بررسی اندروید 8، بخش پنجم: قابلیت تصویر در تصویر، تکمیل خودکار فرم ها و ایموجی های جدید

6
۷,۸۳۶

در بخش گذشته به بررسی منوی تنظیمات و قابلیت انتخاب هوشمند متن پرداختیم و با تغییرات این بخش ها در مقایسه با اندروید 7 آشنا شدیم. در این بخش از بررسی اندروید قصد داریم تا قابلیت تصویر در تصویر، تکمیل خودکار فرم ها و ایموجی های جدید موردبررسی قرار دهیم و بیشتر با این قابلیت ها آشنا شویم.

قابلیت تصویر در تصویر:

یکی از قابلیت های جدیدی که در اندروید 8 شاهد ورود آن به دنیای گوشی های هوشمند بوده ایم، قابلیت تصویر در تصویر می باشد. پیشتر این قابلیت در اندروید تی وی وجود داشت اما با اندروید اوریو، این قابلیت در گوشی های هوشمند نیز موجود خواهد بود. همانطور که از نام این قابلیت هم مشخص است، این قابلیت امکان نمایش چند تصویر در صفحه نمایش را برای شما فراهم می کند. در حال حاضر با استفاده از این قابلیت می توان در هنگام استفاده از بخش های مختلف سیستم عامل، قسمتی از صفحه نمایش را به پخش ویدئو اختصاص داد. در این صورت، کاربر می تواند ضمن تماشای فیلم موردنظر خود، کارهای روزانه ی خود را نیز بدون هیچ مشکلی انجام دهد. البته برخی از اپلیکیشن ها همانند گوگل مپ نیز از این قابلیت پشتیبانی می کنند.

برای استفاده از این قابلیت برای پخش ویدئو، زمانی که دستگاه شما در حال پخش یک فایل ویدئویی می باشد، باید آن را به صورت فول اسکرین یا تمام صفحه پخش نمایید. سپس، دکمه ی هوم دستگاه خود را فشار دهید. زمانی که این کار را انجام دهید، از صفحه ی پخش ویدئو خارج می شوید و به صفحه ی هوم دستگاه خود باز می گردید. سپس، در یک پنجربه ی کوچک ادامه ی فایل ویدئویی برای شما پخش خواهد شد که شما می توانید با حرکت انگشت خود بروی آن، محل آن را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید. زمانی هم که دیگر قصد نداشتید که ویدئو به این شکل برای شما پخش شود، تنها کافیست که انگشت خود را بروی آن نگه داشته و سپس آن را از صفحه خارج نمایید. نکته ی جالب در این بخش این است که کاربران می توانند هم زمان با استفاده از قابلیت مالتی تسکینگ، از قابلیت تصویر در تصویر نیز استفاده نمایند.

شاید بسیاری از کاربران انتظار داشته باشند که بزرگترین سرویس پخش آنلاین ویدئو در جهان، یوتیوب، امکان پخش ویدوئو ها به صورت تصویر در تصویر را در اندروید 8 برای کاربران فراهم کند. اما باید به این نکته اشاره کرد که این قابلیت برای تمامی کاربران وجود نخواهد داشت. بلکه تنها کاربرانی که عضو سرویس YouTube Red باشند می توانند از این قابلیت بهره مند شوند. YouTube Red سرویسی است که گوگل در ازای پرداخت هزینه، امکاناتی همانند حذف تبلیغات را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

در اپلیکیشن گوگل مپس برای استفاده از قابلیت تصویر در تصویر باید ابتدا به حالت مسیریابی بروید و سپس دکمه ی هوم دستگاه خود را فشار دهید. با انجام این کار، به صفحه ی هوم دستگاه خود باز می گردید و می توانید در پنجره ی کوچکی ادامه ی مسیریابی خود را مشاهده نمایید.

تکمیل کننده ی خودکار فرم ها:

اگر تاکنون از مروگرهای مطرح وب استفاده کرده باشید، حتماً تجربه ی استفاده از قابلیت ذخیره ی خودکار پسوردهای آن استفاده نموده اید. این قابلیت به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند تنها با یک بار وارد کردن مشخصات ورود خود به هر سایت، بارهای بعدی دیگر نیازی به واردکردن آن نداشته باشند. در حقیقت، مرورگر مشخصات ورود را ذخیره می کند و بارهای بعدی از آن استفاده می کند. حالا و در اندروید اوریو شاهد وجود چنین قابلیتی نه تنها در مرورگرها، بلکه در تمامی بخش های سیستم عامل خواهیم بود. اندروید 8 این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند با ذخیره سازی مشخصات خود شامل : آدرس ها، کارت های اعتباری و سایر مشخصات، در تمامی بخش های نرم افزاری گوشی خود دسترسی آسانی به آن ها داشته باشند.

برای مثال، فرض کنید که شما با کامپیوتر خود در اکانت توییتر خود وارد شده اید. در این زمان، در صورتی که سینک گوشی شما فعال باشد و شما اپلیکیشن توییتر را بروی گوشی خود نصب کنید، سیستم عامل به شما پیامی نشان خواهد داد که با تایید آن می توانند از مشخصات از پیش موجود اکانت خود استفاده نمایید.

در حال حاضر API این قابلیت در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندرویدی قرار دارد و آن ها می توانند از این قابلیت در اپلیکیشن های خود برای دسترسی ساده تر کاربران استفاده نمایند.

ایموجی های جدید:

گوگل در چندسال گذشته از ایموجی هایی با حالت حبابی در اندروید استفاده می کرد. اما حالا و در اندروید اوریو، این کمپانی طراحی جدیدی را در ایموجی های خود بکارگیری کرده است. علاوه بر تغییرات موجود در ایموجی های پیشین، بیش از 60 ایموجی جدید به اندروید 8 افزوده شده است.

باوجود تلاش گوگل برای گسترش ایموجی های خود، هنوز برخی از اپلیکیشن ها، همانند تلگرام، از ایموجی های خود برای چت استفاده می کنند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

6 دیدگاه ها

  1. چقد شبیه اسمال اپ های سونیه
    شرکتا میان از اینا به عنوان قابلیت نام میبرن بعد سونی این قابلیت های مهم رو حذف میکنه
    بگو اصن اینو حذف کردی چیکار اسکرین ریکورد داشتی اخه
    چقدر من از اینا استفاده میکردم از وقتی XZ خریدم ناقص شدم
    ماشاءالله مدیریت رم هم غوغا کرده از بازی میای بیرون پیام تل رو جواب بدی دوباره باید بازی رو لود کنی یعنی اگه اینا تو اندروید ۸ درست نشه میرم سراغ همون زد۳ خودم

    پاسخ

  2. خداییش سایت اکسپریان و سونی رو خیلی دوست داریم انشاءالله همیشه پایدار باشید

    پاسخ

    mostafa3 گفته:
    ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۲۲

    قابلیت تصویر در تصویر هر کاری میکنم نمیاد تنظیمات خاصی داره باید قبلش انجام بدم یا نه
    XZ1

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here