بررسی اولیه و اجمالی پرچمدار جدید سونی، اکسپریا XZ.

35
۱۲,۲۶۱

Sony-Xperia-XZ-hands-on-bn---1

سونی در کنفرانس اختصاصی خود در IFA 2016 پرده از آخرین دستاوردش برداشت تا یک سال چشم انتظاری کاربران محصولات اکسپریا به پایان برسد. اکسپریا XZ اولین پرچمدار خانواده جدید X سونی است. سونی بر رویِ باز طراحی این دستگاه نهایت تلاش خود را به کار گرفته است و پرچمدار جدید سونی در بسیاری از جهات یک محصول موفق میباشد.

یکی از اصحاب رسانه شانس بررسی اولیه این محصول خارق العاده در تمامی جهات را پیدا کرده است، که ما نیز برایِ شما همراهان همیشگی این بررسی اولیه را مخابره میکنیم. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری از پرچمدار جدید سونی کسب کنید، با ما همراه باشید…


طراحی

اکسپریا XZ به نظر میرسد محصولی انقلابی در زمینه طراحی باشد، چون سونی تمامی نواقص ظاهری آنرا برطرف ساخته است و از آن یک محصول بینظیر بیرون آورده است. این گوشی هوشمند حس بهتری در هنگام کار کردن به کاربر القا میکند، تا حدی که شاید اکسپریا X Performance سونی چنین حس خوبی را نمیتوانست به کاربران منتقل کند.

اکسپریا XZ بر اساس همان فلسفه طراحی خانواده Z بنیان نهاده شده است، اما به لطف تغییرات ظاهری زیادی که در این گوشی هوشمند انجام شده است، با یکی از بهترین و خوشدست ترین گوشی هایِ اکسپریایِ تاریخ مواجه هستیم. سونی در این بخش نهایت تلاش خود را به کار گرفته است تا بهترین حس هنگام کار کردن با این گوشی هوشمند به کاربر منتقل شود.

Sony-Xperia-XZ-hands-on---221

این گوشی هوشمند زیبایی منحصر به فردی دارد و شاید بتوان آنرا یکی از شاهکارهایِ طراحی صنعتی خواند. سونی برایِ نسل جدید پرچمدار خود از 3 رنگ جدید آبی جنگلی ( یا همان آبی تیره )، مشکی معدنی ( یا همان سیاه ) و رنگ طلایِ سفید ( یا همان خاکستری روشن ) بهره گرفته است، که زیبایی این گوشی هوشمند را بیش از پیش میکند.

Sony-Xperia-XZ-hands-on---171

سونی برایِ مقاومت صفحه نمایش پرچمدار خود اینبار به سراغ کمپانی کورنینگ رفته است و از نسل 4 گوریلاگلس استفاده کرده است ( درباره این موضوع مقاله ای طی روزهایِ آینده منتشر خواهیم کرد ). برایِ بدنه پشتی دستگاه نیز، سونی از آلیاژ آلومینیوم استفاده کرده است، البته نوع خاصی از فلز که سونی آنرا Alakeido مینامد.

به گفته سونی، Alakeido از مقاومت، وزن کمتر و زیبایی منحصر به فردی برخوردار است. این آلیاژ با فلزهایِ به کار رفته در گوشی هایِ سایر کمپانی ها تا حد زیادی متفاوت میباشد و برخلاف فلز به کار رفته در سایر محصولات دنیا از زیبایی خاصی بهره میبرد و آن حس سرد بودن فلز را به انسان منتقل نمیکند. از طرفی بسیار درخشنده میباشد و از دست لیز نمیخورد. همچنین در کنار تمامی این موارد، پرچمدار جدید سونی مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز میباشد.


صفحه نمایش

سونی هنوز تأکید دارد کیفیت Full HD برایِ یک گوشی 5 اینچی کیفیت مناسبی است. در اولین گوشی هایِ خانواده X، سونی سایز صفحه نمایش را از 5.2 به 5 اینچ آورده بود و رزلوشن همان 1080p باقی مانده بود، اما در پرچمدار خانواده X مجدداً صفحه نمایش 5.2 اینچ شده است، اما کیفیت دست نخورده باقی مانده است.

Xperia-XZ-beauty-4---11

سونی در این گوشی هوشمند از پنل IPS LCD استفاده کرده است و با سایز 5.2 اینچی و کیفیت تمام HD، این صفحه نمایش 424 پیکسل در هر اینچ را به کاربر نمایش خواهد داد. این پنل همچون پنل سایر گوشی هایِ خانواده اکسپریا از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است و در نمایش رنگ ها نیز بسیار دقیق عمل میکند.


رابط کاربری

این گوشی همچون اکسپریا X Performance سونی از چیپست اسنپدراگون 820 به عنوان قلب تپنده بهره میبرد و آنقدر قدرت دارد که میتواند رابط کاربری بهینه سونی را با تمام قدرت و سرعت به اجرا بیرون بیاورد. این گوشی هوشمند در بخش رابط کاربری همچون نسل هایِ قبل میباشد، اما سونی حال و هوایِ رابط کاربری آنرا تا حد امکان تازه ساخته است.

Sony-Xperia-XZ-hands-on---61

اکسپریا XZ همانطور که پیشتر اشاره شد در 3 رنگ اصلی روانه بازارهایِ جهانی خواهد شد و پوسته مخصوص هر 3 رنگ در بخش پوسته هایِ اکسپریا موجود هستند. همچنین، سونی از برخی دستاوردهایِ نرم افزاری خانواده X همچون پاک کننده هوشمند در گوشی پرچمدار خود بهره گرفته است، تا کاربران هیچگاه نگران اُفت سرعت گوشی اکسپریایِ خود نباشند.


دوربین

گوشی هایِ سونی همیشه دارایِ دوربین هایِ محشری هستند، اما درباره اکسپریا XZ گویا داستان کمی متفاوت است. سونی تمام تلاش خود را کرده است که به عنوان بزرگترین تولیدکننده سنسورهایِ دنیا، گوشی پرچمدارش در این بخش بسیار درخشنده تر از قبل ظاهر شود. البته سنسور اصلی این دستگاه همان سنسور 23 مگاپیکسلی IMX300 سونی با سایز 1/2.3 و گشادی دیافراگم f2.0 میباشد؛ اما تفاوت هایِ فاحشی در بخش دوربین با نسل هایِ قبل وجود دارد.

Xperia-XZ-beauty-2---11

سونی در واقع دست به یک خانه تکانی اساسی در بخش دوربین زده است! این خانه تکانی از الگوریتم دوربین اکسپریا شروع میشود و وارد بخش هایِ سخت افزاری بسیار مهمی نیز میشود. سونی در اولین پرچمدار خانواده X از سنسورهایِ جدیدی بهره گرفته است که تابحال مثالش را در خانواده گوشی هایِ اکسپریا ندیده ایم.

03-camera

سنسور اول که سنسور RGB خوانده میشود مسئول تثبیت رنگ هایِ بسیار واقعی و تنظیم رنگ میباشد. سنسور دوم که فوکوس لیزری نام دارد مسئولیت بسیار مهم فوکوس بر رویِ اَجسام دور و نزدیک را به عهده دارد و سنسور سوم که Image Sensing نام دارد، وظیفه تثبیت عکس ها با بالاترین کیفیت ممکن و بلوری نشدن عکس را بر عهده دارد.

02-display1

برایِ دوربین جلو نیز سونی از یک سنسور غول پیکر 13 مگاپیسلی به شکل بسیار خلاقانه ای بهره برده است، که قدرت تصاویر سلفی این پرچمدار را تا حد بسیار زیادی بهبود میبخشد. در این بخش نیز بهبودهایی بر رویِ سنسور انجام شده است که مطمئناً طی مقالات مختلفی به بررسی آنها خواهیم پرداخت.


باتری

سونی برایِ اکسپریا XZ از یک باتری 2.900 میلی آمپر بر ساعتی با قابلیت شارژ سریع نسل 3.0 کوآلکام بهره گرفته است، که به لطف رابط USB نوع C، سرعت شارژ بیشتری را در اختیار کاربران قرار میدهد. اما در اینجا نیز داستان کمی متفاوت و پیچیده است و نباید از بخش باتری این گوشی هوشمند به سادگی گذر کرد.

سونی در کنفرانس خبری خود اعلام کرد پرچمدار جدید این شرکت با سبک زندگی شما همگام میشود و این بدان معناست که با الگوبرداری از سبک زندگی شما میتواند تا حدود بسیار زیادی به عمر بیشتر باتری گوشی هوشمندتان کمک کند. من باب مثال شخصی هر شب ساعت 12 شب به رختخواب میرود و گوشی خود را به شارژ میزد و صبح ساعت 7 آنرا از برق میکشد.

Xperia-XZ-beauty-1---1-11

در اینجا عملاً در حالت عادی گوشی تا 100 درصد شارژ میشود و بعد از 100 درصد شدن عملیات شارژ شدن متوقف میشود، اما مضراتی در این سیستم وجود دارد، چون سیستم عامل اَندروید در پس زمینه در حال فعالیت است و حدأقل چند درصد از میزان باتری شما را در فاصله 6 تا 7 ساعت مصرف خواهد کرد و در نتیجه سیستم شارژ باز شروع به شارژ کردن باتری میکند.

سونی به این اَمر واقف شده است و با کمک مهندسین خود باتری گوشی پرچمدار جدیدش را طوری طراحی کرده است که با توجه به عادت هایِ کاربر شارژ میشود. به این صورت که با تکنولوژی جدید شارژ باتری، وقتی کاربری شب تا صبح گوشی خود را به شارژ بزند، شارژ گوشی تا 90 درصد ادامه خواهد یافت و بعد از آن پروسه شارژ در سیکل هایِ کوتاهی با قدرت کمتر ادامه می یابد تا هم از نهایت ظرفیت باتری بتوان استفاده کرد و هم آسیبی به باتری گوشی وارد نشود.

درباره این تکنولوژی هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و مشخص نیست ساز و کار این تکنولوژی دقیقاً به چه شکل است، اما در آینده ای نزدیک این موضوع روشن خواهد شد و حتماً مقاله ای پیرامون تکنولوژی جدید شارژ باتری پرچمدار خانواده X برایِ شما همراهان همیشگی منتشر خواهیم کرد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

35 دیدگاه ها

  1. سلام
    یه سوال: اگه نسخه dual داشته باشه یه سیم کارت کنار یه مموری میخوره،،یا دو سیم کارت همراه با مموری میخوره؟؟؟؟؟

    پاسخ

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۱

    نسخه دو سیم هم داره
    سیم دوم با مموری کارت مشترکه
    ولی حافظه داخلی دو سیم ۶۴ گیگابایت هست

    پاسخ

  2. با سلام خدمت دوستن عزیز سایت اکسپریان
    بنده حدودا یه ۶ -۷ سالی هست که پیگیر اخبار تکنولوژی و یه ۲ سالی میشه که پیگیر اخبار سایت اکسپریان هستم ولی متاسفانه زیاد تو این سایت و کلا سایت های تکنولوژی که تحت وب فعالیت میکنن و برنامه اندرویدی فعالیت نمیکنم(به جز سایت دیجیاتو) و نظر و پست نمیذارم ( به دلیل سختی تایپ با گوشی در نت و…) و امروز هم مثل روز های دیگه قصد نداشتم که کامنت بذارم ولی کامنت های بعضی از دوستان رو که خوندم دیدم واقعا در حق سونی بی مهری میکنن و لازم دونستم که چند نکته رو ذکر کنم:
    بعضی از دوستان که میگن چرا سونی حاشیه ها رو کم نمیکنه باید بدونن که دلیل کم نشدن حاشیه ها بخاطر قرار گیری سنسور اثر انگشت در عرض گوشی هست و به این دلیل که سنسور اثر انگشت نیاز به مقدار کمی فضا داره برای جایگیری درست در عرض گوشی ( که خود سونی این مطلب رو مطرح کرده نه بنده) و همچنین نسبت صفحه نمایش به سطح این گوشی هم برابر هست با ۷۱ درصد و مساوی با اکسپریا زد ۵ ال جی جی ۵، اچ تی سی ۱۰ و بیشتر از گلکسی اس ۶ و آیفون ۶ اس و اندکی کم تر از گلکسی اس۷ پس خواهشا نگید که حاشیه هاش زیاده و فلان و بهمان.
    سایر دوستان هم که به ۳ گیگ بودن رم این گوشی گیر میدن لازمه بدونن که سرعت این رم با رم های موجود رو سایر پرچمدار ها تفاوتی نداره و برابر با اونها و lpddr4 هست و فقط از نظر مقدار حدود ۹۰۰،۸۰۰ مگ میزانش نسبت به سایر پرچمداران کم تره که کم تر بودنش هم باعث مشکل خاصی نمیشه به این دلیل که اگه برنامه و یا گیمی نیاز به بیش از ۳ گیگابایت رم رو روی اندروید داشته باشه(در حال حاضر که قوی ترین soc موجود برای استفاده قابل حمل و موبایل اسنپ ۸۲۱ در اندروید هست) مطمئن باشید که به درستی و بدون لگ بر روی هیچ کدوم از گوشی های موجود در بازار اجرا نخواهد شد چون هر soc ای حتی اسنپ دراگون ۸۲۰ و یا ۸۲۱ طبیعتا در لودینگ بافت ها و رندرینگ تصاویر این گیم کم میاره ودر اصل gpu و cpu شما قبل از رم دچار ایجاد گلوگاه میشن و زیاد شدن میزان رم هیچ کمکی به برطرف شدن این موضوع نمیکنه.
    و موضوع آخر هم این که قسمت پایینی قاب پشتی مربوط هست به آنتن گوشی و به همین دلیله که قاب پشتی گوشی ۲ تیکس و جنس قسمت پایینی از فلز نیست و دوستانی هم که میگن طراحی سونی تکراریه و… بهتره یه نگاه به galaxy s6, s7, note 5, note 7 یا htc m7, m8,m9,htc 10 و lg g2, g pro 2, g3,g4,v10 بندازن بعد اظهار نظر کنن(هر برندی سبک طراحی خاص خودش رو داره که هرچقدر هم تغییرش بده باز هم نشانه هایی از طراحی اون برند توش به خوبی دیده میشه)

    پاسخ

  3. مهران جان در مورد کار میخواستم بهت بگم که من اگه نمایندگیتو زود تر راه اندازی کنی من واسه کار حتما به عنوان رفیق میتونم واست پیش خدمت و خدمتکارت باشم هر چن ساعتی که باشه میام واسه کار فقط پول باشه و من بی کار نباشم ممنون که واقعا کمکم میکنی هزار بار واست آرزو میکنم همیشه تو کارت موفق باشی و خیر ببینی مرسی
    در مورد تریلی هم که بهت بگم من اصلا از راننده تریلی بودن خوشم نمیاد
    میدونم توش پوله ولی اصلا خوشم نمیاد و گرفتاری های خاص خودشو داره
    در مورد حقوق هم که اگه منو جا بزنی باهاتون صحبت میکنم و ایشالا به توافق برسی اگه ۲ تومن باشه که خوبه
    و اگه بالای دوتومن باشه که فوق العادست و بعید میدونم که این مبلغ مد نظرشون باشه ولی به هر حال مرسی بابت کمکمت
    در ضمن من ارسال پیام خصوصی رو پیدا نکردم هر جا گشتم مرسی
    از مدیرای سایت خواهشمندم این پیامو تایید کنند مرسی از اکسپریان

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۳۶

    گفتم که باشه یه کاریش می کنیم در ضمن تا اون موقع یه ذره اضافه کاری و فلان میشه کرد تا پولش یکم بیشتر بشه فقط عا کن خوب ساخته بشه سر پول در میریم

    پاسخ

  4. انقلاب در طراحی :))))))) خخخخخخخخخخخ

    پاسخ

    agent 47 گفته:
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۳۴

    اره والا!!خخخخخخخ
    این سونی باید یه نگاه به نوت ۵ و نوت ۷ و اس ۷ و اس ۶ اج پلاس بندازه تا انقلاب طراحی رو یاد بگیره…

    پاسخ

    Reza1993van گفته:
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۱۸

    خخخخخخخ
    واقعا جک خنده داری گفتی
    سامسونگ لباس شویی بزنه بهتره
    طراحی

    پاسخ

    javad.p گفته:
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۱۷

    لباسشویی که الجی میزنه سامسونگ باید بره ماهی بفروشه نه به خیال خام کاربراش تو طراحی انقلاب کنه!!
    خخخ
    راستی فکر کنم سامسونگ شب انقلاب کرده تو طراحیش چون ما که انقلابی ندیدیم میگم حتما شب بوده ما خواب بودیم چون تو روز که ما چیزی ندیدیم.خخخ

    MZ XPERIA Z1 گفته:
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۳۳

    عمو جون طراحی گلکسی بمب ۷ تون بمب ۵ تون نارنجک ۶ و ۶ پلاستون که کپی از طراحی شیشه و فلز خانواده اصیل Z سونی بود و قسمت زیری گوشی هم که کپی آیفون بود
    من موندم از کودوم انقلاب در طراحی سامسونگ حرف میزنی؟
    برو فعلا گند گلکسی بمب ۷ تون رو جمع کنید که خود سامسونگ داره آشغال جدیدشو از بازار جمع میکنه تا کمتر آبروی نداشته اش بره

    پاسخ

    amir22jordan گفته:
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۴۲

    سامسونگ هایی عزیز شما حرف از نو اوری نزنید برید ببینید سری نوت ۷ پیش فروشش لغو شده کله مرسوله ها دارن برگشت میخورن به خاطر انفجار باطری هیچ سایتی نمیگه چون تو فروش سامسونگ بیشترین منفعت است برو بخون بد بیا بگو

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۴۶

    این گوشیای که گفتی agent 47
    چه فرقی با هم داشتن همه کپی همن! بعضی از مدلا هم حتی به خودش اجازه نداده جای دوربین سلفی رو عوض کنه،فریم گوشیاش هم کپی ناشیانه از آیفون بود گوشیای سامی،بعد موندم اینایی که ادعاشون میشه بدشون از گوشی میاد چرا تک تک پستارو دنبال میکنن!
    بعضیا خیلی….

    پاسخ

    mhasadi78 گفته:
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۲۰

    میدونی چرا طراحی s6 انقلاب بود ؟ چون طراحی s4 و s5 واقعا مزخرف بود
    ولی وقتی طراحی سونی از z و z1 و z2 و z3 و z3+ و z5 و x همشون فوق العاده هستن دیگه طراحی xz هرچی هم باشه بازم تغییر زیادی نمیتونه بکنه

    پاسخ

    رایحه67 گفته:
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۳۰

    تو بره تو نوت رو وصل کن به شارژ منفجر کن خودتا
    اخه مشخصه کامنتت بخاطر چیه
    دارید چی را با چی مقایسه می کنی
    اصلا تو صفحه سونی چکار می کنی ترول بی سواد

    پاسخ

  5. مهران جان با سلام رفیق دوستداشتنیه من واقعا سونی این نمایشگاه رو ترکوند من واقعا فکرشو نمیکردم سونی اینطوری مارو شگفت زده کنه واقعا اون لحظه که کازو هیرای که xz ( تلفظ درست اکسپریا اکس زی) رو از جیب در آورد من گرخیدم یه لحظه هنگ کردم
    واقعا عالی بود
    و من واقعا متاسفم که واسه سونی بدو بی راه گفتم دوستان ببخشید مخصوصا جناب javad.p ومهرشاد موب عزیز واقعا شرمندونم روم به دیوار مرسی امیدوارم سونی فروشش تو محصولاتش عالی باشه مرسی

    پاسخ

    javad.p گفته:
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۲۲

    خواهش میکنم عزیز.انشا… با XZ اینجا کامنت بذاری.
    من که بدون شک این گوشی رو میخرم ولی مسلماZ5P رو نمیفروشم.یه ماهی نگرش میدارم بعد میدمش به پسر داییم شایدم اصلا ردش نکردم.

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۳۸

    جواد تو می خوای اینوبخری برو پرفورمنس و با این مقایسه کن از هر لحاظ بهتره

    پاسخ

    javad.p گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۱۱

    پرفورمنس گوشی بسیار خوبیه من چون این جدیده میخوام امتحانش کنم.دو سه هفته دستم باشه ببینم چجوریه مخصوصا اون رنگ پلاتینوم.من اونور که بودم پرفورمنس رو تو دست گرفتم وحشتناک خوش دست و زیباست ولی خب Z5P رو نمیخوام رد کنم برای همین پرفورمنس نگرفتم.این رو هم که بگیرم نهایتا یه ماه تو دستم باشه. حقیقتا نوت ۷ میخواستم بگیرم یه دو هفته امتحانش کنم که بمب از آب در اومد منصرف شدم.

  6. از زمان Z5 کل تبلیغ و تمرکز سونی رفته روی دوربین!

    قبلا تبلیغاتش برای دوربین متوسط بود و بیشتر برای بخش هایی مثل صفحه نمایش و ضد آبی تبلیغ میکرد! آدم حس میکرد سونی به کل قسمت ها توجه داره اما الان نه!
    شما صفحه XZ در سونی موبایل رو بیارید میبینید که نصف صفحه در مورد دوربینش هست! فقط یک قسمت خیلی کوچیک به صفحه نمایش اختصاص داده و یکسری موارد دیگه

    درسته که به صفحه نمایش هم خییلی میرسه اما این توجهات زیادی به دوربینش و اینکه هنوز مشکلاتی در دوربینش داره بنظرمن جالب نیست!

    گوشی خیلی خوب و خوشگلیه اما اگر رم ۴ داشت خیلی بهتر میشد (لااقل آدم با خریدش حس میکرد با گوشی دو سه سال پیشش فرق داره!ولی بهرحال گوشی ارزشمندیه

    پاسخ

    Hektorr گفته:
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۰۸

    برا اینه ک دوربینش افتضاحه میخواد با تبلیغ اوکیش کنه خخخخخخخخخ

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۴۸

    هکتور تو از حرفات معلومه فن سامسونگی هستی ازت انتظار بیشتری نمیره

    پاسخ

    javad.p گفته:
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۲۳

    ۵ دقیقه سکوت به احترام حرف ایشون.خخخخ

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۳۳

    حرفت داغونم کرد برات دو تا امپول مینویسم هر ماهم یه جلسه مشاوره بیا

    پاسخ

  7. مرسی سونی x compact عالیه من x compact میخوام عالیه این گوشی مرسی سونی
    Just xperia x family& just xperia z5 in the betst smartphone of z series

    پاسخ

    PanaSONYc گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۷:۳۴

    کدوم رنگشو میخوای؟

    پاسخ

    javad.p گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۱۳

    نمیاد ایران میثم خوشتیپ. دلتو صابون نزن.

    پاسخ

  8. سلام به همه دوستان
    فقط یه نکته کوچیک اونم اینکه جالبه که این شرکت (سونی) چقدر به فکر زندگی بهینه و مصرف بهتر مشتریاشه تا بقول قدیمیا یبار پول بدی و یه کالای عالی بگیری و چند سال خیالت راحت باش، اما بعضی از شرکت‌ها و طرفدارانشون دنبال تبلیغات و امکانات پفکی و مسخره هستن که بیشتر جنبه تجملاتی داره مثل شارژ وایرلس و.. که البته نمیگم بده ولی واقعا کاربرد خاصی نداره که اینهمه تبلیغات میکنن براش، سامی اگ راست میگ یه فکری به حال note7 بکنه که بعداز دوهفته از آمدنش گزارش های فراوان از ریستارت کردن یهوییش میدن، بعد دنبال مداد و شارژ وایرلس و… ای بابا انگار بعضیا خوب بودن و کیفیتو در تبلیغات و… میبینند.
    Just Sony

    پاسخ

  9. *با یکی از بهترین و خوشدست ترین گوشی هایِ اکسپریایِ تاریخ مواجه هستیم*

    یجوری گفتین تاریخ انگار اکسپریا دو میلیون ساله داره تولید میشه 🙂
    راستی اقا سینا میگن تنظیمات دستیش کامله و سرعت شاتر داره خواهشا بررسی کنیدو یه عکسی فیلی چیزی ازش بزارید

    پاسخ

  10. ای کاش قابلیت های نرم افزاری جدید مثل Battery Care ™ رو سونی تو آپدیت های بعدی مثلا آپدیت اندروید ۷ به بقیه دستگاه ها هم بده :S

    پاسخ

  11. اقا سینا
    اون ویدیوی زومیت نشون داده بود رابط دوربین
    حس میکنم گزینه Ss واسه shutter speed بود
    تو این مطلب حرفی ازش نگفتین
    یعنی من اشتباهی فک کردم اون سرعت شاتر و تنظیم دستی بود یا واقعن سونی اورده و تو این مطلب نیس ؟

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۵۹

    فکوس و شاتر دستی اضافه شدن واقعا
    اما شاتر دستیش مثل گوشی مثل G4 نمیشه تا ۳۰ ثانیه کند کرد و حداکثر میزان کند کردنش ۱ ثانیه است!
    این ۱ ثانیه رو دوستان با مود های دوربین درست کرده بودن
    من توقع حداقل ۱۰ ثانیه رو داشتم البته ممکنه باعث بروز مشکلاتی برای سنسور بشه که استفاده نکرده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here