بدنه هر کدام از گوشی های خانواده اکسپریا Z5 از چه چیزی تشکیل شده است!؟

20
۲۲,۴۲۲

sony-xperia-z5-premium-compact-1-w782
سونی طراحی معروف امنی بالانس را یک بار دیگر در گوشی های سری Z تکرار کرد و این بار با معرفی سه اسمارت فون از یک خانواده طراحی خود را باز هم تکامل بخشید. سونی هر سال و در هر پرچمدار خود این طراحی را کامل تر میکند به طوری هر بار تصور میشود طراحی سونی به تکامل نهایی رسیده اما باز هم در محصولی جدید شاهد تغییرات و بهبودهایی در آن هستیم.

اکسپریا Z5 به همراه اکسپریا Z5 Compact و اکسپریا Z5 Premium سه اسمارت فون جدید سونی هستند که همگی از طراحی تقریبا مشابه و البته با تفاوت هایی نسبی برخوردار هستند. از شب گذشته و پس از معرفی رسمی این سه دستگاه صحبت های ضد و نقیضی در مورد ساختار فیزیکی گوشی ها و جنس بدنه آنها به میان آمد. به همین منظور بد نیست نگاهی به این سه گوشی داشته باشیم.

در اکسپریا Z5 ترکیب فلز و شیشه باز هم تکرار شد. در واقع این طراحی چیزی نیست که از سونی انتظار تغییر آن را داشته باشیم. فریم دور دستگاه همانند نسل های قبل از فلز است و بدنه پشت و جلوی دستگاه نیز شیشه ای و البته با اندکی تفاوت از جنس شیشه مات است. اکسپریا Z5 Premium از این نظر تفاوتی با اکسپریا Z5 ندارد و همانند آن از ترکیب فلز در دور دستگاه و شیشه در جلو و پشت تشکیل شده است.

اما اکسپریا Z5 Compact یک تفاوت با دو گوشی دیگر هم خانواده خود دارد. در این گوشی فریم دور از جنس پلاستیک با کیفیت است که در یکپارچه شدن دور دستگاه و نیز سبکتر شدن گوشی تاثیر زیادی دارد. اما قسمت پشت و جلوی این گوشی همانند دیگر گوشی های سری Z از جنس شیشه است. با این حساب هر سه گوشی خانواده Z5 از بدنه ای شیشه ای در پشت و جلوی دستگاه برخوردار هستند با این تفاوت که اکسپریا Z5 Compact بر خلاف دو مدل دیگر که فریم فلزی دارند دارای فریم پلاستیکی است.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

20 دیدگاه ها

  1. سونی همه توجهارو رو به سمت خودش جلب کرد با سری Z5 هرجا با هرکی با هرفنی حرف میزنم میبینم همه از قابلیتاش و جذابیتش میگن.
    خوب کافی نبود،سونی بهترین هارو رونمایی کرد

    پاسخ

  2. پرچم سری کمپکت همیشه بالاست ….. بهترین مینی جهان … الجی و سامسونگ و اچ تی سی اگه حرفی برا گفتن دارن بیان تو نسخه مینی بزنن ، الجی با G4 کت و شلوارچرمی، خودشو ضایع کرد ، دامدونگ هم با اون گوشی اس 6 پلاس که از نیم رخ شبیه سرعت گیر وسط جادس همه رو میخندونه….. اچ تی سی هم که کلت سردرگم هست هیچکسی گوشیهاشو نمیخره ، الکی فقط مدل عوض میکنه از سری m میره E بعد میرA تا الان که شده O , …… خخخخ

    پاسخ

  3. اختلاف اندازه z5 با z5p خیلی کمه
    اگه تو تست باطری چیزی که سونی گفته باشه بدون شک ارزش خرید بالاتری داره برای z5 و یه تحدید برای z5 حساب میشه

    پاسخ

    mostafa گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۴۳

    تهدید منظورم بود

    پاسخ

  4. سلام رفقا…….

    آقا این z5 اصلا حرف نداره،از لحاظه سخت افزاری عالیه،واقعا میشه گفت گوشی بی نقصیه.

    اما خدایی طراحیش یه جوریه…..

    به نظرم طراحیه z3 خیلی جالب تر بود.
    نمیدونم چرا،ولی این به دل نمیشینه….

    پاسخ

  5. شیشه مات هست یا مثل مدل های گذشته براق؟؟؟؟

    پاسخ

    حاج علی 025 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۲۲

    آقای حسینی شما که اطلاع رسانی کردی مات یا براق بودنش رو هم میگفتی؟؟؟؟؟؟؟؟ ممنون میشم جواب بدی

    پاسخ

    ???? گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۲۵

    مات

    پاسخ

    مانا گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۳۳

    زد 5 مات هست ولی پرمیوم 95 درصد براق

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here