اکسپریا XZ، پرفروش ترین پرچمدار اندرویدی جهان در نیمه دوم سال 2016

57
۱۶,۶۰۵


بسیاری از کمپانی ها، امروزه آمار دقیقی از وضعیت فروش گوشی های هوشمند خود ارائه نمیکنند، اما شرکت ها و موسسات آماری، با مطالعات دقیق، گاهاً دست به انتشار چنین آمارهایی میزنند که با وجود عدم رسمیت، اما مهمترین ملاک برای مشاهده وضعیت فروش گوشی های هوشمند هستند.

مؤسسه آماری Apteligent روز گذشته، آمار جالبی از وضعیت فروش گلکسی نوت 7 و سایر پرچمداران اندرویدی ارائه کرد. این آمار را که روز گذشته به صورت خلاصه از سایت تخصصی اکسپریا خواندید، نشان میدهد گلکسی نوت 7 در بدو ورود خود به بازار، پر فروش ترین پرچمدار اندرویدی نیمه دوم سال جاری بود اما بعد از توقف فروش و فراخوان جهت بازگشت رفته رفته سهم خود ار بازار را از دست داد.

اما دوران پس از گلکسی نوت 7 چگونه میگذرد؟ این موسسه در آمار خود اشاره میکند که با توقف فروش گلکسی نوت 7، فرصت خوبی برای سایر گوشی های هوشمند اندرویدی پدید آمده تا رشد فروش خوبی را تجربه کنند. بر اساس آمارهای ارائه شده توسط این موسسه، از بین تمامی گوشی های هوشمند اندرویدی که در نیمه دوم سال جاری معرفی و به بازار عرضه شدند، در حال حاضر اکسپریا XZ پرفروش ترین آنها بوده است.

در جدول زیر، میزان فروش گوشی های هوشمند پرچمدار (به جز گلکسی نوت 7) که در نیمه دوم سال 2016 معرفی شدند را مشاهده میکنید که در آن اکسپریا XZ با اختلاف نسبت به پیکسل های گوگل و حتی V20 الجی در رده نخست قرار گرفته است.

روز گذشته در جدول ارائه شده به صورت جزئی به این موضوع اشاره کردیم اما حالا نگاهی دقیقتر به آمار موسسه Apteligent خواهیم انداخت. در حال حاضر، بین تمامی گوشی های هوشمند اندرویدی در جهان، گلکسی S5 سامسونگ بیشترین کاربر را دارد. اکسپریا XZ با وجود مدت زمان اندکی که از ورود آن به بازار میگذرد با سهم نزدیک به 0.15 درصد، به صورت تخمینی در رتبه صدم پرکاربرترین گوشی های هوشمند جهان قرار گرفته است.

شاید جالب باشد که بدانید، این مقدار سهم هم اکنون از سهم گوشی های دیگری مثل اکسپریا Z، اکسپریا Z1 Compact، اکسپریا T3 و اکسپریا Z Ultra بیشتر است. حتی در بین گوشی های غیر از سونی نیز، نام های شاخصی مثل نکسوس 6 به چشم میخورد که با وجود گذشت ماه ها از حضور آنها در بازار، کاربران کمتری نسبت به اکسپریا XZ دارند.

این آمارها، توسط 2498 دستگاه اندرویدی از سرتاسر جهان گردآوری شده و تنها به همین اطلاعات که در بالا گفتیم ختم نمیشود. آمارهای جالبی از فروش آیفون ها و سایر گوشی های هوشمند که در این جا توضیح در خصوص آنها جایز نیست و همچنین وضعیت توزیع نسخه های اندروید که مثل آمار ارائه شده توسط گوگل سهم نوقا ناچیز و سهم لالی پاپ و مارشمالو بسیار است. در جدول زیر آخرین وضعیت توزیع نسخه های اندروید را توسط همین مرجع مشاهده میکنید.

باید منتظر باشیم تا گزارش مالی بعدی سونی که حدود یک ماه دیگر منتشر میشود به دست ما برسد تا وضعیت فروش اکسپریا XZ و سایر گوشی های سونی را در آن ارزیابی کنیم. سونی از نظر فروش خیر ولی از نظر سوددهی در بخش موبایل روزهای خوبی را سپری میکند. حال باید ببینیم فروش موفقیت آمیز اکسپریا XZ تا چه اندازه میتواند به بهتر شدن وضعیت سونی موبایل در آینده کمک کند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

57 دیدگاه ها

  1. میدونید چی منو اذیت میکنه اونم اینه که این حالت گذراست و با S8 این دوربین ممکنه تمام بشه 🙁

    پاسخ

    mohsen-rashidi گفته:
    ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۰۷

    شاید بهم بخندید اما من همیشه دوست دارم سهم سونی از فروش، کمتر از رقبا باشه. اگر مثل آیفون و گلکسی دست هر بقال و چقالی نباشه پرستیژ برندش بهتر حفظ میشه.

    پاسخ

  2. جناب گوگل_پیکسل من با چند دلیل اثبات می کنم شما هیچ وقت سونی نداشتی و آدم دروغ گویی هستی؛
    ۱.شما میگی سری زد رو داشتی بعد میگی از زی۱ تا حالا از سنسور imx300 استفاده کرده در حالی که این سنسور سال ۲۰۱۵ ساخته شد و اولین بار در سری زی۵ استفاده شد پس معلومه از زی۱ تا زی۳ پلاس رو اصلاً نداشتی.
    ۲.میگی گوشی های سونی در حالت اتو رو۸مگاپیکسل میندازه در حالی که از سال ۲۰۱۵ دیگه اتوماتیک ۲۳ هم داره پس معلومه سری زی۵ و ایکس هم نداشتی و کلا داری دروغ میگی.
    ۳.در اینکه سونی باید حتماً حتماً حتماً در xz از سنسور جدید استفاده می کرد شکی نیست ولی بهتر بدونی سنسور imx300 همچنان از لحاظ اندازه سنسور، رزولیشن و جزئیات عکس و تکنولوژی های بکار رفته برای فوکوس و غیره بهترین سنسور ساخت سونی هست.

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۹:۵۳

    Big like

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۳

    vrey like mr mortazavi

    پاسخ

  3. سلام
    من این کامنت رو به طور اختصاصی در جواب به دوست عزیزمون Google-Pixel میزارم که گفته بودن اگر تونستید با سونی در تاریکی مطلق عکس بگیرید اسمشو عوض میکنه.
    من مجبور شدم تا بلافاصله عکس بگیرم و آپلود کنم(چون شب هم بود).
    تمام عکسها در حالت دستی و ۸ مگاپیکسل میباشند با Z3+
    ۱- عکس اول در نور یک مهتابی و یک آفتابی هست: (اونی که گوشه کتابخونه عکسشو میبینید ، عکس زمان بچگیمه)
    http://uupload.ir/files/eq3a_dsc_0327.jpg
    ۲- در تاریکی مطلق و تمام چراغها خاموش:
    http://uupload.ir/files/ayn_dsc_0328.jpg
    ۳- در تاریکی مطلق با حالت ایزو حساسیت بالا:
    http://uupload.ir/files/km4a_dsc_0326.jpg
    ………………………..
    فکر میکنم که دیگه وقتش باشه دوست عزیزمون اسمشو عوض کنه. بچه ها یه اسم واسش انتخاب کنید لطفا.
    انتظار هر ایرادی از دوربین سونی داشتم ، غیر از این که کسی بیاد بگه تو شب نمیشه باهاش عکس روشن بگیری.!!!!!!!!!!
    با تشکر

    پاسخ

    Mostafa.taylor گفته:
    ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۱۱

    دوست عزیز من خودم Z5 دارم این که میگن تارکی مطلق رو. اصلا قبول ندارم چون تو محیط بسته با این که چشمم میتونه ببینه دوربین گوشی حتی با این که با ایزوی ۱۲۸۰۰ عکس میگیره هیچی معلوم نیست جز نویز..اما اما در محیط های باز خودمم علتشو نمیدونم شاید یه نور خاصی باشه که چشم انسان تشخیص نمیده وقتی عکسی میگیری گاهی اوقات شده خودم نبینم اما دوربین گوشیم مثل روز روشن میکنه محیط اطراف رو.

    پاسخ

    aftabparast72 گفته:
    ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۲۷

    میشه. نویز تصویرش بالاست تو نور کم

    پاسخ

  4. خیلی برام جالبه که فروشش ازzهم بیشتر بوده. اونموقع همه یادشونه چجوریzترکونده بود. این حتی از اونهم بهتره. خداروشکر سونی داره به جایگاهی که حقشه میرسه

    پاسخ

    Google_pixel گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۱۷

    سونی به جایگاهی که حقشه خب برسه خداروشکر داره؟؟؟!!
    به شما چی میرسه که این همه طرفداری میکنین از یه برند اونها این همه سود میکنن بعدش ما باید ۲ میلیون پول بدیم که هیچ نوآوری ای نداره.
    به این سوال من کو کورانه و متعصبانه پاسخ بدید که سونی به چیه خودش مینازه به ضد آب بودنش به نرم افزار دوربین که از z1 به بعد از سنسور imx 300 استفاده کرده و تو شب پر نویزه و تو روز هم تعریفی نداره؟؟یا طراحی تخت و بد ارگونومیک که چهار ساله ازش استفاده میکنه؟؟؟!؟
    به رابط کاربری ای که چندان تعریفی نداره و از گوگل کپی کرده ؟؟؟
    من سری z رو تا z3 داشتم از هر برندی که بگید داشتم از نوکیا تا مایکروسافت از سامسونگ تا lg
    اصلا از سونی راضی نیستم.
    پیکسل گوگل imx 378 جدید ترین سنسور سونی روشه اون وقت رو گوشی های خودش داره از قدیمی ترین نسخه موجود استفاده میکنه‌.
    تو پست های قبلی هم که گفتید تو تاریکی مطلق بدون فلش هم میشه عکسی بدون نویز اما بسیار روشن گرفت شما اگه تونستید تو تاریکی مطلق بدون فلش عکاسی کنید من اسممو عوض میکنم.
    در ضمن بهترین دوربین بهترین رابط کاربری بهترین سخت افزار رو آیفون داره بدون هیچ تعصبی دارم میگم که آیفون بهترینه این بچه بازی هارو هم بذارید کنار الان هم هی نگید ترولو آشغال سبری و نمیدونم جاصابونی و پلاستیک پرستو من گوشم از این حرفا پره من طرفدر هیچ برندی نیستم تا حالا هم دروغ نگفتم و از دروغ هم متنفرم و میدونم که آیفون بهترین گوشیه همینو بس.
    بعدشم شما xz رو با z مقایسه میکنی zکجا xz کجا برادر خخخخ برو با همون x زندگی کن خخخخ

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۵۹

    گوگل پیکسل تو نهایت گوشی که داشتی یک گوشی یکبار مصرف کره ای یا گوشی اشغال چینی بود.. برای تو خیلی زوده که بفهمی سونی چیه و چقدر نسبت به اون برندهای به درد نخور که تو دوستشان داری بهتره.. تو و امثال تو حتی نمی دانید سونی مال کدام کشوره….صد سال هم بیایی اینجا دروغ پردازی کنی و بدون اینکه گوشی سونی را دستت بگیری مثل سایت های دست بوس و نوکر بدگویی کنی بازهم سونی هزار برابر بهتر از همه برندها و تکنولوژی دنیا هست….. اصلا حرف اپل را نزن که اونم یک به درد نخوری هست مثل پلاستیک های چینی و کره ای
    واقعا از ناراحتی و حسادت شما ها لذت میبرم و کیف میکنم… سونی آنقدر بهتر و بهتر خواهد شد که شما چند نفر طرفدار برندهای به درد نخور همه موهای سرتان از حسادت و ناراحتی سفید بشه

    پاسخ

    Google_pixel گفته:
    ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۱۹

    وای من گفتم سونی داشتم شما چرا نمیفهمید یا خچدتونو زدید به نفهمی من سری z رو کلا داشتم آقای راد آقا اصلا سونی خوب شما به غیر از لین که بگید سامسونگ یه بار مصرف و آشغال چینی چی بلدید بگید؟
    یه چیزی انداختید تو دهنتون که میگید سایت های دست بوس و نوکر خخخ والا ما که طرفدار سونی نیستیم توهین نمیکنیم به هیچ کس وای به حال شما من میگم دروغ نمیگم اونوقت شما دوباره میگی دروغ میگی خخخخ
    پسرم شما تا حالا اپل گرفتی دستت باهاش کار کردی که انقدر یاوه میگی که با برندی مثل سامسونگ و برند های چینی مقایسش میکنی؟؟؟!!!
    چند ساله که میگید سونی بهتر میشه و نرم افزار دوربینش خوب میشه و نمیدونم طراحیش بهتر میشه ولی کو چهار ساله که از طراحی آمنی بالانس داره استفاده میکنه چهار ساله که رو حالت اتو ۲۰ مگا نیست و رو ۸ مگا پیکسله چهار ساله که داره از imx 300 استفاده میکنه چهار ساله که داره از رابط کاربری مسخره استفاده میکنه که از گوگل کپی کرده.
    الان شرکت هایی مثل لنوو و موتورولا رو پرچمداراش از s821 دارن استفاذه میکنن سونی دوساله داره از s820 استفاده میکنه تازه دو پرچمدار که تو ces 2017 میخواد معرفی کنه از s820 میخواد استفاده کنه شاید پرچمدار نباشه و میان رده میخواد معرفی کنه که میان رده هاش هم اصلا خوب نیستند چهار ساله که از z تا z5 داره از تک فلاش دوربین استفاده میکنه شرکتی مثل هوآوی دو دوربین داره و دو فلاش و لرزش گیر آپتیکال داره که الان تازه سونی از دو فلاش استفاده کرده که اونم تو شب زیاد تعریفی نداره.
    بازم بگم یا سکوت میکنید و میخواید توهین کنید؟

    Rr AliReza rR گفته:
    ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۵۹

    دوست عزیز چهار سال چهار سال نکن برا ما
    تو چطوری میگی کل سری زد رو داشتی در حالی که نمیدونیimx300 یه ساله معرفی شده
    طراحی گوشیای سونی اتفاقا از همه گوشیا بهتر و کلاسیک تره(چهار سال خخخ برو بابا)
    حالا خوبه ساسمسونگ از دوران ظهور هنوز که هنوزه اون بیضی مسخره رو تو گوشیاش داره طراحی هم که مضخرف، با اون دوربین بیرون زده شون که با هم از دوران ظهورشون نتونست تو گوشی جاش بدن
    میگه دو ساله از s820 استفاده میکنه خوب برادر من چیزی نمیدونی در موردش حرف نزن اصلا
    S820 هنوز یه ساله معرفی شده
    رابط کاربری رو از گوگل کپی کرده خخخخ اگه اونجوری بخوای حساب کنی که هیچ شرکتی به غیر گوگل حتی نباید از آندروید استفاده کنه و هر کدوم یه سیستم جدا برا خودشون درست کنن
    من هم رابط کاربری آیفون هم سامسونگ هم الجی هم هواوی رو دیدم هیچ کدوم به اندازه سونی به دل نمیشینن
    آیفون خخخ
    کم ادمایی رو نمیشناسم که از آیفون خریدن پشیمونن یا سریع به آندروید برگشتن
    میگه مای بدبخت باید دو تومن برا یه گوشی سونی پول بدیم اما نمیگه اون ایفونی که حتی نصف اون گوشیه ۲ تومنی سونی نمیشه ازش گرونتره
    بعد میشه لطف کنی منظورت از نوآوری رو با رسم شکل برا عمو توضیح بدی؟؟!!

    پاسخ

    Saeed Mohammadipoya گفته:
    ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۳۱

    به تو چی میرسه؟ چرا جرت میبافی
    از زد۱ imx 300 گذاشته اینا دگ کین معلوم شد از دوکیلومتری سونیم رد نشدی و فقط با حرف یه مش سایت یاوه گو اومدی و پشت سونی گزافه میگی برو خدا روزیتو حای دگ بده

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۴۴

    ببین من تو تاریکی مطلق بدون فلاش برات عکس میگیرم از روز روشن تر. تو بشین نگاه کن. سریxکلا فرق کردن همه چیزشون. سونی هرچی بزنه ما خواهانشیم. دیگه از آیفون ضعیفتر نیست که ملت دارن عین چی میخرنش. بهترین برند اندرویدیه

    پاسخ

  5. به همه طرفدران سونی من جمله معزز جان تبریک میگم که واقعا هوای سونی رو داشتن به امید موفقیت روز افزون برند محبوبمون

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۳۰

    مرسی داداش منم به شما تبریک میگم خداروشکر زحمات همه طرفداران و سونی به بار نشست. سریxسری شاهکار سونی هستن

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۶

    هوای سونی ما باید داشته باشیم یا سونی هوای طرفداراشو داشته باشه!!!

    پاسخ

  6. این موفقیت بزرگ رو به همه ی سونی دارا تبریک میگم.سونی دارا واقعا خاصن چون همیشه هوای سونی رو داشتن و دارن و خواهند داشت. روزهای خوب تو راهه. Just SONY.

    پاسخ

    Saeed Mohammadipoya گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۱۵

    زنده باد

    پاسخ

  7. ببخشید دوستان کسی هست اینجا من راهنمایی کنه ؟؟
    من دیشب ps4 pro خریدم کابل و رابطش به TV 4K وصلش کردم هر کاری میکنم فرمت ۴k بخش نمیکنه هی این پیام میده
    Input cable from the player in the game does not support 4k Please enter input cable
    یعنی کابل مخصوص ۴k جدا گونه تهیه بکنم
    کسی میدونه از کجا میشه جنس اصلی پیدا کرد
    ؟؟؟ خود سونی این نوع کابل تولید کرد یا باید به مارک دیگه بگیرم ؟؟؟
    کسی هست اینجا ps4 pro داشته باشه راهنمایمونه کنه ؟؟؟

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۵

    کابل خودش جوابگو هست دوست عزیز، احتمالا کابل شمارو از جعبه درآوردن و عوض کردن

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۸

    نه معزز جان
    پلمپ جلوم باز کرد حتی کابل داخل کارتن اسمش سونی هست
    اصلا وقتی بازش میکنی بو نوهیش مشخصه خخخخ
    سوال کردم میگن بایدبرای ارتقاع کیفیت اجرایی گیم ۴k حتما باید کابل مخصوص بخرم

    پاسخ

  8. این پستارو میبینم یاد دوماه پیش میافتم ک واس خرید ایکس زد مصمم بودم و اطرافیان میگفتن آیفون بگیر فلان بگیر و…
    مگ بهتر از سونی داریم؟!B-)

    پاسخ

  9. نیمه دوم سال عالی برای سونی ولی بازم میتونست بهتر باشه حتی ایفون هم بیشتر میفروخت خودش نمیخواد

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۴

    امیدوارم سونی تا سال ۲۰۱۸ تو صدر پرفروش ترین و بزرگ ترین تولید کننده نامبر وان ببینیم 🙂
    بنظرم XZ خاص ترین پرچمدار تولید شده سونی هست
    – رابطه کاربری سبک ،پویا و چشم نواز
    – دوربین و سلفی عالی
    – باتری هوشمند و عمر بالای باتری
    – پنل با کیفیت با کنترانس بالا و عمق مشکی عالی
    – دارای بروزترین سخت افزار
    و….
    ایشالا خدا کمکم کنه همین روز ها یه دونه XZ مشکی میخرم
    فقط موندم با گارانتی دلتوس بگیرم یا سوشیانت ؟؟!!!!

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۶

    ۱۰۰%دلتوس بگیر

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۴۱

    میگن سوشیانت یک ماه تعویض گوشی + ۱۸ ماه گارانتی و خدمات پس ازفروش داره
    البته یه ۲۰۰ تومن گرون تر
    دو به شک هستم 🙁

    Mohammadsoley گفته:
    ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۷

    بدون گارانتی بگیر گارانتی کشکه

    پاسخ

  10. سلام.
    اکثریت کسانی که ادعای طرفداری مثلا واقعی سونی رو میکنند ، در زمان سقوط سونی ، بهش بدو بیراه میگن ، وقتی در آپدیتها تأخیر بوجود میاد(که همه اون نوشته ها موجوده) ، از سونی منصرف میشن و میخوان برن گوشی دیگه بخرن(که دلیلشو نمیدونم) و درست همون موقع که افرادی مثل من میاد از سونی حمایت میکنه ، اون موقع سونی رو تخریب میکنن و میگن چون آپدیت نمیده و گوشیهاش تکراریه پس بدرد نمیخوره ولی به محض اینکه به پیشرفتی میرسه نظرات عوض میشه و هون افراد میان میگن مرگ بر ضد سونی و جالب اینکه اگر افرادی مثل من بیایم به همون شیوه قبلی حرف بزنیم، چون حرفامون رنگ تعریف نداشته میشیم جزو خوارج و جالبتر اینکه فورا اینا به همه میگن سامسونگی!
    برید خودتون رو اصلاح کنید(سرتون رو نمیگم- رفتارتون). سونی طرفدار فحاش و دروغگو نمیخواد. حداقل ما رو که طرفدار سونی هستیم خراب نکنید.
    مثلا یکی میاد کامنت میزاره که دیجیکالا سامسونگی هست! (جالبه که بدون دلیل و مدرک). من دارم با دلیل میگم که عزیز من شما برو خبر رو بخون ، منبعی که دیجیکالا خبر رو ازش گذاشته رو بخون اونوقت تهمت بزن. حزب باد نباشید ، همراه با وزش باد کامنتها تغییر میکنه.
    این خبر رو میذارم ، لطفا برید همین خبر رو در دیجیکالا هم بخونید و منبع خبر رو که زیرش نوشته ببینید تا نگید عمدا اسم سامسونگ رو نوشته:
    http://www.droid-life.com/2016/12/19/report-galaxy-note-7-usage-still-higher-lg-v20-oneplus-3t-usage-combined/
    و همچنین سایت androidauthority که :
    http://www.androidauthority.com/galaxy-note-7-still-used-737042/
    منبع این سایت ، sony fan هست ، به همین خاطر سونی رو ملاک قرار داده. بایدم همین کار رو بکنه. این سایت چون سونی ملاکش هست باید همه چیز رو حول محور برند سونی تغییر بده. من خودم طرفدار سونی هستم ولی همیشه منابع رو میخونم ، حتی منبع اون سایتی که منبع اکسپرین هست هم میخونم تا ببینم قضیه چیه. شما نباید این سایت رو که به طور اختصاصی به سونی مربوط میشه رو با سایتهای ایرانی که عمومی هستند شبیه دیجیکالا یا زومیت و … مقایسه کنید و اونا رو برند پرست بخونید. مثلا وقتی اینجا داره گوشی رو خودش تست میکنه ، چون سایت سونی هست و همه کلا سونی هستند ، فرق میکنه با تستی که یه سایت عمومی همینجوری سردستی با چندین گوشی پرچمدار انجام میده و ممکنه اصلا نتیجه دقیقی به دست نیاد. ولی تستهای تخصصی انفرادی بعضی سایتها ، مثل dxo یا gsmarena یا … که فقط یک گوشی رو تخصصی تست میکنند و امتیاز میدن ، درست و قابل قبوله چون فقط یک گوشی هر بار داره تست دقیق میشه.
    من خوشحال میشم که سونی در بخش موبایل به پیشرفت بزرگی برسه مثل دوربیناش یا بخش پلی استیشن ولی این نمودار زیاد منو خوشحال نمیکنه چون :
    ۱- همونطور که در خبر اصلی خوندم LG V20 به صورت محدود در اختیار کاربران هست.
    ۲- گوشی هایی مثل LG G5 یا HTC 10 و سامسونگ s7 و s7 edge در این نمودار نیست.
    من برای سونی هورا نمیکشم که از برندای چینی و ۲ تا گوشی تازه ورود گوگل پیشی بگیره. سونی برای من خیلی بیشتر از اینا ارزش داره.
    …………………………………………….
    در آخر امیدوارم فهمیده باشید تو چه سایتی هستید و امیدوارم دیگه کسی فحاشی نکنه. سایت سونی هست ، همه اخبار مال سونی هست ، نقد باید باشه ، تعریف هم باید باشه. که متأسفانه طرفداران(همه برندها) نقد رو در وظایف دشمن میدونن که کاملا برعکس هست.
    با تشکر

    پاسخ

    EhsanKF گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۴۱

    من حتی اگه سونی برشکست هم به بازم توی ذهنم میمونه چه محصولات با کیفیتی داشت این کمپانی من سونی رو فقط به خاطر گوشیش دوس ندارم سونی توی همه چیز تکه چه در گوشی چه در دوربین دیجیتال چه در تلویزیون و محصولات صوتی و تصویریش و دوربین های فیلمبرداریش همه محصولاتش فوق العاده هستن اصلا چیزی به اسم بی کیفیت در محصولات این برند نیس واقعا شرکت بزرگیه سونی

    پاسخ

  11. دوستان توجه کنید سونی هنوز از سامسونگ عقبه گوشی های سونی باگ های زیادی دارن مثلا تو بلندگو خیلی ضعیفن یا تو صفحه نمایش یا تو باطری من طرفدار سونی ام اما باید به این اشکالات رفع کنه

    پاسخ

    erfimerfi گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۴

    موافقم سونی باید به فکر رفع اشکالها باشه تا بتونه این موفقیت رو‌ادامه بده چون بازار بالاخره داره روی خوش به سونی نشون میده و سونی باید بیشتر به گوشیهای جدید برسه و تا حدودی دست از محافظه کاری و خسیس بازی بکشه!

    پاسخ

    afshinxp گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۲

    فقط تو بلندگو باهات موافقم در بقیه موارد نقطه قوت سونی هستند

    پاسخ

    jamal9 گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۶

    باگ ؟ معنی باگ رو میدونی شما اصلا؟
    باتری؟ آیفون مگه باتری شاخی داره؟ نه زمان نگهداری شارژ نه سرعت شارژ شدنش هیچ کدومش از سونی بهتر نیست!
    صفحه نمایش هم دقیقا مثل سونیه!
    از نظر صدا شما فقط بلندی رو میبینین ولی ما خروجی صدا رو میبینیم که بهترین خروجی صدا رو داره گوشی های سونی ،اینو وقتی متوجه میشی که هدفون حرفه ای داشته باشی!
    گوشی های سونی ایراداتی داره و نمیگیم هیچ عیبی نداره ،اما این بزرگنمایی ها هم درست نیست!
    بعضیا به حاشیه گیر میدن در صورتی که حاشیه ی پیکسل گوگل و آیفون از سونی بیشتره!
    به صداش داری گیر میدی در صورتی که خیلی از گوشیا از سونی بهتر نیستن ،حتی تو خروجی هندزفری از سونی پایین ترم هست!
    از نظر دوربین سونی همیشه از بهترین ها بوده و تنها ایرادی که بهش وارده نویز تصاویر هست!
    از اونطرف گوشی های سامسونگ و ایفون یکی یکی میترکن و صدا میدن موقع کار ، دوربین پیکسل ایراد پیدا میکنه ،و صدها مشکلی که برای سونی پیش نمیاد اما اینارو کسی نمیبینه …
    حتی استفاده از رم ۳ هم اونطور که سونی بهینه کرده کاملا جایز بود توی xz و بیشتر مردم چیزی برای ایراد گرفتن پیدا نمیکنن و بهش اشاره میکنن!
    از نظر من توی xz تنها ایرادی که وارده فریم پلاستیکیش و پلاستیک پشتش هست ًو شاید رم ۴ بجای ۳!

    منم مثل شما دوس دارم باتری از این بهتر بشه ،صفحه نمایش بهتر ،و دوربین با سنسور جدید و دیافراگم بازتر و فریم کاملا فلزی و …اما اگه همچین چیزی سونی بزنه قیمت تمام شده زیاد میشه براش و با وضعیت فعلی بخش موبایلش ممکنه ضرر کنه ….بنظرم با بهتر شدن وضعیت سونی تو بخش موبایل حتما این مواردم درست میشه …

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۰۸

    اتفافا گوشیای سونی کمترین باگ رو دارن نسبت به بقیه اندرویدیا،تو سری ایکس دقت رنگا و کنتراست نمایشگر از بقیه سرتره
    فقط بلندی کمتره
    در عوض شفافیت و تفکیک صدا بیشتره:-)

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۹

    همین چندوقت پیص بودکه گوشیهای سونی کم کرش ترین گوشیهای دنیا شناخته شدن در باقی موارد اتفاقا سونی از همه قویتره با اختلاف اللخصوص صفحه نمایشش

    پاسخ

    Saeed Mohammadipoya گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۱۸

    اسپیکر باگ؟؟؟؟ خخخحح
    صفحه نمایش باگ؟؟؟
    باطریم؟؟؟!! خخخخخخخ وای خدا

    پاسخ

    EhsanKF گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۳۸

    سونی کم باگ ترین گوشیه اندرویدی هست صفحه نمایشش زرق و برق صفحه سامسونگ رو نداره در نگاه اول ولی وقتی دوتا عکس رو بزاری کنار هم واقعا کیفیت صفحه سونی بهتره و دقت رنگ بالاتری داره سامسونگ انگار آبرنگی هس تصاویرش باتری هم اگه بهتر نباشه بدتر هم نیس در حد بقیس اسپیکر هم من خودم Z5 دارم و با Note 5 مقایسه کردم بلندی دوتاش یکی بود من نمیدونم واسه چی میگن اسپیکر سونی صداش کمه تنها ضعف سونی نویز زیاد در محیط بسته و شب و فلش نه چندان قدرتمنده وگرنه در بقیه موارد سر هس به تمام گوشیا

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۰۹

    بابا ولشان کنید معلومه که اصلا گوشی سونی دستشان نگرفتند و از سر ناراحتی و حسادت دارن حرف میزنند…. ناراحت بشید و ناراحت باشید و حسادت کنید تا ما بیشتر لذت ببریم!!!!!!

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۰۷

    چند سال است گوشی جدید سونی را نخریدی که میگی تو صفحه نمایش خوب نیست و باگ داره آنطور که معلوم است آخرین گوشی که از سونی دیدی و فکر نکنم توانسته باشی بخری اکسپربا زد یا نهایتا زدوان بود!!!!!
    چون صفحه نمایش زد۲ که چند سال قبل تولید شد از صفحه نمایش فعلی پرچمداران اپل و سامسونگ بهتره دیگران هم که عددی نیستند که آنها را با سونی مقایسه کرد
    لااقل حرف نزنید و نظر ندهید تا شاید مردم فکر کنند شاید چیزی هم میدانید چون وقتی حرف میزنید و نظر میدهید معلوم میشه که چقدر از تاریخ عقب مانده هستید
    شما چند نفر کیفیت صفحه نمایش پرمیوم و ایکس و ایکس زد را ببینید که فکر نکنم اصلا تا حالا دیده باشید از کیفیت آنها غش میکنید

    پاسخ

  12. به همه طرفدارای سونی تبریک میگم
    روزای روشن تو راهن
    به امید اینکه کمپانی های با لیاقتی مثل نوکیا،اچ تی سی و سونی دوباره بازارو مال خودشون کنن.
    دوستان برای اچ تی سی هم یه دعایی کنید

    پاسخ

  13. و جواب دندان شکن سونی، به تمامی طرفداران پلاستیک های بازیافتی سامسونگ و سیب زمینی گاز زده اپل 🙂

    تازه این ابتدای کار هست.. بخش موبایل قطعا نه تنها به سود خوب به فروش عالی هم خواهد رسید!

    XZ قطعا برترین پرچمدار اندرویدی در جهان است. این موفقیت رو فقط به طرفداران “واقعی” سونی تبریک میگم 🙂

    پاسخ

    Mohsen Mj گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۵۰

    فقط سونی
    XZ هم سایر گوشی های سونی محشره

    پاسخ

    Mohsen Mj گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۵۱

    مثل سایر…

    پاسخ

    Anonymous025 گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۵۳

    BIG Like

    پاسخ

    Mordred-OX گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۴۰

    ایشالا که سونی به جایگاهی که لیاقتشو داره میرسه
    ولی ربطشو به ایفون نفهمیدم توضیح میدی؟

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۲

    Mordred-OX:
    دوست عزیزم موقع معرفی XZ چندی از دوستان اومدن و گفتن که XZ هیچی نداره پ و میریم سمت آیفون ۷ و…
    واسه همین یک اشاره ای به اون دوستان زدم!

    پاسخ

    Saeed Mohammadipoya گفته:
    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۲۱

    حتی اگر هیچ نداشته باشد باز هم غیر سونی چیزی دست نخواهیم گرف

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here