با پایان یافتن ماه اکتبر 2017: سونی جدیدترین گزارش مالی خود را منتشر کرد.

42
۹,۱۹۸


با پایان یافتن دهمین ماه از سال 2017، سونی سومین گزارش مالی خود در سال 2017 و دومین گزارش خود در سال مالی جاری را منتشر کرد. گزارش مالی سونی نشان میدهد همچنان اوضاع و احوال این شرکت وضعیت مطلوبی دارد.

سونی در سال های اخیر به شدت سعی کرد تا بخش های ضررده را از حاکمیت خود خارج کند تا سودآوری خود را به حداکثر برساند. این سیاست کاملا نتیجه مطلوبی در پی داشته و سونی را از اوضاع نابسامان چند سال قبل خارج کرده است.

جدیدترین گزارش مالی سونی نشان میدهد، سودآوری این شرکت در مقایسه با سه ماهه گذشته و حتی سه ماهه مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است. 204 میلیارد ین سود خالص در طول سه ماهه گذشته در حالی بدست آمده که سال گذشته، در همین بازه زمانی تنها 45 میلیارد سود خالص عاید سونی شده بود. این یعنی سودآوری سونی در این دوره نسبت به سال گذشته بیش از چهاربرابر بوده است.

درآمد ناخالص سونی در سه ماهه گذشته، دو هزار میلیارد ین بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال 2016 حدود 373 میلیارد ین رشد را نشان میدهد. نسبت به سه ماهه اول سال 2017 نیز سودآوری سونی رشد قابل توجهی داشته است.

گزارش مالی جدید سونی نشان میدهد، در بخش موبایل بعد از چند دوره سودآوری، دوباره دخل و خرج سونی با هم سازگار نبوده و بخش موبایل اندکی با ضرر رو به رو شده است. البته این ضرردهی هیچ لطمه ای به برنامه سودآوری سونی در سال جاری نخواهد زد و سونی طبق برنامه قبلی پیش خواهد رفت.

سونی در سه ماهه گذشته 3.4 میلیون دستگاه از اسمارت فون های اکسپریا را به فروش رسانده است. این تعداد، یک صد هزار دستگاه کمتر از مدت مشابه سال گذشته و دقیقا برابر با سه ماهه اولیه سال مالی جاری است. سونی با این آمار، 172 میلیارد ین درآمد ناخالص داشته که 2.5 میلیارد ین ضرر را در پی داشته است.

بخش موبایل با این برنامه ریزی، همچنان به سودآوری 5 میلیارد ین در پایان سال جاری خواهد رسید. هدف گذاری سونی برای بخش موبایل از 16.5 میلیون دستگاه به 15.5 میلیون دستگاه تقلیل یافته است. این برنامه ریزی نشان میدهد سال 2017 برای سونی موبایل سال آرام و با سودآوری نسبتاً قابل قبول خواهد بود.

در سال جاری بخش های دیگر سونی وضعیت بسیار ایده آلی دارند. در بخش کنسول های بازی سونی 4.2 میلیون دستگاه پلی استیشن را عرضه کرده و سودآوری خالص این بخش نیز به عدد 54 میلیارد ین رسیده است. سونی حتی در این بخش هدف گذاری خود را بالابرده و قصد فروش 19 میلیون دستگاه از کنسول پلی استیشن 4 را دارد.

نکته بسیار مهم در گزارش مالی سونی، این است که تقریباً تمام بخش ها نسبت به دوره مشابه سال گذشته سودآوری بیشتری داشتند. علاوه بر بخش کنسول ها، بخش سرگرمی ها، دوربین، پیکچرز، موزیک، فناوری های نیمه هادی و سرویس های مالی همگی نسبت به سال گذشته اوضاع بهتری دارند.

نقطه عطف گزارش مالی جدید سونی این است که هدف گذاری این شرکت برای پایان سال 2017 نشان میدهد سودآوری بی سابقه ای در انتظار سونی است. سونی که با پیش بینی سودآوری 500 میلیارد ین سال 2017 را آغاز کرد، با نتایج بدست آمده در سه ماهه دوم، پیش بینی میکند که در پایان سال به 630 میلیارد ین سود خالص دست پیدا کند. گزارش مالی بعدی سونی در پایان ماه ژانویه منتشر میشود که وضعیت نهایی سونی را تا حد زیادی مشخص میکند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

42 دیدگاه ها

  1. چرا رام اندروید ۸ رو نمیذارین تو سایت…؟!

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۴۱

    فعلا بصورت ftf نیومده

    پاسخ

    Saraahmadi09 گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۱۶

    در جواب آقا -Saeed-
    سلام چون نیازی نصیبین به گذاشتن در سایت شما که با ابزار فلش تول نمیتونیم رام رو رایت کنید نیاز به یه ابزار دیگست پس چرا سرور سایت رو شلوغ کنن!

    در جواب Saeed Mohammadipouya
    مگه قرار فایل ftfبیاد
    حرفای میزنیداااا

    پاسخ

    Saraahmadi09 گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۱۷

    نصیبین =نمیبینن

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۳۴

    بصورت ftf نیاد چطور میتونی با فلش تولز بزنی؟

    پاسخ

  2. باید بخش موبایلش رو دگرگون کنه گوشی های با فناوری بروز و قیمت کمتری بزنه و خدمات فیزیکی و دفتریش زیاد بشه چون دوباره رویه اشتباهی پیش گرفته شما از xa1 ها و L1 ببین تا R1 که تازه زده همگی در برابر رقبای سامسونگ و هواوی و حتی الجی و نوکیاهای جدید حرفی برای گفتن ندارن بالارده هم که بیشتر دست اپل و سامسونگه . حیف سونی موبایل باید این وضعیتش باشه

    پاسخ

    Man of war گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۵۵

    خیلی خیلی حیفه.
    کاملاً موافقم باید بخش موبایل رو دگرگون کنه

    پاسخ

  3. دوستانی که منتظر پرچمدار انقلابی تو نیمه اول ۲۰۱۸ از سونی هستند رو ایمان و صبر جزیل راهنمایی می کنم.
    اگه واقعاً دنبال حاشیه کمتر یا طراحی مثل بقیه هستید برید سراغ V30 یا میت۱۰
    سونی با توجه به عدم علاقه به نسبت نمایشگر ۱۸به۹ احتمالا گوشی با حاشیه کمی کمتر از پرمیوم بزنه نه در حد سایرین.
    من همچنان منتظر استفاده از ois پنج محوره و دیافراگم ۱٫۸ هستم و امیدی به تغییر طراحی ندارم البته از این طراحی هم خیلی خیلیییییی راضیم البت اگه لطف کنه و چند میل حاشیه هاشو کمتر کنه

    پاسخ

  4. طوری حرف میزنید که انگار سونی داره ضرر میده در حالیکه سود سونی توی بیشترین حالت خودش هست در چند سال اخیر
    بخش موبایل هم اهمیت چندانی برای سونی نداره که اگه داشته باشه بقیه برندها باید بروند سراغ شغل شریف خودشان یعنی ماهی فروشی و سبزی فروشی!!!!!!!
    از کامنت ها معلوم است بعضی ها بدون اینکه در آن حد باشند فقط از نام سونی و طرفداران زیاد آن متنفر هستند که البته درکشان میکنم!!!!!

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۲۹

    احسنت جناب راد، کاملا درست میگید
    به امید خدا طول عمر کمپانی معظم سونی و مخصوصا بخش موبایل، از بسیاری از کمپانی های آشغال ساز و سبزی فروش بیشتر خواهد بود.
    کور شود هرآنکه نتواند دید 🙂

    پاسخ

    Wolf a گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۱۴

    خیلی زشت بود.
    تو هم سونی رو نمیشناسی.
    اتفاقا خیلی براش مهمه که اینقدر زحمتشو میکشه.
    تو و طرفدار نماهای الان فکر میکنید سونی باید چهار تا عدد و رقم ببره بالا و نمیتونه، واسه همین میگی واسش مهم نیست.
    سونی خانواده اکسپریا رو تولید میکنه و خودش قبلاً گفته که تمرکزش رو بر روی هوشمند کردن گذاشته نه اعداد. از اون روزی که سونی، سونی شد هروقت رفتی تمام برنامه ها، حرفا، همایشها، کنگره‌ها و… همزمان دنبال کردی، الان برنامه سونی رو میفهمیدی. و این حرفهای چیپ رو نمیزدی. خواهشا از طرف سونی این حرفا رو نزن. یعنی چی که سونی مثلا بخش موبایلش واسش مهم نیست؟ اصلا عقلانی نیست حرفت. یا این چه معنی داره که اگر سونی اهمیت بده، بقیه نمیتونن بسازند؟ مگه تکنولوژی فقط انحصار سونیه؟
    من طرفدار سونی از مدتها قبل میدونم موضعگیری بعدی سونی چیه یا چی میخواد بده یا چرا میده حتی با مشخصات گوشی، همونطور که برای سه گوشی قبلی حتی قبل از معرفیشون اینجا گفتم به همه. طرفدار باید برندشو و سیاستشو بشناسه نه چپ بره راست بره بیاد بگه فقط سونی. یا بگه چون موبایلش براش بی اهمیته به همین خاطر اگر کم کاستی داره توجیه میشه. اصلاً این جملات عقلانی نیست.
    الان اینایی که به اسم طرفدار سونی میان و دلایل تخیلی میارن که چرا حدود ۲ سانت حاشیه بالا و پایین گوشی خوبه، وقتی گوشی کم حاشیه سونی اومد یه چیز دیگه میگن. چون از طرفداری فقط یه اسم یاد گرفتن و هیچ اطلاعاتی راجع به برند ندارن.
    گوشی پرچمدار ۲۰۱۸ سونی باید صفحه oled و حاشیه کم و تکنولوژی صدای داخل تصویر، بدون اسپیکر فیزیکی و باتری قویتر و باریکتر رو داشته باشد. با توجه به اخباری که خیلی وقته منتشر شده. همین گذاشتن oled یعنی کم شدن حاشیه و حذف اسپیکر فیزیکی که بازم به کم شدن حاشیه کمک میکنه و oled یعنی مصرف باتری کمتر و باریکتر شدن. البته ممکنه اینو آخر ۲۰۱۸ معرفی کنه.

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۱۲

    دمت گرم یعنی دمت گرم واقعا آفرین. کاش همه مثل شما فکر میکردن. یه سری متعصب همیشه یه سری دلایل میارن که فقط خودشون قانع میشن. همین جناب راد تا چند وقت پیش میگفت پرچمدار های الان بقیه برند ها در حد z2 هستن!! میگفت چنان فروش سونی و گوشی های جدیدش بالاست که بقیه باید خداحافظی کنن!!! حالا دیده ضرر داد میگه مهم نیست و اعتراف میکنه که گوشی هاش کم و کاستی دارن. باورت نمیشه تو همین سایت چند سال پیش واسه tft میگفتن خوبه چون بغل دستی نمیتونه نگاه کنه!!!! واسه سنسور اثر انگشت میگفتن رمز خیلی بهتره چون شب کسی نمیتونه گوشی و بچسبونه به دستت باز کنه!!! الله اکبر از دست اینا. همینایی که الان به فرض میگن گوشی کم حاشیه و صفحه اولد بده وقتی بزنه سر از پا نمیشناسن.. به نظر من اولین تغییری که باید انجام بده دوربین هست چه نرم افزاری چه سخت افزاری. استفاده از دیافراگم باز تر و لرزشگیر اپتیکال.. مسئله بعدی طراحی جدید و بهتر و با حاشیه کم بزنه و صفحه نمایش اولد. اینطوری بتونه بکشه بالا خودشو

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۴۱

    جناب راد حق کاملا با شماست افسوس که بعضیا نمیفهمن افسوس

    پاسخ

  5. سود و ضرر این شرکت به خودش مربوطه و سیاست هاش ، اما در بخش تلفن همراه از دیدگاه اغلب مصرف کننده ها در مثبت ترین حالت باید گفت که جای پیشرفت زیادی داره
    سونی باید بتونه با تولید رده های مختلف گوشی سلیقه بخش گسترده تری از مشتری ها رو پوشش بده
    مثلا بنده به گوشی با لبه ی تیز علاقه دارم اما در حالت کلی پریمیوم از نظر ظاهری ، نظر من رو به خودش جلب نکرد
    و یا یکی دیگه به گوشی با طراحی دیگه ای علاقمنده
    سونی توی این چند مدلی که همزمان ارائه میده میتونه عملکرد بهتری داشته باشه و همینطور تنوع خوب

    پاسخ

  6. سونی موبایل در مقایسه با بقیه شرکت ها سیاست خیلی متفاوتی داره و کلا برخلاف جهت آب حرکت میکنه!
    این در کل چیز بدی نیست و خوبی هایی هم داره ولی فروش پایین گوشی هاش فقط بخاطر همینه
    موقعی که همه شرکت ها گوشی های خمیده تر و کم حاشیه تر میزنن سونی دقیقا برعکسش عمل میکنه
    وقتی که همه شرکت ها از دیافراگم های باز، لرزشگیر اپتیکال، پیکسل های درشت و… استفاده میکنن سونی سراغ مگاپیکسل بالاتر، لنز عریض و سنسور های بزرگتر میره
    در بخش های دیگه هم اینطور هست! همه شرکت ها رم ۴ و ۶ گیگ میزارن اونوقت پرچمدار پارسال سونی ۳ گیگ رم داشت! هرچند بخاطر صفحه FHD نیازی به رم بالاتر نیست ولی این رو که همه متوجه نمیشن!

    کلا سیاست های جالبی داره و بخاطر همین متفاوت بودنش هست که من سراغ محصولاتش میرم 🙂

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۴۶

    تفاوت هاش بعضیاش هم جالب نیست. مثلا طراحی و با وجود حاشیه زیاد و قدیمی شدن اما من مشکلی ندارم به اون صورت باهاش. ولی مثلا تو دوربین دیگه فک کنم ایرانم گوشی بزنه لرزشگیر اپتیکال میذاره ولی همچنان پافشاری روی نذاشتن داره که خداییش تو شب اصن روت نمیشه عکس بگیری با گوشی سراسر نویزه. یه دلیل دیگشم که گفتین دیافراگم باز که نور بیشتری بگیره اما بازم سونی نمیذاره. تفاوت و ساسیت های خاصش تا وقتی که عقب نیوفته و یه چیز مثبت باشه مورد قبوله.. از پلاستیک که نگم برات 😉 . امیدوارم توی گوشی های جدیدش این مسائل و رفع و رجوع کنه. راسی پرش وای فای ندارین شما؟ من کلافه شدم از دست این پرش وای فای. فقط با دیتا اوکیه.

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۲۶

    درسته کاملا
    دقیق نمیدونم منظورتون از پرش وای فای چیه ولی من که مشکل خاصی با وایفایش ندارم

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۵۰

    پرش اشتباه گفتم قطع و وصلی منظورمه.

    babak.mita گفته:
    ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۱۲

    دوست عزیز گوشی شما چیه که ئرش وای فای دارید؟

    پاسخ

  7. به همه پیشنهاد می کنم اگر خواستید گوشی های جدید سونی رو بگیرید حتما امتحان کنید که مشکل آنتن دهی نداشته باشه. قبلنا اینجوری نبودی سونی

    پاسخ

  8. دوستانی که میگفتن پریمیوم فروش خوبی رو برا سونی خواهد داشت،همینطورم ایکس زد۱
    از میانرده هاش که هیچ انتظاری نمیشد داشت
    بفرمایید اینم از شاهکار سونی در بخش موبایل
    هرچند میدونم بازهم مشکلات قبول نمیکنید

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۳

    در ادامه باید بگم، شاید اوایل ورود پریمیوم سونی فروش خوبی(البته در حد خودش)داشت که اونم دلیلش اینه جز اس۸ رقیب جدی هم نداشت،اما رفته رفته با اومدن رقبای جدید و جدی تر مثل نوت،وی۳۰،میت ۱۰ و ایفون جدید بکل شانس خودشو از دست داد،ایکس زد۱ هم تیر خلاصی از طرف سونی به خودش بود

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۱۲

    تیر خلاص به خودش!!!!!!! معلوم است که هیچ شناختی از سونی نداری وگرنه عمر بخش موبایل کمپانی سونی خیلی خیلی بیشتر از کمپانی های پلاستیکی خواهد بود که تو دوست

    پاسخ

  9. ای بابا خداوکیلی از دست مردم و این سونی که هیچ تبلیغاتی نمیکنه، xz premium رو به هزار زور معرفی میکنم دوستان بعد دیدن عاشقش میشن سونی جان آخه متوجه نمیشی تبلیغ نداری؟

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۴۴

    تبلیغ از این بزرگتر که لیگ قهرمانان اروپا همه بازیا الان چند ساله دست سونیه؟؟؟ عزیزم مردم دنبال خواسته هاشون هستن الان همه گوشیا بر اساس صلیقه مردم شدن جز سونی که به خودش ضرر میزنه

    پاسخ

  10. سونی توی بخش موبایل داره کتک سال های ۲۰۱۱ تا۲۰۱۴ رو میخوره که بشدت سر اشتباهات خودش اصرار داشت از جمله اونا استفاده از صفحه نمایش tft بود که حتی خیلیا الان که توی سال ۲۰۱۷ هستیم فکر میکنن سونی هنوزم داره tftمیزنه!!!یه مورد دیگم که هست اینه که فناوری های جدید و مجذوب کننده رو حد اقل دوسال بعد از سایر کمپانیا وارد عمل میکنه…درست توی اون زمانایی که همه طرفدارا فکر میکنن که الان دیگه وقتشه سونی با گوشی امسالش بازارو بترکونه در عین ناباوری میبینن که گوشی معرفی شده از هر نظر گوشی پارساله بغیر از پردانزندش!!!تا حالا که فرصت ها رو یکی پس از دیگری از دست داده الان تنها امید ما چند ماه دیگس که ببینیم طراحی و سایر امکانات گوشی چی از اب در میاد.

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۰۵

    اصلا بخش موبایل برای سونی مهم نیست برخلاف شما که فکر می کنید بخش موبایل مهمترین بخش سونی هست اگه سونی مثل بخش دوربین های حرفه ای و تلویزیون و پلی استیشن تو بخش موبایل بی نظیر باشه آنوقت دیگه هیچ طرفدار پلاستیکی جرات اظهار نظر در مورد سونی را نخواهد داشت
    الجی چند سال است تو بخش موبایل آنقدر ضرر میده که اگه لباس شویی و یخچالش نبود الان بخش موبایل الجی واگذار شده بود ولی اینجا دو سه تا طرفدار الجی هی دارن اونو با سونی مقایسه میکنند در حالیکه الجی به هیچ وجه در حد سونی نیست در زمینه گوشی و توی دهها زمینه دیگر

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۵۴

    خداییش اصن همه حرفات درست اصن با هیچ جاش کاری ندارم ولی این پلاستیک و دیگه نگو… این داستان واسه سری زد بود اونم فقط سامسونگ و آل جی بودن که از s6 به بعد حتی میان رده یک و دویست سیصدیش فلز و شیشه ست..یه نگاه به سری ایکس بنداز از همون موقع به بقیه گوشی ها هم نگاه کن شاید صرف نظر کردی از این کلمه…

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۰۰

    و اینکه ال جی واقعا گوشی هاش بدرد نخور هست. یه گوشی ال جی بدون مشکل اساسی و بزرگ نبوده از وقتی که یادم میاد.

  11. با این وضع اسف بار طراحی باتری با ظرفیت کم دوربین نسبتا بد دیگه چه انتظاری داره؟؟؟ بخش موبایلش سود بده!!!

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۱

    همین باتری کم حجم در حد خیلی از برندای با ظرفیت باتری بالاتر بهتره
    دوربینم در نور کافی عالیه تنها ایراداش فقط در شب هستش که با گذاشتن ois رفع میشه

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۳

    بهتره و بازده بیشتری داره*

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۲

    دوربسن بد باتری با ظرفیت کم؟ همین باتری xz1. با این ظرفیت کم ندیدی چی کار کرد؟! طراحی بد؟ جالبه که متوجه شدم فقط رو عکسا دیدی گوشیای سونی رو

    پاسخ

  12. والا موندم که چی بگم
    خب یه زره حاشیه کم کنه ازین گوشیاش
    الان بیشترین درصد مردم گوشی پرچمدار بدون حاشیه میخان خو
    الان من دارم با ایکس ای وان آلترا تایپ میکنم
    من مخام یه گوشی پرچم دار بدون حاشیه مخام بخرم
    اینطور که پیداس سال آینده هم سونی با همین حاشیه و طراحی قوطی کبریت مانندش گوشی عرضه میکنه
    پس برم یه اس ۸ پلاس بخرم

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۳

    شما بدو برو سراغ کنترل تخم مرغی که مقاومتیم نداره

    پاسخ

  13. به امید سود بیشتر و بهبود وضعیت.. فقط چرا هیچ خبری نمیاد از گوشی های سونی؟ ببینیم در چه مسیری داره میره یه کانسبتی خبری عکسی هیچی :-(. بعد یه ماه مونده کلش معلوم میشه -_-

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here