بررسی یک مسئله: چرا سونی از رم 3 گیگابایتی در اکسپریا XZ استفاده کرده است؟

90
۱۴,۹۳۴

Xperia-XZ
اکسپریا XZ آخرین دستاورد سونی در صنعت گوشی های هوشمند است که از حالا تا سال آینده، نام آن را به عنوان پرچمدار اسمارت فون های اکسپریا بسیار خواهیم شنید. سونی در اکسپریا XZ مجموعه ای از برترین فناوری ها را جای داده تا ما شاهد یک گوشی هوشمندِ کامل و بی نقص باشیم.

شاید بر روی کاغذ، اکسپریا XZ در بسیاری از زمینه ها هم رده رقبای خود و یا حتی برتر از آنها باشد اما در یک بخش، این دستگاه خود را پایینتر از رقبای موجود میبیند، رم دستگاه! سونی در اکسپریا XZ از رم 3 گیگابایتی استفاده کرده در حالی که همه انتظار داشتند سونی از حداقل 4 گیگابایت رم برای پرچمدار جدید خود استفاده کند.

قطعا سونی برای این کار دلیلی دارد که ما از آن بی خبریم. اما بد نیست با بررسی و تفحص این موضوع به دنبال دلیل اصلی این کار از سوی سونی باشیم. شخصاً، حتی من از این که سونی در اکسپریا XZ همچنان به استفاده از رم 3 گیگابایتی پافشاری کرده از آن انتقاد میکنم اما شاید بتوانیم با بررسی تمام جوانب به سونی در این رابطه حق بدهیم.

سونی در اکسپریا X نشان داد که با وجود به کار گیری رم 3 گیگابایتی، تا چه حد این دستگاه را بهینه سازی کرده به طوری که از حیث سرعت و عملکرد، در بسیاری از زمینه ها حتی با وجود رم کمتر و پردازنده میان رده از پرچمداران بازار نیز بهتر بود.

سونی در بین تمامی کمپانی های سازنده گوشی های هوشمند اندرویدی، یکی از نزدیکترین رابط های کاربری را به اندروید خام گوگل دارد. همین امر سبب شده گوشی های اکسپریا بسیار روان و سبک، اندروید را اجرا کنند. به علاوه این که سونی هنوز به جز اکسپریا Z5 Premium، در صفحه نمایش هیچ یک از اسمارت فون های اکسپریا پا را فراتر از رزولوشن 1080 نگذاشته در حالی که رقبای دیگر از صفحه نمایش QHD استفاده میکنند که رزولوشن بیشتر، مصرف رم بیشتری را نیز به همراه دارد. تمامی این موارد ثابت میکند رم 3 گیگابایتی برای اکسپریا XZ از حیث عملکرد کافی است. اما از جنبه تبلیغاتی آن به طور حتم رم 4 میتوانست تاثیر بیشتری بر مشتریان بگذارد. پس چرا سونی رم دستگاه را افزایش نداد؟
xperia-xz-learn-more-about-our-design-slideshow-02-desktop-6994ca690f9d83ef059af7b17dbd26d7
این روزها ما شاهد این هستیم که برخی از کمپانی ها از رم 6 گیگابایتی در گوشی های خود استفاده میکنند. اولین سوال این است که آیا واقعا یک گوشی هوشمند به چنین حافظه ای نیازمند است؟ قطعا خیر! اما این کمپانی ها که قریب به اتفاق آنها از کشور چین و حاشیه آن هستند از جنبه تبلیغاتی برای مشتریان خود دست به بالابردن اعداد و ارقام میبرند.

حتما میدانید که سونی بارها از تغییر سیاست بازاریابی خود سخن گفته و حتی چندی پیش اعلام کرده که قصد خروج از چند بازار دنیا از جمله چین را دارد. سونی بازار هدف خود را اروپا، ژاپن و کشورهای نظیر خاورمیانه قرار داده و اصلا هیچ برنامه ای برای تصاحب بازار چین ندارد. پس دلیلی هم ندارد که با بالابردن اعداد و ارقام، وارد بازی پر هزینه ای شود که نه تنها سودی برای این شرکت ندارد بلکه ضررهای فراوانی را به همراه خواهد داشت.

سونی ابتدای امسال اعلام کرد که بررسی های آنها از سلایق مشتریان در بازارهای هدف نشان میدهد، مردم بیشتر به دنبال سه اصل مهم هستند، طراحی، باتری و دوربین. شرایط بازار اروپا با چین متفاوت است و سونی با اتکا به همین موضوع، از سخت افزارهای مورد نیاز استفاده میکند. شاید در جریان هستید که سامسونگ، گلکسی نوت 7 را در تمامی نقاط دنیا با رم 4 گیگابایتی عرضه میکند اما در حال آماده سازی یک نسخه دیگر با رم 6 گیگابایتی تنها برای بازار چین است. همین موضوع نشان میدهد سامسونگ نیز به خوبی نیازهای مشتریان خود را در سرتاسر دنیا فهمیده و در بازار چین برای باقی ماندن در کورس رقابت دست به بالابردن اعداد میزند اما در سایر نقاط دنیا سیاست متفاوتی را در پیش میگیرد. حال، سونی با اکسپریا XZ در برابر یک رقیب مثل گلکسی نوت 7، با توجه به سبک تر بودن رابط کاربری و از همه مهم تر، صفحه نمایش FHD در برابر صفحه نمایش QHD، کاملا معقول است رم 3 گیگابایتی را به رم 4 گیگابایتی ترجیح دهد.

حالا اگر با دید عاقلانه تری به موضوع نگاه کنیم، شاید به سونی حق بدهیم که در اکسپریا XZ از رم 3 گیگابایتی به جای رم 4 استفاده کرده است. سونی در بازارهایی حضور دارد که مشتریان آنها بیشتر از آنکه به رم دستگاه اهمیت دهند، به موارد دیگری مثل دوربین، باتری و طراحی اهمیت میدهند. به همین خاطر است که ما در اکسپریا XZ میبینیم بیشترین تغییرات و فناوری ها در همین سه بخش یعنی دوربین، باتری و طراحی خلاصه شده است. پس چه دلیلی دارد، سونی که این روزها به شدت نیازمند کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری است، با بالابردن اعداد و ارقام هزینه های نهایی تولید را افزایش دهد؟ آن هم در شرایطی که هیچ برنامه ای برای ورود به بازارهایی که به چنین سخت افزاری اهمیت میدهند ندارد؟

xperia-xz-learn-more-about-our-design-slideshow-01-desktop-82da1e6200663a24c3e2847ea91bf3b7

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

90 دیدگاه ها

  1. واقعا من نمیدونم چرا اننقدررز اهمیت میدید به این قضیه رم و این اعداد مسخره
    هیچوقت اعداد روی کاغذ نشان دهنده ی قدرت اون دستگاه نیست،مثالش که همه جا پره یکیشم دامدونگ و اپل،دامدونگ تاحالا بارها به ما ثابت کرده که با اعداد الکی بزرگش ۴٫۶ رم و ۸ هسته سی پی یو و این چیز ها با بقیه فرقی نداره که هیچ ضعیف تر هم هست
    و اپل هم با اعداد پایین خیلی خوب تونسته جواب دامدونگو بده
    از نظر من باید دید که مقایسه های ران کردن اپ ها با بقیه گوشی هارو باید دید هیچوقت مهم نیست مقایسه مهمه

    پاسخ

    Mahbod8299 گفته:
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۳۹

    هیچوقت اعداد مهم نیست
    مقایسه مهمه*

    پاسخ

  2. من با حرف های کاکو سعید واقعا موافقم ایشون دقیقا حقیقت رو گفتن در مورد زی۳ باید بدونید که تو باتری دوربین و صفحه نمایش بی شک بهترین زمانش بود ولی یه سیاست احمقانه و بچگانه از سونی این قول بزرگ رو نابود کرد.
    حالا در مورد ایکس زی هم همینطور باز هم یه کار احمقانه و دیوانه وار از سونی که قصد عبرت گرفتن از اشتباهاتشو نداره.
    بابا مردم پرچمداری که سخت افزارش دقیقا برابر مدل قبلی باشه نمیخرن سونی چرا خودتو نابود می کنی
    آخه مگه فرق قیمت رم ۳ و ۴ چقدره ها؟
    نهایتش ۵ دلار.
    بابا بخدا استراتژی ناقص دادن پرچمدار برای رفع نقصش تو سری بعد دیگه مرده ولی مسولان ساده لوح سونی هنوز تو استراتژی سال ۲۰۱۳ گیر کردن.
    سامسونگ بعد ضرردهی تو اس۵ دیگه این سیاست رو تکرار نکرد و عبرت گرفت ولی مهندسین و مدیران سونی موبایل افراد لجباز و بی لیاقتی هستند.
    تازه تو باتری و دوربین هم پیشرفت چشمگیر نبوده.
    جالبه سلطان سنسور دوربین جهان از یه سنسور قدیمی مال یک سال پیش تو پرچمدارش استفاده می کنه هه.
    واقعا فازشونو درک نمی کنم آخه چرا آخرین دستاوردشو میده بقیه استفاده کنند و خودش سنسور قدیمی میزاره.
    باتری خداییش خوبه چون این باتری رو زی۵ خوب بوده و از طرفی مصرف s810 خیلی بیشتر از s820 ولی با توجه به قطر و وزن زیادتر گوشی نسبت به همرده هاش باز هم کم کاری محسوس سونی احساس میشه.

    پاسخ

  3. من سونی رو دوست دارم ولی این واقعا توهینه واسه کسی که کلی پول میده و گوشیشو میخره، یعنی z2 و xz باید یه مقدار رم داشته باشن؟! حتی اپل هم واسه اون سیستم عامل سبک رم ۳ گیگ گذاشت ممکنه یکی بخواد بازی و برنامه های گرافیکی و پرحجم بازی کنه مسلما رم ۳ گیگ براش خیلی کمه، رابط کاربری هم که مثل همیشه ساده و بی روح حداقل دکمه ها و آیتم های استاتوس بارو یه تغییری توش میاد حتی از نکسوس هم ساده تر

    پاسخ

    MOHSEN.MEHR گفته:
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۱۲

    دوست عزيز من z3 دارم و نزديكه ۲ ساله دارم ازش استفاده ميكنم پرحجم ترين بازيهاي گرافيكي و ديتا دار رو روي گوشيم همزمان داشتم، ريال ريسينگ ۳ ، مورتال كمبت ، نيدفور اسپيد ، سرباز جنگ جهاني و آسفالت. اونايي كه توي بازي حرفه اي هستن ميدونن همه اين بازيها بين ۱ تا ۲ گيگابايت ديتا دارن و من همه اينا رو همزمان روي گوشيم نصب شده داشتم. بعضي مواقع دو بازي يا حتي ۳ بازي رو تو گوشي باز شده نگه ميداشتم و هميشه به رم گوشيم نگاه ميكردم، هيچوقت نشد كه كمتر از ۱ گيگ از حافظه رم خالي باشه در بيشترين حالت ۲ گيگ اشغال و ۱ گيگ آزاد بود.
    به نظر من همين رم ۳ با همين سخت افزار Z3 حداقل تا ۲ يا ۳ سال ديگه واسه انجام هر بازي كافيه ، الان همه شركتها خودشون ميدونن كه وارد رقابت اعداد شدن و چون هر ۶ ماه يه محصول جديد معرفي ميكنن مجبورن سخت افزار رو تقويت كنن ولي همه ميدونن كه سرعت پيشرفت سخت افزار در گوشيهاي هوشمند خيلي بيشتر از سرعت پيشرفت اپليكيشن ها و بازيهاست.
    من يه گوشي Z1 هم دارم كه يك ماه ديگه ۳ ساله ميشه كه خريدم و همه اين بازيها رو با ديتاهاي سنگين روي Z1 با اسنپ ۸۰۰ ريختم و خيلي راحت و بدون مشكل از پس اجراشون بر اومده و اين ميتونه دليلي باشه واسه اينكه واقعا نيازي به اين سخت افزار قدرتمند نيست و همه وارد بازي اعداد شدن كه از دور خارج نشن و ادعا كنن كه قوي و به روز هستن.

    پاسخ

    VIPERLI گفته:
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۰۳

    حاجی ۳ خوبه و کاملا کافی. ولی برا یه گوشی پرچمدار دیگه مایه شرم هست.
    الان گوشی های ۸۰۰ تومنی هواوی رم ۳ دارن.
    میارنده های سامسونگ هم مث C5 دارن کم کم به رم ۴ مجهز میشن.
    صفحه FHD و رم ۳ مال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ بود. باید پیشرفت کرد .

    پاسخ

  4. اینکه ضعف سخت افزار رو با بهینه سازی نرم افزار جبران کنیم اصلا جالب نیست، چون این محدودیت بالاخره در جایی نمود پیدا میکنه، به عنوان مثال به نظر شخصی بنده یکی از بی روح ترین و کسل کننده ترین رابط کاربری، برای سونی هست

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۰۶

    منم با نظرت موافقم

    پاسخ

  5. وقتی ایفون با سیستم عامل ios کاملا بهینه از رم۳ استفاده خواهد کرد گوشیهای اندرویدی حتما باید با مقدار رم بیشتر بتونند رقابت کنند تا سال های قبل هم همین بوده رزولوشن ایفون که اچ دی بالاتر نیست!وقتی سونی بیانیه میده ما برای رقابت گوشی تولید نمیکنیم فقط کیفیت و مشتری یعنی شکست پذیرفته و نمیتونه رقابت کنه.نزدیک ۴ سال نرم افزار دوربین مشکل داره با وجود سخت افزار قوی! لرزشگیر اپتیکال عقب و جلو هم شایعه بود

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۱۵

    هزینه کمتر یعنی قیمتشم پایینتر نه اینکه ایکس میان رده هم قیمت اس۷ باشه

    پاسخ

    کاکو سعید گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۱۱

    چی بگم والا سونی میخواهد یه شب تو بخش موبایل به سودی برسه!!
    سونی تازگیا خیلی خود خواه شده
    درست ما عاشق سونی هستیم ولی سونی نباید از ما سو استفاده کنه

    پاسخ

  6. هادی معراجی میشه جواب سوال منو بدید؟؟
    .
    .
    آگه یادتون باشه سونی علت عدم عرضه اندروید۷ برایz3 بخاطر چیپ اسنپدراگون ۸۰۱
    عنوان کرد بعد مشخص شد گوگل در آندروید ۷ از سخت افزار قدیمی مثل ۸۰۱ پشتیبانی نمیکنه
    و حتی نکسوس ۵ هم از نوقا محروم کرد
    اما یه چیز اینجا میلنگه!!! تو زمان معرفی z3 همزمان با معرفی نوت۴ همراه بود
    همون زمان سونی میتونست از اسنپدراگون ۸۰۵ در z3 استفاده کنه اما این کار نکرد اومد از ۸۰۱ استفاده کرد دقیقا شخص خودتون این کار سونی تمجید میکرید و عنوان میکرید z3 بیشتر از z2 ابدیت دریافت میکنه به نحوه ای خرید z3 با اون اختلاف قیمت زیادش با z2 توجیه کردید
    حالا z2, z3 هر دو باهم بخاطر ضعف سخت افزاری از نوقا محروم شدن و نوت۴ به آندروید نوقا ارتقاع پیدا میکنه!!!
    این امکان وجود داره چون گوگل نسخه بالاتر آندروید از جمله آندروید ۸ یا ۹ در آینده منتشر میکنه ملزم به سخت افزار قدرتمندتر و رم پرسرعت تر یا بالاتر باشه که سخت افزار قدیمی و رم پایین تر به علت فضایی بیشتر از ۳ گیگ از آندروید بالاتر محروم بکنه
    سواااااااااااال؟؟؟؟؟؟؟؟
    سوال من و همه فن ها سونی اینکه چرا سونی تو زمانی که میتونه روی پرچمدارش XZ رم ۴ یا ۶ بزاره میاد از پایین ترین رم استفاده میکنه؟؟؟؟
    از کجا معلوم بلای که سری z3 دار اومد سر XZ دار ها در آینده نیوفته؟؟؟؟؟؟؟
    آگه جواب بدید ممنون میشم

    پاسخ

    کاکو سعید گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۷

    آقایی معراجی منتظر جوابتون هستم!!!

    پاسخ

    alonexperia گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۱۳

    من نمیدونم این سوالا رو چرا از آقای معراجی میپرسی !
    اطلاعتت هم که زیر خط فقره
    دوست عزیز ، اندروید ، روز به روز سبک تر میشه تا سازگاری و عملکرد بهتری داشته باشه
    اونوقت حرف تو عقلانی نیست که باید رم ۴ میزاشت !
    سونی رابطش سبکه ، شما نگران پشتیبانی XZ نباش
    در مورد زد۳ اما باید بگم درست میگی باید ۸۰۵ میزاشت
    و روی زد۳ پلاس باید ۸۰۸ میزاشت

    تو یجوری میگی انگار آقای معراجی سخنگوی سونی موبایل ژاپنه
    نیست آقا ، نیستت به خدا
    ایشونم مثل ما هستن فقط خبر میزارن
    انتهای سایت هم بخون نوشته
    “هدف آشنایی هر چه بیشتر هموطنان با سری گوشی های هوشمند سونی اکسپریا راه اندازی شد”
    نه اینکه پاسخ به اعتراضات و انتقادات شما :/
    با تشکر 🙂

    پاسخ

    کاکو سعید گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۴۳

    جسارت نکردم ما کی باشیم
    شما بلدی شما استادی
    اره والا ما سطح اطلاعاتمون زیر خط فقر خخخخخ
    حرف های شما بسیار عقلانی هست
    تفکر و هوش در شما موج میزنه
    تا جای که ما میدونیم z5 در آندروید ۶٫۰٫۱ نزدیک ۲ گیگ رم بخاطر فایل سیستمی حافظه رم اشغال کرد
    فقط که آندروید خام گوگل که نیست برنامه خود سونی هم هست که فضا رم محدود میکنه!!! بحث آین نیست که الا بد اما آگه کسی ۲_۳ سال بخواهد گوشی پرچمدارش نگهدار به مشکل میخوره تا جای که ما میدونیم کیفیت برنامه آندروید پیشرفت قابل توجه ای کرد و حجم این برنامه ها در حال بیشتر شدن هست
    امسال ۲۰۱۶ میانرده های ارزون قیمتی با رم ۲_۳ تولید شدند مطمئن باش سال ۲۰۱۷ میانرده ها به ۴ گیگ رم و پرچمدار ها به ۶_۸ گیگ ارتقاع پیدا میکنند
    “نه به این شوری شور نه به این بی نمکی ” زمان معرفی Z2 تنها گوشی بازار بود که از رم ۳ استفاده شده بود نزدیک ۳ سال گذشته و هنوز ۳ هست اینکه میگی در سونی رم بهینه هست قبول اما حیف XZ که رم ۴ استفاده نشد آگه بود تا ۳ سال کاربر بی نیاز میکرد

    پاسخ

    MOHSEN.MEHR گفته:
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۵۱

    سعيدجان من z3 رو الان بازم چك كردم با حدود نصب ۳۰ اپليكيشن و بازي الان ۱ و ۶ دهم گيگ از ۳ گيگ رم اشغاله، اندرويد ۶٫۰٫۱ روش نصبه.
    شما مطميني Z5 تو اندرويد ۶ دو گيگ از رمش اشغاله؟

    Mahbod8299 گفته:
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۴۷

    کاکو سعید دوست عزیز سونی میتونست توی زد۵ هم از اسنپ ۸۲۰ استفاده کنه ولی این کارو نکرد دلیلشم اصلا معلوم نیست تا اونجا که من میتونم حدس بزنم سونی توی ساخت و معرفی گوشی هاش خیلی وقت تلف میکنه که احتمالا بخاطره حاشیه های زیادی که توی فیلم و بازی و دوربین و… داره که معلومه با واگذار کردن بخش هاش قصد داره تمرکز بیشتری روی گوشی و… بزاره
    روی رم خودش پایین گذاشت ولی سی پی یو از نظر من دلیلش مشغله ی زیاد هست و وقت کافی برای بخش موبایل نمیزاشت
    ممکنه الان ها دیگه این کارو نکنه

  7. باز هم سلام.
    باز هم که بحث بالا گرفته. بعضی دوستان همچنان سعی در این دارن که بگن رم ۴ بهتره از ۳. درسته که مردم خیلی به اعداد توجه دارن اما بیایید تصور کنیم که سونی وارد این بازی شد وگوشی ۴گیگ داد بیرون. بعدش چی؟ برای گوشی بعدی، باید ۶گیگ رم قرار بده. منظورم اینه که اگر وجود رم بیشتر بشکل یک ابزار دربیاد، همه کمپانیها وارد یک جنگ بیخود و پرهزینه میشن. سونی که ابزاری در پس زمینه قرار داده که گوشی رو مرتب سرحال نگه میداره. اگر دنبال کرده باشید این قابلیت رو باهاش آشنایی دارید که سری اول گوشیهای x اضافه شد. اما به این موضوع توجه کنید که سونی روی دوربین این گوشی خیلی کار کرده و قطعا هزینه های اضافی پرداخت کرده. سونی با اطمینان خاطر از لرزشگیر اپتیکال گوشیها ایراد میگیره و میگه در لبه ها ی تصویر مشکل بوجود میاد و تو هر سری، داره سیستم لرزشگیر گوشیهاش رو بهبود میبخشه. حالا بگید که کدوم کمپانی این همه وقت و انرژی پای یکی از قابلیتهای محصولش میگذاره؟ سونی یکی از کمپانیهایی هست که سالانه بودجه خیلی زیادی رو بابت تحقیق و توسعه قرار میده. مطمئن باشید که اونا بعضی چیزهایی رو که شما هم اشاره میکنید، میبینن ولی اونا چیزهای دیگه ای هم میبینن که شما و من نمیبینیم. تا حالا فکر کردین که چرا گوشیهای سونی بدون سیستم تشخیص اثر انگشت وارد خاک آمریکا میشه؟ تاحالا فکر کردین که چرا اوپراتورهای آمریکایی دیگه با سونی کار نمیکنن؟ ۲ عامل از نظر من وجود داره که شاید برای همه قانع کننده نباشه.
    ۱. سیستم تشخیص اثر انگشت سونی ممکنه در خاک آمریکا به علت قانون نقض حق اختراع به مشکل حقوقی بربخوره که دردسر خواهد داشت.
    ۲.ممکنه دور از ذهن باشه ولی دولت آمریکا سونی رو تنبیه کرده. چرا؟ بخاطر هکرهایی که چندسال پیش سونی رو تهدید کردن که باید از اکران فیلم طنزی که درمورد کره شمالی بود، جلوگیری کنه. سونی مالکیت کمپانی کلمبیا پیکچرز رو داره و این کمپانی یک کمپانی آمریکایی هستش و اگر خاطرتون باشه، اوباما هم میگفت که سونی نباید کوتاه بیاد ولی سونی خلافش رو انجام داد. این رو هم اضافه کنم که ممکنه در حین همین جریان سیستم رمزنگاری اثر انگشت سونی هم لو رفته باشه و دولت آمریکا نمیتونه به این سیستم اطمینان کنه هر چند که قطعا اگر اینم باشه، سونی فکری به حال این قضیه کرده.
    میدونم که شاید دلایلم خیلی محکم و برای همه قابل قبول نباشه اما میخواستم بیشتر اینو برسونم که ما از وجود بعضی مسایل که باعث یک سری تصمیم گیریها میشن، خبر نداریم. سونی توی چند سال اخیر، از جاهای مختلفی ضربه خورد. تلویزیون. پخش کنندها. مانیتور. پلی استیشن نسخه ۳. موبایلهای برند سونی اریکسون. ضرر تو تمام این بخشها به راحتی قابل جبران نیست. هیچکس دوست نداره لوگوی سونی رو در کنار لوگوی زیبای وایو نبینه ولی بخاطر پایین آوردن هزینه ها، مجبور به فروش این بخش با ارزشو دوشت داشتنی کرد. موفق

    پاسخ

  8. سلام عرض میکنم به آقای معراجی و سایت اکسپریا که درهرصورتی تعصب و هوای کارهای احمقانه سونی دارن!!!
    ۱-همون سامسونگی که شما عرض میکنی برای کل دنیا و حتی چین رم چهار استفاده کرد
    ۲-کل هزینه ساخت یک گوشی به ۳۰۰ دلار نمیرسه طبق گفته سامسونگ
    پس احمقانست فکر کنیم بخاطر کاهش هزینه این کارو کرده.
    ۳-منطقی بود که اگه هم هزینه ای داشت بابازار یابی و تبلیغات این مطلب جبران کنه.
    ۴- و خیلی چیزای دیگه که نشون بده حرف های شما چیزی جز خیال بلفی و توجیه نیست.
    ۵-لطفا احساسات شخصیتون جای منطق قالب نکنید…

    پاسخ

    کاکو سعید گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۴۲

    حرف حساب جواب نداره
    تو این بازده زمانی استفاده از رم ۳ گیگ به هیچ عنوان برای مصرف کننده منطقی نیست تو z5 آندروید ۶٫۰٫۱ حدود ۲/۷ گیگ در دسترس هست که ۲ گیگ بخاطر سیستم عامل و برنامه های پیش فرض اشغال کرده که ۷۰۰ مگ در دسترس کاربر هست الا قابل قبول هست اما در نسخه های آندروید ۷ ممکن فضا رم بیشتری اشغال کنه که این برای مصرف کننده جالب نیست سونی دیگه یدفع ۱/۵_۲ سال دیگه میگه XZ بخاطر کمبود حافظه رم به آندروید ۸ یا ۹ ارتقاع پیدا نمیکنه
    به همین راحتی کمتر از ۲ سال با بهانه کمبود رم گوشیتون از ابدیت بالاتر محرم میکنه شک ندارم آخرین ابدیت z3 پلاس و z5 همین آندروید ۷ خواهد بود فکر هم نکنید الا هم گوشیتون ابدیت میکنه
    میزار دقیقا بهار سال دیگه ابدیت میکنه ۶ بعد هم میگه خب z5 دارا ۲ سال ما ابدیت کردیم دیگه تموم شد خخخخخ

    پاسخ

    َAmirreza گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۷

    مطمینید؟ ۷۰۰ مگ رم برای کاربر؟ حالا فرض کنیم ۷۰۰ مگ، مقایسه سرعت و مولتی تسکینگ همین Z5 رو با گوشیایی که ۴ گیگ رم دارن دیدید؟

    پاسخ

    کاکو سعید گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۰

    امیر رضا بحث ما سر ابدیت هست یه گوشی هر چقدر هم که عالی باشه وقتی نسخه های بالاتر آندروید دیگه براش نیاد دیگه از رده خارج حساب میشه
    سونی از قصد از رم ۳ در XZ استفاده کرده!!!!
    این ها سیاست فروش در بخش موبایل سونی هست تا کاربراش همیشه تشنه نگهداره
    یکم بهش فکر کن بهش میرسی
    گل من خخخخخ

    ehsandig گفته:
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۳:۲۲

    کاکو جان سیاست تشنه نگه داشتن کاربران که در بین تمام برند ها وجود داره نه فقط در صنعت تلفن همراه بلکه در هر صنعت دیگه این سیاست نیز هست ، که همه ی کاربران و مصرف کنندگان به این امر واقفند، کاربران و طرفداران گوشی های سونی خوشبختانه قبل از خرید نگاهی موشکافانه به گوشی دارند و با اطمینان خرید مینمایند…
    من هم از طرفداران محصولات سونی هستم و همیشه همه جا ازین سیاست های سونی و دیگر برند ها حرف زدم ، اما در نهایت خرید کردم..

  9. از این دلیل خوشم نیومد ( سونی که این روزها به شدت نیازمند کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری است، با بالابردن اعداد و ارقام هزینه های نهایی تولید را افزایش دهد؟ آن هم در شرایطی که هیچ برنامه ای برای ورود به بازارهایی که به چنین سخت افزاری اهمیت میدهند ندارد؟ )
    قرار نیست برای سود اوری امکاناتشو کم کنه منظور از امکانات قطعا رم۴ نیست
    در ضمن وقتی می خواد برای افزایش سود دهی از بعضی کارا جلوگیری کنه پس قیمتشو به اندازه ی گوشی های پر اکانات بازار کنه
    من نمیفهمم امکانات کم و قیمت بالا اصلا عقلانی نیست

    پاسخ

    کاکو سعید گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۰۸

    حرفت در مورد قیمت درسته
    من که XZ میخرم اما فک نکنم با این کار به سودی برسه آگه هم برسه ناچیز

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۳۷

    اینقدر از کامنتای منطقی خوشم میاد

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۴۲

    قیمتی سونی واقعا عالیه نسبت به ال جی و سامسونگ و اچ تی سی
    کجاش گرونه ؟
    بقیه برند ها که گرون ترن از سونی 😐
    افت قیمت سونی هم بسیار سریع و زیاده ! همین الان با کمترین هزینه میشه زد۳+ خرید ! یا حتی زد۵

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۴۳

    کمترین هزینه منظورم نسبت به دیگر برند هاست !

    پاسخ

    کاکو سعید گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۲۲

    بابا ما دیگه خودمون سونی بازیم اینجا هم همه میدانند حاشیه سود سونی بالاست
    سونی بعد از آیفون بیشترین سود از گوشیاش در میاره
    در سری X حاشیه سود سونی زیاد شده قیمت در سری X بالاتر از سری Z,M,c هست

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۰۳

    خب جناب احسان این خوبه یعنی که افت قیمتش بالا باشه این که اصلا خوب نیست چون موبایلی که خریدید با افت قیمت و خریدارای سودجو قیمتش تقریبا نا چیز میشه

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۷:۴۸

    واقعا چه دلیل مزخرفی برای سود بیشتر یکی نیست بگه احمق یک گیگ رم بیشتر شاید دو سه دلار برای تو هزینه داشته باشه ولی وقتی گوشی تو چهار گیگ میشه رم اش تو میتونی چند صد هزار دستگاه بیشتر بفروشی هر دستگاهی که شاید صد دلار سود کنه در حالی که تو بخاطر صرفه جویی در چند دلار میلیون ها دلار از دست دادی با این سیاست تخ….
    اگه این سیاست که مشخصات بالا باشه امکانات زیاد باشه با شکست همراه بود الان سامسونگ هواوی بیشترین سود فروش نداشتن.
    سونی اگه راس میگه برای منطقه خاورمیانه یه گیرنده دیجیتال بذار تا اونوقت معنی فروش بفهمه…

    پاسخ

  10. سلام
    از این مقاله خوشم اومد. دست نویسنده درد نکنه. توی چند وقت اخیر این بهترین نگاهی بود که از این وبسایت دیدم. منم طرفدار پروپاقرص سونی هستم اما اشتباهات رو باید پذیرفت. اگر همه مثل نویسنده این مقاله فکر میکردن که سونی به مشکل فروش برنمی خورد. من از کلام لذت بردم با وجود اینکه نویسنده از خودش رد پای یک طرفدار رو به جا گذاشته ، ولی خیلی دلایل قانع کننده ای رو مطرح کرده که خیلی خیلی میتونه به نگاه مهندسین و بازاریابهای سونی نزدیک باشه ولی نمی تونیم نگاه مردم رو به راحتی عوض کنیم. مردمی که سطحی به ماجرا نگاه می کنن ، به اعداد توجه دارن. گوشی گرانتر برای مردم باید چیزهایی داشته باشه که بتونن دیگران رو قانع کنن که بهترین انتخاب رو کردن. شما اگر از یک نفر بپرسید که چطور تصمیم برای خرید یک گوشی سامسونگ و یا اپل رو توجیح میکنه ، باید به یک مشت عدد گوش بدی نه به کارایی و یا وفاداری یک کمپانی به محصولات و مشتری. همیشه این رو میشنوید که افراد عادی چطور گوشیهاشون رو باهم مقایسه می کنن در حالی که از صبح تاشب فقط تو شبکه های اجتماعی مشغول گذاشتن عکس و مطالب به درد نخور هستن. عزیزان مرسی که مطالعه کردین.

    پاسخ

    Pouya-XPERIA گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۴۱

    کاملا درسته و موافقم.

    پاسخ

  11. سلام و خسته نباشید به ازای معراجی
    اطلاعاتون برای توجیع کردن فن های سونی تو کوتاه مدت قانع کننده بود..
    اما تو بلند مدت نه دوست عزیز
    باید یه حقیقت تلخ اینجا به دوستان بگم
    تو زمان معرفی Z2 واقعا پادشاه بدون چرا آندروید بود و رکورد پرفروش ترین اسمارتفون سونی تا الا Z2 هست اما از z2 به بعد سیاست تولید پرچمدارهاش تغییر کرد!!!
    روی بهبود نرم افزار کار کرد و با یه تغییرات جزیی z3 با مشخصات z2 روانه بازار کرد
    هادی جان ما با سونی زندگی کردیم ریز و درشت سونی دستمون هست دروغ نگم اوج ضرر ۲ میلیارد دلاری تو بخش موبایل تو زمان z3 بود
    و تو z3 پلاس بخاطر پردازنده جنجالی کوالکام احمق این ضرر ها رو بیشتر تشدید کرد
    سونی آگه z3 با پردازنده ۸۰۵ میداد بیرون راحت تا یک سال تا زمان معرفی z5 تو فروش رکورد میزد اما با تصمیمات بسیار احمقانه مدیران سونی ضرر های این شرکت بیشتر تشدید کرد
    ضرر های این شرکت به قدری بود که این شرکت هر چی گوشی میفروخت نمیتونست ضرر هارو جبران کنه!! سونی که در ۴ فصل فروش بالایی ۵۰-۶۰ میلیون تلفن هوشمند تولید میکرد به زیر۲۵ میلیون گوشی کاهش داد سونی با z5 از ضرر های این شرکت کم کرد اما هیچ وقت اون ضرر های میلیاردی نتوانست جبران کنه!!!
    بعد برنامه ریزی کرد زیر ۲۰ میلیون گوشی با سری x به حوزه موبایل ادامه بده البته با سود بالا اما فروش کم!!! که موفق شد از ضرر فرار کنه و به سود ناچیزی برسه!!
    هادی جان یه چیز های هست که یه شرکت آگه اونا رو نادیده بگیر میتونه اون شرکت به نابودی بشونه مثل: سونی، HTC, نوکیا
    کی فکرش میکرد ۳ غول موبایل دنیا وضعشون این بشه؟؟؟ سونی سیاست بدی تو z3 تو بخش چیپست داشت و تو z3 پلاس بدتر شد
    فقط کافی به سامسونگ نگاه کنید یه اشتباه تو باتری برای نوت۷ این شرکت به مرز ۷ میلیارد دلار ضرر پیش برد سهام این شرکت به پایین ترین حد ممکن رسوند و اعتباری سری نوت ۷ و خود سامسونگ به کل زیر سوال برد!؟
    حرفم اینکه سونی برای اینکه بتونه تو این حوزه موبایل بمونه باید خیلی قدرتمند تر و بدون اشتباه به کارش ادامه بده فک نکنم ۱ گیگ رم بیشتر هزینه XZ آنقدر بالا ببر!! لامصب پرچمدار باید از هر نظر با گوشی قبلیش و میانرده اش شاخ باشه خخخخ

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۳۰

    لایککککک

    پاسخ

    کاکو سعید گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۲۷

    حرف حساب جواب نداره

    پاسخ

  12. دوستان ما ایرانی ها بیشتر به این چیزا اهمیت میدیم فقط همیییین

    وگرنه من خودمم اگر رم این ۴ بود حتما دلیلی داشتم که اونو بخرم درحالی که همین الانش کمی تردید دارم ولی به خاطر طراحی خاصش احتمال زیاد داره که اونو بخرم

    درکل برا اونا رم ۳ و ۴ چندان عنوان تبلیغاتی نداره اونا با دوربین و باتری تبلیغ میکنن و رم و این چیزا فقط برا ما مردم ایران انقد مهمه
    تو خارج هم فقط دولوپر ها این چیزا رو بیشتر اهمیت میدن، اونجا عاممه مردم با این چیزا کاری ندارن

    پاسخ

  13. اولا که متاسفانه توو ایران هم بازی با اعداد و مشخصات روی کاغذ جواب میده…

    دوما هم خب شاید رم ۳ برای الآن کافی باشه ولی مطمئنا آندروید های بعدی به رم بیشتری احتیاج دارند…

    پاسخ

  14. درسته تو ایران به دوربین اهمیت میدن ولی برین تو بازار موبایل ها،میانسال ها و دخترا با اینکه اکثرا تنها استفادشون تلگرامه تا فروشنده بگه فلان گوشی رمش بیشتره و صفحشم کواد اچ دیه سریع می خرن میرن خونشون.

    پاسخ

  15. سلام لطفا یک جواب قانع کننده بدید.واقعا ریزولیشن fhd در مقابل سایر رقیب ها یک ضعف محسوب نمی شد؟؟الآن عصر qhdهست

    پاسخ

    arma گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۴۷

    مشکل کسی این نیست چون چشم اصلا تفاوت این همه پیکسل رو درک نمیکنه
    باورت نمیشه مقایسه صفحه x با s7 رو ببین.

    پاسخ

    َAmirreza گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۵۰

    سلام خیر فعلا تنها چیزی که توی صفحه نمایش پرچمدارای مختلف میشه فرقشو احساس کرد نمایش رنگ ها هست و رزولوشن میشه گفت تقریبا هیچ وقت فرقش احساس نمیشه، این QHD هم بیشتر برای تبلیغاته و روی عملکرد گوشی هم از هرلحاظ کلی تاثیر منفی داره

    پاسخ

    محمدعلی۷۶ گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۱۹

    بالابردن رزولوشن باعث پر شدن رم میشه و مصرف باتری را ب شدت کاهش میده
    در مقایسه بین صفه نمایش سونی بعد از سامسونگ و در کنار دیگر رقبا قرار میگیره و حتی از بعضیهاشونم بهتره.پس در این زمینه هیچ شکی نداشته باش داداش

    پاسخ

  16. دوستان توجه کنید :
    وقتی میگم رم ۴ باید میزاشت منظورم این نیست که ۳ کافی نیست اتفاقا کافیه و حتی تا دوسال دیکه همین ۳ هم جواب میده
    یه عده از دوستان میگن مثلا z3 با رم ۳ از این گوشی با رم ۴ بهتره
    بهتر هست ولی وقتی یه شرکتی میاد پرچمدار معرفی کنه بهترین گوشیشو معرفی میکنه نه این ک همون گوشی با بر طرف کردن ایراد به عنوان مثال من ک z5 دارم xz چ برتری داره ک من یک میلیون بیشتر بدم xz بخرم
    در ضمن خیلی از مردم به اعداد ارقام توجه میکنن فروشنده میگه این رمش ۴ ولی این ۳ بهتره طرف هم باور میکنه و اون یکیو میخره
    به نظرم سونی اگه ۴ میزاشت و از صفحه نمایش Qhd استفاده میکرد xz از z2 هم بیشتر فروش میرفت و بالای نود درصد از افراد همین سایت و فن های سونی گوشی هاشونو عوض میکردن مثه خود من

    پاسخ

    محمدعلی۷۶ گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۲۱

    من با نظر شما کاملن موافقم
    مردم کشورهای جهان سوم ب اعداد و ارقام بیشتر توجه میکنن تا بررسی ها

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۲۶

    هیچ وقت نگو مردم جهان سوم از چیزی که مطمئن نیستی حرف نزن باید بگی بعضی مردم چون جمع بستنش عقلانی نیست

    پاسخ

  17. اگر از حافظه رم xz به خاطر کاراییش نگرانید باید بگم که نگرانیتون کاملا بی‌موردِ.
    برای امتحان تمام اپلیکیشن‌های نصب شده روی z2 خودم (۱۰۰ عدد) رو باز کردم و در آخر دیدم که هنوز ۱.۳ گیگابایت از حافظه رم دستگاه آزادِ!!
    با وجود اینکه دمای دستکاه به شدت بالا رفته بود اما کوچکترین لگی حتی وقتی که آخرین اپلیکیشن رو باز کردم دیده نشد.
    ظاهرا مدیریت رم به اینصورت که وقتی این حجم از برنامه باز میشه، اپلیکیشن‌هایی که زودتر باز شده بودن بسته میشن. حالا نمی‌دونم این سیاستِ اندرویدِ یا سونی؟!
    اما خیالتون از رم دستگاه راحتِ راحت 🙂

    پاسخ

  18. ۱۰۰% دلیلش همینه که شما میگید جناب معراجی ولی متاسفانه افرادی که عقلشون به چشمشونه بیشتر از کسایی هستن که فکر میکنن و متوجه میشن که رم ۳ کاملا جواگو هست و یک کاربر سیستم عامل اندروید نیازی به رم ۴ یا بیشتر نداره! ولی چیزی که مهمه بازی با همین اعداد هست سونی شاید تو بخش دوربین بازی با اعداد میکنه و خب حقم داره چون بخش دوربین گوشی های هوشمند و تکنولوژی مربوطه در دست این شرکته ولی برای کسب سهم بیشتر در بازار بهتره که بازی با اعداد رو در قسمت های مختلف دیگه مثل رم شروع کنه! من بار ها دیدم که افراد معیار انتخاب گوشی و برتری گوشی ها از نظرشون میزان رم بیشتر بوده! و هر چقدر هم به این افراد توضیح بدی که اینطور نیست فکر میکنن استاد همه چی دان هستن و بیشتر می فهمند و حرف خودشون رو ادامه میدن! حتی اگر یک گوشی با رم ۴ از نوع DDR3 بذاری جلوشون با یک گوشی با رم ۳ از نوع DDR4 باز هم رم ۴ رو بهتر و بالاتر میبینن!
    سونی بازار افراد با خرد رو داره ولی بازار افرادی بی فکری رو که اعداد رو دوست دارن شاید با این وضع هرگز نتونه بدست بیاره! این قضیه دقیقا برای صفحه نمایش FHD و QHD صدق میکنه

    پاسخ

    محمدعلی۷۶ گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۲۳

    دقیقن…سونی باید ب مردم کشورهای جهان سومی هم توجه کنه

    پاسخ

  19. اگر رم ۳ الان کافی هست، معنیش اینه ۲٫۵ سال پیش Z2 با رم ۱ یا ۱٫۵ کافی بوده و رم ۳ اون زمان هزینه اضافه بیهوده برای مشتری ها بوده و ظلم در حق اونا بوده

    پاسخ

    alirezarz62 گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۰

    دوست عزیز اینکه میگیم رم ۳ کافیه یعنی چه الان چه ۵ سال پیش و چه ۵ سال دیگه با این وضع رم ۳ کافیه! به زمان اصلا اشاره نشده! کلا رم ۳ برای سیستم عامل پرتابل اندروید کافیه حالا در هر زمان و مکانی!

    پاسخ

    Eldroxo گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۱۹

    اصلا موافق نیستم چون به چشم دیدم. من xperia ray داشتم. کاملا سالم. رمش ۵۱۲ بود. سالهای اول برنامه ها مثل وایبر و واتس اپ نهایتا ۲۰ مگ رم می گرفتن. این اواخر شده بودن حدود ۱۰۰ مگ. دیگه گوشی نمی کشید و هی می پرید از برنامه ها بیرون. هر سال همین طور همه چیز سنگین تر میشه. بازی که جای خود داره. اگه رم گوشی بالا بود حالا حالا ها نگهش می داشتم چون کاملا سالم بود. رم ۳ الان کافیه ولی ۳ سال دیگه کم میاره قطعا

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۰۹

    دو سال پیش سونی توان این توان رو نداشت که مثل امروز مدیریت کنه فضای رم رو، و از رم بهترین استفاده رو داشته باشه.
    مقایسه ی ایکس با پرچمدارای ۲۰۱۶ رو یادمون نرفته…

    پاسخ

  20. واقعا نامید شدم از ایکس زد قصد خریدش رو برای برادرم و پدرم داشتم ولی دوربین ۲۳ مگاپیکسلیش در مقابل ۱۲ مگاپیکسلی سامسونگ کم میاره عکس ها موجوده و نمیدونم چرا این سایت پوشش نداد.

    پاسخ

    alirezarz62 گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۱

    در اینکه فن و ترول سامسونگی شکی نیست!
    ولی بهتر بود عکس هارو با عینکت میدیدی و می فهمدیدی که دوربین بهتر کدوم دوربینه!
    سایت مرجع DxO mark هم اینو ثابت کرده

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۴

    کی گفته کم میاره؟ حالت خوبه؟
    من کلی ویدیو دانلود کردم از دوربین این گوشی هم جا برتر بوده…
    اولین باره همچین چیزی میشنوم!!!!
    اس ۷ جلو پرفورمنس کم اورد این که جای خود داره

    پاسخ

    Ashkan z3 گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۲۳

    اتفاقا توی ترنجی هم دیدم بعضی ها ناراحت بودن بذار یه چیزی بگم شاید قانعت کنه
    ۱)اون گوشی نسخه دمو بوده و نسخه اصلی قطعا بهتره
    ۲) این گوشی هنوز هیچ اپدیتی دریافت نکرده اما اون گوشی هایی که باهاش مقایسه شدند اپدیت گرفتند
    ۳) دوربین سونی رو واسه اینکه خوب بگیره باید تنظیم کنی. از اون عکس ها معلومه یارو رفته دوربین گوشی رو باز کرده همینطوری عکس انداخته.گوشی خودمم اگه تنظیم نکنم همینطوری میندازه

    پاسخ

    alonexperia گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۱۷

    پلنگ جان !
    میگن دلفینا هم پرواز میکنن !
    نوت ۷ هم مشکل نداره
    آیفونم لگ میزنه
    🙂

    پاسخ

  21. اگر بخوایم طبق منطق شما ایکس زد رو نقد کنم پس نیازی نیست از یه دوربین ۲۳ مگاپیکسلی استفاده کرد! یه دوربین حداکثر ۱۶ مگاپیکسلی میتونه با کیفیت باشه پس چرا الکی رو هزینه ساخت برد؟!
    کاملا با شما مخالفم رم چهار واقعا نیاز بود.

    پاسخ

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۰۲

    اولا که تمام تکنولوژی دوربین موجود در اکسپریا XZ از خودِ سونی است. اما رم خیر. رم رو از شرکت های متفرقه خریداری میکنه
    دوما اینکه ما گفتیم سونی با توجه به بازار هدف داره سخت افزار گوشی هاش رو انتخاب میکنه. در بازارهایی که سونی حضور داره به دوربین اهمیت میدن نه رم. پس طبیعیه که روی دوربین هر چقدر هزینه هم بشه بازخوردش رو داره

    پاسخ

  22. بله این درسته ولی خیلی ها به دلیل اینکه عقلشون به چشمشونه میرن دنبال اعداد و سونی نمیخرن
    وگرنه کاربر هایه سونی خودشون میدونن گوشی سونی هنوز به رم ۴ احتیاج نداره

    پاسخ

  23. چطور رم۴ میشه بازی با اعداد اونوقت دوربین ۲۳ مگاپیکسلی میشه کیفیت درحالی که با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی برند های xوy دریه سطح هست،، گاهی وقتا یه عدد میتونه نظر خریدار روجلب کنه(رم ۴)گاهی هم باعث ازدست دادن مشتری میشه(کیفیت مشابه دوربین باتوجه به تفاوت درتعداد پکسیلها) اینا حرفایی که فروشنده ها تحویلت میدن وخیلیا راحت قانع میشن

    پاسخ

    Palang گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۵۸

    واقعا حرف دل منو زدی!

    پاسخ

    arma گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۳۹

    دمت گرم
    حرف منم اینه که میگم رم ۳ دو سال دیگه واس بازی های گرافیکی کم میاره

    پاسخ

    ArminAbdi گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۱

    اولا که مگاپیکسل نشون دهنده اندازه عکس هست و ربطی به کیفیت نداره، دوما تو متن اومده که تو بازار های هدف سونی دوربین قسمتی هست که خریدار ها بیشتر بهش توجه میکنن، سوما تمامی تست های معتبر نشون دادن که پرچمدار های سونی همیشه بهترین دوربین ها رو دارن و حداقل در حد بهترین رقباشون هستند. اکسپریا XZ هم هر وقت به صورت رسمی اومد به بازار و آپدیت شد (اینایی که الان به صورت محدود موجود هستن نرم افزارشون هنوز نهایی نشده) اون وقت تست میشه و معلوم میشه در چه حدیه.

    پاسخ

  24. یه مله دیگه هم هست؛ یه گوشی مث نوت که میاد، انقد زرق و برق داره که همه تعریفشو میکنن و ناخواسته براش تبلیغ میکنن. از هرکیم بپرسی میگه بهترین اندرویدی بازاره. ولی مثلا X یجور شخصیت پرچمدار بودن رو نداره! همه هم دیدیم چجوری پرچمدارای بقیه شرکتا پیشش کم آوردن. ولی من هنوزم هرکی ازم میپرسه برا گوشی، بهش Z5 و Z5p رو معرفی میکنم. بعد گذشت یک سال هنوزم جذابن.. این XZ هم برا پرچمدار بودن از همه نظر کاش رمش بالاتر بود. تا با گفتن همین عددا خریدار آماتور نظرش جلب شه

    پاسخ

  25. مقاله مفیدی بود و منم قبول دارم ولی بهرحال بهتر بود ۴ گیگ میزاشت

    در ضمن شما میتونید از سونی موبایل در رابطه با پرچمدار جدید ۴K بپرسید؟ اگر میتونید بپرسید ازشون که چرا نسخه ۴K ندادن و اینکه بزودی پرچمدار ۴K میسازن یا نه

    تشکر

    پاسخ

  26. اینا درسته. ولی برا به دست آوردن بازار و جلب نظر مشتری های سایر برندها، بهتر بود رم ۴ میذاشت. وقتی یکی بخواد گوشی خیلی راحت میتونن با همین عدد و رقما گولش بزنن؛ طرف میگه سونی چیه بابا همه چیش از این سامسونگه پایینتره! مشتری هم که امکان استفاده از هر دو تا رو نداره تا بفهمه سامسونگ تو استفاده روزانه لگ میزنه و رو مخه..

    پاسخ

  27. قبل از اینکه این پست رو بزارین منم دقیقاً به این موضوعات در خصوص رم دستگاه فکر کرده بودم فقط یک ساعت اول بعد از معرفی xz ابهام تو ذهنم بود,،ممنون از اطلاع رسانیتون واقع نیاز بود برای بعضی از دوستان

    پاسخ

  28. ابنم باید اشاره میکردید که رم۳ تا x performance از نوع دوکاناله بود ولی در xz شده ۴کاناله که سرعت و عملکردشو بطور قابل توجهی افزایش داده.

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۱۹

    شما این مورد رو از کجا میدونید؟!

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۲۷

    اسنپ دراگون ۸۲۰ حداکثر از ۲ کاناله ساپورت میکنه اونوقت سونی ۴ کاناله هست؟!

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۲۱

    شما منبعی دارید برای حرفاتون؟!!

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۲۰

    شما چه طور؟

    shs77 گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۲۸

    وبسایت کوالکام 😐

    Peiman z3 گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۸

    منبع؟؟؟؟؟

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۲۷

    منبعتو بگو از روی باد معده حرف نزن گوشی هنوز دو سه روزه معرفی شده و هنوز خیلیی چیزاش نا معلومه

    پاسخ

    کاکو سعید گفته:
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۳۹

    معزز یعنی خاک بر سرت کنند
    اسنپدراگون ۸۲۰ نهایت از ۲ کانال ساپورت میکنه چجوری پرفورمنس ۲ کاناله است اما XZ از ۴ کانال استفاده میکنه؟؟؟؟؟؟؟
    تازه اسنپدراگون ۸۳۰ میخواهد ۴ کانال شه هنوز هم در حال تحقیق و توسعه این تراشه هستند خخخخخ
    سایت رسمی کوالکام :
    https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/820

    پاسخ

  29. تا اونجایی ک ما از سونی شناخت داریم میدونیم که همیشه براش کیفیت حرف اولو میزنه
    اونایی ک میگن رم چهار نداره پس بازنده س…یا خودشونو ب خواب زدن یا از گوشیای سونی حتی یک روزم استفاده نکردن
    من الان که دارم با Z تایپ میکنم بعد از سه سال هنوزم که هنوزه سرعتش مث روز اولشه و بسیار روون و خوبه با همین رم ۲
    حالا سونی چرا الکی رم ۴ بزاره؟ این فقط ب ضرر مشتری میشه چون هزینه نهاییش بیشتر میشه
    وقتی با رم ۳ از رم۴ خیلی از شرکتای مطرح دیگه رو پشت سر میزاره واقعا چهار لازم نیست
    بعضیام ک میگن دیر عرضه میکنه
    شما دوسداری مثل نوت هفت زود بدن دست مردم و اینجوری ابروریزی ب بار بیاد و اعتبار شرکت بره زیر سوال؟
    حتما حتما یه دلیلی داره ک از زمان معرفی تا زمان ارایه ش یه مدتی طول میکشه.
    ولی بازم نیمه دوم مهر بنظرم خیلی هم خوبه.

    پاسخ

    محمدعلی۷۶ گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۲۹

    ما نمیگیم بازندس…سونی باید به یه مشت احمق که دنبال اعداد و ارقام هستنم توجه کنه

    پاسخ

  30. سامسونگ فقط مشتریشاشو گول میزنه…
    اعداد و ارقامو میبره بالا ک مردم بگن عجب گوشی ایه…ولی در هر صورت هنگ میکنه
    به قول دوستمون اگه رم هزارم بذاره بازم کم میاره

    پاسخ

  31. سلام
    ببخشید آقا هادی سوالم بی ربطه ولی خب نمدونم کجا بپرسم
    میشه لینک آر اس اس سایت رو بدید!؟؟؟؟
    آخه دارم یه ربات تلگرام مخصوص اکسپریا می سازم واسه خبر هاش میخوام
    اگه لطف کنید بدید
    بوس بوس

    پاسخ

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۰۴

    http://xperian.ir/feed/

    پاسخ

    Sami Beigi گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۰۶

    مرسی

    پاسخ

    erfimerfi گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۵۰

    بوس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here