بررسی تخصصی اسپیکر هوشمند BSP60، گوی جادویی سونی را بیشتر بشناسیم

30
۱۷,۳۶۷

cover
اوایل سال جاری، اطلاعات یک اسپیکر بلوتوث از سونی به بیرون درز کرد که برای ما بسیار عجیب بود. در جزئیات اولیه، وجود دو چرخ در زیر یک اسپیکر قابل هضم نبود! اما زمان گذشت تا سونی در کنگره جهانی موبایل 2015، از این اسپیکر رونمایی کند و پاسخ سوالات ما را به روشنی بدهد. یکی از محصولاتی که سونی در MWC 2015 به نمایش گذاشت اسپیکر BSP60 است که حتی در نظرسنجی سایت تخصصی اکسپریا نیز عنوان محبوبترین لوازم جانبی معرفی شده در این نمایشگاه را بدست آورد. BSP60 بیشتر از اینکه یک اسپیکر پرتابل باشد، یک ربات کوچک است که کارهای خارق العاده ای برای ما انجام میدهد.

ما در بررسی اجمالی اسپیکر هوشمند BSP60 لقب جادوگر کوچک را به این محصول جذاب دادیم. حالا این اسپیکر دوست داشتنی توسط دفتر سونی موبایل در ایران به دست ما رسیده تا دقیقتر از گذشته به نقد و بررسی آن بپردازیم. بررسی چند روزه ما از این اسپیکر کوچک نشان میدهد لقب جادوگر به راستی برازنده BSP60 است. اگر به دنبال اثبات جادوی این اسپیکر هستید تا پایان این بررسی با ما همراه باشید.

smart-speaker-BSP60-black-1240x840-2cf28a46456ac9d8f6bc4ed477dcd53d (1)

Smart Bluetooth Speaker

شناسنامه
مشخصات این اسپیکر هوشمند را میتوانید از سمت راست و با کلیک بر روی عکس در بخش محصولات سایت تخصصی اکسپریا دریافت کنید.
این دستگاه با نام کامل Smart Bluetooth Speaker و نام اختصاری BSP60 شناخته میشود.
این اسپیکر اسفند ماه سال قبل معرفی شده و هم اکنون در بازار برخی از کشورها قابل خریداری است.

مشخصات فیزیکی
این اسپیکر به صورت کامل گرد و شبیه به یک توپ است. قطر این اسپیکر 10 سانتی متر و حدود دو برابر یک توپ بیلیارد است ( قطر توپ بیلیارد 5.5 سانتی متر است ) البته اگر از رو به رو به این اسپیکر نگاه کنیم، یک برآمدگی کوچک در دو طرف آن مشاهده میشود که آن را از حالت گرد بودن کامل خارج میکند. این دو برآمدگی مربوط به دو گوش این اسپیکر است که در هنگام پخش موزیک بیرون می آیند.
front
وزن این اسپیکر 349 گرم است که وقتی در دست شما قرار میگیرد سنگینی آن احساس میشود. البته چنین وزنی برای یک اسپیکر با این کیفیت عادی است و ایرادی بر آن وارد نخواهد شد. با در دست گرفتن این اسپیکر، احساس یک محصول با کیفیت به کاربر دست میدهد، حتی در زیر این اسپیکر لوگوی Made in Japan قرار دارد که این احساس را بهتر القا میکند.

در زیر این اسپیکر دو چرخ و دو غلطک کوچک قرار دارد که کار رقصیدن اسپیکر در هنگام پخش موزیک را انجام میدهد. وجود چرخ در زیر اسپیکر یک پتانسیل قوی برای آن محسوب میشود که در آینده میتواند با به روزرسانی های نرم افزاری متعدد کاربردهای متعددی هم داشته باشد.
detail
BSP60 تنها دارای یک دکمه سخت افزاری است که آن هم در زیر دستگاه قرار گرفته است. این دکمه برای خاموش و روشن کردن دستگاه و جفت سازی آن با دیوایس های مجاور تعبیه شده است. متاسفانه روشن کردن این اسپیکر تنها با دکمه سخت افزاری امکان پذیر است و بر خلاف دیگر گجت های هوشمند سونی، جفت سازی با NFC به تنهایی برای روشن کردن این اسپیکر کافی نیست.

بر روی این اسپیکر 4 دکمه لمسی قرار دارد که هر کدام وظیفه ای را در این اسپیکر بر عهده گرفتند. همچنین دو گوش این اسپیکر نیز همچون دو دکمه در بعضی مواقع به کار ما می آیند. کلید لمسی بالا سمت چپ برای پخش موزیک، بالا سمت راست برای فعال سازی دستیار صوتی و دکمه های پایین نیز برای کم و زیاد کردن صدا و نیز رفتن به ترک بعد و قبل کاربرد دارند.
IMG_7693
در زیر گوش های اسپیکر چراغ های LED زیبایی قرار دارند که در هر حالت به رنگی خاص در می آیند. همچنین در حالت پخش موزیک نیز رقص نور زیبایی ایجاد میکند. چراع های دکمه های لمسی این اسپیکر به رنگ سفید هستند اما آن ها نیز قابلیت تغییر رنگ را دارند. به طور مثال در هنگام فعال شدن آلارم چراغ های دکمه های لمسی به رنگ قرمز در می آیند.


در رو به روی این اسپیکر و در داخل بدنه، صفحه نمایشی کوچک قرار دارد که اطلاعات مورد نظر را به نمایش میگذارد. لوگوی NFC در بالا و میکروفون کوچک دستگاه نیز در جلو قرار گرفته است. در پشت دستگاه لوگوی سونی حک شده و در پایین نیز پورت میکرو یو اس بی برای شارژ اسپیکر وجود دارد.
USB
اتصال

متاسفانه تنها راه برای پخش موزیک در این بلندگو اتصال به گوشی های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها و سایر دستگاه هایی است که دارای بلوتوث هستند. در این بلندگو هیچ خبری از پورت USB برای اتصال فلش، درگاه کارت حافظه و یا جک 3.5 میلی متری نیست. ما تصور میکنیم که سونی، BSP60 را بیشتر از این که یک بلندگوی مستقل بداند، یک مکمل و دستیار برای گوشی های هوشمند و تبلت ها در نظر گرفته است.

اتصال اولیه این اسپیکر به گوشی از طریق بلوتوث به دو طریق امکان پذیر است. روش اول به صورت سریع و جفت سازی با NFC و روش دیگر نیز به صورت معمولی و اتصال از طریق بلوتوث. اتصال این اسپیکر به گوشی های هوشمند به سه صورت است.
DSC_0205
حالت اول بدون نصب برنامه مخصوص اسپیکر :

در این حالت پس از اتصال گوشی هوشمند به BSP60 این ابزار تنها در نقش یک بلندگو ظاهر میشود. یک بلندگوی کوچک با صدای بلند که به صورت بی سیم به گوشی هوشمند متصل شده است.

حالت دوم نصب برنامه Smart BT Speaker

این بلندگو همچون دیگر گجت های هوشمند سونی دارای یک برنامه اختصاصی است. برنامه اختصاصی این بلندگو با نام Smart BT Speaker در گوگل پلی قابل دریافت است. نصب این برنامه امکانات زیادی از جمله تعیین آلارم برای بلندگو، رقص در هنگام پخش موزیک، نمایش میزان باتری بلندگو … را در اختیار شما قرار میدهد.


نصب برنامه Smart BT Speaker خود یک پیش نیاز برای نصب برنامه های جانبی از جمله دستیار صوتی است. فعال کردن حالت دستیار صوتی با انتخاب گزینه OK Speaker از همین برنامه صورت میگیرد. برای پخش موزیک نیز تاکید شده در هنگام فعال بودن رقص موزیک دستگاه را در لبه های مکان های که ارتفاع دارند قرار ندهید! قطعا این بلندگو آنقدر هوشمند نیست که خود را به پایین پرت نکند!

حالت سوم نصب برنامه های جانبی

نرم افزار اسکیپر کوچک ما همچنین قابلیت نصب برنامه های جانبی را نیز دارد. Voice Control for BSP60 مهمترین برنامه ای است که به تمامی کسانی که این بلندگو را میخرند پیشنهاد میشود. این برنامه دستورات صوتی متنوعی را در خود جای داده که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم.

پخش موسیقی
بلندگوی دوست داشتنی BSP60 با آن ابعاد کوچک صدای قابل توجهی دارد. اگر قابلیت های متعدد این بلندگو را در نظر نگیریم، قدرت صدای این بلندگو نیز در خور توجه است و میتوان به عنوان یک مزیت بر روی آن حساب باز کرد. البته نباید از BSP60 با بلندگوی 2.5 واتی انتظار صدایی به بلندی سینماهای خانگی یا بلندگوهای حرفه ای داشته باشید. بلندگوی هوشمند سونی در واقع ابزاری است که در محیط های کوچک که اسپیکرهای گوشی ها و یا تبلت ها جوابگوی نیازهای ما نیست به کمک می آیند.
DSC_0071
اگر میخواهید صدای این اسپیکر را با گوشی های هوشمند مقایسه کنید پس این ویدئوی کوتاه را حتما تماشا کنید. تست صدای این اسپیکر گویای قدرت بالای آن در تولید صدا است. ما در تست این اسپیکر به صدایی بیش از 90 دسیبل رسیدیم که در مقایسه با گوشی های هوشمند بسیار بیشتر است.

تست قدرت صدای اسپیکر BSP60

هنگام پخش موسیقی گوش های اسپیکر باز میشود تا صدای واضح تری ایجاد کند. همچنین چراغ های LED زیبایی در زیر گوش های اسپیکر قرار دارد که هنگام پخش موسیقی رقص نور قشنگی دارد.

از طریق تنظیمات موجود برنامه اختصاصی اسپیکر ، امکان فعال یا غیر فعال سازی رقص اسپیکر وجود دارد. شاید برای شما جالب باشد که رقص این اسپیکر حتی به ریتم و ضرب آهنگ در حال پخش نیز بستگی دارد. در آهنگ های تند سرعت رقص بالاتر و در آهنگ های ملایم سرعت رقص آرامتر و مناسب همان آهنگ است.

نمایش رقص اسپیکر BSP60 هنگام پخش موزیک

زبان
در اینکه بلندگوی BSP60 یک ابزار بسیار جذاب و سرگرم کننده است شکی وجود ندارد اما شاید جذابیت این بلندگو را ما ایرانی ها به خوبی احساس نکنیم. چرا که این بلندگو در بخش دستورات صوتی و زبان گفتاری از زبان شیرین پارسی پشتیبانی نمیکند. برنامه رسمی این بلندگو تا به این لحظه زبان های انگلیسی (US و UK)، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، روسی، آلمانی و ژاپنی را پشتیبانی میکند. زبان های این بلندگو به نرم افزار Smart BT Speaker مربوط میشود و بعید نیست در آپدیت های بعدی زبان های دیگری نیز به آن افزوده شود. به هر حال بعید است به زودی شاهد اضافه شدن زبان فارسی به آن باشیم.

خوشبختانه در تنظیمات برنامه سرعت صحبت کردن اسپیکر را کنترل کرد. با پایین آوردن سرعت مکالمه این اسپیکر تشخیص لغات تلفظ شده آسانتر خواهد شد.
دستورات صوتی
شاید اگر تمام ویژگی های این اسپیکر را در یک کفه ترازو قرار داده و قابلیت دستورات صوتی آن را در کفه دیگر، این ویژگی به عنوان یک قابلیت جذاب سنگینی کند. برای استفاده از این ویژگی ابتدا باید برنامه Voice Control for BSP60 را در گوشی هوشمند خود نصب کنید.

دستیار صوتی این اسپیکر دستورات شما را دریافت کرده و به آنها عمل میکند. برای پذیرش دستورات شما دو روش وجود دارد. از طریق دکمه لمسی بالا سمت راست و یا به صورت هوشمند و از طریق به کار بردن واژه OK Speaker! البته برای حالت دوم باید در تنظیمات این برنامه تیک گزینه Trigger Word را فعال کنید.
DSCF0260--
با فعال سازی این قابلیت و به کار بردن واژه OK Speaker دو گوش بلندگو بیرون می آیند و از شما میپرسد که چه کاری میتوانم برای شما انجام دهم. در راهنمای برنامه وویس کنترل لیست دستورات قابل پشتیبانی توسط این بلندگو قرار دارد. البته سلام و احوالپرسی ما با این بلندگو بی نتیجه نبود و این اسپیکر در عین تعجب، به خوبی آداب معاشرت را بلد است. در ویدئوی زیر ما با BSP60 احوالپرسی کرده و او نیز به خوبی پاسخ ما را میدهد.

سلام و احوالپرسی با اسپیکر BSP60

این اسپیکر به طور پیشفرض چند دستور صوتی را قبول میکند. البته تعداد دستورات صوتی فعلا محدود هستند اما انتظار میرود در آپدیت های بعدی این برنامه دستورات بیشتری به آن افزوده شود.


با هم نگاهی به دستورات صوتی این اسپیکر و نمایش کارکرد آن به صورت تصویری خواهیم داشت. به خاطر عدم پشتیبانی از زبان فارسی در دستورات صوتی ما تمامی دستورات را به زبان انگلیسی به اسپیکر دادیم. برای هر قسمت یک ویدئوی کوتاه و کم حجم آماده شده که به شما توصیه میکنیم حتما این ویدئوها را تماشا کنید.

دستور زمان و تاریخ
این اسپیکر با به کار بردن واژه Time ساعت را به شما اعلام میکند. همچنین واژه Date نیز تاریخ را به شما میدهد. زمان و تاریخ کاملا به تنظیمات گوشی شما بستگی دارد و این اسپیکر خود به تنهایی قابلیت تنظیم ساعت و تاریخ ندارد.

ویدئوی تست دستیار صوتی اسپیکر BSP60 (اعلام ساعت)

دستور هواشناسی
با به کار بردن وازه Weather موتور جستجوی این ساعت فعال میشود و از شما درخواست شهر مورد نظر را میکند. پس از گفتن اسم شهر از طریق اینترنت گوشی شما جستجو صورت گرفته و دمای هوا از بلندگو به شما اعلام میشود.

ویدئوی تست دستیار صوتی اسپیکر BSP60 (اعلام وضعیت هوا)

تماس صوتی
یکی از قابلیت های این بلندگو امکان برقراری تماس و پاسخگویی به تماس هاست. با صدا زدن نام مخاطب مورد نظر میتوانید به راحتی از طریق این بلندگو تماس برقرار کنید. خوشبختانه کیفیت صدای مکالمه این اسپیکر نیز بسیار عالی است و میتوانید با فاصله ای دور از بلندگو به صحبت کردن با دوستان خود بپردازید.

تماس از دست رفته و پاسخ به آن
تماس های از دست رفته یا همان Missed Call از طریق اسپیکر هوشمند به شما اطلاع داده خواهد شد. فقط کافیست به این اسپیکر دستور Missed Call را بدهید تا آخرین تماس های از دست رفته شما را اعلام کند. همچنین میتوانید به آخرین فردی که با شما تماس گرفته نیز تماس برقرار کنید.

ویدئوی تست دستیار صوتی اسپیکر BSP60 (تماس از دست رفته)

آلارم
تصور کنید که یک روز کاری سخت را گذراندید و در آخر شب قصد استراحت کردن دارید اما گوشی شما در نزدیکی شما نیست تا برای صبح آلارم گوشی خود را فعال کنید. اصلا جای نگرانی نیست چرا که فقط کافیست به اسپیکر کوچک خود بگویید که چه ساعتی شما را بیدار کند. به طور مثال شما به این اسپیکر میگویید که: Wake up me at six (مرا ساعت 6 بیدار کن) و در ساعت شش صبح فردا آلارم این بلندگو فعال میشود.

ساعت شمار معکوس

BSP60 برای تعیین یک ساعت شمار معکوس نیز دستور صوتی جداگانه ای در خود دارد. با اعلام زمان و درخواست از این بلندگو ساعت شمار معکوس آن فعال میگردد و در راس زمان مورد نظر هشدار به صدا در می آید.

پخش موزیک
هویت اصلی BSP60 یک بلندگو است و بلندگو نیز وسیله ای برای پخش موزیک! حالا پخش موزیک با این بلندگو راحت تر از چیزی است که شما فکرش را کنید. دیگر لازم نیست تا از گوشی خود دنبال یک آهنگ بگردید. فقط کافیست به این بلندگو دستور دهید که کدام آهنگ را پخش کند. پخش آخرین موزیک، پخش موزیک با جستجو بر اساس نام، نام خواننده، نام آلبوم و نام لیست پخش کار شما را بسیار آسان میکند.

ویدئوی تست دستیار صوتی اسپیکر BSP60 (پخش موزیک)

پیام های متنی
شما در اتاق خود نشسته اید و صدای هشدار SMS گوشی خود را میشنوید. دیگر لازم نیست تا از جای خود بلند شده و دنبال گوشی خود بروید. فقط کافیست از این بلندگو بخواهید پیام متنی شما را با بخواند.

ویدئوی تست دستیار صوتی اسپیکر BSP60 (خواندن پیام متنی)

برنامه های روزانه
رویدادهای ثبت شده در تقویم و برنامه های روزانه خود را از این بلندگو بخواهید. BSP60 به شما لیست آخرین برنامه هایی که در پیش رو دارید را خواهد داد.

باتری
یکی دیگر از قابلیت های جالب این اسپیکر اعلام میزان باتری گوشی و اسپیکر است. با گفتن واژه Battery این اسپیکر میزان باتری خود و گوشی شما را اعلام میکند.

ویدئوی تست دستیار صوتی اسپیکر BSP60 (اعلام باتری)

پیدا کردن گوشی
فرض کنید که گوشی خود را جایی قرار داده اید که به یاد نمی آورید. حتی گوشی شما سایلنت است و با زنگ زدن به آن نیز نمیتوانید آن را پیدا کنید. مشکلی نیست چرا که وظیفه پیدا کردن گوشی شما را بلندگوی BSP60 برعهده میگیرد. فقط کافیست با به کار بردن جمله Where is my phone از این بلندگو بخواهید که گوشی شما را پیدا کند. در این حالت زنگ گوشی حتی اگر در حالت سایلنت باشد به صدا در می آید و شما را از موقعیت آن با خبر میکند.

ویدئوی تست دستیار صوتی اسپیکر BSP60 (اطلاع موقعیت گوشی)

راهنما
با دستور صوتی Help این بلندگو راهنمای کاملی از طرز استفاده با خود را به شما میدهد.

برنامه بلندگوی BSP60 یک تاریخچه از تمامی دستورات صوتی داده شده به این بلندگو را گردآوری و در اختیار شما قرار میدهد. این برنامه تنظیمات دیگری را نیز در خود جای داده که برای دریافت دستورات صوتی میتواند مفید باشد.

نگاهی به قابلیت پخش آلارم و برنامه خوش آمدگویی صبحانه
در مورد چگونگی تنظیم آلارم برای صبح در بخش دستورات صوتی صحبت کردیم. البته تنظیم آلارم همچنان به روش سنتی و از طریق تنظیمات نیز امکانپذیر است. با به صدا در آمدن آلارم دو گوش اسپیکر باز میشود. سونی در بخش آلارم از ساعت های شماطه دار قدیمی الهام گرفته است. پس از فعال شدن زنگ با ضربه زدن به یکی از گوش های اسپیکر ، آلارم به حالت Snooze در می آید و با ضربه زدن به گوش دیگر آلارم به طور کامل قطع خواهد شد. پس از قطع شدن کامل آلارم و اطمینان از بیدار شدن شما، بلندگو اطلاعاتی از جمله تاریخ روز، وضعیت هوای شهر شما و آخرین رویدادهای در پیش رو را اعلام میکند.

نمایش فعال شدن آلارم در اسپیکر BSP60

جمع بندی و نتیجه گیری نهایی
BSP60 برای ما یک محصول جذاب و دوست داشتنی است و قطعا برای هر کسی که یک بار آن را در دستان خود بگیرد همین احساس وجود خواهد داشت. اما این اسپیکر دوست داشتنی تا چه اندازه ارزش خرید دارد؟ قطعا قیمت 300 یورویی برای یک بلندگوی پرتابل کوچک قیمت کمی نیست. اگر شما تنها قصد خرید یک بلندگوی پرتابل را دارید گزینه های دیگری با قیمت کمتر وجود دارد که میتواند نیازهای شما را بر طرف کند. اما اگر به دنبال یک محصول خاص و جذاب هستید ما به شما اسپیکر BSP60 را پیشنهاد میکنیم. البته اگر با قیمت آن که در صورت ورود به ایران شاید از مرز یک میلیون تومان نیز فراتر رود مشکلی نداشته باشید.
DSCF0236

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

30 دیدگاه ها

  1. حاجی کی میاد ایران میخوام بخرم
    .
    .
    .
    الکی مثلا عقل خر خوردم 😐

    پاسخ

    Siamak گفته:
    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۲۷

    اولا که عقل خورذنی نیست و اون مغزه مه میخورن!!
    بعدش اینکه پولشو هرکس داشته باشه شک نکن میخره
    از این شاخ تر چی میخوای دیگه -___-
    خریدم میخوای بره؟

    پاسخ

  2. عالیه

    پاسخ

    حمیدرضا گفته:
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۸:۲۹

    سلام. بچه من به به مشکل برخوردم.
    گوشی زد۲ فورجی دارم. بعد از دانگرید به ۴٫۴٫۴ برنامه مخاطبین، نمیتوان مخاطبین سیمکارتم رو بشناسه. هر برنامه مدیریت مخاطبین سیمکارت هم نصب میکنم لازم نمایشنامه. نکته اینکه الان گوشیم هم زنگ میخوره هم زنگ میزنه. با پیام و اینترنت هم مشکلی نداره. تنها مشکل مخاطبهای سیمکارتمه. لطفا راهنماییم کنید چطور درستش کنم. ممنون.

    پاسخ

    ya30n kqz گفته:
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۹:۵۱

    دوست عزیز شما وارد کردن مخاطبین از سیمکارت رو بزن
    توی بیشتر گوشی ها مخاطبین رو نشون نمیده باید وارد کنی

    پاسخ

    حمیدرضا گفته:
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۵۱

    عزیزم خودم میدونم اینو. وارد کردن از سیم میزنم میگه مخاطبی موجود نیست.

  3. قیمتش چنده؟؟؟؟ تورو خدا جواب بدید میخوام بخرم اصلا تو تهران میشه راحت پیداش کرد؟

    پاسخ

    Milad_Sh گفته:
    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۳۹

    داداش تازه وارد بازار شده
    اگه بیاد تو ایران تو سایت سونی موبایل میزنه.
    صد در صد میاد ایران اگه به طور رسمی وارد نشه براداران و دوستان قاچاقچی میارن.

    پاسخ

    Milad_Sh گفته:
    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۴۹

    منظورم از بازار، بازار ایران نبودا

    پاسخ

  4. سلام…
    Z1 هم دوتا پنل داره؟
    اگه داره بگید که چه جوری بفهمیم؟
    …..

    پاسخ

    MZ XPERIA Z1 گفته:
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۳۸

    بله دو پنلی هست
    سری های اول پنل های شارپ ژاپن هستند و کیفیت بهتری دارند نمونه اش گوشی خود من که خوشبختانه همین پنل شارپ هست ولی سری های بعدی کیفیتشون در حد پنل شارپ نیست و خیلی تصاویر رو زرد نشون میدن
    اگه ميخواى گوشی بخری Z2 رو پیشنهاد میدم و حواست باشه رقم ۹ و ۱۰ آی مل گوشی ۰۵ باشه که همون پنل های خوب هست و ۰۶ های پنل های درجه ۲

    پاسخ

    ssystem گفته:
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۷:۳۹

    پس خاک شده تو سرم تو این گوشی ۲گوشی قبلیم 05این 06

    پاسخ

  5. آقا جون هر کی که دوست دارين ديگه تا آخر این هفته آپدیت Z1 رو بزارین.
    ممنون از بروز بودنتون.

    پاسخ

    C گفته:
    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۴۷

    http://digiato.com/article/2015/05/12/گلکسی-های-سامسونگ-در-ژاپن-خریدار-ندارن/

    دوستان یه نگاهی بندازین مردم از خنده
    ژاپنیا افتابه برداشتن به هیکل پلاستیکیا

    پاسخ

    ya30n kqz گفته:
    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۲۸

    من که ازآپدیت z3 به 5.1.1 پشیمونم اصلا روون نیست ussd کار نمیکنه. تو بعضی برنامه ها هم هنگ میکنه. باتری فقط یکم بهتر شده. اگه آپدیت تکمیلی نده که اینا درست بشه. دانگرید میکنم به 4.4

    پاسخ

    mz xperia z1 گفته:
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۳۲

    آره راست میگی هم به لحاظ گرافیکی رابط کاربری زشت شده امروز با زد۳ دووال دوستم که تازه ۵.۱.۱ آپ کرده بود
    نکته بعدی اینه که برنامه بک آپ ورژن جدید که روی ۵.۱.۱ هست متاسفانه مثل گذشته امکان بک آپ گرفتن از برنامه های نصب شده رو در خودش نداره
    متاسفانه مثل ۵.۱.۱ گوگل توی منوی دستگاه با نگه داشتن انگشت گزینه اطلاعات برنامه ظاهر نميشه همچنین در منوی تسک ریسنت
    همچنین قبلا توی ۵.۰.۲ وقتی گوشی تو شارژ بود مدت زمان شارژ رو هنگامی که قفل بود رو مینوشت ولی در ۵.۱.۱ ديگه نمینویسه
    در کل ۵.۰.۲ به نظرم هم شکیل تر بود هم امکاناتش بهتر بود
    شایدم مشکل از رام های خاورمیانه باشه که همواره نقص دارن
    امیدوارم آپ زد وان اینجوری نباشه
    دوستان همه واسه درست شدن زد وانم دعا کنید

    ha3an گفته:
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۳۳

    اره واقعا
    حالا ussd رو میشه یه کاریش کرد این لگ هاش وااااقع رو مخه.
    شاید فروختمش
    کلا سونی جفا کرد به زد سه دوال ، حیفه این گوشی

    just sony گفته:
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۲۹

    اسپیکر چه صدای قشنگی داره،ادم دوست داره فقط بشینه باهاش حرف بزنه

    پاسخ

    م.ج.م گفته:
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۱۹

    منکه رفتم آهنگ عبدالمالکی رو دانلود کنم….

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here