بررسی اندروید 8، بخش پایانی: بوت سریعتر و سایر بهبودها

4
۶,۶۱۲

در بخش گذشته از بررسی اندروید اوریو به بررسی  محدودیت های پس زمینه و پروژه Treble پرداختیم و با این دو مفهوم بیشتر آشنا شدیم. حالا و در آخرین قسمت از بررسی اندروید اوریو قصد داریم تا سایر بهبودهای صورت گرفته در این نسخه از سیستم عامل را به همراه بوت سریعتر آن بررسی نماییم.

بوت سریعتر:

کمپانی گوگل در مراسم معرفی اندروید اوریو اعلام کرد که سرعت بوت شدن اندروید 8 در مقایسه با اندروید 7 چیزی در حدود دو برابر بروی گوشی های پیکسل این کمپانی بوده است. هرچند که ریبوت کردن دستگاه، بیشتر به دلیل اشکالات آن رخ می دهد اما در صورت روبرو شدن با این مشکلات در اندروید 8 با افزایش قابل توجه سرعت ریبوت شدن مواجه خواهید شد.

سایر بهبودهای جزئی اما تاثیرگذار:

  • اندروید خام سرانجام از کدک های بلوتوث شامل aptX, aptX HD, LDAC و AAC پشتیبانی خواهد کرد به کاربر کمک می کند تا صدایی با کیفیت بیشتر را بروی دستگاه های پلیر خود اجرا کند.
  • قابلیت مدیریت کامل رنگ ها به اپلیکیشن ها اجازه می دهد تا از رنج گسترده ی رنگ ها در نمایشگر استفاده نمایند.
  • از این پس کاربران می توانند دکمه های Accessibility را به لیست دکمه های مسیریابی دستگاه خود اضافه کنند.
  • آیکن های واکنش پذیر این امکان را به توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندرویدی می دهد تا بتوانند برای اپلیکیشن های خود در شرایط مختلف از آیکن های متفاوتی استفاده نمایند.
  • پشتیبانی از 97 درصد پرینترهای موجود برای اتصال ساده و پرینت آسان فایل ها
  • وجود API های C/C++برای تجربه ی صوتی بهتر با کاهش تاخیر پخش صدا در اندروید
  • وجود دستیار Wi-Fi که به کاربران امکان اتصال خودکار به شبکه هایی با کیفیت اینترنت بالا را می دهد. همچنین، با استفاده از سرویس VPN گوگل، ارتباط کاربران امن خواهد شد.
  • Wi-Fi به صورت خودکار در هنگام نزدیکی به یک شبکه ی اینترنت باکیفیت که پیشتر ذخیره شده است روشن خواهد شد. البته امکان خاموش کردن این قابلیت با استفاده از تنظیمات وجود دارد.
  • از این پس نوتیفیکیشن های مربوط به مدیا با پس زمینه ای رنگی به کاربران اطلاع داده خواهند شد.

جمع بندی:

برخلاف بخش ظاهری اندروید اوریو که در مقایسه با اندروید نوقا تغییر قابل توجهی نداشته است، پشت پرده ی این سیستم عامل بهبودهای گسترده ای را به خود دیده است. همچنین، قابلیت مهم Treble برای اولین بار در اندروید 8 استفاده خواهد شد که امکان بروزرسانی سریع را در اختیار دارندگان گوشی های اندرویدی قرار می دهد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

4 دیدگاه ها

  1. تنها دلیلی که باعث میشه گوشیم عوض کنم قطع شدن اپدیت هست
    همیشه سیستم عامل برام جذاب هست اینکه همیشه جدیدترین تغییرات احساس کنی

    پاسخ

    kian13 گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۰۲

    آخ گفتی!
    منم دقیقا تا وقتی گوشی آپدیت بشه نگهش میدارم چون یه تجربه جدیده
    یه زمانی xperia sp داشتم با اینکه پردازنده خیلی قویی داشت و توی عملکرد خیلی اوقات از z هم بهتر عمل میکرد و درواقع به نظر من اولین کامپکت سونی اون بود در حالی که با ۴٫۱ عرضه شد زمانی که گوشیای دیگه هنوز تازه رو ۴٫۰ بودن اما سونی فقط یک آپدیت بزرگ داد بهش اونم ۴٫۳ با کلی زمان بردن!

    با اینکه گفته بود ۴٫۴ رو میدیم اما نداد! منم چون میدونستم گوشی خفنیه اندروید ۴٫۴ رو خودم فلش زدم بعدشم ۵٫۰ و ۵٫۱٫۱ رو روش زدم تا دو دو سال و نیم داشتمش که دیگه دیدم وقته تعویضه!

    الانم ببینم این x compact تا کی میتونه رفیق من بمونه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here