بازگشت قدرتمند سونی به عرصه موبایل، مشخصاتی که همیشه منتظر آنها بودیم!

36
۳۹,۲۱۳

قرار بود تا شرکت سونی جدید ترین محصولات خود که شامل دو گوشی هوشمند می شدند را در کنگره جهانی موبایل (MWC) در انتهای ماه فوریه معرفی کند اما همانطور که در اخبار قبلی به آن اشاره کردیم، این کنگره به دلیل محافظت جان مردم از ویروس کرونا لغو شد و شرکت ها تصمیم گرفتند تا گوشی های خودشان را به صورت آنلاین معرفی کنند. از این رو، فردا در ساعت 11 صبح این دو گوشی هوشمند به صورت رسمی از طرف سونی معرفی خواهند شد و ما در اکسپریان این مراسم را پوشش خواهیم داد.

اما همانطور که از تیتر این خبر مشخص است، اطلاعات اولیه و مشخصات این دو گوشی هوشمند زودتر از موعد و توسط یکی از نویسندگان وب سایت معتبر XDA Developer به نام مکس وینبچ (Max Weinbach) لو رفته است.

در حال حاضر، کاملا مطمئن نیستیم که نام گذاری محصولات بعدی سونی به چه صورت خواهد بود، آیا Xperia 1 II یا Xperia 1ii یا Xperia 1 Mark II یا Xperia 1 Mark 2 برای این محصولات انتخاب خواهد شد، اما تا فردا همه جزئیات به صورت کامل منتشر خواهد شد. اما به هر حال این تغییر می تواند تا حدودی هم جالب و هم متفاوت برای سونی و طرفداران محصولاتش باشد. آیا سونی تصمیم گرفته است تا زبانی که برای دوربین های آلفای خودش انتخاب می کند مانند RX100 II و RX100 III و … را برای گوشی های خود برگزیند یا خیر؟ اما به هر حال باید منتظر ماند و دید که سونی چه تصمیمی دارد.

Sony Xperia 1 II – پرچمدار هوشمند سال 2020

سونی بلاخره تصمیم گرفت تا تیمی را برای ساخت این گوشی سر کار بگذارد که همه ما امیدوار بودیم روزی مشخصات گوشی های سونی با آنچه امروز در این گوشی درج شده است برابر باشد. این اولین گوشی شرکت سونی خواهد بود که از نسل پنجم ارتباطات یعنی فناوری 5G در آن استفاده شده است (پشتیبانی تنها از باند 6 و بدون موج های mmWave که برای بسیاری از کشور ها پاسخ گو خواهد بود) و صفحه نمایش 6.5 اینچی آن از نوع HDR OLED آن هم با نسبت 21 به 9 و از نوع 4K در آن استفاده شده است که به نرخ بازبینی 90 هرتزی مجهز شده است که این روزها در بسیاری از گوشی های بازار شاهد آن هستیم و خب نباید فراموش کرد که شرکت سونی برترین تولید کننده تلویزیون در دنیا نیز هست و از این قدرت خود در این گوشی نیز استفاده شده که به این واسطه ما شاهد ارائه فناوری “Motion Blur Reduction” به جهت کاهش تاری صفحه نمایش در حین پیمایش در این گوشی خواهیم بود. این فناوری به ما می گوید که پنل سونی به صورت واقعی از نوع 90 هرتز نیست اما با این تکنولوژی مشابه آنچه در گوشی های دیگر وجود دارد را در این گوشی نیز خواهیم دید.

وظیفه عکاسی این گوشی بر عهده سه لنز با رزولوشن 12 مگاپیکسلی خواهد بود که در بدنه پشتی گوشی نقش بسته اند و شامل یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی از نوع 16 میلی متری و اندازه 1/2.6 اینچی به همراه یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع 24 میلی متری با اندازه 1/1.7 اینچی مجهز به لرزگشیر اپتیکال (OIS) و سنسوری دیگر با رزولوشن 12 مگاپیکسل از نوع 70 میلی متری و با اندازه 1/3.4 اینچ می شوند. این بدین معنی است که ما قادر خواهیم بود تا از بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری در این گوشی بهره ببریم که برای استفاده روزانه بسیار مناسب است. در نهایت به یک سنسور سه بعدی ToF یا همان زمان پرواز می رسیم که برای عکاسی پرتره و ثبت بوکه های عالی به کار می رود. در انتها باید به این نکته جالب اشاره کنیم که دیگر دوران لنز های G سونی تمام شده و سونی تصمیم گرفته است تا از لنز های شرکت آلمانی زایس (ZEISS) در محصولات خودش استفاده کند. وظیفه عکاسی سلفی بر عهده یک سنسور 8 مگاپیکسلی است.

همچنین، این بار شرکت سونی صدای طرفداران را شنیده است و جک 3.5 میلی متری صدا را به این گوشی بازگرداننده است تا بر خلاف جریان امروزی دنیای موبایل حرکتی کرده باشد که این خبری خوش برای همه خریداران این گوشی خواهد بود. تصمیم حذف این جک از گوشی های سونی کاملا اشتباه بود چرا که سونی خودش بزرگترین فناوری های صدا را در جهان در اختیار دارد و حیف است که گوشی های این شرکت به این امکان مجهز نباشند.

ویژگی بزرگ دیگر در این گوشی استفاده از باتری 4 هزار میلی آمپری به همراه پشتیبانی از شارژر های بی سیم است. اسپیکر های استریو به همراه گواهی IP65/68 برای محافظت گوشی در برابر نفوذ ذرات گرد و غبار و آب نیز مثل همیشه میهمان گوشی های سونی هستند. قلب تپنده این گوشی را آخرین پردازنده شرکت کوالکام یعنی پرچمدار 865 به همراه مودم 5G تامین می کند که در کنار آن از 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است.

ابعاد گوشی Xperia 1 II برابر است با 166x72x7.9 میلی متر و وزن آن 181 گرم است. این گوشی حداقل در دو رنگ مشکی و بنفش عرضه خواهد شد.

مشخصات این گوشی را در زیر مشاهده می کنید:

بازگشت قدرتمند سونی به عرصه موبایل، مشخصاتی که همیشه منتظر آنها بودیم!

Sony Xperia 10 II – میان رده هوشمند سال 2020

سونی همچنین به فکر طراحی متفاوت محصول میان رده خود برای امسال نیز بوده است و برای اولین بار صفحه نمایش OLED و پشتیبانی از گواهی ضد آب را به این محصولات آورده است. گوشی Xperia 10 II دارای صفحه نمایش 6.0 اینچی با نسبت 21 به 9 و رزولوشن فول اچ دی آن هم از نوع OLED می باشد که به گواهی IP65/68 مجهز شده است.

این گوشی از چیپست قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 665 به همراه 4 گیگ حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد که فعلا هیچ خبری از امکان استفاده از کارت حافظه جانبی در آن نیست اما امکان دارد این ویژگی فردا در مراسم معرفی به آن اشاره شود.

بازگشت قدرتمند سونی به عرصه موبایل، مشخصاتی که همیشه منتظر آنها بودیم!

گوشی میان رده سونی نیز به چینش سه گانه دوربین در بدنه پشتی اکتفا کرده است. یک لنز 12 مگاپیکسلی از نوع 26 میلی متری، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع 52 میلی متری و یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع 16 میلی متری و یک سنسور 8 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی.

ویژگی دیگر این گوشی استفاده از جک 3.5 میلی متری صدا به همراه پشتیبانی از فرمت LDAC و صدای DSEE HX به همراه تکنولوژی High-Res است. در این گوشی از یک باتری 3600 میلی آمپری استفاده شده است و ابعاد آن به ترتیب 157x69x8.2 میلی متر و وزن آن 151 گرم است. این گوشی هم در دو رنگ مشکی و سفید عرضه خواهد شد.

[تعداد: 8    میانگین: 4.5/5]

36 دیدگاه ها

  1. میان رده به اون کاملی و زیبایی آخه چرا پردازنده ضعیف؟؟؟؟؟
    پرچمداراش چرا مدل هایی با رم بیشتر یا حافظه داخلی بیشتر تو گزینه هاش نیست؟

    پاسخ

  2. امیدواریم اونجور که انتظار داریم باشه..ولی خیلی گرونه حتما
    https://www.sony.com/electronics/cell-phones/xperia-5
    این گوشی ۶۹۹ دلاره پس نسخه پرچم دار حدود هزار دلاره احتمالا – چه خبره؟واقعا ارزش انقد هزینه رو نداره
    من خودم فن سونیم و چندین مدل از سونی رو داشتم …
    ولی الان شما گوشی های نوکیا رو با مشخصات بهتر و قیمت کمتر میتونی بخری! نگفتم هواوی چون مقایسه قشنگی نبود ولی نوکیا فکر کنم کاملا منصفانس -خیلی گرونه خیلی گرونه این پرچم دار جدید سونی.به ریال ما بین ۱۵ تا ۲۰ ملیون کم کم قیمت میخوره واقعا ناراحت میشم که دیگه نمیتونم سونی بخرم (موبایل)- سونی باید تو قیمت گذاری هم کلا تجدید نظر کنه هنوز خیلی جاداره تا بشه بهش گفت بازگشت ! تو بازاری که گوشی های چینی با قطعات متوسط دارن نصف قیمت سونی تولید میشن جایگاه سونی فقط تو کشور خودش حفظ میشه احتمالا شایدم هدفش فقط همین باشه چون رو بخش موبایل تمرکز نمیذاره اصلا..انقد تو قسمت های دیگه مثل پلی استیشین درآمد داره که نیازی به این بخش نداره لابد.

    پاسخ

    Sony is the best گفته:
    ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۱:۵۵

    خدایی نوکیا را با آن صفحه نمایش که در حد گوشی های ۱۰ سال قبل سونی هم نیست را با سونی مقایسه می کنی
    اگه میگین فن فلان کمپانی هستید آیا تا حالا صفحه نمایش عقب مانده و پر از ایراد همه گوشی های نوکیا را با گوشی های چند سال قبل سونی مقایسه کردید که بدانید چقدر سونی بهتر و برتر و در نهایت واقعی تر!!! است

    پاسخ

    reza963 گفته:
    ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۰:۴۹

    سلام
    قیمت ۱۲۰۰ یورو!!!! (با یوروی امروز حدود ۲۰٫۴۰۰٫۰۰۰ تومان ) اونوقت آیفون ۱۱ پرو چنده؟؟؟
    حالا که بعد عمری یکمیییییی امکانات و ظاهر گوشی های سونی بهتر شده باید ۳ سال هم صبر کنیم سیاست قیمت گذاری شون رو درست کنن.
    نمیدونم چی بگم واقعا .
    فقط اینکه باید با کمال تاسف با خرید پرچمدار سونی خداحافظی کنیم. یا بریم سراغ L4 که اونم با امکانات پایینی که داره به قیمتش نمی ارزه (هرچند که اصلا وارد ایران هم بعیده بشن )

    پاسخ

  3. خب خیلی بهتر شده و این امیدوارکننده ست
    ولی وقتی بیشتر دقیت میکنیم اونقدرا هم بروز و بی نقص نیست که توی عنوان از ” آنچه منتظرش بودیم ” یاد بشه .
    اره ۵G بودنش عالیه . رم ۸ و پردازنده ش جز بالاترین هاست .
    ولی…
    حسگر اثر انگشت کنار و پشت گوشی دیگه تقریبا کاربردی توی گوشی های امروزی نداره وقتی برندهای دیگه با گوشی های ۲-۳ میلیونی حسگر روی صفحه گذاشتن.
    یا باتری ۴۰۰۰ برای رم ۸ و پردازنده ی ۸۶۵ با این کیفیت صفحه نمایش , ظرفیت انچنان خوبی نیست .
    همینطور سه تا دوربین ۱۲ , وقتی به اسم هم که شده الان پرچمدارا از ۴۸ مگاپیکسل برای شروع دوربین هاشون استفاده میکنند (هرچقدرم که بله بگیم مگاپیکسل تاثیر آنچنانی نداره و . …
    ولی اونطوری هم نیست که همه اشتباه کنن و … اونم با لنز زایس که نوکیا یه عمره روی گوشی هاش گذاشته و جواب خاصی نگرفته . چون این لنز مخصوص دوربین های عکاسی پیشرفته ست تا موبایل . همون لنز G بنظر کمی بهتر میومد)
    و طراحی هم که باز …
    اصرار و اصرار به همون داشتن حاشیه ها هرچند کم

    پاسخ

    Sony is the best گفته:
    ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۱:۵۷

    طراحیش که خیلی بهتر از گالکسی اس ۲۰ اولترا و پرچمداران شیاعومی و غیره است

    پاسخ

  4. دوستان این گوشی هم مثل گوشی های دیگه بی نقص نیست ولی یکی از کم نقص ترین گوشی ها از نظر کیفیت سخت افزاری است نقص های گوشی های سونی ربطی به کیفیت نداره و برمیگرده به قیمت گذاری های بالا و زمان معرفی گوشی ها و زمان ورود آنها به بازار خیلی زیاد است و فروش کم گوشی هاش ربطی به کیفیت پایین آن ندارد از نظر کیفیت و طراحی گوشی های سونی واقعا رده بالا هستند روی سه سال گذشته گوشی های سونی جایزه بهترین طراحی رو گرفتن فروش کم گوشی سونی به خاطر تبلیغات کم و اشتباه و عدم سرمایه گذاری هنگفت روی بخش موبایل است دوربین این گوشی درسته که ۱۲ مگاپیکسلی است ولی به سایز دوربین توجه کنید دوربین این گوشی سایزش ۱/۱:۷ هست این یعنی اندازه همون دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ است دوربین سامسونگ خروجی عکسی که بهم میده همون ۱۲ مگاپیکسل است فرقش اینه که اون پردازش بیشتری و انرژی بیشتری صرف عکس برداری و در نهایت ترکیب پیکسل ها می کند اصول تبلیغات الکی رو نخورید.

    پاسخ

    Sony is the best گفته:
    ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۱:۵۸

    که البته عده ای مبتدی گول تبلیغات دروغی بقیه را می خورند

    پاسخ

  5. خیلی هم عالی، خیلی هم عالی. لذت بردیم.
    جاش خالیه تو ایران. متاسفانه قیمت بالای دلار هم باعث میشه اگر بخوایم از خارج کشور سفارش بدیم قیمتش بشدت سنگین بشه.
    دنبال تجملات و ویژگی‌هایی که صرفا بازی با ارقام و اعداد هستن نباشید. به خوب راضی نباشید، بهترین را داشته باشید. 🙂

    پاسخ

  6. سونی همیشه دو تا مشکل بزرگ داره یکی کیفیت دوربین یکی طراحی همه مدلاش مثل هم هستند نمیدونم چرا از چند تا تک رنگ استفاده میکنه مثل برند های دیگ از ترکیب رنگ ها مختلف استفاده نمیکنه برای من مهم نیست ولی برای فروش بیشتر خیلی تاثیر گذار هست

    پاسخ

  7. مشخصاتش عالی شده ولی سونی تا آخر تو بخش دوربین ضعیف عمل میکنه

    پاسخ

    Sony is the best گفته:
    ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۱:۵۹

    مقایسه دوربینش آمده بیرون توی شب بهتر از گالکسی اس ۲۰ اولترا با آن دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی هست

    پاسخ

  8. به معنای سخت فارسی همرو اوسکل کرده ها یه ماه پیش دو ماه پیش گفت از سنسور ۶۴ استفاده میکنه واینکه دوربین زیس هم انچنان خوب نیست که مگه نوکیا استفاده نکرد تو نوکیا ۹ پرویو چیه اون بعدش امتیازش همون برابر سونی شد

    پاسخ

  9. الان s20 Ultra رو ببینین
    ۱۰۸
    و بقیه هم ۶۴ و ۴۸ و…
    به خدا تو فروش تاثیر فوق‌العاده ای داشت
    بار دیگه یر زبونا میوفتاد
    اما اما حیف که سونی کلااا کار با تقاضای بازار و.. نداره هروقت عشقش کشید یه تغییری میده

    پاسخ

  10. چرا هنوز از سه تا ۱۲ مگاپیکسلی؟
    درسته خوبه
    اما امروزه برای فروش باید از سنسور جدیدتر خودش استفاده می‌کرد نه این ۱۲ قدیم
    خوبه خودشم سنسور تولید میکنه، به همه میده به جز خودش
    مثلا imx686 یا هرچی به جز تکرار همون سنسور پارسال

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۱:۰۶

    نگران سنسور نباشید همه چیز مگاپیکسل نیست، S10 5G هم سنسورش ۱۲ بود اما رتبه ش سوم شد. مهم اینه که الان لنز هاش زایس هستند نه لنز G

    پاسخ

    امیر گفته:
    ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۱:۰۹

    سامسونگ ۸ام بزنه میخرن چون اقبال بهش رو کرده
    شرایطش با وضع داغون سونی موبایل فرق میکنه

    پاسخ

  11. این الان اون چیزی بود که ما منتظرش بودیم ؟دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز زایس؟به غیر از باطری چه چیز مثبتی تو مطلب بود ؟

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۱:۰۸

    لنز زایس از بهترین هایی هست که روی p30 pro استفاده شده و امسال روی p40 pro استفاده خواهد شد. همون سنسور ۱۰۸ سامسونگ هم در نهایت عکس ۱۲ مگاپیکسلی میگیره

    پاسخ

    میثم گفته:
    ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۲:۱۷

    مشگل با لنز زایس نیست مشگل اینه چرا بزرگترین تولید کننده لنز دنیا باید روی گوشی های خودش لنز زایس باشه عزیزم

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۲:۲۹

    بزودی در یک مقاله بهتون میگم چرا

  12. وای حرف نداره
    خودم سامسونگ دارم و علی رغم میلم خریدم اگه سونی تو ایران نمایندگی داشت قطعا سونی میخریدم حاشیه خیلی کم و حسگر زیر صفحه اولویت من نیستن همینکه صفحه نمایش و کیفیت ساخت بالا داره برای من کافیه عاشق سونی ام

    پاسخ

  13. اکسپریا ۱۰ که عالیه شده من از چین سفارش میدم تا یبار دیگه گوشیای فوق العاده سونی دستم باشه

    پاسخ

    رضا گفته:
    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۶:۰۵

    چطور میشه از چین سفارش داد؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here