بررسی تخصصی اکسپریا Z3 Plus، قدرت نمایی در آخرین ساعات پرچمداری…

67
۳۵,۰۱۹

DSC_0063اکسپریا Z3 Plus یکی از عجیب ترین اسمارت فون های سونی از ابتدا تا به امروز بوده است. این دستگاه اولین بار در اسناد لو رفته از هک سرورهای سونی پیکچرز در آذر ماه سال گذشته نمایان شد اما تا معرفی رسمی آن بیش از 6 ماه وقفه افتاد. تمامی اخبار از معرفی پرچمدار جدید سونی با نام اکسپریا Z4 در کنگره جهانی موبایل حکایت داشتند اما بارها تاریخ معرفی و نام آخرین عضو خانواده Z تغییر کرد. ابتدا گفته شد که اکسپریا Z4 با نام اکسپریا Z3 Neo عرضه خواهد شد اما به یک باره و در سکوت خبری سونی اسمارت فونی را با نام اکسپریا Z4 در ژاپن معرفی کرد. البته معرفی اکسپریا Z4 تنها به بازار ژاپن محدود شده بود تا اینکه نهایتا در اولین روزهای خرداد سونی رسما اکسپریا Z3 Plus را به عنوان پرچمدار جدید خود معرفی کرد.

حدود دو ماه از ورود اکسپریا Z3 Plus به بازار کشور ما میگذرد اما هنوز بسیاری منتظر کاهش قیمت این دستگاه هستند تا برای خرید آن اقدام کنند. اگر اکسپریا Z3 Plus را به نام پرچمدار نیمه اول سال سونی بخوانیم، این لقب تنها تا روز چهارشنبه بر این دستگاه سوار است. چرا که سونی روز 11 شهریور تصمیم دارد تا اکسپریا Z5 را معرفی کند و از این پس تمامی نگاه ها به سمت آن گوشی خواهد رفت. با این حال اکسپریا Z3 Plus بعد از گذشت دو ماه از ورودش به بازار هنوز همه گیر نشده و بسیاری نسبت به آن اطلاعات کمی در اختیار دارند. علی الخصوص اینکه در مورد اکسپریا Z3 Plus شایعات زیادی به گوش میرسد که علاقه مندان را برای خرید آن دچار تردید میکند. به همین خاطر امروز تصمیم گرفتیم با وجود گذشت چند هفته از ورود این دستگاه به بازار یک بررسی کامل و جامع را با کمک دفتر سونی موبایل ایران که این دستگاه را در اختیار ما قرار داده ارائه کنیم تا چهره روشنی از پرچمدار جدید سونی برای ما نمایش داده شود. با ما تا انتهای این بررسی همراه باشید.

sony-xperia-z4

Xperia Z3 Plus Dual

sony-xperia-z4

Xperia Z3 Plus

 

شناسنامه اکسپریا Z3 Plus
اکسپریا Z3 Plus همچون اکسپریا Z3 در دو نسخه تک سیم کارته و دو سیم کارته عرضه شده است.
این دستگاه در بازار ژاپن با نام اکسپریا Z4 شناخته میشود.
کد اکسپریا Z3 Plus برای مدل تک سیم کارته E6553 و برای مدل دو سیم کارته نیز E6533 است.
برای مشاهده مشخصات کامل هر کدام از مدل ها بر روی عکس های بالا کلیک کنید.

مشخصات فیزیکی و ساختار طراحی
اکسپریا Z3 Plus در زمینه طراحی ادامه دهنده راهی است که سونی با اکسپریا Z آغاز کرد. طراحی اکسپریا Z3 Plus بر پایه طراحی امنی بالانس اما در کلاسی به مراتب بالاتر از آن چیزی است که در نسل های قبلی مشاهده کرده بودیم. سونی در این دستگاه طراحی خاص خانواده Z را به بالاترین مرتبه از تکامل رساند. به مرتبه ای که هر کسی با در دست گرفتن اکسپریا Z3 Plus احساس یک اسمارت فون بی نظیر را بدست می آورد.

DSC_0074ابعاد ۱۴۶ × ۷۲ × ۶٫۹ میلی متری اکسپریا Z3 Plus تقریبا برابر با نسل های قبلی است. البته قطر این دستگاه نسبت به مدل های گذشته کاهش پیدا کرده تا با ضخامت 6.9 میلی متری پس از اکسپریا Z Ultra باریکترین اسمارت فون سونی لقب بگیرد.

موفقیت سونی در کاهش وزن پرچمداران اخیر خود با حفظ کیفیت ساخت قابل ستایش است. از اکسپریا Z1 با وزن 168 گرم که شروع کنیم به اکسپریا Z2 با وزن 163 گرم، اکسپریا Z3 با وزن 153 گرم و در نهایت به اکسپریا Z3 Plus با وزن 144 گرم میرسیم. البته بر اساس گفته های قبلی اکسپریا Z3 Plus وزنی در حدود 144 گرم دارد اما ما به گفته ها راضی نشدیم و همانند تبلت اکسپریا Z4 این دستگاه را نیز با یک ترازوی دقیق طلایی فروشی وزن کردیم که در نهایت به عدد 141 گرم برای این دستگاه رسیدیم.

طراحی کلی این دستگاه از اکسپریا Z3 الهام میگیرد. محل قرار گیری دکمه های پاور و صدا همانند اکسپریا Z3 در سمت راست است. به غیر از دکمه های پاور و صدا در سمت راست دستگاه تنها دکمه شاتر دیده میشود و دیگر در این قسمت خبری از پورت سیم کارت و میکرو اس دی نیست.

پورت های سیم کارت و میکرو اس دی به سمت چپ دستگاه منتقل شده است. در سمت چپ عدم وجود پورت مغناطیسی داک کاملا به چشم می آید. حذف پورت مغناطیسی به زیبایی و یک دست شدن بدنه دستگاه در سمت چپ کمک میکند.

در بالای دستگاه تفاوتی نسبت به قبل مشاهده نمیکنیم. جک 3.5 میلی متری هدفون بدون پوشش محافظ همانند گذشته در بالا قرار دارد. در پایین دستگاه هم پورت شارژر قرار دارد که همانند تبلت اکسپریا Z4 بدون درپوش محافظ در برابر نفوذ آب مقاومت میکند.
شبکه های مخابراتی
اکسپریا Z3 Plus همچون اکسپریا Z3 در دو نوع تک سیم کارته و دو سیم کارته عرضه میگردد. هر دو مدل این دستگاه قابلیت پشتیبانی از سیم کارت های LTE را دارند. در واقع تمامی مدل های اکسپریا Z3 Plus از شبکه های 4G پشتیبانی میکنند و کاربران دیگر به هنگام خرید این دستگاه نباید نگران عدم پشتیبانی از شبکه های LTE در برخی مدلهای آن باشند.
DSC_0067

صفحه نمایش
بر روی کاغذ اکسپریا Z3 Plus دارای یک صفحه نمایش مشابه با دو نسل قبلی خود است. رزولوشن و اندازه صفحه نمایش همچون اکسپریا Z2 و Z3 در این دستگاه نیز فول اچ دی 5.2 اینچی است. صفحه نمایش این دستگاه در مقایسه با اکسپریا Z3 به گفته سونی 16 درصد روشنتر است. در تست های ما هم درخشندگی آن به اثبات رسید به طوری که ما در آزمایش به عمل آمده از صفحه نمایش اکسپریا Z3 Plus به درخشندگی 772 نیت رسیدیم که در مقایسه با دیگر پرچمداران سونی رقم بالایی است.
photo_2015-09-01_01-30-48روشنایی صفحه نمایش کاملا در روز و زیر نور آفتاب به چشم می آید. به کمک همین درخشندگی در زیر نور آفتاب هیچ مشکلی برای مشاهده صفحه و خواندن جزئیات وجود ندارد.

در گذشته وقتی صحبت از گوشی های سونی به میان می آمد عده ای به انتقاد از صفحه نمایش های گوشی ها و زاویه دید پایین آنها میپرداختند. به لطف صفحه نمایش IPS و تکنولوژی هایی نظیر Triluminos display و X-Reality Engine دیگر جای انتقاد برای اکسپریا Z3 Plus وجود ندارد. همچنین حالت Super Vivid Mode نیز در کنار X-Reality به افزایش غلظت رنگهای تصاویر در آلبوم و ویدئوها کمک میکند.
 

دوربین
بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده از دوربین 23 مگاپیکسلی اکسپریا Z5، اکسپریا Z3 Plus آخرین پرچمدار سونی خواهد بود که دوربین 20.7 مگاپیکسلی دارد! سنسور IMX220 که اولین بار در اکسپریا Z1 از آن استفاده شده بود تا به امروز در تمامی گوشی های سری Z مورد استفاده قرار گرفت که آخرین آنها اکسپریا Z3 Plus است. با این حال به جرأت میتوان گفت عملکرد دوربین در آخرین نسل خانواده Z به مراتب بهتر از آن چیزی است که در مدل های اولیه مشاهده کرده بودیم. در واقع دوربین نیز همانند زبان طراحی به آخرین مرحله از تکامل رسید و سونی موفق شد تا به آن چیزی که میخواست و توقعش را داشت از دوربین 20.7 مگاپیکسلی خود برسد.

اکسپریا Z3 Plus در حالت اتوماتیک قادر به ثبت تصاویر 8 مگاپیکسلی است. اما در حالت دستی کاربر میتواند عکس هایی با رزولوشن ۵۲۴۸ × ۳۹۳۶ پیکسل برابر با 20.7 مگاپیکسل را به ثبت برساند. عکس هایی که بوسیله دوربین اکسپریا Z3 Plus گرفته شده است را در ادامه مشاهده میکنید.

برای مشاهده تمامی تصاویر در اندازه اصلی بر روی عکس ها کلیک کنید.
عکس های گرفته شده در حالت اتوماتیک 8 مگاپیکسلی
DSC_0007

DSC_0026

DSC_0084

عکس های گرفته شده در حالت دستی 20.7 مگاپیکسلی

DSC_0074

DSC_0090

DSC_0104عکسبرداری در شب با اکسپریا Z3 Plus به لطف iso 12800 بسیار با کیفیت است. در محیطهای باز و کم نور عملکرد دوربین بسیار عالی است به طوری که هیچ نگرانی بابت نور کم نخواهید داشت. در محیط های بسته نیز با استفاده از فلاش میتوانید انتظار عکس های با کیفیت را داشته باشید.
DSC_0118اکسپریا Z3 Plus همچون دو نسل قبلی خانواده Z امکان فیلم برداری با رزولوشن 4K را فراهم میکند. رزولوشن 2160×3840 به مراتب جزئیات بیشتری را نسبت به حالت فول اچ دی با رزولوشن 1080*1920 ثبت میکند. در زیر مقایسه وضوح تصویر را در سه حالت فیلم برداری 4K، Full HD و HD مشاهده میکنید.

یکی از برتری های دوربین اکسپریا Z3 Plus نسبت به اکسپریا Z3 ارتقای دوربین جلوی دستگاه است که برای عکس های سلفی به کمک ما می آید. دوربین جلوی دستگاه همانند تبلت اکسپریا Z4 دارای سنسور 5 مگاپیکسلی است.

DSC_0194
پردازنده
شاید وقتی صحبت از پردازنده اکسپریا Z3 Plus به میان بیاید، ناخود آگاه همه یاد اسنپدراگون 810 و شایعات پیرامون آن می افتند. شاید سوال بسیاری از علاقه مندان این باشد که آیا شایعات در مورد حرارت پردازنده اسنپدراگون 810 راست است یا دروغ و اینکه آیا اکسپریا Z3 Plus با گرمای بیش از حد پردازنده رو به رو است یا خیر؟ ما سعی کردیم تا بیشتر از دیگر قسمت ها به این موضوع تمرکز کنیم و یک بررسی کامل از این مشکل داشته باشیم.

اکسپریا Z3 Plus در دل خود چیپست جنجالی اسنپدراگون 810 را با چهار هسته ۱٫۵ گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex-A57 جای داده است. این پردازنده دقیقا در تبلت اکسپریا Z4 نیز به کار رفت و ما در بررسی آن به تمجید از این پردازنده پرداختیم. اما عملکرد پردازنده اسنپدراگون 810 در اکسپریا Z3 Plus به چه صورت است ؟

اکسپریا Z3 Plus در تست بنچمارک آنتوتو که توسط ما گرفته شد امتیازی بالاتر از تبلت اکسپریا Z4 را به دست آورد. این گوشی در تست بنچمارک به امتیاز 56 هزار رسید که بالاترین امتیاز در بین گوشی های سونی است. البته این تست با فریمور نرم افزاری 28.0.A.7.24 بدست آمده که پس از به روزرسانی به نسخه جدید ارتقای محسوسی مشاهده خواهد شد.

اکسپریا Z3 Plus با وجود بهره گیری از یک پردازنده مشابه با تبلت اکسپریا Z4 حرارت بیشتری را به دستان کاربر منتقل میکرد. شاید یکی از مهمترین دلایل آن جنس بدنه باشد که قسمت پشت دستگاه بر خلاف تبلت اکسپریا Z4 در این گوشی از شیشه است. یکی از قسمت هایی که تفاوت فاحشی در تولید گرما بین اکسپریا Z3 Plus و تبلت اکسپریا Z4 احساس شد دوربین بود. در هنگام عکس برداری با این دستگاه ممکن است بعد از چند دقیقه با پیغامی در خصوص بالارفتن حرارت دستگاه رو به رو شوید. البته این نکته را باید ذکر کنیم که بالا رفتن گرمای دستگاه ارتباط مستقیمی با گرمای محیط نیز دارد. به طوری که ما در محیط بسته و خنک هیچگاه با پیغام داغ شدن دستگاه مواجه نشدیم اما در مقابل در هنگام عکس برداری در زیر نور آفتاب بارها و بارها با بسته شدن ناگهانی برنامه دوربین رو به رو شدیم. (دوربین دستگاه در گرمای نزدیک به 40 درجه ای ظهر در کمتر از 3 دقیقه با پیغام بسته شدن ناگهانی ما را از ادامه عکسبرداری محروم میکرد) با این حساب سونی در امر کنترل گرمای این دستگاه موفق بوده و در جدیدترین به روزرسانی به شماره ساخت 28.0.A.8.251 گرمای دستگاه تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.

IMG_7614

در مجموع عملکرد پردازنده دستگاه چه در انجام فعالیت های سنگین و چه در بازی بسیار عالی است. گرمای تولیدی و انتقالی به دست های کاربر در اکسپریا Z3 Plus کمی بیشتر از اکسپریا Z3 و Z2 است. شاید اگر شما از یکی از گوشی های میان رده بازار به اکسپریا Z3 Plus کوچ کنید گرمای دستگاه در فعالیت های سنگین برای شما نا خوشایند باشد اما اگر تا پیش از این یک اسمارت فون بالا رده که گرما جزء جدایی ناپذیر آنهاست به اکسپریا Z3 Plus برسید بتوانید به راحتی با گرمای آن کنار بیایید. در واقع گرمای دستگاه برای یک اسمارت فون بالارده با چنین سخت افزاری به هیچ وجه غیر عادی نبوده و کاملا قابل تصور است.

 

حافظه
سونی در اکسپریا Z3 Plus تقریبا همانند تمامی پرچمداران نیمه اول سال از یک رم 3 گیگابایتی استفاده کرد. البته حافظه داخلی دستگاه نسبت به نسل های قبلی پیشرفت داشته و سونی این بار ترحیج داد تا از حافظه داخلی 32 گیگابایتی به جای 16 گیگابایت استفاده کند. البته اکسپریا Z3 Plus امکان افزایش حافظه خارجی تا 128 گیگابایت را بوسیله کارت میکرو اس دی دارد تا کاربر از بابت کمبود حافظه داخلی دستگاه دچار نگرانی نشود.

نرم افزار
اکسپریا Z3 Plus در هنگام راه اندازی با نسخه اندروید 5.0.2 اجرا میشود. البته فریمور دستگاهی که در اختیار ما قرار داشت 28.0.A.7.24 بوده که بر اساس آخرین به روزرسانی سونی قابل ارتقا به نسخه 28.0.A.8.251 نیز هست. این دستگاه تا به این لحظه هنوز به روزرسانی اندروید 5.1.1 را دریافت نکرده اما ما حدس میزنیم سونی قصد دارد تا برنامه ای را که برای اکسپریا Z2 اجرا کرد را برای اکسپریا Z3 Plus نیز پیاده کند. سال گذشته اکسپریا Z2 چند ماه دیرتر از دیگر اسمارت فون های سال نسخه اندروید 4.4.4 را دریافت کرد اما دریافت این آپدیت بعد از عرضه اکسپریا Z3 و به همراه داشتن بسیاری از امکانات نرم افزاری این دستگاه بود.

نگاهی به رابط کاربری
رابط کاربری اکسپریا Z3 Plus تقریبا مشابه با همانی است که در اکسپریا Z3 و Z2 دیدیم. نزدیک بودن رابط کاربری سونی در اندروید 5.0 به نسخه خام اندروید یکی از ویژگی های نرم افزاری این دستگاه است.
سونی در اکسپریا Z3 Plus از آخرین نسخه لانچر خود استفاده کرده است. این لانچر قابلیت تغییر اندازه آیکون ها و نیز چرخش اتوماتیک را دارد.

رابط کاربری اکسپریا Z3 Plus همانند دیگر گوشی های سری Z و تبلت اکسپریا Z4 است که بررسی آن را با هم خواندیم. در ادامه میتوانید تصاویری از قسمت های مختلف رابط کاربری دستگاه را مشاهده کنید.

 

صدا
اکسپریا Z3 Plus چندی قبل جایزه برترین اسمارت فون چند رسانه ای اروپا در سال 2015 را از نمایشگاه Eisa بدست آورد. بدون شک کیفیت و امکانات صوتی این دستگاه در کسب این جایزه تاثیرگذار بوده است.

در اکسپریا Z3 Plus برنامه Music به کلی جایگزین برنامه Walkman شده است. کیفیت صدای این دستگاه به خاطر قابلیت های همچون +ClearAudio، Dynamic Normalizer، DSEE HX، Surround Sound و … بسیار عالی است. ضمن اینکه این گوشی قابلیت حذف کننده دیجیتال نویز را نیز بوسیله هدست های Noise Canceler را دارد.

 

باتری
ما در اکسپریا Z3 Plus شاهد کاهش ظرفیت باتری نسبت به اکسپریا Z3 هستیم. کاهش باتری از ۳۱۰۰ میلی آمپر به 2930 میلی آمپر میتواند یکی از ضعف های این دستگاه روی کاغذ باشد. البته شاید یکی از دلایل این کاهش ظرفیت که این ضعف را میپوشاند، کاهش ضخامت دستگاه باشد که سونی را ناچار به چنین اقدامی کرده است. به هر حال عملکرد باتری همچنان قابل قبول است و وعده سونی با ماندگاری 2 روزه این باتری با مصرف روزانه و عادی محقق میگردد.

 

جمع بندی و نتیجه گیری
شاید بر روی کاغذ تفاوت چندانی بین اکسپریا Z3 Plus و اکسپریا Z3 مشاهده نگردد اما هنگامی که شما این گوشی هوشمند را در دستان خود بگیرید به برتری های آن نسبت به نسل قبلی پی خواهید برد. با این حال به نظر میرسد این برتری ها سونی را راضی نکرد و شاید همین باعث شد تا سونی به جای نام اکسپریا Z4 از نام اکسپریا Z3 Plus استفاده کند. اکسپریا Z3 Plus تا به امروز بدون شک برترین اسمارت فون سونی است اما به زودی این عنوان را به اکسپریا Z5 اعطا خواهد کرد. برتری های این دستگاه نسبت به اکسپریا Z3 کاملا ارزش تفاوت قیمت 200-300 هزار تومانی این دو را دارد. با این حال شاید اگر شما یکی از کاربران اکسپریا Z3 باشید نیازی به تغییر گوشی خود و تبدیل آن به اکسپریا Z3 Plus نباشد.
result

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

67 دیدگاه ها

  1. سلام خدمت همه ی دوستان گرامی
    بنده از طرفداران سونی هستم و خودم هم سونی z2 دارم و خیلی هم ازش راضی هستم
    چند روزی میشه این نقد و بررسی رو خوندم ،تا اینکه دیروز یکی از دوستانم میخواست گوشی بخره و از من سوال کرد و با تحقیقاتی که انجام داد و این نقد رو هم بهش نشون دادم قرار شد z3+ بگیره دیروز(94/06/11) با هم رفتیم علائدین و گرفتیم اما متاسفانه سایت اکسپریان ظاهرا حقایق رو پنهان کرده و نتیجه بنچمارک کاملا متفاوت با چیزی که در سایت زدن بود ، من رو گوشی خام بدون هیچ نرم افزاری و در شرایط کاملا ایده آل تست انجام دادم و گوشی در رده 11 ام ایستاد با امتیاز 32000 و این نشون میده که حتما امایی در این عکسی که سایت در این پست گذاشته هست
    در مجموع از سایت اکسپریان صمیمانه تقاضا دارم حقایق رو برای جلب توجه کاربران تغییر نده
    و همچنین امیدوارم این کامنت رو تایید کنند.
    با سپاس فراوان

    پاسخ

    ALI گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۳۷

    سلام
    دوست عزیز با کمال احترام بنده هم به عنوان یک کاربر این گوشی از شما همین انتظار رو دارم که حقایق رو برای تخریب یا تعریف از یک برند تخریب نکنید چراکه در آخرین تست بنچمارک آنتوتو که بنده گرفتم امتیاز فوق العاده ی 63659 بدست اومد.بنده چندبار دیگه هم بعدش همین تست رو انجام دادم اما شاید جالب باشه بدونید که زیر 60000 نرسید.تصاویرش هم در گوشی موجوده و اگه مایل باشید میتونم آپلود کنم و همینجا بذارم تا ببنید بقول شما بنده قصد پنهان کردن حقیقت رو ندارم.
    در مورد Z3PLUS به عنوان یکی از پرچمدارای سال 2015 سونی باید عرض کنم حقیقتا یه مدل در کل سری Z هست که وقت خرید در کنار خانواده Z5 قابل بررسی هست بخاطر طراحی ظریف تر و خاص تر و قدرت سخت افزاری هم سطح با این سری .بنده وقتی وارد ایران شد به قیمت 2.250 گوشی رو خریداری کردم و هنوزم با وجود عرضه شدن Z5 احساس روز اولم رو نسبت بهش از دست ندارم.طراحی این گوشی رو خیلی از طرفدارای سری Z به کل سری حتی Z5 ترجیح میدن بخاطر ظرافت خاص 6.9 میلی متری که ظریفترین مدل کل سری Z هست!

    پاسخ

  2. واقعا گوشیه فوق العاده ایست و یکی از زیباترین پرچمدارای حال حاضر است. ممنون از نقد حرفه ای و ماشالله گرگان.

    پاسخ

    Milad leopard گفته:
    ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۱۷

    من این گوشی رو دارم. واقعا گوشیه خوبیه. البته منکر گرمای این گوشی نمیشم اما به هیچ عنوان لگ یا افت فریم نداره و اصلا هنگ نکرده تا الان. قابلیت های جالبی داره که بعضی از گوشی های جدید هم دیگه ندارن. در کل این گوشب عالی بود از نظر من

    پاسخ

  3. سلام بچه ها
    لطفا به پیچits_a_xperia در اینستاگرام سربزنید واقعا پیچ عالیه میتونید بهترین عکساتون رو که با XPERIA تون گرفتید تو تلگرام به اونا بفرستید که بزارن توپیچ

    پاسخ

  4. سلام به همه دوستان،من زد 3 پلاس رو از همون روزای اول ورودش به ایران خریدم به خاطر حرف دوستام و تعریف از گوشی خودشون دنبال بهانه بودم تا کلا برند خودمو به سامسونگ یا آیفون تغییر بدم(این رو هم بگم که من هم از زد1 و هم زد2 قبلا استفاده کرده ام) به همین خاطر همیشه عمدا از چند تا اپ و بازی سنگین همزمان کار میکشیدم.میخواستم ببینم چقدر شایعه داغ!کردن چیپست این گوشی به واقعیت نزدیکه.خلاصه هر کاری کردم تا گرمای این گوشی حداقل به زد2 برسه نشد که نشد.علاوه بر این به نظر من اگر فقط و فقط امکانات دوربین این ابرگوشی روی یکی از این به اصطلاح پرچم دارا بود باور کنید دو دقیقه نشده آتیش میگرفتن.من خودم شاهد داغ کردن بیش از حد چند تا از این پرچم دارا بوده ام. آپدیت چند وقت پیش این گوشی رو به حدی رسونده که من اصلا جز دمای عادی که ادم از شیشه حس میکنه،دمای دیگه ای حس نمیکنم.خلاصه دوستان به نظر من سونی بین برندای دیگه مظلوم واقع شده…من نه به خاطر لایک،نه به خاطر افزایش فروش سونی و نه هیچ چیز دیگه این مطلب رو نوشتم.من فقط خواستم تجربه ای که در استفاده از این گوشی دوست داشتنی داشتم رو به اطلاع دوستان برسونم اما تصمیم آخر با خود شماست. پس عاقلانه تصمیم بگیرید

    پاسخ

  5. برین یه خورده برخورد با کاربرا رو یاد بگیرین.
    واقعا واستون متاسفم.
    موفق باشین.

    پاسخ

    سید مهدی کاوسی گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۵۲

    دوست عزیز ما هیچکس رو بلاک نکردیم و اگر هم این کارو کرده باشیم بی دلیل نیست، تمامی نظرات پس از تایید نمایش داده میشه! اما باید عرض کنم به جای این که برای ما متاسف باشید، کمی به رفتار زشت خودتون فکر کنید و سعی کنید که به قوانین احترام بزارید.
    موفق باشید

    پاسخ

  6. این گوشی عالیه و با ورود z5 احتمالا چند صد تومن افت قیمت کنه که ارزش خریدش شدیدا میره بالا.در ضمن کاش نویسندگان سایت از خودشون یه بیوگرافی مختصری میذاشتن.

    پاسخ

  7. من به عنوان کسی که این گوشی رو از وقتی که تازه میخواست بیاد تو بازار ایران تا امروز داشتم چند جمله

    البته نظرم رو بیان میکنم شایدم اصلا با نظرم موافق نباشین اما این یه حقیقته

    این گوشی رو وقتی گرفتم همه گفتن اشتباه کردی منتظر z5 وایمیستادی ولی من الان اعلام میکنم

    گوشی z5 هم دیدم فکر نمیکنم از نظر ظاهری که به این گوشی برسه حالا شاید چند مگا پیکسل و دوربین

    بهتر باشه اما به نظر من یه حسگر اثر انگشت و بهبود دوربین دلیلی باشه که شما سمت این گوشی نرین

    در صمن با آپدیتی که دریافت شد برای این گوشی میتونم بگم تا 90 درصد بهبودی حاصل شد درکل میتونم

    بگم این گوشی به خاطر حاشیه هایی که براش ایجاد شد مظلوم ترین گوشی سونی شد در صورتی که بهترین

    اسمارت فون بود و هست !

    پاسخ

    GENUINE گفته:
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۴۶

    اگه قطر زد 5 بیشتر از زد 3 پلاس باشه من به زد 3 پلاس راضیم و پشتش هم که دیدم مثل همه دیگه راحت شدم و استرسی نشدم که چرا زد 5 نخریدم …
    ولی زد 5 پریمیوم عالیه

    پاسخ

  8. 😐 تکککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککراری

    پاسخ

    GENUINE گفته:
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۴۵

    سونی باطن رو تغییر میده وگرنه ظاهرش ک بدون مشکله

    پاسخ

  9. بچه ها گوشی در حد 1200 میخام و یه گوشی گوشی در حد 1600 میخام.به نظرتون چی بگیرم.باطری و صفحه نمایش و کیفیت صدا برام مهمه.

    پاسخ

    MR_Reza گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۰۱

    1200: Xperia Z2 – Xperia Z3 Compact

    1600: Xperia Z3

    از نظر آپدیت هم حالا حالاها مشکلی ندارن

    پاسخ

    ممد گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۲۰

    قیمت s6بدون گارانتی چنده؟

    پاسخ

  10. با سلام و خسته نباشید به مدیریت سایت
    لطفا مثل عید نوروز دوباره مسابقه ای برای عکاسی بزارین البته نیازی به جایزه نیس همین که عکس های دوستان دیده بشه و بقیه نظر بدن کافیه هرکی هم موافقه لایکو بزنه
    لطفا برگزار کنین

    پاسخ

  11. بیزحمت هروقت آخرین آپدیت که بنچمارک رفته بالا و گرما کنترل شده روی این گوشی انجام دادید یه پست جداگونه براش بذارید. بررسیتونم عالی بود.

    پاسخ

  12. ممنون از بررسی عالی بود
    فقط خواستم بدونم این بررسی رو چه کسی انجام داده ؟ آقای معراجی یا سیاه مرگویی؟
    و میخواستم بدونم که اهل گرگان هستید یا خیر ؟
    فضولیه دیگه چیکارش میشه کرد خخخ

    پاسخ

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۹:۱۲

    آقای سیاه مرگویی
    بله اهل گرگان هستند ایشون

    پاسخ

    miki-barca گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۲۴

    ممنون از شما
    پس هم استانی هستیم با ایشون

    پاسخ

  13. ممنون از بررسیتون خیلی جامع و خوب بود اما نوشتین کسی که Z3 داره نیاز به خریدZ3+ نداشته باشه تا50% این حرف میتونه قابل قبول باشه چون Z3 هم گوشی کاملیه اما در نوع خودش.
    من خودم Z3 دارم هیچ نقصی هم نداره راضیم ازش اما وقتی باZ3+ کار کردم دیدم چقدر تو کیفیت صفحه و کیفیت عکس های دورببن پشت و سلفی ازZ3 سر هست و اینک ضد اب بودنش بدون درپوش مزیته بزرگیه کنار فریم براقش که جذابش میکنه.

    پاسخ

  14. ی مدت بود ماهی دو س بار میامدم گرگان الان حدود دوساله نیامدم 😐
    به نظر من که این گوشی ارزش خرید زیادی نداره صبر میکنم برا کاهش قیمت z5 premium

    پاسخ

    Hossein z1 گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۳:۱۷

    میگم با نگینشون یا سونی موبایل قرار بذارید برا مقایسه تصویری m5 و این
    از رنگ جفتشون خوشم میاد

    پاسخ

  15. بابا هرکی بره z4 بگیره مخش پاره سنگ داره یا باید بره z3 بگیره یا z5

    پاسخ

    shahin گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۳:۴۲

    تازه تو اون حالتم m5 به z3 سره

    پاسخ

    حاج علی 025 گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۲۳

    M5 هیچ وقت به Z3 سر نیست بعد کسی هم دستت ببینه بگی Z3 دارم خوف میکنه ولی بگه چيه؟ بگی M5 در هر صورت فکر میکنه يه میان رده سادس و زیر يه تومن. من خودم تحقیق کردم اپلی ها، سامسونگی ها و الجی، اچ تی سی و هواوی از سری Z حتی خود Z میترسن و با گوشی هاشون تو رقابت نمیان مخصوصا دوربین

    پاسخ

    GENUINE گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۲۱

    گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده
    در حد همون میان رده اید…

    پاسخ

  16. http://telegram.me/xperian_bot ربات سایت تخصصی اکسپریا در تلگرام لطفا دنبال کنید خودم ساختمش

    پاسخ

    Hossein z1 گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۳:۲۳

    خخخ ایول اپلیکیشن خود سایتو که ندیدیم حداقل از اینجا چک میکنیم
    اگه بتونی بهش دستور بدی تا برای هر خبر جدیدی که سایت میذاره پیام بفرسته که خیلی خوبی کاری هم نداره

    پاسخ

    Hossein z1 گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۳:۲۴

    خوبه *

    پاسخ

    foadahmadi گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۳:۳۳

    ممنون از پیشنهاد

    پاسخ

    foadahmadi گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۳:۳۴

    باید از توی تنظیمات تیک اعلانات رو بزنی

    پاسخ

    foadahmadi گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۳:۳۶

    میتونین با فرمان/xperia هفتا خبر اخر سایت رو ببینین

    پاسخ

    ..ashkan گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۵:۰۳

    فواد جان خسته نباشی کارت درسته فقط ایراداتی داره درصورت امکان برطرفش کن.
    یکی اینکه کاری کن تو گروه هم کار کنه و زمانی که جدیدترین اخبار و مطالب رو سایت قرار گرفت رباط هم خبرارو به گروه های عضو شده بفرسته.
    یکی هم اینک با وارد کردن دستور /xperia خبرارو تکی تکی بفرسته نه اینکه پنج تا خبر رو در یک پیام.

    پاسخ

    شایان گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۵۰

    داداش این رباتی که ساختی برای تلگرام،که مشکلی نداره؟از نظر امنیتی میگم.

    پاسخ

    foad.z2 گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۳۲

    هیچ مشکلی ندارد از لحاظ امنیتی
    مطمىن باشید

    پاسخ

    foadahmadi گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۳۴

    هیچ مشکلی ندارد

    پاسخ

    foadahmadi گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۳۶

    مدیران محترم لطفا نظر خود را درباره این ربات بگید

    پاسخ

    hamed kami گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۳۲

    مدیران خوابن D:

    پاسخ

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۳۶

    از حسن نیت شما و تلاشی که برای ساخت این روبات کردید تشکر میکنیم …
    کمی فرصت بدید ، مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

    پاسخ

  17. با سلام
    بنده این گوشی رو دارم
    گوشی بسیار خوبیه دیگه با دوربین و سخن افزار این گوشی به جایی میرسید که میگید بهتر از این واقعا چی میتونه باشه و شما رو توی هر شرایطی راضی نگه میداره
    اپدیت جدید سونی هم مشکل گرما رو ۷۰ درصد کاهش داده و بنده در محیط خنک نامحدود فیلمبرداری 4k میتونستم بکنم و محیط نرمال هم ۷ دقیقه
    بنچمارک هم گرفتم ۶۰۰۰۰ شد…
    در کل برای دوستانی که میخوان زد ۳ یا اس ۶ یا ایفون ۶ یا جی ۴ بخرن این گوشی پیشنهاد ویژه میشه چون موارد انتخابی اولیه ی خودم هم همین بود همچنین برای رنگ هم مسی از همه قشنگ تره و پیام رده بالا بودن گوشی نسبت به گوشی های دیگه رو میرسونه و رنگ های کلاسیک ساده تره
    موفق باشی

    پاسخ

    Alireza گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۹:۵۳

    دوست عزیز z3+ توی دوربین قابلیت تنظیم shutter speed داره؟!

    پاسخ

    GENUINE گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۱۷

    بله داره و دو حالت داره
    High speed و standard

    پاسخ

    MR_Reza گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۴۳

    دوست عزیز من اصلا واسم فیلمبرداری 4K مهم نیست، فقط دیتای گوشی روشنه و همزمان بازی، فیلم هم زیاد نگاه میکنم
    تو این شرایط چی؟ گرماش در حد z3ـه؟
    موقع عکسبرداری در محیط بیرون هم پیغام گرما میده؟
    اگر زمان کارای سنگین گوشی گرم بشه که طبیعی و قابل تحمله
    ولی اگه توی هر شرایط و استفاده ای گرمای نامتعارفی داشته باشه اذیتم میکنه
    لطفاً یه ذره توضیح بده شما که این گوشی رو داری
    بالاخره پرچمدار میگیرم که ازش کار بکشم، نه اینکه بخوام باهاش مدارا کنم که داغ نکنه
    یه کلام بعد آپديت گرماش در حد Z3 هست یا هنوزم اختلاف زیادی باهم دارن؟

    ممنونت میشم اگه جامع توضیح بدی

    پاسخ

    GENUINE گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۱۹

    با سلام
    اوایل اذیت میکرد ولی سونی اپدیتش کرد درست شد
    گرماش الان مثل زد۳ هست
    فقط یک نکته هست ک بگم :
    از بسی گفتن این گوشی داغ میکنه اگه ۱ درجه هم داغ کنه روش حساس میشید پس مشکل از گوشی نیست مشکل از ماست وگرنه درجه ی دماش یکیه با گوشی های دیگه

    پاسخ

    Hossein_abd گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۵۸

    عمو زیادم اغراق نکنید منم این گوشی رو دارم و بعد اون آپدیت خیلی بهتر شده ولی بازم کمی گرمتر از زد3هست و مثل گوشی های دیگه که میگین نیست، امیدوارم ولی با اندرویید 5.1 بهتر ببشه

  18. اصلا تو بازار نیس

    پاسخ

    حاج علی 025 گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۵۵

    چرا نیست تو قم که هست. تکش رو نميدونم ولی زد تری هم تکش فراوانه تو قم پلاس هم فکر کنم باشه دقیق خبر ندارم

    پاسخ

    GENUINE گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۵۹

    سفارش بده میارن
    توی اینترنت هم ک ریخته

    پاسخ

  19. چرا توی توضیحات دوربین عکاسی نوشته نبود فلاش؟ مگه میشه؟ مگه داریم؟

    پاسخ

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۳:۲۳

    اشتباهی صورت گرفته بود
    اصلاح شد
    با تشکر از دقت نظر شما

    پاسخ

    اشکان z3 گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۷:۴۳

    سلام خسته نباشید .
    بررسی بسیار خوب و عادلانه ای بود .
    بقیه سایت ها واقعا این گوشی رو تخریب کردن .
    من خودم 8 ماهی میشه زد3 دوسیم دارم چند وقت پیش بود بازد3+ کار کردم
    وباید بگم واقعا بررسیتون منصفانه بود .
    با تشکر از خدمات و زحمات شما

    پاسخ

    سجاد عاطفی گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۳۱

    یه خبر خوب برای دارندگان زد3 پلاس: بعد از معرفی زد5 قابلیت عکس برداری 20 مگا در حالت اتومات رو سونی براتون میده…

    Hossein_abd گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۵۳

    من از دومین روزی که گارانتی دارش وارد ایران شد دارمش
    با همه ی گفته هاتون موافقم به جز باتری که به نظرم حتی کمی ضعیفتر از زد2 هم هست
    و اینکه منم تو محیط 25 درجه ی اتاق بعد آخرین آپدیتش 15 دقیقه 4کی برداشتم، گرماش تا حدود زیادی حل شده بعد اون آپدیت ولی بازم کمی داغتر از زد2 و زد3 هست
    و اینکه منم نمایشگرشو بیتر از همه چیش دوس دارم چندین بار با پرچمدارای دیگه مقایسه کردم به جرات میتونم بگم بهترینه، بعد دو ماه هنوزم محصور صفحه نمایشش میشم فقط حیف که کواد اچ دی نیست

    پاسخ

    محمد سلی گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۴۵

    با سلام.من از دوستان و مدیران میخوام که این گوشی بعد اپدیت جدید بررسی کردن بگن که این گوشی هنگام عکسبرداری بیرون میپره یا نه؟اصلا داغ کردنش برام مهم نیست چون دستم نمیسوزه فقط بیرون میاد یا نه؟در ضمن من سوهان پزم!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here