موسسه interbrand هر ساله لیستی از 100 برند برتر جهان در تمامی شاخه ها را اعلام میکند که معیار جالبی برای مشخص شدن ارزش واقعی کمپانی ها و سرمایه های در دست آنهاست. این موسسه آخرین وضعیت ارزش گذاری برندهای جهان در سال 2017 را اعلام کرده که در آن همانند قبل نام سونی در بین 100 برند با ارزش جهان دیده میشود.

در این جدول، اپل همانند سال های گذشته با ارزش ترین برند دنیا محسوب میگردد. ارزش برند اپل در سال 2017 با 3 درصد رشد نسبت به سال قبل به 184,154 میلیون دلار رسیده است. پس از اپل، برند گوگل با رشد 6 درصدی، 141,703 میلیون دلار ارزش دارد. ترتیب اپل و گوگل در این جدول نسبت به سال گذشته تغییری نکرده اما مایکروسافت با پشت سر گذاشتن کوکاکوکلا، به رتبه سوم با ارزش ترین برندهای جهان رسیده است. در حالی که سابقاً شرکت های فعال در حوزه نفت لقب با ارزش ترین برندهای جهان را در اختیار داشتند، حالا سه رتبه برتر در این حوزه در اختیار کمپانی های فعال در حوزه تکنولوژی است.

در جدول با ارزش ترین برندهای جهان، نام سونی نیز دیده میشود که رتبه 61 را در اختیار خود گرفته است. ارزش برند سونی در سال 2017 با 2 درصد رشد به عدد 8,474 میلیون دلار رسیده است. با وجود اینکه ارزش برند در سال 2017 رشد داشته اما رتبه برند سونی نسبت به سال قبل سه پله نزول داشته است.

سونی به عنوان یک برند با سابقه آسیایی، در بین سایر برندهای قاره کهن رتبه هفتم را در اختیار دارد. با ارزش ترین برند آسیایی همچنان سامسونگ است که کمپانی های خودروسازی تویوتا، هوندا، هیوندا، نیسان رتبه های دوم تا پنجم را در اختیار دارند. پس از آنها کنون در رتبه ششم قرار داشته و کیا، هواوی، پاناسونیک و لنوو در رتبه های هشتم تا یازدهم با ارزش ترین برندهای آسیایی قرار گرفتند.

منبع: