آمارهای فروش و سودآوری هر چند که به عنوان یک ملاک مهم در موفقیت شرکت ها قلمداد میشوند، اما تا زمانی که اعتماد و رضایت مشتریان را در پی نداشته باشند ارزش چندانی ندارند. به همین خاطر معمولا موسسات تحقیقاتی مختلف، علاوه بر بررسی آمارهای فروش سعی میکنند تا رضایت کاربران را از محصولاتِ خریداری شده جویا شوند.

موسسه تحقیقاتی Reputation Institute آمریکا به سراغ مشتریان آمده تا میزان رضایتمندی آنان از برندهای مختلف را ارزیابی کند. تحقیقات این موسسه از 170 هزار کاربر بدست آمده که به عنوان یک جامعه آماری بسیار وسیع و گسترده قابل اعتماد است. نتیجه بدست آمده نشان میدهد که کدام برندها در نظر مشتریان خود قابل اعتمادتر از دیگر برندها هستند.

نتایج بدست آمده توسط این موسسه نشان میدهد که برند Rolex قابل اعتمادترین برند دنیا در سال 2017 است. برند سونی نیز با قرار گرفتن در رتبه هفتم یکی از مورد اعتمادترین برندهای دنیا در سال 2017 شناخته شده است. بر اساس تحقیقات بدست آمده توسط این موسسه 10 برند برتر سال 2017 به این ترتیب هستند:

Rolex
LEGO Group
The Walt Disney Company
Canon
Google
Bosch
Sony
Intel
Rolls-Royce
Adidas

نکته بسیار جالب در این بررسی افت محسوس اپل و سامسونگ نسبت به سال گذشته است. اپل از رتبه 10 در سال 2016 به رتبه 20 در سال 2017 نزول پیدا کرده است. سامسونگ نیز که در سال گذشته رتبه 17 مورد اعتمادترین برندهای جهان را در اختیار داشت در سال جدید به رده 70 کاهش پیدا کرده که شاید مهمترین دلیل این افت، بی اعتمادی کاربران به خاطر اتفاقاتی است که در سال گذشته بر سر گلکسی نوت 7 آمده بود.

منبع: