با معرفی رسمی ویندوز 10 آیا با استفاده از آن در گوشی های اکسپریا موافقید؟

54
۱۰,۹۱۴

Windows_Product_Family_9-30-Event-741x416
همانطور که میدانید ساعاتی قبل مایکروسافت در یک نمایشی پر سروصدا از ویندوز 10 به طور رسمی پرده برداری کرد. این ویندوز آغازی برای یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت محسوب میشود به طوری که شاید از این پس بر روی این سیستم عامل نیز در کنار اندروید و ios باید حساب ویژه ای باز کنیم.

ویندوز 10 به طور همزمان برای گوشی های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها ارائه شده و شاید مهم ترین ویژگی آن نیز یکپارچگی نرم افزارها بر روی ابزارهای مختلف باشد. به صورتی که میتوان نرم افزارهای دسکتاپ را بر روی گوشی های هوشمند و تبلت ها اجرا کرد.

با ورود ویندوز 10 به عرصه رقابت حالا این سوال مطرح میشود که آیا شرکت های سازنده تلفن هوشمند چه عکس العملی در مقابل این سیستم عامل از خود نشان خواهند داد. سال گذشته شایعاتی در مورد استفاده از ویندوزفون بر روی گوشی های هوشمند سونی به گوش میرسید. حالا نیز با معرفی ویندوز 10 شاید سونی نیز بی میل نباشد تا در کنار استفاده از اندروید، ویندوزفون را نیز در گوشی های هوشمند خود به کار بگیرد.

حالا با این تفاصیل نظر شما در مورد استفاده از ویندوز 10 بر روی گوشی های هوشمند اکسپریا چیست ؟ آیا شما با این عمل توسط سونی موافقید ؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

آیا با استفاده از ویندوز 10 بر روی گوشی های اکسپریا موافقید؟

نتایج

Loading ... Loading ...
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

54 دیدگاه ها

  1. به نظر من جالب نیست .
    1. مشکل پک بودن نرم افزار های ویندوز . در نتیجه هرز فایل های زیادی که تو ویندوز میبینیم .
    2. قابلیت های پایین ویندوزفون در ساپورت سخت افزارهای جدید “محدودیت در شناسایی ”
    3. محدود سازی کدهای ویندوز برای بالا بردن امینت “که چقدر هم جواب گو بوده :دی ”
    4. عدم ساپورت مولتی تسکینگ خوب ” اندروید و لینوکس در این باره خیلی خیلی قویتر کار شده ”
    5. عدم اینتراپت خوب در ویندوز مخصوصا “Real Time interrupt” که حتی در حد اسم هم تو ویندوز نمی بینید ”
    6. موتورهای گرافیکی و استراتژی unpack کردن فایل ها در ویندوز خیلی ساده و کند و حجیم هست
    7. stability واقا خوب اندروید که بر گرفته از لینوکسه خیلی بالاتر از ویندوز هست
    8. امنیت اندروید بالاتر هست حتی با توجه به اینکه اوپن سورس هست
    9. شکل کلی Ui در اندروید جالب تر و ملموس تره به قول معروف user friendly بودن “البته نظر شخصی هست ”
    10. تنوع نرم افزار مخصوصا نرم افزارهای تخصصی و مهندسی که ویندوز تعداد انگش شماری هست ولی در اندروید انقدر تنوع داره که بعضی مواقع انتخوابشو ن وقت گیر می شه .

    پاسخ

  2. بنظرم سونی یه گوشی بده با قابلیت dual boot،ینی هم ویندوزروش باشه هم اندروید بعد با ریست کردن گوشی بشه بینشون سویچ کرد،البته بایه سخت افزارقدرتمند که هیچگونه لگی به وجود نیاد اونوقت یه کاربر میتونه باخرید 1گوشی هردو سیستم عاملو تجربه کنه و خیلی مزایای دیگر……..

    پاسخ

  3. به نظر من گوگل باید سعی کنه خوبیهای ویندوز رو بیاره تو اندروید ،خوبیش اینه که سخت افزار گرون نمیخواد و قیمت گوشی میاد پایین، در صورتی موافقم سونی وینفون بزنه که شخصی سازی توی این گوشیا متنوع باشه ، نه یه محیط کاربری تکراری و تحمیلی مثل الان که طرفدار نداره ، وینفون حالا حالاها از نظر نرم افزاری کار داره تا به اندروید برسه.

    پاسخ

    ali گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۳:۰۰

    منظورم از محیط کاربری گوشیهای وینفونه

    پاسخ

  4. ویندوز فون سیستم عاملی است متفاوت با اندروید در اوایل کمی خسته کنندس ولی بعداز مثتی دل کندن ازش راحته میتونی پرنش بزنی چون به هیچ دردی نمیخوره

    پاسخ

  5. من که شخصا از وینفون خوشم نمیاد. اصلا همش دردسره برای کسی که بخواد آزادانه از سیستم عامل استفاده کنه.
    درکل مخالف وینفون هستم اما برای افزایش فروش سونی بهتره ازش استفاده کنه.

    پاسخ

  6. اگه سطح بالا باشه خوبه و چون سونی میخاد به بازار آمریکا بصورت جدی وارد بشه حرکت خوبیه،ویندوز تو آمریکا خیلی استقبال شده ازش و میارزه سونی هم یک پرچمدار داشته باشه. خیلیا دوست دارن ویندوز با سونی داشته باشن.

    پاسخ

  7. اگه سونی در کنار اندروید بتونه چند گوشی قدرتمند با سیستم عامل ویندوز فون بده بیرون خیلی عالی میشه..مثل اچ تی سی که وان ام8 رو در دو مدل اندرویدی و ویندوزفون عرضه کرد

    پاسخ

  8. من با گوشی های ویندوز کار نکردم اما اگه مثل کامپیوتر هر چی ویندوز بالا تر میره سخت افزار قوی تری رو میخواد،الانم این ویندوز فکر نکنم بخواد یه کارایی رو بکنه که اندروید نتونه بکنه،باز بگی ابونتو یا یه چیز دیگه که سونی خودش ساخته باشه یه چیزی،من که تو کف موندم ابونتو رو بتونم رو xperia T به اجرا در بیارم،اگه کسی میتونه یا تونسته ابونتو رو بنصبه منم کمک کنه

    پاسخ

    xperia T گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۹:۳۳

    آهان یادم رفت ادامه ویندوز و سخت افزارو بدم ،اگه سخت افزار قوی میخواد بره یه سر هم به هشت هسته ای های سامسونگ بزنه،همونطور که ماشاللا ویندوز های پی سی سخت افزار های غول میخوان،البته این مشکل هم به دلیل هجوم نرم افزاری به کشورمون هست در عینه پایین بودن سخت افزار تو پی سی ها،که اینم مدیون تحریم ها هستیم،طوری که بخوای الان یه سیستم خوب واسه خودت ردیف کنی،باید پول یه پیکان جوانان بذاری کنار…

    پاسخ

  9. من به شخصه مخالفم ، چون اولا طبق قرارداد سونی با گوگل تا ۲۰۲۰ باید باهم همکاری کنند ، دوما وینوز هنوز راه خودش رو تو دنیای موبایل خوب پیدا نکرده پس سونی نباید با این اوضاع ریسک بزرگی کنه
    و البته اندروید به شخصی سازی و گرافیک معروفه درحالیکه تو ویندوز فون اصلا همچین چیزایی نیس ، پس مطمئنا کاربرا هم ریسک نمیکنن برن دنبالش ، آمار فروش نشون میده گوشی هایی که از Htc هم ویندوز فونن هم اندروید فروش اندرویید خیلی بیشتر بوده پس نباید سونی ریسک کنه
    البته این نظر منه و نظر بقیم قابل احترام

    پاسخ

  10. ویندوز فون خیلی محدود هست و به کاربر اجازه چندانی نمیده تا بتونه کار ها رو خودش مدیریت کنه

    ولی اندروید اینطور نیست و کاربر هر طوری بخواد میتونه گوشی خودش رو مدیریت کنه

    مثلا لانچر های مختلفی برای اندروید هست و برنامه های مدیریت رم و …. که هیچ کدوم از این دسترسی ها به برنامه های ویندوزفون داده نمیشه

    و به خاطر همین هستش که محبوبیت زیادی نداره

    پاسخ

    میلاد ع گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۴۴

    اخه عزیزم تو ویندوز فون چیزی به اسم لگ کندی وجود نداره که بخاد برنامه مدیریت رم بزاره#اون اندرویده که برنامه های این چنینی داره#اگه با وینفون کار کرده باشی حیرت زده میشی از لحاظ رون و نرم بودنش #اگه ماکروسافت بخواد رم 3بزاره رو گوشیاش یا پردازنده مثلا گوشی های در حد قدرت z میترکونه واقعا #فقط برای مثال برو lumia92 رو کار کن میفمی هر بازی دلت خواست بیار روش یه گوشیه با رم یک گیگ#از لحاظ بهینگی هیچ سیستم عاملی به پای وینفون نمیرسه#من خودم طرف داره سونی ام z2دارم

    پاسخ

  11. سلام به همه عزیزان، بنظرم با توجه به پیشرفت چشمگیر Ios و حالا ویندوز فون 10 بنظر همینطور که قبلا گفته بودم آندروید باید و باید تغییر اساسی کنه چون سیستمش بسیار سنگینه و برای اجرای برنامه ها پردازش بالایی رو درگیر میکنه، و از طرفی نیاز به امکانات جدید و وسیعتری رو داره، بهرحال سونی اول باید مشکل سوددهیشو رفع کنه بعد حتما باید جایی رو برای ویندوز فون دوربین محصولاتش باز کنه.
    Just Sony

    پاسخ

  12. با توجه به شرایط سونی اینکار ضرری جز افزایش هزینه ها نداره.از طرفی آپدیت های جدید هم هزینه دیگری تحمیل خواهد کرد و باز از طرفی دیگر هم موجب خواهد شد تنوع بالا بره در صورتی که این کار به ضرر سونی هست چون تعداد تولید بالا میره و هزینه زیاد میشه و در صورتی که فروش نره باعث ضرر میشه.از طرفی ویندوز هیچ چیز جدیدی برای سونی نخواهد داشت.ماکروسافت تمام تلاشش رو کرده تا اکوسیستمی یک پارچه به وجود بیاره که سونی اون رو داره(قابلیت های پلی استیشن ریموت و اسکرین میرورینگ و …).از سوی دیگر ماکروسافت تلاش کرده برای افزایش فروش کنسول خود در بحث بازی ایکس باکس رو پر رنگتر جلوه بده که رقیب اصلی سونی هست و استفاده از ویندوز موجب ضربه زدن به بخش سود آور سونی میشود با این اوصاف استفاده از ویندوز هیچ چیز جدیدی برای سونی نخواهد داشت و فقط طی کردن راهی خواهد بود که سونی مدت ها قبل آن را رفته.مدیران سونی نیز این موضوع را میدانند و هرگز (حداقل در کوتاه مدت) از ویندوز استفاده نخواهند کرد چرا که سونی مدت ها قبل بازار رایانه ها را واگذار کرده و استفاده از ویندوز هیچ اکوسیستمی را کامل نمیکند. در نهایت سونی در ابتدای یک تغییرات اساسی اما سازنده است که از شرکت های مختلف الگو برداشته و نسبت به بازار تغییر رویه خواهد داد مانند زد،زد چهار نیز آغاز یک تحول است که آینده روشن تری دارد.به امید موفقیت سونی

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۷:۵۷

    دوست عزیز جناب احسان، کاملاً باهات موافقم،، ویندوز فعلاً سودی برای سونی نخواهد داشت ،،

    پاسخ

    ali.n گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۰۵

    این اکوسیستمی که گفتید رو سونی به شکل قوی و کاملاً یکپارچه نداره،،همین اکوسیستم های یکپارچه هست که از اپل و گوگل و مایکروسافت غول هایی ساخته که موفق هستند، اما شرکت هایی که فقط سخت افزار میسازن ممکنه هر آن ورشکست بشن، مثل نوکیا، یا مثل کاهش سود سامسونگ و وضع مالی بد سونی موبایل…. درسته سونی داره از قابلیت های پلی استیشن و فیلم و موزیکش توی موبایل ها و کنسول ها و تلویزیون هاش بهره میبره و دنبال یکپارچگی هست اما باید این یکپارچگی رو عمیق تر کنه و پلتفرم نرم افزاری خودش رو متفاوت تر از سایرین کنه.

    پاسخ

    Ehsan گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۵۹

    دوست عزیز شما یه ویژگی جدید بگو که سونی برای یکپارچگی بیشتر اون رو اعمال کنه،ژاپنی ها تقریبا همه ی موارد ممکن رو انجام دادن.البته که ویژگی های جدیدتری هم توی زد چهار معرفی خواهد کرد.ولی اگه شما چیزی به ذهنتون میاد بگین.همین قابلیت استریم بازی های ایکس باکس از سونی کپی شده

    پاسخ

    ali.n گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۴:۰۷

    سیستم عامل جدید و جدا میخواد،، الان دوره ولی قبلا باید استارتش رو میزد، تلویزیون های سونی اندروید تی وی هستند،، اما سامسونگ سعی کرده با تایزن یکپارچگی رو به محصولاتش بیاره و الجی هم با وب او اس……. به هر حال فعلا هیچ شرکتی یکپارچگی و اکوسیستم های اپل و گوگل و مایکروسافت رو نداره…. البته در مورد بازی و پلی استیشن سونی واقعاً خوب عمل کرد.

  13. سلام من گوشیم z1 هندزفری شو گم کردم بعد یه دونه خریدم کیفیت مثل اون رو نداره از کجا باید بخرم هندزفریه خودشو؟

    پاسخ

    ستار گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۹:۱۹

    برو نمایندگی سونی ، با کیفیت نویزگیر ۱۰۰ تومن باید باشه

    پاسخ

    محسن گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۵۳

    نویز گیر رو زد وان نویز رو نمی گیره فقط پول اضافی میدی،

    پاسخ

    amir گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۴:۵۷

    من قم زندگی می کنم نمایندگی داره!

    پاسخ

    محسن گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۵:۴۷

    از تکنولایف یا جانبی تهیه کنید مطمئن اند

  14. سلام به نظر بنده ویندوز فون سیستم عامل بسیار روان و خوبی است من به شخصه کار برنامه نویسی انجام میدم و بعضی وقتها هم کاستوم رام میسازم اندروید در کل باید یه بازنگری بشه چون نیاز بسیار شدید به سخت افزار قوی داره در صورتی که سیستم عامل ios , ویندور فون سخت افزار کم قدرتری می طلبن و روانتر هم هستن مثلا بازی آسفالت روی رم یگ گیگ اپل به راحتی اجرا میشود ولی در اندروید نیاز به گوشی دارای رم 2 گیگ و سی پی یو بالا دارید

    پاسخ

    آرمین گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۵:۴۵

    سلام عزیز برنامه نویس جهت اطلاع آسفالت 8 روی ای وان سونی سی پی یو 2 و رم 512 هم اجرا میشه فقط گفتم بدونی خواسی بهت ثابتم میکنم از هر کی ک اهل بازیه بپرس البته روی ام 2 هم مثل آّ خوردن باز میشه فقط میخواد یکم گرافیک رو بیاری پایین رو ای وان همین ولی رو 512 بازم تاکید میکنم 512 رم

    پاسخ

    آرمین گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۵:۵۰

    البته بقیه گوشی ها رو قبول دارم حق با شماست ولی رو سونی لطفا استثا بذارید

    پاسخ

    ali.n گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۵۸

    یک بازی ملاک نیست، همون ای وان خیلی بازی های سبکتر و ساده تر رو لگ داره،، کلا اندروید از لحاظ استفاده از سخت افزار و رم بهینه نیست،، برنامه ها و بازی های اندروید هم خیلی هاشون غیر استاندارد هستند.

    پاسخ

    amirarsalanxz گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۵۲

    یادمه قبلا یکی از مدیر های گوگل راجب همین مشکل صحبت کرده بود و با وجود یه سری نیاز ها مثل نیاز بر این که این سیستم عامل باید رویه مدل هایه خیلی زیاد از چندین کمپانی باید قابل اجرا باشه در حالی که ios تنها برای چند مدل گوشی از 1 کمپانی استفاده میشه!
    همین اتفاق یا نیاز برای هماهنگی باعث شده بود که اندروید لازم به دریافت سخت افزار قوی تر باشه دوست عزیزم

    پاسخ

  15. اگه نرم افزار و بازی های ویندوز بر روی موبایل اجرا بشه یعنی دقیقا همون برنامه ای که روی کامپیوتر نصب میکنیم بشه رو گوشی نصب کرد عالی میشه من خودم شخصا میرم به سمت ویندوز چون خدایی ویندوز هم خیلی خوبه ولی ویندوز فون خوشم نمیاد

    پاسخ

    Ehsan گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۴:۲۳

    دوست عزیز این اتفاق برای بازی نخواهد افتاد و هدف ماکروسافت فقط برنامه ها است.چون گوشی ها هیچ وقت به اندازه کامپیوتر ها قدرت نخواهند داشت و مقصود ماکروسافت هم از یکسان سازی در زمینه بازی ها نحوه ساختن آن هاست

    پاسخ

    Xperian گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۵:۲۸

    تو بخش بازی ها هم میشه این کار رو انجام داد. با وجود سی پی یو و جی پی یو های جدید که به زودی وارد بازار موبایل میشن و قدرت گرافیکی برابر با یه کامپیوتر رو به موبایل ها میدن میشه بازی های کامپیوتر رو روی موبایل هم بازی کرد. البته این وسط بحث compatibility هم وجود داره

    پاسخ

    ali.n گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۵۵

    نه دقیقاً این اتفاق نمی افته، در واقع توسعه دهنده ها میتونن همزمان یک برنامه رو برای هر سه بسازن و برای هر کدوم چند تغییر کوچیک اعمال کنند و بهینه کنندش، با این حساب برنامه ی پی سی رو نمیتونید روی موبایل اجرا کنید ، اما سازنده میتونه خیلی ساده همون برنامه رو برای موبایل آماده کنه و نیاز نیست از اول بنویسه.

    پاسخ

  16. متاسفانه در روزهای اخیر شاهد حجم بالای نظرات بی محتوا و بعضا توهین آمیز بودیم که چاره ای جز سخت گیری بیشتر در تایید نظرات برای ما باقی نگذاشته
    امیدواریم از این پس دوستان در بخش نظرات به بیان دیدگاه های خودشون بپردازند تا جوسازی های بی مورد تحریک آمیز که عاقبتی جز جنجال و بحث های بیهوده نخواهد داشت.

    پاسخ

    میلاد ع گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۳:۲۶

    اره بعضی ها فکر نکرده ارچی میخوان مینویسن #احترام سرشون نمیشه #اینگار از شکمه سونی به دنیا اومد#بالغ بر نصفشونم هیچی سرشون نمیشه #فقط تعصب #من داداشم مدیر گروه این سایت بود نمیدونم یادته یا نه mohammad211284
    یکم احترام بزاریم

    پاسخ

    DaN گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۱۳

    آی گفتی

    یارو دوزار فرهنگ نداره فقط میگه کمپانیِ محبوبم فلان ، کمپانیِ محبویم چنان

    خو یا منطقی حرف بزن، یا کلا حرف نزن دیگه

    دمه شما هم گرررررررررم

    پاسخ

    hamidreza گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۵۵

    چی دارین میگین شما تعصب چه ربطی به فحش ناسزا گفتن داره یکی تعسب داره یکی نداره موضوع اصلی اینه که جلوی بد دهنی گرفته بشه یارو نیاد هرچی از دهنش در میاد بگه بره

    پاسخ

    hesam.tm گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۲۹

    بنظرم برای نظر دادن عضویت بزارید.خیلی منظم تر هم میشه.

    پاسخ

    ice.boy گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۳۶

    خیلی ممنون آقا هادی، من از وقتی با سایت آشنا شدم (پارسال) همیشه کامنت میزاشتم ولی این چند وقت اخیر دیگه بحثی در مورد خوده موضوع خبر انجام نمیشد و بخش نظرات شده بود مثل لاین یا فیس بوک همه در مورد لامپ و پشمک و شیشه و کراک و این چیزا کامنت میزاشتن جز چندنفر مثل یاماها جان و آقای راد و hp و چند نفر دیگه

    پاسخ

    azatat1989 گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۴۹

    دقیقا مثل جریان فیلترینگ شبکه های اجتماعی.الان میفهمید گاهی وقتا بعضیا عقلشون نمیکشه این کارا لازم میشه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here