیون خودتان را به دست بگیرید. تلویزیون سونی X950H همچنین مجهز به ویژگی جدیدی است که “X-Wide Angle” نام دارد که به گفته خود شرکت سونی، نمایش محتوای تلویزیون از زاویه ها و گوشه های مختلف را به همراه کنتراست صفحه نمایش بهبود می بخشد. این مورد یکی از ویژگی های کلیدی محصولاتی با صفحه نمایش OLED در مقایسه با صفحه نمایش های LCD است. تمامی محصولات معرفی شده از سونی شرکت سونی مجهز به نسخه نهم اندروید پای هستند و از ویژگی های مختلفی همچون Apple AirPlay2، HomeKit و اسپیکر های هوشمند مجهز به دستیار صوتی الکسای آمازون بهره می برند.

مشخصات فنی تلویزیون SONY Z8H 8K LED TV
اندازه‌ ۸۵ و ۷۵ اینچ
پنل Full Array LED
نور پس‌ زمینه برای ریموت کنترل
پشتیبانی از رزولوشن 8K و 4K با نرخ ۱۲۰ فریم ‌برثانیه

مشخصات فنی تلویزیون SONY A9S OLED TV
اندازه‌ ۴۸ اینچ
پشتیبانی از فناوری X-Motion Clarity
پشتیبانی از فناوری Dolby Vision/Atmos
پشتیبانی از فناری Acoustic Surface

مشخصات فنی تلویزیون SONY A8H OLED TV
اندازه‌ ۵۵ و ۶۵ اینچ
فناوری Pixel Contrast Booster
فناوری X-Motion Clarity
مجهز به دو ساب ووفر

مشخصات فنی تلویزیون SONY X950H 4K LED TV
اندازه‌ ۴۹، ۶۵، ۵۵، ۷۵ و ۸۵ اینچ
پنل Full Array LED
فناوری X-Wide Angle
حاشیه باریک دور نمایشگر

مشخصات فنی تلویزیون SONY X900H 4K LED TV
اندازه‌ ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچ
پنل Full Array LED
فناوری Acoustic Multi-Audio و X-Balanced Speaker
پشیتبانی از فناوری Next Gen TV

متاسفانه و همانند شرکت ال جی، کمپانی سونی نیز از اعلام قیمت برای محصولات و تلویزیون های جدید سال 2020ش خودداری نمود و این بدین معنیست که نمی دانیم تلویزیون جدید 48 اینچی 4K OLED این شرکت چطور قیمت گذاری خواهد شد. شرکت سونی وعده داده است تا اطلاعات جدیدی از این تلویزیون ها را در بهار امسال با کاربران به اشتراک بگذارد.

[تعداد: 5    میانگین: 5/5]

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here