بررسی تخصصی تبلت اکسپریا Z4: امپراتوری سوار بر باد

31
۲۰,۳۶۱

cover
سونی بر خلاف بازار گوشی های هوشمند که معمولا در تمامی رده ها به صورت فعال حضور دارد، در بخش تبلت ها بسیار محدود وارد میشود. ما از سونی تبلت ارزان قیمتی سراغ نداریم و هر چه از این شرکت دیده ایم، تبلت های با کیفیت و گران قیمتی است که در بالاترین سطح بازار قرار میگیرند. سونی از سال 2013 که اولین تبلت از خانواده Z را به نمایش گذاشت، در اولین هفته های هر سال یک تبلت 10 اینچی قدرتمند از سری Z را به ما معرفی کرده است. تبلت اکسپریا Z، تبلت اکسپریا Z2 و در نهایت نیز تبلت اکسپریا Z4 که اوایل سال جاری و در جریان کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون معرفی شد.
با گذشت چند ماه از معرفی تبلت اکسپریا Z4 این تبلت هنوز به طور گسترده به بازارهای جهانی عرضه نشده است. امروز این تبلت توسط دفتر سونی موبایل در ایران به دست ما رسیده تا مورد نقد و بررسی قرار بگیرد. پس تا پایان این بررسی با ما همراه باشید.

-sony-xperia-z4-tablet

Xperia Z4 Tablet LTE

-sony-xperia-z4-tablet

Xperia Z4 Tablet WiFi

شناسنامه تبلت اکسپریا Z4
تبلت اکسپریا Z4 در دو مدل با نام های Xperia Z4 Tablet LTE و دیگری Xperia Z4 Tablet WiFi عرضه میگردد.
نسخه LTE این دستگاه با کد SGP771 و نسخه WiFi نیز با کد SGP712 شناخته میشود. ضمن اینکه لقب این تبلت نیز Karin است.
برای مشاهده مشخصات کامل هر کدام از مدل ها بر روی عکس کلیک کنید.

مشخصات فیزیکی و ساختار طراحی
ابعاد این دستگاه بر روی کاغذ بسیار اعجاب انگیز است. اما عجیبتر زمانی است که شما این تبلت را در دستان خود بگیرید. در اولین لحظه وزن و ظرافت این تبلت بسیار محسوس است. ابعاد کلی این تبلت ۲۵۴ × ۱۶۷ × ۶٫۱ میلی متر است که با قرارگیری در دستان شما به شاهکار طراحی سونی پی میبرید.
قطر 6.1 میلی متری تبلت اکسپریا Z4 احساس خوبی برای یک کاربر ایجاد میکند. این تبلت 0.3 میلی متر از باریکتر از تبلت اکسپریا Z2 است تا به این صورت باریکترین تبلت سونی لقب بگیرد.
Thickness

در مشخصات اولیه، وزن نسخه LTE این تبلت 393 گرم اعلام شده بود که در بین تمامی رقبای هم اندازه خود سبکترین تبلت به شمار می آید. این وزن برای یک تبلت 10 اینچی بسیار سبک است و جالبتر اینکه پس از بررسی ما مشخص شد وزن واقعی این تبلت بدون سیم کارت و کارت حافظه، سبک تر از آن چیزی است که قبلا اعلام شده بود. ما وزن این تبلت را با یک دستگاه ترازوی طلافروشی که در دقت آن هیچ شکی نیست سنجیدیم که در نهایت به عدد 386 گرم برخورد کردیم. این وزن برای مدل LTE تبلت اکسپریا Z4 است و قطعا مدل WiFi از این هم سبکتر خواهد بود.

طراحی
بدون شک یکی از نقاط قوت این تبلت طراحی بی نظیر آن است که هیچ جای انتقادی باقی نمیگذارد. بر روی این تبلت تنها دکمه های سخت افزاری موجود پاور و صدا است و خبری از دکمه شاتر برای عکاسی نیست. البته یک تبلت 10 اینچی مثل گوشی های هوشمند آنچنان نیازمند وجود یک دکمه اختصاصی برای عکاسی نیست و عدم وجود آن ضعف محسوب نمیشود. در یک نمای کلی میتوانیم طراحی ظاهری تبلت اکسپریا Z4 را به شکل زیر ترسیم کنیم.

3

دکمه های سخت افزاری پاور و صدا در سمت چپ دستگاه و در بهترین جای ممکن قرار گرفته اند. فاصله بین دکمه پاور و دکمه های صدا برابر با فاصله ایست که در گوشی های اکسپریا نیز مشاهده میکنیم. این فاصله ی کم، کار کاربر را برای کنترل بر روی این قسمت از دستگاه راحتتر میکند.
DSC_0177
پورت شارژر نیز در سمت راست و بدون هیچ گونه پوششی قرار دارد. تبلت اکسپریا Z4 اولین تبلت سونی ضد آب سونی است که برای پورت USB هیچگونه درپوشی تعبیه نشده است. هر چند که پورت USB این دستگاه کاملا ضدآب است اما در صورت خیس بودن پورت اتصال دستگاه به شارژر به هیچ وجه توصیه نمیشود. محل قرارگیری پورت شارژر به طوری است که هیچ مزاحمتی برای کار کردن با تبلت در زمانی که تبلت در شارژ قرار دارد ایجاد نمیکند.
usb
در دو طرف بدنه دو بلندگو تعبیه شده که امکان پخش صدای استریو را فراهم میکند. بلندگوها در لبه بالایی تبلت قرار دارند تا صدا را به صورت مستقیم و با وضوح بیشتری به گوش های کاربران برساند. البته محل قرارگیری بلندگوها به نحوی است که ممکن است به هنگام در دست گرفتن تبلت کمی از آن به زیر دست برود اما این عمل مشکلی ایجاد نکرده و از کیفیت صدای تبلت به هیچ وجه نمی کاهد.
میکروفون، پورت میکرو اس دی و نیز جک هدفون همگی در بالا قرار گرفته اند. درپوش میکرو اس دی و سیم کارت (برای مدل LTE) مشترک است. جک هدفون نیز بدون هیچگونه درپوشی در سمت چپ و بالا قرار گرفته است.


گوشه های دستگاه همچون اکسپریا Z3 Plus براق و گرد است. طراحی سونی در این بخش ادامه دهنده مکتبی است که اکسپریا Z3 در سال گذشته بنا نهاد و سونی امسال نیز در پرچمداران و حتی اسمارت فون های میان رده خود نیز از آن استفاده میکند.
DSC_0183

در پشت دستگاه خبر از شیشه نیست و سونی بر خلاف گوشی های سری Z در این تبلت از پلاستیک برای بدنه پشت دستگاه استفاده کرده است. البته این حرکت تازگی ندارد و سونی همواره در تبلت های خود برای کاهش وزن از پلاستیک به جای شیشه استفاده میکند که کاملا معقول است. با این حال جنس پلاستیک استفاده شده در بدنه پشت تبلت اکسپریا Z4 بسیار لطیف است و احساس خوبی را برای کاربر ایجاد میکند. در پشت دستگاه به جز دوربین، لوگوهای سونی، اکسپریا و NFC نیز مشاهده میشود.
cover21

علاوه بر این موارد تبلت اکسپریا Z4 از استاندارد مقاومت در برابر گرد و غبار و آب IP68 برخوردار است که به نوعی شناسنامه اصلی گوشی ها و تبلت های سری Z محسوب میشود.
IP68
صفحه نمایش
در کنار طراحی بی نظیر تبلت اکسپریا Z4، میتوانیم از صفحه نمایش این تبلت نیز به عنوان یکی دیگر از نقاط قوت های این تبلت نام ببریم. در این تبلت به لطف موتور پردازشی X-Reality Engine و نیز Triluminos display تصاویر بسیار زنده و شاداب هستند. شاید مخالفان سرسخت سونی هم اگر ساعت ها با این تبلت کار کنند نتوانند از صفحه نمایش خارق العاده آن ایراد بگیرند. اگر به خاطر داشته باشید ما پیش از این در یک مقاله کوتاه به اسرار نهفته در پشت پرده طراحی صفحه نمایش تبلت اکسپریا Z4 اشاره کردیم.
تبلت اکسپریا Z4 اولین تجربه سونی در تبلت ها و گوشی های هوشمند با صفحه نمایش 2K است. رزولوشن ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ در این تبلت تراکم پیکسلی 299 پیکسل در هر اینچ را به ارمغان میاورد که در بین تبلت های 10 اینچی بازار آماری فوق العاده محسوب میشود. صفحه نمایش 10 اینچی این تبلت نزدیک به 70 درصد از کل محیط جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده است.


در تست های ما، صفحه نمایش این تبلت درخشندگی 596 نیت را به جا گذاشت که در رنج تبلت های مشابه آماری بسیار مناسب است. کیفیت صفحه نمایش این تبلت در محیط های بسته در حد خیره کننده و در زیر نور آفتاب نیز در حد قابل قبولی قرار است به طوری که مشکلی از بابت مطالعه در فضای باز برای کاربر ایجاد نمیشود.
outdoors
سونی معتقد است این تبلت 40 درصد روشنتر از نسل قبلی تبلت 10 اینچی سونی یعنی تبلت اکسپریا Z2 است. این گفته سونی بی دلیل نیست و ما وقتی که نور صفحه را در بالاترین حد ممکن قرار میدهیم به آن پی میبریم. صفحه نمایش این تبلت به لطف رزولوشن 2k، پنل IPS و موتورهای پردازشی Triluminos display و X-Reality Engine بهترین کیفیت ممکن را برای شما فراهم میکند.


کاربر از طریق تنظیمات دستگاه میتواند سه حالت را برای پردازش تصویر انتخاب کند. حالت اول غیر فعال بودن تمامی پردازشگرها، حالت دوم فعال کردن موتور پردازشی X-Reality و حالت سوم نیز فعال سازی Super Vivid که دو پردازشگر فعال تاثیر کاملا محسوسی در زیباسازی تصاویر دارد. در زیر مقایسه ای از یک تصویر را در سه حالت مشاهده میکنید.


یکی از ایرادات محصولات قدیمی سونی در بخش صفحه نمایش زاویه دید پایین آنها بود که به هیچ وجه این ایراد به تبلت اکسپریا Z4 وارد نیست. در واقع صفحه نمایش این تبلت تا بالاترین زاویه ممکن همچنان کیفیت خود را حفظ کرده و تصاویر شفافی را در اختیار ما قرار میدهد.


صفحه لمسی تبلت اکسپریا Z4 یکی دیگر از برتریهای این تبلت در مقایسه با تبلت اکسپریا Z2 است. تبلت اکسپریا Z4 از تکنولوژی improveTouch کوالکام استفاده میکند تا بر خلاف اسمارت فون ها و تبلت های دیگر صفحه لمسی این تبلت حتی در حالت خیس بودن مشکلی برای کاربر ایجاد نکند و درخواست ها را به سرعت و بدون هیچ مشکلی پاسخ دهد. در ویدئویی که مشاهده میکنید، صفحه لمسی دستگاه با وجود رطوبت بالا با دقت کامل پاسخگوی نیازهای کاربر است.

ویدئوی تست صفحه لمسی تبلت اکسپریا Z4 در حالت خیس بودن

دوربین
یک جمله میتواند این تبلت را به طور کامل توصیف کند: تبلت اکسپریا Z4 به جز دوربین در هر زمینه ای نسبت به نسل های قبل خود پیشرفت داشته است! انتظار ما از سونی این بود که در تبلت اکسپریا Z4 حداقل از یک دوربین با قدرت بالاتری نسبت به تبلت های گذشته خود استفاده کند. البته دوربین 8 مگاپیکسلی این تبلت در مقایسه با تبلت Z2 بهبودهایی داشته اما در مجموع ارتقای خاصی مشاهده نشده است. البته سونی در این تبلت از برنامه های جدیدی استفاده کرده و همچنین برنامه های اختصاصی دوربین اکسپریا همچون قبل بر روی این تبلت به صورت پیشفرض نصب هستند و نیز برنامه های متنوع دیگری برای دانلود در دسترس کاربر قرار دارد.

عکس های ثبت شده توسط تبلت اکسپریا Z4 در حالت اتوماتیک 6 مگاپیکسلی است و برای بهره مندی از کیفیت 8 مگاپیکسلی، باید حالت عکس برداری را بر روی دستی قرار دهیم. عملکرد دوربین 8 مگاپیکسلی این تبلت در محیط های باز و روشن خوب است اما در شب و با توجه به عدم برخورداری از فلاش که یکی دیگر از ضعف های این تبلت به شمار میرود چندان رضایت بخش نیست.

عکس های 8 مگاپیکسلی در حالت دستی

عکس های 6 مگاپیکسلی در حالت اتوماتیک

سونی برای این تبلت قابلیت فیلم برداری با کیفیت FHD را قرار داده است که کاملا معقول است. تمامی رقبای این تبلت نیز از چنین کیفیتی برای فیلم برداری استفاده میکنند. نبود فلاش اینجا هم نیز تاثیر منفی دارد و در نور کم باعث کاهش کیفیت ضبط ویدئوها خواهد شد.

البته دوربین جلوی این تبلت به خاطر توجه بیشتر این روزهای کاربران به عکس های سلفی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است. سونی در این تبلت از دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت روشنایی هوشمند HDR استفاده کرده است. عکس های گرفته شده به وسیله دوربین جلوی این دستگاه نیز مهر تاییدی بر روی عملکرد خوب سونی در این بخش است.

DSC_0081

شبکه های مخابراتی
نسخه LTE تبلت اکسپریا Z4 با استفاده از یک عدد نانوسیم به خوبی از شبکه های 2G/3G/4G پشتیبانی میکند. این تبلت قابلیت برقراری تماس های صوتی و ارسال پیامک را نیز دارد. البته تماس صوتی برای این تبلت تنها از طریق هندزفری امکان پذیر است و بدون آن امکان برقراری تماس وجود ندارد.

پردازنده
در قلب تبلت اکسپریا Z4 چیپست اسنپدراگون 810 با هشت هسته پردازشی قدرتمند می تپد. این چیپست هرچند که در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده کوالکام محسوب میشود اما با انتقاداتی به علت داغ شدن همراه بوده است. تبلت اکسپریا Z4 از چهار هسته ۱٫۵ گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex-A57 قدرت میگیرد. جالب است بدانید که تمامی هشت هسته پردازشی این چیپست، حتی در فعالیت های نه چندان سنگین نیز فعال است.
UI (53)
تست بنچمارک AnTuTu از تبلت اکسپریا Z4 به خوبی قدرت این تبلت را به نمایش می گذارد. ما پس از تست بنچمارک این تبلت به امتیاز 55205 رسیدیم که تقریبا برای تبلت های موجود در بازار یک امتیاز فوق العاده محسوب میشود.


هنگام کار با این تبلت، قسمت پشت دستگاه و محل قرارگیری برد مادر، کمی گرم میشود که این گرما در فعالیت های سنگین بیشتر است. با این حال گرمای تولیدی به هیچ وجه آزار دهنده نیست و بر خلاف دیگر گوشی های هوشمندی که از این نسل پردازنده استفاده کردند، سونی در تبلت اکسپریا Z4 به خوبی موفق به کنترل گرما شده است.
در مجموع با وجود داغ شدن این تبلت در فعالیت های سنگین از جمله بازی، تبلت اکسپریا Z4 را میتوانیم یکی از بهترین محصولاتی بدانیم که از پردازنده اسنپدراگون 810 در درون خود استفاده کرده است. بررسی وضعیت گرمای تبلت در شرایط مختلف نیز گویای همین مسئله است.
این یک حقیقت انکار ناپذیر است که افزایش قدرت پردازنده ها تاثیر مستقیم در افزایش گرما دارد. البته در این بین نباید دمای محیط را نیز فراموش کنیم. به طوری که در بررسی های ما، میزان حرارت دستگاه در فضای آزاد و زیر نور آفتاب به مراتب بالاتر از محیط های بسته و خنک بوده است.
پردازنده گرافیکی این تبلت Adreno 430 است که تجربه بی مانندی را برای انجام امور گرافیکی از جمله بازی فراهم میکند. در مورد پردازنده گرافیکی این تبلت نمیتوان انتقادی وارد کرد و تقریبا شما را تا مدت ها از اجرای انواع بازی های گرافیکی تضمین می کند.
Game
حافظه رم
تبلت اکسپریا Z4 بر خلاف مدل های قبل تنها در یک نسخه 32 گیگابایتی عرضه میشود. البته جای نگرانی نیست چرا که این تبلت قابلیت ارتقای حافظه بوسیله کارت میکرو اس دی را تا 128 گیگابایت دارد. رم دستگاه نیز 3 گیگابایت است که برای اسمارت فون ها و تبلت های نیمه اول سال 2015 کاملا مرسوم بوده و برای استفاده های سنگین و مولتی تسکینگ نیز به بهترین نحو ممکن عمل میکند.

حافظه رم این دستگاه در ابتدای راه اندازی و بدون نصب برنامه های جانبی بیش از 1.5 گیگابایت فضای آزاد دارد. برای حافظه داخلی نیز حدود 22 گیگ از کل حافظه به صورت پیش فرض در اختیار کاربر قرار گرفته است.


نرم افزار
تبلت اکسپریا Z4 در مرحله راه اندازی اندروید 5.0.2 را با خود به همراه دارد. آخرین نسخه نرم افزاری موجود برای این تبلت 28.0.A.7.24 است که البته تبلتی که در اختیار ما قرار داشت نسخه ای پایینتر از این را اجرا کرده بود. با این حال هم اکنون آخرین فریمور موجود برای ما در دسترس دانلود قرار دارد.

نگاهی به رابط کاربری تبلت اکسپریا Z4
رابط کاربری تبلت اکسپریا Z4 شباهت زیادی به اندروید خام لالی پاپ دارد. البته سونی همچون گذشته از برنامه های اختصاصی خود در اندروید 5.0.2 استفاده کرده است.
لانچر تبلت اکسپریا Z4 آخرین نسخه از لانچر اکسپریا است که قابلیت تغییر سایز آیکون و چرخش اتوماتیک صفحه را دارد. همچنین لاک اسکرین نیز مشابه با لاک اسکرین اصلی اندروید 5.0 است که قابلیت نمایش آخرین اطلاعیه ها و پیغام ها را دارد.

منوی نوتیفیکیشن تقریبا مشابه با همان چیزی است که در نسخه خام اندروید 5.0.2 دیده بودیم. برای دسترسی به میانبرها نیاز است که دوبار منوی آبشاری دستگاه را به پایین بکشید که کمی از سرعت عمل کاربر میکاهد.
UI (51)
تم های اصلی اکسپریا با جدیدترین طرح که مختص اسمارت فون های سری 2015 است در این تبلت مشاهده میشود.


تبلت اکسپریا Z4 قابلیت تغییر کاربر را به طور پیش فرض دارد. البته این ویژگی در برخی دیگر از گوشی های اکسپریا که به اندروید 5.0 به روز شدند قرار داشت. همچنین سونی طبق معمول از مرورگر کروم در این تبلت به صورت پیشفرض استفاده کرده است. به لطف پردازنده قدرتمند و رم بالا، عملکرد مرورگر برای وبگردی بسیار مطلوب و لذت بخش است.


تبلت اکسپریا Z4 در کنار قابلیت برقراری تماس، امکان ارسال پیامک را نیز برای کاربر فراهم میکند. صفحه کلید بزرگ با فاصله استاندارد دکمه ها از یکدیگر درصد خطا را در هنگام نوشتن به پایینترین حد ممکن میرساند.


UI (31)
در تبلت اکسپریا Z4 برنامه Music به کلی جایگزین برنامه Walkman شده است. کیفیت صدای این تبلت به خاطر قابلیت های همچون +ClearAudio، Dynamic Normalizer، DSEE HX، Surround Sound و … بسیار عالی است. ضمن اینکه این تبلت قابلیت حذف کننده دیجیتال نویز را نیز بوسیله هدست های Noise Canceler را دارد.


برنامه های Album و Video در این تبلت وظیفه نمایش تصاویر و پخش فایل های تصویری را بر عهده دارند. رابط کاربری این تبلت به خوبی با برنامه های نامبرده سازگار است و تجربه ای لذت بخش را در اختیار کاربر قرار میدهد.

Small App یا همان برنامه های کوچک، شاید کمتر در گوشی های هوشمند به کار ما بیایند، اما برای یک تبلت 10 اینچی بسیار کاربردی است. قابلیت برنامه های کوچک، میتواند چندین پنجره از برنامه های مختلف را بر روی صفحه به اجرا در بیاورد.
UI (54)
در ادامه میتوانید نگاهی به دیگر قسمت های رابط کاربری این تبلت و قابلیت ها و ویژگی های آن بیاندازید.

باتری
باتری 6000 میلی آمپر بر ساعت تبلت اکسپریا Z4 بر روی کاغذ تفاوتی با تبلت اکسپریا Z2 ندارد اما در عمل ماجرا متفاوت است. شارژ این تبلت از 0 تا 100 حدود 5 ساعت به طول می انجامد اما در مقابل مصرف باتری این تبلت آنقدر بهینه است که این ضعف را پوشش میدهد. باتری این تبلت با بررسی فشرده ما در حدود 2 روز کامل دوام می آورد. طبیعتا این مقدار برای مصرف روزانه کاربران اگر بیشتر از 2 روز نباشد کمتر نیست! در مجموع تبلت اکسپریا Z2 در زمینه باتری امتیاز خوبی کسب میکند.
UI (57)
تبلت اکسپریا Z4 بر خلاف آخرین گوشی های سری Z قابلیت Ultra Stamina ندارد. البته گزینه Stamina Mode به خوبی میتواند در مصرف باتری این تبلت کارساز باشد.
نگاهی به سایر قابلیت های تبلت اکسپریا Z4
تبلت اکسپریا Z4 در تست های ما کیفیت صدای فوق العاده ای را از خود به نمایش گذاشت. تماشای فیلم در تبلت ها بیشتر از گوشی های هوشمند مرسوم است به همین دلیل صدای واضح و بلند در یک تبلت نیازی اساس به شمار می آید. سونی به خوبی این نیاز را درک کرده و کیفیت و بلندی صدای تبلت اکسپریا Z4 در بهترین حالت ممکن قرار داده است. ویدئوی مقایسه بلندی و وضوح صدای تبلت اکسپریا Z4 و اکسپریا Z3 Plus میتواند مهر تاییدی بر همین موضوع باشد.

مقایسه کیفیت و قدرت صدای اکسپریا +Z3 و تبلت اکسپریا Z4

تبلت اکسپریا Z4 از نسخه 4.1 بلوتوث استفاده میکند که اولین تبلت از خانواده سونی است که از این نسخه بهره میگیرد. نسخه LTE این تبلت با استفاده از سیم کارت، از شبکه های GPRS/Edge و شبکه های اینترنت 3G و 4G اپراتورهای کشور ما پشتیبانی میکند. خروجی MHL 3 و نیز پورت microUSB v2.0 از دیگر مشخصات تبلت اکسپریا Z4 است.
سونی در تبلت اکسپریا Z4 سنسورهای شتاب سنج, ژیروسکوپ, حسگر مجاورتی و قطب نما را جای داده است. نکته جالب برای این تبلت وجود دو سنسور مجاورتی در وسط و سمت راست دستگاه است. این سنسور نزدیک شدن دست به بدنه دستگاه را چه از پشت و چه از جلو تشخیص میدهد. با این دو سنسور در هر حالتی که تبلت را به دست بگیرید توسط دستگاه تشخیص داده خواهد شد.


لوازم جانبی پیشنهادی
کیبورد BKB50: سونی در هنگام معرفی تبلت اکسپریا Z4 از یک کیبورد اختصاصی نیز برای این تبلت رونمایی کرد. این کیبورد بدون شک بهترین وسیله ای است که به خریداران تبلت اکسپریا Z4 پیشنهاد میشود. سونی بر روی این کیبورد که بوسیله بلوتوث به دستگاه متصل میشود تاچ پدی قرار داده تا کاربر را به طور کامل از لمس صفحه نمایش دستگاه بی نیاز کند.


کیف و محافظ صفحه نمایش: تبلت اکسپریا Z4 لوازم جانبی کاملی را از سوی سونی به همراه دارد. کیف SCR32 و محافظ صفحه نمایش PRT13 در هنگام خرید این تبلت به خریداران توصیه میشود.


شارژر سریع UCH10: باتری 6000 میلی آمپری این تبلت زمان زیادی برای تکمیل شارژ نیاز دارد. یکی دستگاه هایی که از شارژر سریع UCH10 پشتیبانی میکند همین تبلت اکسپریا Z4 است که خرید آن در کنار یک تبلت میتواند مناسب باشد.
هدست حذف کننده دیجیتال نویز مدل MDR-NC31EM: اگر شما قصد خرید نسخه LTE این تبلت را دارید حتما باید در کنار آن یک عدد هدست نیز خریداری کنید. چرا که این تبلت بدون هدست قابلیت تماس صوتی ندارد. هدست پیشنهادی ما به شما حذف کننده دیجیتال نویز مدل MDR-NC31EM است. چرا که این تبلت در بین معدود دستگاه هایی است که از این هدست پشتیبانی میکند و این فرصت را به کاربرانش میدهد تا از معجزه صدای آن لذت ببرند.
DSC_0082

نتیجه گیری
بدون شک تبلت اکسپریا Z4 یکی از موفق ترین محصولات سونی از ابتدا تا به امروز در حوزه اسمارت فون ها و تبلت هاست. تبلت اکسپریا Z4 مصداق کامل ضرب المثل ” آنچه خوبان همه دارند … یک جا دارد” است که هر آنچه شما از یک تبلت انتظار دارید را در خود جای داده است. این تبلت به حق شایسته واژه باریکترین و سبکترین تبلت 10 اینچی دنیاست. طراحی بی نظیر این تبلت که ادامه دهنده نسل های قبلی خود است ستودنی است. اگر بخواهیم به قسمت های مختلف تبلت Z4 امتیاز دهیم نمره قبولی این تبلت محرز است. شاید تنها دوربین این تبلت باشد که نتوانست توقعات بالای ما را برآورده کند. به هر حال سخن آخر ما این است که تبلت اکسپریا Z4 را تا در دستان خود نگیرید به زیبایی آن پی نخواهید برد…
Score1

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

31 دیدگاه ها

  1. با سلام وخسته نباشید
    شما اطلاعی از زمان عرضه این تبلت در ایران ندارید؟
    حدود ۵ ماهه که در بازار جهانی عرضه شده ولی هنوز توی ایران نیومده
    ممنون میشم که پیگیری کنید.
    مرسی

    پاسخ

  2. به به با دیدن بررسی این تبلت مثل اینکه بالاخره حرف من به بار نشست و سونی موبایل یه توجهی به اکسپریان کرد. خیلی خوشحال شدم آقای معراجی. بررسی بسیار موشکافانه بود و هیچی از قلم نیفتاد. خسته نباشید.

    پاسخ

  3. آقا هادی معراجی
    اگه ممکنه یه چیزی برای دانلود کلیپ ها قرار بدید و توش اطلاعات کلیپ : مدت زمان و رزولوشن و حجم فایل رو قرار بدید
    چون همه جای سایت تغییر کرده بجز بخش دانلود کلیپ ها
    در صورت وجود کلیپ های ۷۲۰p ,1080p هم قرار بدید
    چون برا سایتی که اسم سونی رو یدک میکشه و این همه کاربر داره خوب نیست که تمام سلیقه های کاربران رو در نظر نگیره.
    اونایی که با نظر من موافقن ++++++++++++++++++++++++++++++++ بدن
    و اونایی که مخالفن ——————————————————————————— بدن
    تا یه شبه رای گیری صورت بگیره ودر صورت موافق بودن کاربرا سایت بهتر بشه
    پاسخ

    پاسخ

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۴۹

    با تشکر از شما
    تمامی بخش ها به زودی با تغییرات همراه خواهند شد.
    در روز های آینده پلی استور سایت و بعد از اون هم ویدئو سنتر با طراحی جدید در سایت فعال خواهد شد

    پاسخ

  4. خدایش این تبلت بی رقیبه . بهترین تبلت اندرویدی جهانه و همینطورم کم مصرف ترینشون . خدایش به سونی باید امتیاز 20 رو داد واسه ساخت این تبلت

    پاسخ

  5. بالاخره اولین بررسی اختصاصی از سایت اکسپریان!همیشه موفق باشید.منم تا بهار یه xperia z3 یا xperia c5 ultra میخرم و دوباره به جمع اکسپریایی ها برمیگردم!

    پاسخ

  6. یه سوال دارم هرکی میدونه جواب بده. سونی که از پس طراحی همچین ضخامتی بر میاد چرا تو اسمارت فون هاش این کار رو نمی کنه؟ یعنی ضخامت کمتر از7 برای اسمارت فونهاش در نظر نگرفته و فبلت zاولترا هم که ضخامتش کمتر از 7هست دوربینش مثل این تبلت 8 مگاپیکسل هست.به نظرتون میشه گفت تو همچین ضخامتی سنسور دوربین پیشرفته ای نمیشه قرار داد؟آخه آیفون 6و اس6 که ضخامت رو کاهش دادند لنز دوربین بیرون زد .کسی میدونه؟

    پاسخ

    HamedMJ گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۳۶

    Z3 Plus رو دیدی برادر ؟ 6.9 میلی متر هست جا باشه واسه نازکتر کردن میکنه ولی خوب گوشی وسیله تو جیبی هست خیلی هم نازک بشه شکننده و آی خم میشه

    پاسخ

    Hamidz3dual گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۲۴

    ممنون از جوابت .می دونی از چی خندم گرفته من سوال پرسیدم شما هم جواب دادی بعد یه عده اومدن منفی دادن خخخخ.آخه چرا منفی میدید با چه منطقی؟ .خودم زد3 دارم هم باریکه هم گوشیه زیباییه ولی وقتی zاولترا رو میبینم حسودیم میشه.البته سلیقه ای هست شاید خیلیها از گوشیه با ضخامت کم خوششون نیاد.
    ولی به زیبایی گوشی خیلی کمک میکنه.فکر نمی کنم به خاطر خمشدن و… باشه.حالا آیفون یه سوتی داد دلیل نمیشه که.کلا از وقتی آیفون خم شد دیگه یه تست bendهم به تستهای گوشیها اضافه شد.ساسمونگ خیلی گوشی های ضخامت کم تولید میکنه ولی همش سوتی میده چون لنز رو نمیتونه جم وجور کنه .باید صبر کنه سونی زد5 روکه زد از سونی تقلید کنه.
    راستی تو پست قبلی که سنسور انگشت زد5 رو تایید کرد و گفتن اینا عکسای زد5 هست که لو رفته، به نظر من این عکسها برای رونمایی و معرفیه سنسور اثر انگشت تو محصولات آینده ی سونیه نه رو نمایی و معرفیه زد5.دلیل منم اینه که اگه دقت کنید تو عکس این گوشیه دقیقا خود زد3+ هست یعنی کوچیکترین تغییری هم نداره به جز پایینتر اومدن کلید ولوم. و دوم اینکه عکس رو ذخیره کنید بعد زومش کنید میبینی سنسور اثر انگشت دورش جای خلیه غیر طبیعی داره و کجه.انگار فقط نحوه ی جا گیریه سنسور و ظاهرش رو می خوان نشون بدن.سونی می خواد غافلگیر کنه.منکه خیلی به زد 5امید دارم

    پاسخ

    Kazuo گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۴۶

    یه مورد دیگه هم فضای کار هس مثلا فضای کار 10 اینچ بیشتره یا 5 اینچ؟طبیعتا هرچه بزرگتر باشه ضخامت کمتر هس من خودم تب Z2 دارم خریدم 2.200 با اینکه قیمت کاذبی هس به دلیل کمبودن داخل بازار اما واقعا بعد از ی سال کارکرد کاملا راضی هستم و در یک کلام محشره

  7. عالیه

    پاسخ

    حــــــامـــــد گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۶:۳۷

    این تبلت بیشک بیرقیبه

    اما یه نکته در مورد دوستان که ســـــــــیــــــــاه نـــــــمـایی میکنن و هی میگن پس آپدیت Z2 چیشد ، اون چیشد این چشد و… دوستان عزیز هم من هم دوستم هردومون Z2 داریم با رام امارات متحده عربی (خاورمانه یجورایی) که 5 شنبه ی هفته ی پیش اندروید 5.1.1 رو دریــــــــــافــــت کردیم دیگه چرا الکی نق میزنین؟ درضمن ببینین کدوم شرکت اینقدر پشتیبانی میکنه؟ همون سامسوسک با اون همه خطونشون طرفداراش کلا 3 تا گوشیش آپدیت 5.0 گرفت که S6 توش به اندازه موهای سر هممون مشکل داشت . پس الکی نق نزنید خواهشا ، تمنا میکنم نق نزنید.

    پاسخ

    Mohamad گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۸:۰۵

    بچه ها یه چیزی فهمیدم اولین عکسی که از زد 5 لو رفته رو نگاه کنید کنار ایفون 6 هست که اگه اون ایفون 6 باشه 4.7 اینچ اندازه صفحه نمایش اونه با این حساب سمت چپ آیفون زد5 وسمت راستی زد5 الترا میشه
    آقای معراجی درست میگم؟

    پاسخ

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۸:۳۰

    خیر
    اون آیفون 6 نیست دوست عزیز 5s هست.
    سمت راست هم Z5 و سمت چپ هم Z5c
    در مورد Z5 ultra هم از منابعمون در چین اطلاعاتی به دست اومده که پس اطمینان در سایت درج خواهیم کرد.

    پاسخ

    SONY - XPERIA گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۸:۴۵

    آقای معراجی واقعا بابت بررسی دستتون درد نکنه.از شما و تیم تون سپاس گذارم.خدا حفظتون کنه.
    خدایی ادم وقتی بررسی سایت خود اکسپریان رو میبینه چه نیازی به بررسی سایت زردی مثل ***** هست که با بررسی نا عادلانه اش XPERIA Z3 Plus رو زیر سوال برد.
    واقعا انتظار من و تمامی کاربران سونی ازتون اینه که در مورد تک تک محصولات سونی بررسی و مقایسه های اختصاصی و پیشرویی رو داشته باشید.
    با تشکر……./

    Mohamad گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۸:۴۶

    ممنون آقای معراجی

    NIMA-LTE گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۱۸

    در قسمت رابط کاربری گفتید که برای باز کردن تنظیمات سریع چون باید دوبار نوار رو بکشیم سخته، درحالی که گوشی های سونی رو اگر با دو انگضت همزمان نوار رو بکشید مستقیم تنظیمات سریع میاد،ایا این تبلت اینجوری نیست که گفتید سخته یا این که تست نکرده اید،متشکر میشم جواب بدید

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here