سونی بعد از یک مقطع کوتاه که در حوزه ساخت و عرضه تلویزیون با افول نسبی همراه شده بود، دوباره در حال اوج گیری است. آخرین آمارهای رسمی که سونی ارائه کرده نشان میدهد این شرکت ژاپنی همچنان بین پنج کمپانی برتر دنیا از نظر فروش تلویزیون است.

آمارهای رسمی از وضعیت فروش تلویزیون در کشور پهناور آمریکا نشان میدهد، سونی تقریبا 12 درصد از سهام بازار تلویزیون ها را در اختیار دارد که این مقدار نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. با این حال، حضور برندهای گمنام و ارزان قیمت در جدول فروش تلویزیون ها، نمیتواند ارزش برندهای بزرگ و با کیفیت مثل سونی، سامسونگ و ال جی را کاهش دهد.

آنچه که در این جدول قابل توجه است، سهم سونی از بازار تلویزیون های بیشتر از 1000 دلار است. در این بخش سامسونگ با 48 درصد، بیشترین سهم را از بازار تلویزیون های فراتر از 1000 دلار در اختیار داشته و سونی با 27 درصد در تعقیب سامسونگ است. سهم سونی در این بخش نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش پیدا کرده است.


اما این آمار از جنبه دیگری نشان میدهد که سونی برند لوکس تلویزیون ها در سال 2017 است. محصولات عرضه شده از سونی در سال 2017 میانگین قیمت 1220 دلاری داشتند که این مقدار تقریباً دو برابر برندهای دیگر مثل سامسونگ و ال جی است. میانگین قیمت محصولات سونی در سال گذشته 868 دلار بوده که از این نظر رشد قابل توجهی داشته است.

این آمار نشان میدهد که سونی در صنعت تلویزیون های هوشمند، تقریباً لوکس ترین و اعلاترین برند موجود برای انتخاب است. یکی از دلایل فروش کمتر سونی در برابر برندهای دیگر همین مورد است که مخاطبین تلویزیون های سونی، عمدتاً مخاطبین خاص و از اقشار مرفه هستند که توانایی مالی خرید محصول پرمیوم و گران قیمت را دارند.

منبع: