اپل رسما به تعویق افتادن زمان معرفی گوشی های جدید آیفون 12 سری 5G را اعلام کرد

0
۲۶,۵۸۰

پس از اینکه گزارشات فروش سه ماهه سوم شرکت اپل منتشر شد، شرکت اپل مجبور شد تا خبری تلخ را به هوادارانش بدهد. در جریان این گزارش، رئیس بخش مالی شرکت اپل آقای لوکا میستری گفت:

“همانطور که می دانید، سال گذشته فروش گوشی های آیفون را از ماه سپتامبر آغاز کردیم. امسال اما، انتظار می رود که محصولاتمان را چند هفته دیرتر معرفی کنیم.”

گوشی های جدید در اکتبر یا نوامبر معرفی خواهند شد

این سخنان می تواند بدین معنی باشد که سری 2020 از گوشی های 5G آیفون 12 در ماه های اکتبر یا حتی نوامبر معرفی خواهند شد. می توان گفت که این کاملا برخلاف خواسته های شرکت اپل بوده و عرضه سالیانه آنها را تا انتها تغییر خواهد داد. اما در گزارش دیروز که مربوط به سود و زیان این شرکت بود، کمپانی کوالکام که وظیفه تولید چیپست های A14 اپل را بر عهده دارد اعلام کرد که در حال حاضر سفارشات اپل تا 15 درصد کاهش پیدا کرده اند چرا که این شرکت مجبور است تا برنامه های خود برای معرفی محصولات جدیدش را به تعویق بیاندازد.

از زمانی که ویروس کرونا بر تمام جهان چیره شده است، شایعات زیادی پیرامون تاخیر خوردن معرفی و عرضه محصولات شرکت اپل به بازار شنیده می شد. زنجیره تامین شرکت از سرعت کمتری برخوردار بوده و خطوط مونتاژ و امکاناتی که توسط Foxconn، شریک برتر تولیدی اپل اداره می شد، تا 50 درصد کاهش داشته اند. با نزدیک شدن به اولین فصل تقویم، اپل توانست همانطور که شروع به تعطیل کردن فروشگاه های فیزیکی اش در ایالات متحده کرد، همه فروشگاه های خرده فروشی خود را در چین بازگشایی کند و Foxconn پیش از موعد مقرر، استخدام کارمندان خود را هدف قرار داد.

در گذشته نیز شرکت اپل محبور شده بود بعضی مدل های گوشی های آیفون خود را دیرتر از ماه سپتامبر معرفی کند. به طور مثال در سال 2017، گوشی آیفون X تا تاریخ سوم نوامبر به بازار عرضه نشد. در همان سال، گوشی آیفون XR نیز در تاریخ 26 اکتبر به بازار عرضه شد. و سال گذشته تنها سالی بود که بعد از 2016 گوشی های آیفون در ماه سپتامبر عرضه شدند.

احتمالا امسال شاهد معرفی 4 گوشی آیفون از سوی اپل باشیم که در میان آنها گوشی های آیفون 12 با صفحه نمایش 5.4 اینچی، نسخه 6.1 اینچی آیفون 12 مکس، نسخه 6.1 اینچی آیفون 12 پرو و 6.7 اینچی آیفون 12 پرو مکس معرفی خواهند شد. همه این 4 مدل قدرت گرفته از پردازنده A4 Bionic با لیتوگرافی 5 نانومتری خواهند بود. مدل های Pro شامل 6 گیگابایت حافظه رم خواهند بود و نسخه استاندارد آنها 128 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. نسخه های پرمیوم این گوشی ها شامل لنز های واید، زاویه گسترده و تله فوتو خواهند بود که به سیستم تشخیص عمق LiDAR مجهز شده اند. این سیستم اولین بار در آیپد پرو سال 2020 دیده شد که سنسور ToF را بهبود داده و موجب می شد تا تصاویر پرتره عمق بهتری داشته باشند و توانایی های گوشی در واقعیت افزوده افزایش یابد. احتمالا در مدل های Pro این گوشی ها شاهد یک فناوری دیگر باشیم که پیشتر در آیپد پرو 2020 از آن استفاده شده بود و این فناوری چیزی نیز جز نرخ تازه سازی 120 فریم بر ثانیه صفحه نمایش که ProMotion نام گذاری شده است. این فناوری به کاربران امکان پیمایش نرم تر بین صفحات و انیمیشن های روان تر را در بازی های رایانه ای می دهد. در این نرخ فریم، صفحع نمایش در هر ثانیه 120 بار بروزرسانی می شود. هر چند، شایعاتی به گوش می رسد که می گوید این فناوری در دو گوشی آیفون 12 پرو و آیفون 1 پرو مکس در آینده و از طریق یک بروزرسانی برای این دو گوشی عرضه خواهد شد.

اپل رسما به تعویق افتادن زمان معرفی گوشی های جدید آیفون 12 سری 5G را اعلام کرد

طراحی گوشی های 2020 آیفون 12 نیز متفاوت خواهد بود. اپل تصمیم گرفته است تا طراحی با گوشه های گرد که در سال 2014 با آیفون 6 شروع شده بود را به همان طراحی تخت به کار گرفته شده در آیفون 4 در سال 2010 تغییر دهد. آیفون های 2020 از فناوری شارژ سریع 20 واتی نیز پشتیبانی خواهند کرد اما این شارژر باید جداگانه خریداری شود و در جعبه گوشی موجود نخواهد بود. همچنین گفته شده است که اپل قصد دارد هدفون های سیم دار EarPods را از جعبه گوشی هایش حذف کند تا مشتریان را به سمت هدفون های بی سیم ایرپاد هدایت کند.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here