بررسی کوتاه و اجمالی اولین کامپکت فون سری X سونی، گوشی اکسپریا X Compact.

66
۷,۷۶۷

sony-xperia-x-compact-header

امروز سونی در کنفرانس اختصاصی خود از جدیدترین و اولین کامپکت فون سری X با نام اکسپریا X Compact پرده برداشت. این گوشی هوشمند ادامه دهنده و نایب برحق سری کامپکت سونی است. این گوشی هوشمند دقیقاً یکسال پس از آخرین کامپکت سونی، اکسپریا Z5 Compact آمده است تا طرفداران سری کامپکت سونی را با امکانات خارق العاده خود مسرور کند.

این گوشی هوشمند جمع و جور کمی با نسل هایِ قبل خود تفاوت دارد. در سری هایِ فرد خانواده Z سونی دست به معرفی کامپکت فون هایِ اکسپریا Z1C، اکسپریا Z3C و اکسپریا Z5C زده بود و حالا به همراه اولین پرچمدار خانواده X، در کنار گوشی اکسپریا XZ از گوشی اکسپریا X Compact پرده برداشته است، که البته با نسل هایِ قبل خود تا حدودی متفاوت میباشد.

این گوشی هوشمند 4.6 اینچی در تمامی جهات شبیه به نسل هایِ قبل خود میباشد، جز چند بارزه و ویژگی. سونی در اولین کامپکت فون سری X خود از چیپست به کار رفته در پرچمدار اصلی که اسنپدراگون 820 میباشد استفاده نکرده است و به جایِ آن چیپست اقتصادی و البته قدرتمند اسنپدراگون 650 را به کار گرفته است.

همچنین، این گوشی هوشمند برخلاف سری گوشی هایِ کامپکت قبلی مقاوم در برابر آب و گرد و غبار نیست و سونی در این گوشی هوشمند فیلمبرداری 4K را نیز در اختیار کاربران قرار نداده است. اما باید جنبه هایِ مثبت این قضیه را نگریست، چون سونی قصد دارد با حذف برخی از ویژگی هایِ پرچمدار، گوشی خوشدست و دوست داشتنی اکسپریا X Compact را در بازه میانرده هایِ خود قیمت گذاری کند و به این ترتیب بیشتر کاربران میتوانند یک گوشی خوب و قدرتمند با ظاهری جذاب و البته تغییر یافته خریداری کنند.


دوربین

بهتر است بیش از هر چیزی درباره دوربین این گوشی هوشمند سخن بگوییم. سونی برایِ دوربین اصلی این گوشی هوشمند همچون پرچمدار خانواده X از سنسوری 23 مگاپیکسلی استفاده کرده است که پیش از این در گوشی هایِ اکسپریا X، اکسپریا X Performance و گوشی هایِ خانواده Z5 سونی به کار گرفته شده است. دوربین ثانویه نیز مجهز به سنسوری 5 مگاپیکسلی است.

sony-xperia-x-compact-91

سونی تأکید میکند در دوربین گوشی اکسپریا X Compact سه موضوع اصلی را مورد توجه قرار داده است: فوکوس کردن، تثبیت کنندگی و پردازش عکس ها. سنسورهایِ جدید سونی با هم مجموعه ای خارق العاده را برایِ شما رقم میزنند. فوکوس لیزری با فرستادن نوری نامرئی با سرعت هر چه بیشتر، بر رویِ سوژه شما فوکوس میکند، حتی در نور بسیار کم؛ سپس تثبیت کننده خارق العاده نسل جدید سونی که در 5 محور اُفقی و عمودی قابلیت دفع لرزش ها را دارد وارد عمل میشود و باعث میشود عکس شما بدون تاری شکار شود؛ و در نهایت، پردازشگر جدید عکس ها که مجهز به سنسور RGB میباشد، عکس هایی با رنگ بسیار طبیعی و واقع گرایانه را به ثبت میرساند تا کار این مجموعه کامل شود.

sony-xperia-x-compact-71

اینها همگی مربوط به دوربین اصلی دستگاه هستند. اما بهتر است کمی درباره دوربین ثانویه نیز صحبت کنیم. سونی برایِ کامپکت فون جدید خود از سنسوری 5 مگاپیکسلی برایِ ثبت تصاویر سلفی بهره گرفته است که دارایِ سایز بزرگتری نسبت به قبل ( “1/3 ) میباشد و از فناوری تثبیت کنندگی نرم افزاری 5 جهته نیز بهره میگیرد تا تصاویر و ویدئوهایِ سلفی نیز هیچگاه تار و بدون فوکوس نشوند.

xperia-x-compact-goodbye-filters-hello-colours-desktop-e554e1c2f4f54d41cb7b27ee32927dd5


باتری

گوشی اکسپریا X Compact سونی مجهز به یک باتری 2.700 میلی آمپر/ساعتی با فناوری شارژ سریع کوآلکام میباشد. سونی در باتری این گوشی هوشمند طول عمر باتری را افزایش داده است. اما منظور از طول عمر باتری چیست؟ پاسخ ساده میباشد! در هر سیکل شارژ باتری به میزان بسیار کمی دچار آسیب میشود و این آسیب ها در دراز مدت میتواند صدماتی جدی به باتری گوشی هوشمند شما وارد کند. اما به واسطه فناوری جدید سونی، دیگر نیازی نیست نگران طول عمر باتری گوشی هوشمند خود باشید.

xperia-x-compact-smart-cleaner-desktop-e809e97fad22f6039bebb1fa8234e848

در مقاله قبلی پیرامون بررسی اجمالی و کوتاه گوشی اکسپریا XZ اشاره کردیم که سونی سیستم جدید و بسیار هوشمندی را برایِ شارژ باتری شما در طی مدت شبانه روز طراحی کرده است که رفتارهایِ شما را زیر نظر میگیرد و بر اساس آن باتری گوشی هوشمندتان را به درستی شارژ میکند. بسیاری از کاربران گوشی هوشمند خود را شب ها به شارژ میزنند و همانطور که اشاره شد، شارژ شبانه گوشی هوشمند تا صبح صدمات جدی و بازگشت ناپذیری به باتری گوشی هوشمند شما میزند. اما به واسطه سیستم تشخیص رفتار شارژ باتری سونی، کاربر میتواند با خیال راحت شبها گوشی هوشمند خود را به برق متصل کند و نگران وارد شدن صدمه و آسیب به باتری گوشی هوشمند خود نباشد.


طراحی

سونی با معرفی گوشی هایِ اکسپریا XZ و اکسپریا X Compact از زبان طراحی جدید خود با نام « واحد و یکدست » پرده برداشت، که باعث میشود گوشی هوشمند اکسپریایِ شما از پشت و جلو کاملاً یکدست و یکپارچه به نظر برسد. البته این طراحی در پرچمدار اکسپریا XZ با فلز بسیار مرغوبی انجام شده است و در اکسپریا X Compact، به دلیل پایین آوردن هزینه هایِ نهایی با پلاستیک مرغوب و درجه 1 براق به عرصه تولید رسیده است.

xperia-x-compact-learn-more-about-our-design-02-desktop-1a36c149b889345f418d97d537899571

سونی همچنین اشاره میکند در پرچمدار جدید و تنها همراهش از طراحی مخروطی شکل بهره برده است، که باعث میشود به کاربر حس بسیار خوبی القا شود و در دست گرفتن گوشی هوشمند را بسیار ساده تر و آسان تر از گذشته کند. سونی این گوشی هوشمند را به معنایِ واقعی کلمه جمع و جور طراحی کرده است. اَبعاد این گوشی خوشدست حدود 9.5 × 65 × 129 میلی متر میباشد.


رابط کاربری

رابط کاربری گوشی اکسپریا X Compact با سری X تفاوتی ندارد، اما دو ویژگی در این نسخه از اَندروید 6.0.1 مارشمالو بسیار جالب میباشد. مورد اول که پیشتر آنرا در خانواده گوشی هایِ سری Z5 و X سونی دیده بودیم اضافه شدن بخش Tips میباشد، که بنابرنیاز هر از چند گاهی به کمک کاربر می آید و او را از ویژگی هایِ منحصر به فرد گوشی هایِ اکسپریا آگاه میسازد.

sony-xperia-x-compact-51

قابلیت دیگر هم که در سری گوشی هایِ خانواده X با آن پیشتر آشنا شده ایم، افزوده شدن یک پاک کننده داخلی است. نرم افزارهایِ بسیار زیادی در فروشگاه نرم افزاری گوگل وجود دارند که چنین قابلیتی را در اختیار کاربران قرار میدهند، اما راه حل سونی یک راه حل اساسی، درون سیستمی و نامرئی است و نیازی به انجام دادن کار خاصی ندارد. با فعالسازی این قابلیت، هیچگاه حافظه رم شما با فایلهایِ موقتی نرم افزارهایِ مختلف پر نخواهد شد و برایِ همیشه از شر فایلهایِ موقتی آزاردهنده خلاصی خواهید یافت.

xperia-x-compact-the-phone-that-gets-smarter-every-day-desktop-819bde59614db0dd018c12f54259fac31


سخت افزار

اکسپریا X Compact مجهز به چیپست 6 هسته ای اسنپدراگون 650 کوآلکام با 2 هسته قدرتمند Cortex-A72 و 4 هسته دوستدار باتری Cortex-A53 میباشد. این چیپست یکی از بهترین چیپست هایِ میانرده به سمت بالارده میباشد، که میتواند رقیب بسیار خوبی برایِ چیپست اسنپدراگون 810 کوآلکام باشد.

sony-xperia-x-compact-101

این چیپست پیش از این در گوشی اکسپریا X به کار رفته بود و تحسین بسیاری از اصحاب رسانه را به خود جلب کرده بود. چند ماه قبل ویدئوهایِ زیادی از مقایسه اکسپریا X با پرچمداران مطرح بازار برایِ شما همراهان همیشگی گذاشتیم و تا حدود بسیار زیادی درباره قابلیت ها و ویژگی هایِ این چیپست خوب صحبت کردیم.

sony-xperia-x-compact-11

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

66 دیدگاه ها

  1. مهران میرزایی داش من تو پست فناوری های ایکس زد یه مقایسه کامل کردم برو ببین خیلی چیزا روشن میشه و حرف هردومون درسته چونه زدن با اینا فایده نداره برو ببین انتاقد و نظر یادت نره تو فقط تفاوت های سه نسل رو ببین از انگشت های یه دست هم کمتره خندت میگیره

    پاسخ

  2. من سال ب سال حرفی نمیزنم اینجا ولی امروز دیگه جوش اوردم اخه عزیزم تویی ک میایی میگی گوشی زد اب نیست 😐 برو چشاتو باز کن ایکس هم رو کاغذ ضد اب نیست ولی تست آب گرفتن ۱ ساعت تو آب بوده یه سر ب یوتوب بزن میفهمی بعدشم تمام شما اولین بنچمارک بیاد بیرون نظرتون عوض میشه و میگی ماشالا و این چیزا هر دفعه همینین در مورد سونی از اون زد ۵ بیچاره ک همه گفتن چیه این گوشی بعضی ها برن سامسونگ بخرن خیلی بهتره یا اپل فقط همه چی رو روو کاغذ میبینن..اون دسته از دوستان ک گفتن سری کامپکتش داره هر دفعه بدتر میشه
    من خودم زد وان داشتم کنار کامپکتش اصلا حرف واسه گفتن نداشت تو تمیزی رنگ و واقعی بودنن و چشمو اذیت نکردن دوستام هم زد ۳ دارن هم کامپکت ب نظر من کامپکت بهتره اپلش هم یادتون باشه چند سال رو یه رزولیشن گیر کرده بود ولی کسی نظر بد داد وقتی گوشی رو تو دست میگرفت ؟
    در مورد ایکس هم نظر داده بودین اخه برادر من با اون میان رده بودنش سامسونگو htc رو تو عملکرد خورد دیگه چرا خودشو اذیت کنه و رو کاغذ قوی کنه:| تو قابلیت جدید هم ک رم رو همیشه خالی میکنه پس نیازی نداره ب چیزی 😐 همون سونی هم ک میگین خراب کرده نصف پرچمدارا دارن از سنسور سونی استفاده میکنن
    فقط مردم ما فکر میکنن گوشی دوربینی مثل نیکونه ک در اون حد انتظار دارن یارو تو خوونه تو نور کم عکس میگیره میگه زد۵ دوربینش مفتش گرونه:| والا با ۱۰۲۰ هم تو نور کم عکس بگیری بدرد نمیخوره تو روز روشن با تنظیمات و با حوصله عکس بگیر میبینی چی میشه 😐 رنگ واقعی و شارپ تر از همه میگیره 😐
    چند روز دیگه هم دارم گوشی دوم ۱۰۲۰ باز میگیرم 😐 هنو مثل اون ندیدم وقتی ک ۳۶ مگا پیکسلشو تو کامپیوتر میبینم ♥ الان همه میگن ۴۱ مگا پیکسله 😐
    فقط یه خرده همه صبور باشن این حرفا زده نمیشه

    پاسخ

  3. من یه شخصه ضخامت گوشی برام مهم نیست
    مهم کارایی گوشی هست که به دردت بخوره و استفاده کنی نه این که نازک بشه و برخی کارایی ها رو از دست بده

    پاسخ

    lp_trapt گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۳۲

    قبلن میگفتن ضخامت رو زیاد میگیریم تا باتری بهتر بشه. این دفعه ضخامت بیشتر شده، باتری هم ثابت! یک عقبگرد کامل!!!

    پاسخ

  4. ضخامت گوشی ۹٫۵ !!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟!؟!؟!؟!….
    خیلی خیلی خیلی زیاده.گوشی z5 compact که تازه ضخامتش ۸٫۹ بود و ۶ میلیمتر از این نازک تر بود کلفتیش بسیار تو ذوق می زد و یکی از بزرگترین ایراداش بود و هر کسی از خریدش پشیمون میشد، به خاطره ضخیمیه بیش از حد گوشی بود.اما این دیگه یه عجوبست.با این رویه فکر کنم ک دیگه کم کم قطر گوشی های کامپکت سونی از طولشون بیشتر بشه.امیدوارم عدد رو اشتباه نوشته باشید.در ضمن این گوشی هنوز هم پلاستیکی هستش که بازم یه مقدار تو ذوق میزنه.اگه این اعداد و ارقام درباره اندازه گوشی درست باشه سونی تو کامپکت امسالشم یه شکست حتمی می خوره.

    پاسخ

    javad.p گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۰۶

    ۰.۶ میلیمتر نه ۶ میلیمتر دوست عزیز. اول بررسی کن بعد حرف بزن.ممنون

    پاسخ

  5. خیلی از دوستان از پرچمدار های جدید راضی نیستن و واقعا هم اونی نبودن که باید باشن

    دو تا دونه سنسور اضافه کردن به دوربین دستگاه و یکم خم دادن تغییر نیست! واقعا نیست!
    این دوتا سنسور هم که اضافه کرده دقیقا در G4 الجی وجود داشتن!
    فکوس لیزری که فقط توی شب بدرد میخوره سنسور رنگ هم زیاد تغییر خاصی ایجاد نمیکنه!
    مشخصاتش هم در حد بالارده شرکت های دیگس!
    وقتی گوشی هایی مثل zenfone 3 deluxe با پردازنده ۸۲۱، رم ۶ گیگ و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی هست واقعا این گوشی حرفی برای گفتن در برابرش داره؟!
    تازه اکثر خصوصیت های دوربینش مثل لرزشگیر و فکوس هیبریدی و لیزری رو هم داره! فلش دوگانه هم داره!

    من خودم وقتی note 7 معرفی شد کلی انتقاد کردم که تغییری نداشته اما ببینید کلی قابلیت نرم افزاری مثل تغییر رزولوشن اضافه کرده، قابلیت پخش HDR داره، سنسور عنبیه چشم، باتری خیلی عالی، صفحه نمایش خمیده بدون حاشیه و….

    واقعا هر طور نگاه میکنم این پرچمدار های جدید سونی محصولات شکست خورده ای هستن آخه دو تا سنسور جدید که تغییر خیلی کمی ایجاد میکنن شد تغییر؟!
    دیروز خیلی بدجور خورد توی ذوقم با این گوشی ها!

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۱۰

    دادا اون فوکوس لیزری تو جی۳ منم هست 😐
    ایسوس یه چیز زده واقعا دهن پرکن،هرکسی هم خریده ندیدم ناراضی باشه!دیگه همه میدونیم پردازنده های اینتل چه عملکردی دارن،نیاز به توضیح نیس

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۱۷

    شدیدا موافقم

    پاسخ

    agent 47 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۲

    مطمئنی جی ۴ سنسور رنگ داشت؟
    جی ۴ لرزشگیر سه محوره داره ولی این گوشی مثل DSLR های گران قیمت لرزشگیر پنج محوره داره.بعد شما برو همین ذنفون رو در کنار x compact بزار،ببین کدوم تو عملکرد بهترن! اگه بخوایم به اعداد روی کاغذ اکتفا کنیم،آیفون از همه ضعیف تره!!ولی شما کارایی آیفون رو تو هیچ جا پیدا نمیکنی.

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۳۴

    دوست عزیز سنسور color spectrum در G4 و V10 هست (مطمئن نیستم که توی G5 هم هست یا حذف شده)
    لرزشگیر پنج محوره داره و مطمئنا از G4 بهتره اما در فیلمبرداری در عکسبرداری! لرزشگیر اپتیکال در عکاسی خیلی خیلی بدرد میخوره مخصوصا برای عکاسی در شب

    در ضمن آیفون همیشه یکی از قویترین پردازنده ها رو داشته و اینکه میگن آیفون فقط بخاطر iOS خوبه حرف مفته! iOS برای مدیریت بهتر رم مفید هست اما اینکه بگیم پردازنده های آیفون معمولی و ضعیف هست کاملا اشتباهه!

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۳۶

    داره درست،ولی مثل DSLR که عکاسی نمیکنه،میکنه؟سونی فقط تمرکزش رفته رو دوربین،بنظر من کسی که دوربین مدنظرش باشه میره یه DSLR میخره عکاسی حرفه ای میکنه.
    حالا یکی میاد میگه گوشی جای کمتری میگیره و نمیدونم دوربین با گوشی یکی نیست و فلان بصار..

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۱۱

    دقیقا منم همینو میگم اومده رو چیزی مانور داده که نیاز نیست

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۵۳

    بله جی۴ اون سنسورو داره..همونجایی ک فلاشش هست.دراصل فلاش جی۴ تکیه و اون قسمت پایینیش سنسوره RGBه….اینجوری ک میگن اصاویر واقعی بنظرم اینطور نیس چون جی۴ بعضی وقتا اصلا رنگ واقعی رو درس تشخیص نمیده حتی با اینکه سنسور رو داره ولی رو حالت دستی خداوکیلی خیلی از عکسارو دقیقا عین وقعیت درمیاره

    پاسخ

    agent 47 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۱

    آقای saman_z2
    باتشکر.من نمیدونستم که جی ۴ هم داره،فکر میکردم فلش دوم هست.

    Hazard17 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۵۶

    با حرفتون کاملا موافقم باید با گوشی کار کرد تا فهمید چقدر قدرت داره کمپانی هایی مثل سامسونگ فقط روی کاغذ حرف اولو میزنن.در عمل چیزی غیر از افت سرعت نمیبینیم ازشون.به نظرم xperia zx یه گوشی کامل و با کیفیته.سونی همیشه تکه تو کیفیت و سرعت سیستم

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۱۴

    قبول دارم منم همینو میگم اما میگن فرق داره اما خدا وکیلی اگه من و یا بعضی از ماها که سونی بازیم یه دوربین حرفه ای سونی داریم که وقتی میریم گردش و پیک نیک با خودمون میبریم و کمتر هست که بریم تو یه مکان خاص از دوربین بگیریم مگر تو عروسی و یه سری جاها که زیاد مهم نیستند و انصافا موبایلی مث زد۵پی و پرفورمنس بهترین شکل کار ادمو راه میندازند

    پاسخ

  6. وای من عاشق این گوشی شدم خیلی تو عکس خوشدسته جووووووون چه رنگی داره وای فشارم افتاد من اینو میخوام حاشیه خیلی کمی داره نسبت به xz دوربینش هم که حرفی نداره آقا من طرفدار سونی شدم
    خیلی نازه واااااااای

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۱۱

    میدونم منظورت چیه،پس نمیگم خدا شفا بده 😀

    پاسخ

    lp_trapt گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۱۹

    خوش دسته؟ حاشیه هاش رو دیدی دوست عزیز؟
    قطرش رو دیدی؟ هم از z5compact کلفت تره هم z3compact! اونا به اندازه ی کافی کلفت بودن. این دیگه رسما میشه پاره آجر! هم وزنش زیاده هم حاشیه هم قطر! تازه با وجود زیاد شدن قطرش، باتریش هم زیاد نشده!!

    پاسخ

  7. اکسپریا XZ چندین نقطه ی ضعف داره!
    میتونست از IMX318 استفاده کنه
    میتونست از CPU 821 استفاده کنه
    میتونست حاشیه رو کم کنه
    میتونست باتری رو قویتر کنه و ۳۱۰۰ بزاره
    میتونست حسگر عنبیه چشم بزاره
    میتونست QHD بزنه و اون ۱ میلیارد رنگی که قرار بود پنل جدید باشه !
    میتونست OIS هم بزاره در کنار این پنج محور !
    میتونست سرعت شاتر رو بهتر کنه ، ی چیزی همپای اس۷ بود حداقل
    میتونست DUAL Pixel استفاده کنه !
    میتونست از رم۴ یا ۶ استفاده کنه!
    میتونست از خیلی چیزا استفاده کنه که نکرد!

    و خیلی میتونست های دیگه ….

    سونی متاسفانه در دوربین غرق شده ، درصورتی که هنوزم دوربینش ایرادهایی داره !

    ۳ نسله که فقط دوربین شده هدف اصلیش ، در صورتی که سامسونگ تنها در یه نسل دوربین و قوی کرد و الان رفته به فکر چیزای دیگ

    من طرفدار سونی ام ، اما اینا حقیقته که باید پذیرفت 🙂

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۴۹

    بزار گوشی بیاد، نتایج dxo رو ببینیم اونوخ حرفت رو پس میگیری، تو سایز ۵٫۲ هم فرقی بین qhd با fhd نیس،۴k فقط یه چیز دهن پر کنه واسه موبایل، تو زد پنج رو بزار کنار زد۵ پرمیوم خدایش چقد تفاوت دارن؟!
    بعد یه جوریم نظر دادی انگار گوشیای سونی تو پنچ مارک گیری و رم و قدرت یا دوربین و چیزیای دیگه نسبت به سایر رقبا کم دارن!
    به نظر خیلی طراحی زیباس، اگه ۵ نفر بدشون بیاد بیست نفر از این طراحی خوششون میاد،
    در اخرم باید بگم که هر شرکتی با توجه به پولی که میدی چیز بهتری داشت برات همونو بخر
    دیگه این ایرادا چیه بعضیا میگیرن!
    من خودم سامسونگی بودم کوچ کردم سمت سونی
    اینجور نظراتی رو میبینم با خودم میگم بعضیا یا با سامسونگ کار نکردن یا فک کردن چون چیزی که دست همس خوبه!

    پاسخ

    lp_trapt گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۲۹

    کسی کورکورانه نظر نمیده نیما جون…
    بحث اینه سونی شده مثل اپل. رنگ جدید داده که ملت برن بخرن!… صفحه نمایش ۱۰۸۰p دیگه الآن حداقل های گوشی ها هستش. با دیگه قطر ۷ میلیمتر دیگه روتین هستش. نه اینکه یه گوشی بزنی چهارگوش. قطرشم باشه اندازه گوشی z1c که سه سال پیش زدی!
    ضمنا من خودم سونی دارم همسرم هم سونی. اما توی دوربین هنوزم سونی مشکل داره. گوشی همسرم که xperia x هستش، هنوز عکسها تار هستش در مقایسه با اپل و سامسونگ

    پاسخ

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۴۴

    اقا والا دیگه ۱۰۸۰p دیگه بدرد نمیخوره…شما یه فیلم فورکی رو فول اچدی و ۲k پخش کن تفاوتشونو میبینی.صفحه ۴k م جای خود دارد……اصن میتونست مثه پریمیوم رزلوشنش تغییر کنه……مثلا تو برنامه های عادی یا اونایی ک خودتون انتخاب میکنید فول اچ دی باشه جاهاییم ک دوس دارین مثله آلبوم حداقل ۲k باشه .۴kهم نمیخواد

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۷

    اقا dxo چیه اینقد میگین…بر اساس اون دوربین Z5 باید G4 رو بخوره در صورتی ک اصلا اینطور نیس..شاید فیلم برداریش یکم بهتر باشه و فوکوسشم سریعتر ولی تو عکس برداری درحد جی۴ نیس…هم تنظیماتش عالیه هم رو اتو وضوحش بیشتر نویزشم کمتره..تازه Z5 تو مارشملو کنتراست دوربینش خیلی بالا رفته ک باعث شده تو بعضی سوژه ها رنگا تاریک تر شن و موقعیم ک کراپ میکنی میبینی وضوح کمو عکسا آبرنگی شدن تقریبا..دوربین G4 اصلی ترین ضعفش اینه بعضی وقتا رو اتو وایت بالانسو خوب تنظیم نمیکنه……راستی چرا سونی رو F2 گیر کرده؟!!از سال ۲۰۱۳موقعی ک z1 معرفی شد دیگه اف رو کمتر نکرده…الجی بعد یه سال از F2.4 ب F1.8 رسید…واقعا جای تاسف داره و یه مورد دیگم هست چرا سونی از فلاش دوگانه استفاده نمیکنه؟!!!فلاش سونی خیلی ضعیفه ولی هیچ تغییری نمیده..بخدا قسم فلاش Z5 اصلا ب گرد G3 استایلوس یا گلکسی E7 نمیرسه..اینو خودم مقایسه کردم..حالا میگین چه استفاده ای داره.یکیش اینه موقع عکاسی مثلا از یه سوژه تو فاصله یه متری عکس میگیری اونی ک فلاشش ضعیف تره مجبوره ایزو رو بالا ببره ک خودتون میدونید نتیجش چیه.
    راستی کند ترین سرعت شاتر XZ یک ثانیس ک ب نسبت قبلا بهتره ولی باز خیلی کمه…ببخشسد طولانی شد..نگین من فن الجیم یا ازین جور حرفا میخوام Z5 بخرم 🙂

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۱

    نیما جان چون سونی از QHD استفاده نکرده،طرفداراش هم فکر میکنن تفاوتی بین Full hd و QHD نیست!پس اگه نیست چرا تولید شده؟چرا استفاده میشه اصلا؟اگه قرار بود فقط مصرف بالا بره بنظرت سامسونگ ازش تو محصولاتش استفاده میکرد؟یکم منطقی حرف بزنید عزیزان
    درضمن دیگه همه میدونن تفاوت زد۵ و پرمیوم چقدره،بالاخره هرچقد هم تفاوتش کم باشه حتی به چشم هم نیاد، بازم پیشرفت محسوب میشه!
    این مورد هم کاملا برعکسه،اگه ۵ نفر خوششون بیاد اون ۲۰ نفره که بدشون اومده!عجیبه که این همه کامنت منفی دوستان رو میبینید و بازم این حرفو میزنید!
    و مورد اخر،مردم الکی سمت سامسونگ نمیرن،لابد یه چیزی داره که مردم اینقد میخرن و مجذوبش شدن،من سامسونگی نیستم،ولی چیزی رو که میبینم هم نمیتونم نادیده بگیرم!

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۱

    دوست عزیز من با بقیه حرفاتون کاری ندارم فقط اینکه imx-300 خیلی از ۳۱۸ سرتره! اون یک سنسور شبیه imx-300 اما اندازه کوچکتره!
    مهمترین خصوصیت یک سنسور دوربین هم اندازه اش است دیگه!
    در ضمن imx-300 یک سنسور ۲۵ مگاپیکسلی هست اما imx-318 یک سنسور ۲۳ مگاپیکسلی!

    و اینکه dual pixel که میگید معنیش این نیست که پیکسل ها دوتایین!! یک تکنولوژی فکوس هست که سونی وقتی فکوس هیبریدی و فکوس لیزری رو با هم داره چرا باید از dual pixel استفاده بکنه؟!
    Dual pixel یک مزیت نسبت به فکوس هیبریدی داشت اونم فکوس در شب بود که حالا به لطف اضافه شدن فکوس لیزری اون برتری رو هم نداره!

    پاسخ

    lp_trapt گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۳

    بچمارک و عدد رقم مگاپیکسل مهم نیست…
    مهم تجربه ی کاربر هستش.

    این سایتهای خارجی یا ایرانی هستن که مقایسه ی عکسهای گرفته شده میزارن. همونا که از اول نمیگن کدوم عکس مال کدوم دوربینه. یک کدومش رو بگو سونی توش اول شده باشه… میشناسی چیزی؟

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۱۶

    لایک

    پاسخ

    Yah00 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۲

    اینجا انتقاد نکن میگن سامسونگی هستی مثل بقیه خودت خلاص کن بگو عالی عالی

    پاسخ

  8. طرفداران سامسونگ
    حلا بیاین بگین سامسونگ خوبه

    سامسونگ فراخوان جمع‌آوری در سطح جهان برای نوت ۷ صادر می‌کند

    تبلیغ جدید سامسونگ ایا شما بمب دوست دارید پس نوت ۷ بخر تا هم گوشی هم بمب داشته باشید
    با بمب خود خوشحال باشید

    http://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2016/08/note-7-fire-3.jpg

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۵

    کاش سونی هم یه همچین چیزی میزد که بدنه نتونه تحملش کنه و بترکه 😐 فقط گیر کرده رو دوربین،خبر نداره داره خودشو از درون نابود میکنه!

    پاسخ

  9. شما این مدل رو با z5 compact مقایسه کن تا اوج فاجعه رو درک کنی:

    ۱- توی این مدل سی پی یو بیخود استفاده شده در حالی z5c جدیدترین سی پی یو رو داشتش
    ۲- این ضد آب نیست در حالی که z5c بودش
    ۳- این ۴k فیم نمیگیره!
    ۴- این قطرش اینقدر زیاد هستش که دقیقا مثل پاره آجره. دقیقا قطر گوشی برابر Z1compact هستش! قشنگ ۳ سال پسرفت کرده سونی با این طراحی.
    ۵- صفحه اش هم که هنوز همون ال سی دی بیخوده… ۷۲۰p. مثل z5c که سونی میگفت چون کوچیکه مهم نیستش رزولوشن چقد باشه اما وقتی میذاری کنار z5 اتفاقا میبینی هر چشمی میتونه بفهمه که چقدر کیفیت این صفحه بیخوده…

    خلاصه که سونی فک کرده ماها عقل نداریم بخاطر یک رنگ آبی جدید بریم گوشی بفروشیم این آشغال رو بخریم. سونی باید از واژه ی mini استفاده میکرد. با این کارش گند زد به هرچی سابقه ی خودش بودش توی سری های کامپکت. حقشه شکست بخوره سونی. من رو بگو منتظر بودم این بیادش تا بخرم.

    پاسخ

    javad.p گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۵۱

    عزیزم این که Xperia Xz compact نیست که این X compact ه یعنی مدل کوچک شده X نه Xz.

    پاسخ

    Mahdi D6502 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۳۵

    من z5c دارم این اشغال رو نمیخرم منتظر میمونم کامپکت سال دیگه رو که معرفی کرد میخرم که انشالله یه کامپکت واقعی باشه نه مینی بدرد نخور
    واقعا از سونی انتظار نداشتم امسال همچین فاجعه ای رو به بار بیاره
    Xz که خنده دار بود باطری ۲۹۰۰ میلی با قطر ۸٫۲ میلی لمپر ههههههه
    با این قطر یاد زد۲ می افتم با باطری ۳۲۰۰ میلی امپر
    صرفا به خاطر ۲ تا سنسور اضافه و یه سی پی یو ۸۲۰ اصلا خریدش عاقلانه نیست واسه کسایی که الان زد۵ یا ایکس دارن

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۵۰

    نخر انگار سونی گفته تورو خدا بیا بخر…

    lp_trapt گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۲۴

    مدل کوچیک شده ی ایکس هم باشه باید اقلا کیفیت صفحه ش مثل همون باشه و طراحیش خوب باشه… نه اینکه اینقدر ضخیم و بد دست باشه که برگرده به سه نسل قبل سری کامپکت! قبلا سونی الکی میگفت ما قطر گوشی هامونز یاده که باتری جا بشه. الآن هم باتریش زیاد شنده ه مقطرش از z3c و z5c بیشتره…. کلا تر زده سونی.

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۱۹

    اقای محترم مقاله رو تا اخر بخون،قیمت این کجا و قیمت z5c کجا!
    زمان عرضه محصولات منظورمه،
    به کامنت دوستمون اقا جواد هم توجه کن ابهام ذهنت برطرف میشه

    پاسخ

    Mahdi D6502 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۳

    بزار بیاد ایران میبینی قیمتش از زد ۵ کامپکت هم گرونتره

    اگثر کسایی که الان دارن از سونی گله میکنن خودشون سونی دستشونت
    بزارید قبول کتیم که امسال سونی یکمی خرابکاری کرد
    الان اشغالترین گوشی ها زید ۸ میلیمتر هستن
    یکم زد۳+ رو به یاد بیارید یه چه ابهتی داشت قطر ۶٫۹ میلیمتر با باطری ۲۹۳۰
    الان هم xz رو ببینید که چه ضخامتی داره و چه باطری ای

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۸

    شما هرچقد بگی،بازم مردم اینو بعنوان کامپکت سونی درنظر میگیرن و به چشم یه گوشی مینی با قدرت پرچمدار بهش نگاه میکنن!

    پاسخ

  10. یه نکته که تا حالا هبچ کس بهش توجه نکرده اینه که اسم این گوشی X Compact هست نه XZ Compact سونی این گوشی به عنوان کامپکت اکسپریا x در نظر گرفته که اگه توجه کنید مشخاصتش مثل همون وحتی از لحاظ دوربین پشت بهتره

    پاسخ

    lp_trapt گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۴۳

    من همسرم اکسپریا ایکس داره.
    طراحیش عالیه… عالی. باریک قشنگ و ظریف. اما x compact دقیقا پاره آجره! قطرش هم از z3 compact بیشتره هم z5 compact… ضخامتش شده اندازه ی z1compact. یعنی سونی از لحاظ طراحی برگشته به سه سال قبل!

    صفحه نمایشش هم مضخرفه. از اولین کامپکت یعنی z1، تا حالا هیچ پیشرفتی توی این زمینه نداشته. هی میگه چون کوچیکه مهم نیستش رزولوشن چقد باشه اما وقتی میذاری کنار بقیه میبینی هر چشمی میتونه بفهمه که چقدر کیفیت این صفحه بیخوده… اقلا باید اندازه ی رزولوشن رو ۱۰۸۰p میذاشتش.

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۲۵

    تو این گوشی رو از نزدیک دیدی اینجوری نظر میدی؟
    کل سایتا میگن گوشیای جدید خوش دستن تو میگی بده!
    بعدشم این گوشی دوربین عالی داره قیمتشم خیلی پایینه، با توجه به قیمتش باید ازش انتظار داشته باشی دوست عزیز

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۰۲

    چرا قبول نمیکنی گند زده عزیز من
    درمورد زد۵ کامپکت هم میگفتید از نزدیک دیدی و .. اومد همه گفتن ضخیمه و اجره،حالا این که از اون هم ضخیم تره!پس چرا داری الکی ازش دفاع میکنی؟نکنه سونی قول پاداش بهت داده 😐 درضمن همه چیز گوشی فقط دوربینش نیس،سونی هرسال زوم کرده رو دوربین و هرسال هم بدتر از پارسال!طراحی و .. بدتر از پارسال!اخه توروخدا کی میاد اینو به گوشیهایی مثل پرمیوم ترجیح بده؟؟

    javad.p گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۵۲

    بله عزیزم. من دیروز تا حالا سعی دارم همین رو بفهمونم.

    پاسخ

  11. یعنی سایت digital trends طوری XZ رو کوبیده انگار که سونی ارث باباشو اونو بالا کشیده .تا به فلز گوشی هم ایراد گرفته از اون بدتر زیر سوال بردن حسگر اثر انگشت این گوشیه که خیلی مضحکه.

    پاسخ

    lp_trapt گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۳۰

    فقط دیجیتال ترندز نیستش. من خودم سونی فن هستم. دارم تهوع میگیرم ازن طرز طراحی سونی… واقعا قصد خرید داشتم اما نظرم عوض شدش. گوشی بعدیم سونی نخواهد بود:

    سی پی یو ضعیف.
    قطر گوشی ماشالا پاره آجر (اندازه ی زد۱کاپکت شده قطرش.)
    نبودن ضد آب
    رزولوشن صفحه بیخود… یعنی هیپ پیشرقتی رزولوشن نکرده از ائلین سری کامپکت

    پاسخ

    javad.p گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۵۵

    خوش تیپ این مدل کامپکت X هست نه Xz که شما توقع داداری پرچمدار کوچک شده باشه.این میانرده کوچک شده است. درضمن من مطمئنم گوشی رو تو دست بگیری نظرت عوض میشه.

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۰۴

    هرچقد هم بگید این مدل کوچیک کامپکته،وقتی با پرچمدار معرفی شده همه به چشم یه کامپکت پرقدرت مثل کامپکت های سالهای گذشته بهش نگاه میکنن!
    الان شما گوشی رو خریدی،دستت گرفتی و خیلی راضیت کرده که اینجوری ازش تعریف میکنی؟ 😐

    10:35 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۳۵

    کار ب بقیه حرفات اصلا ندارم
    ولی cpu ضعیفت دیگه از کجات در اومد؟
    بابا چرا نمیفهمین ۸۲۱ توی این بازه زمانی نمیتونست استفاده بشه اقا
    کلا اگه ۵ درصد تفاوت باشه بین ۸۲۰ و ۸۲۱

    پاسخ

    lp_trapt گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۶

    منظور این بودش z5c در زمان خودش بهترین سی پی یو رو داشت. اما این نه. بجای استفاده از ۸۲۰ یا ۸۲۱، برداشته سی پی یو میان رده های داغون رو انداخته یعنی ۶۵۰

  12. شرمنده اخلاق ورزشکاری دوستانی که میخوان این گوشی رو بخرن اما باید بگم که سرنوشت این گوشی و X performance یکیه و اینم متاسفانه وارد بازار ما نمیشه.

    پاسخ

    Ashkan z3 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۲۹

    چرا وارد میشه این سری

    پاسخ

  13. فقط عقبگرد.
    آخه چرا؟!!!
    این که شد مثل مینی شرکت های دیگه
    دوربین سلفی کمتر و پردازنده میانرده.
    بهتر بود به جای کامپکت از واژه مینی استفاده می کرد.
    خدارو شکر من منتظر کامپکت نبودم وگرنه…

    پاسخ

    javiol گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۳۵

    در نظر داشته باشین که قیمت بالایی نداره و پرداخت هزینه یک گوشی میان رده، دارید یک گوشی قدرتمند تهیه میکنید، در ضمن سونی خودش بهتر از هر کسی میدونه دازه چه کار میکنه نیازی به زیر سوال بردن سیاستش نیست

    پاسخ

    lp_trapt گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۳۳

    اتفاقا نوکیا هم توی توهم بودش که خودش بهتر از هر کسی میدونه داره چیکار میکنه و نتیجه اش شدش حدف کاملش.
    سونی هم چند قدم دیگه میرسه به نوکیا متاسفانه…
    آخرین باری که سهم بازار سونی در یک سال زیاد شد میدونی مال کی بودش؟ مربوط به ۱۰ سال پیش. بعد از اون هر سال سهم بازارش کمتر شدش

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۳۶

    سونی با نوکیا فرق داره عزیز جان اون رفت سمت سیستم عاملی که باعث سوقطش شد نه مشخصات گوشیاش!

    10:35 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۳۸

    از فروش و سود زیاد هیچ شرکتی چیزی ب منو شما نمیرسه ما سهام دار هیچ شرکتی نیستیم
    شما جوش نزن دادا واست بده
    ضمنا محض اطلاعت نوکیا داره با گوشی های اندرویدیش بر میگرده.

    Kaveh-AP گفته:
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۹

    کاری به حرف هیچ کس ندارم ، ولی عزیز اطلاعاتت ناقصه !
    سونی سال ۲۰۱۳ جزو ۵ برند برتر بازار بود ! اون موقعی که شرکتای چینی به درد نخور عددی نبودن یعنی وجود نداشتن ! الانم چینیا و هندیا رو حذف کنی حساب کتاب داستان دستت میاد !

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۵۹

    عزیزدلم،اگه میدونست چیکار میکنه که یه چیزی میزد کاربراش اینجور از دستش ناراضی نباشن!
    یعنی ب عقیده شما این همه ادم اشتباه فکر میکنه و فقط تفکر سونی درسته؟مگه نگفته با توجه به نیاز کاربراش تولید میکنه،پس کو الان ما ها چقدر گفتیم،حتی یه ذره هم اثر کرده درش؟بنظرم برعکس عمل میکنه تا مطابق میل ما!

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۳۴

    هر تو سه گیگ رم و اسنپ ۸۲۰ کم بود واست اونوخ بیا اعتراض کن!
    معنی نداره این حرفا اصلا
    گوشی رو واسه پز دادن میخوای مگه؟
    برو ایسوس بخر بگو شیش گیگ رم داره،باهاش کلاس بزار
    منم گوشیم رمش دو هستش همیشه ۱٫۲ خالی داره…

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۰۸

    اها بعد چه رامی زدی رو گوشیت که از ۲ گیگ، ۱٫۲ خالیه؟نکنه cm13 زدی؟ 😐

    lp_trapt گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۳۰

    آخرین باری که سونی فروشش زیاد شده بود برمیگرده به وقتی اندرویدی وجود نداشت! ماها هم الکی نشستیم داریم میگیم خود سونی بهتر میدونه چیکار داره میکنه. آره بهتره میدونه: داره نابود میکنه برندش رو!

    هر غلطی داره میکنه این مدیرعامل جدید، نتیجه اش رو همه داریم میبینیم: کاهش سهم بازار سونی سال به سال.

    دو سال دیگه باید در این سایت رو هم تخته کنیم بریم چون دیگه گوشی سونی ای وجود نخواهد داشت :(((

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here