بهترین کدام است؟ نتیجه مقایسه دوربین اکسپریا XZ، اکسپریا X و اکسپریا Z5 Premium

124
۱۹,۴۷۳

img_8100
اسمارت فون هایی که در بخش دوربین خود را مدعی میدانند، آنقدر زیاد هستند که اگر ما هر روز یک مقایسه جدید انجام دهیم، باز هم سوژه برای مقایسه خواهیم داشت. اکسپریا XZ که حالا مدعی اولِ دوربین در بین اسمارت فون های سونی است را به صورت پیاپی در برابر رقبایش مشاهده کردیم.

سونی معمولا عادت دارد که هر چند نسل یک بار در پرچمداران خود، سنسور دوربین را تغییر میدهد. اکسپریا Z5 اولین اسمارت فون سونی با سنسور IMX300 بود که پس از آن نسل اول سری X و حالا اکسپریا XZ نیز از همین سنسور استفاده کردند. برخورداری از سنسور مشابه به این معنی نیست که دوربین ها با هم تفاوتی نداشته باشند. در حقیقت سونی هر نسل از سنسورهای خود را به تکامل رسانده و ویژگی های جدیدی را در گوشی های جدید جای میدهد تا از روند تکراری خارج شود.

بنا به درخواست های مکرر کاربران، تصمیم گرفتیم تا این بار، مقایسه ای کامل و البته دقیق بین سه اسمارت فون قدرتمند که همگی از یک سنسور دوربین برخوردار هستند انجام دهیم. اکسپریا XZ به عنوان پرچمدار آخر سونی در کنار اکسپریا X و اکسپریا Z5 Premium هر سه از مدعیان این عرصه هستند و در زمینه دوربین حرف های زیادی برای گفتن دارند.

ما مجموعا هفت عکس را در شرایط مختلف مورد بررسی قرار دادیم که تمامی عکس ها را بدون نام مدل دستگاه پیش روی شما گذاشتیم تا انتخاب عکس برتر توسط شما صورت گیرد. در نهایت بر اساس آرای شما، نتیجه این مقایسه به صورت زیر بود.

منظره اول درصد رای مدل گوشی
عکس الف ۱۱ درصد اکسپریا Z5 Premium
عکس ب ۱۳ درصد اکسپریا XZ
عکس ج ۷۶ درصد اکسپریا X

 


منظره دوم درصد رای مدل گوشی
عکس الف ۸ درصد اکسپریا X
عکس ب ۲۴ درصد اکسپریا Z5 Premium
عکس ج ۶۸ درصد اکسپریا XZ

 


منظره سوم درصد رای مدل گوشی
عکس الف ۲۸ درصد اکسپریا XZ
عکس ب ۷۰ درصد اکسپریا X
عکس ج ۳ درصد اکسپریا Z5 Premium

 


منظره چهارم درصد رای مدل گوشی
عکس الف ۶۸ درصد اکسپریا X
عکس ب ۳۰ درصد اکسپریا XZ
عکس ج ۱ درصد اکسپریا Z5 Premium

 


منظره پنجم درصد رای مدل گوشی
عکس الف ۴۸ درصد اکسپریا XZ
عکس ب ۹ درصد اکسپریا Z5 Premium
عکس ج ۴۳ درصد اکسپریا X

 


منظره ششم درصد رای مدل گوشی
عکس الف ۸۶ درصد اکسپریا XZ
عکس ب ۱۲ درصد اکسپریا Z5 Premium
عکس ج ۲ درصد اکسپریا X

 


منظره هفتم درصد رای مدل گوشی
عکس الف ۱ درصد اکسپریا X
عکس ب ۷۴ درصد اکسپریا XZ
عکس ج ۲۴ درصد اکسپریا Z5 Premium

 


به نظر میرسد رقابت اصلی بین اکسپریا XZ و اکسپریا X باشد. اکسپریا Z5 Premium که یک نسل قدیمی تر از این دو دستگاه است، هر چند که در برخی قسمت ها عملکرد خوبی از خود نشان داد اما در مجموع در سطحی پایینتر از دو دستگاه دیگر قرار میگیرد.

اما بین اکسپریا X و اکسپریا XZ، نتیجه مقایسه نشان میدهد که هر کدام در برخی از زمینه ها برتر از دیگری هستند. در شرایط نوری مناسب و به طور کلی در عکس هایی که در روز و در زیر نور آفتاب گرفته شدند اکسپریا X بهتر از اکسپریا XZ ظاهر شد. کنتراست عکس ها در اکسپریا X مقداری بالاتر و نویز تصاویر کمتر از اکسپریا XZ بود. شاید مهمترین دلیل برتری اکسپریا X بر اکسپریا XZ در این حالت، تجربه به روزرسانی های بیشتر این دستگاه و بهبود عملکرد نرم افزاری دوربین باشد که در آینده میتوانیم این حالت را برای اکسپریا XZ نیز در به روزرسانی های بعدی تجربه کنیم.

اما برتری اکسپریا XZ بر اکسپریا X در شرایط نور کم به خوبی مشخص بود. عکس های درون اتاق و عکس های در محیط های تاریک مثل عکس ششم که در شب گرفته شده، نشان از برتری اکسپریا XZ بر اکسپریا X دارد. همانطور که در بررسی اکسپریا XZ نیز اشاره کردیم، یکی از ایراداتی که به دوربین مدل های حاضر در این مقایسه گرفته شده بود، کیفیت پایین عکس ها در حالت 23 مگاپیکسلی در شب بود که در این بین اکسپریا XZ بهترین عملکرد را در شب با کیفیت 23 مگاپیکسلی از خود نشان داد.

مورد دیگری که حاکی از برتری اکسپریا XZ بر اکسپریا X دارد، قدرت و دقت فوکوس است. ما با اکسپریا X هر چه تلاش کردیم نتوانستیم در محیط روشن یک عکس ماکرو از سوژه مورد نظر بگیریم. در حالی که اکسپریا XZ از فاصله ای به مراتب نزدیکتر، عکس های شفاف و واضحی از سوژه مورد نظر به ثبت رساند. البته نباید عملکرد مناسب اکسپریا Z5 Premium را هم در ثبت این عکس ماکرو نادیده بگیریم.

اگر میانگین آرای این سه دستگاه در هفت قسمت فوق را در نظر بگیریم، عملکرد اکسپریا XZ در مجموع بهتر از دو دستگاه دیگر بود. با این حال انتظار ما از اکسپریا XZ بیشتر از این است چرا که در برخی از عکس ها مثل عکس های روز و عملکرد اکسپریا X که از سنسوری مشابه با این دستگاه برخوردار است بهتر بود. شاید سونی همانند سری Z5 که در به روزرسانی اندروید 6.0.1 دستی به سر و روی دوربین کشیده بود، در اکسپریا XZ نیز با اندروید 7.0 عملکرد دوربین را بهبود ببخشد.

مدل گوشی میانگین آرا
اکسپریا XZ ۴۹ درصد
اکسپریا X ۳۹ درصد
اکسپریا Z5 Premium ۱۲ درصد
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

124 دیدگاه ها

  1. deeppoint
    موقعیت عکاسی رو هم بچه ای میدونه ولی جنابعالی نمیدونی جای تعجب داره ! بعدم پردازش سنسور کاملا مشخصه سنسور بر اساس رنگ و جزئیات اطراف عکس رو ثبت و ذخیره میکنه ! بعدم jpeg فایل عکس کمپرس شده یا فشرده شده است نه ادیت شده !!!! RAW میشه فایل که مخصوص فوتوشاپ و… نه گوشی ! و معمولا هم واسه ادیت استفاده میشه ! . من مشکلی توی سونی نمیبینم ! این جنابعالی هستی که فکت صادر میکنی روی هوا ! کسی که عقل درستی داشته باشه میدونه گوشی های سونی بهترین نرم افزاری و قدرتمند ترین تیم نرم افزاری رو دارن ! بی خودی هم ادعا نکن ایکس زد دارم چون با حرف هایی که میزنی بعید نیست اخرین گوشی سونی که دست گرفتی xperia m بوده ! من خودم با ایکس زد کار کردم و خواستی مدرکم بهت میدم بابت کیفیت دوربینش ! که قطعا از همه برند ها سر تره ! ولی یک عده مثل شما از تعصب بی خود میگن این چیه اون چیه این فلانه اون چه کاره و ایرادات مفت و بی خود میگیرین !
    ______________________________________________________________________________
    انصافا چند سالته ؟؟ که اومدی عکاسی و فرمت هارو به من یاد میدی ؟! چند وقته عکاسی میکنی ؟> اصلا عکاسی میکنی یا همینطور عشقی عکس میگیری ؟! چرا انقد چرت پرت میگی ؟! چرا فک میکنی همه احمقن تو خوبی فقط ؟>! خُب تو احمقی که فک میکنی همه احمقن جز تو ! نه بقیه !!!
    تو نمیخواد بیایی به من موقعیت و شرایط عکاسی رو یاد بدی ! بجا اینکه بشینی اینجا چرت پرت بگی و احساس عاقل بودن بکنی برو سرچ کن درباره فرمت jpeg ببین چی نوشته ! یکم اون مختو از حالت آکبند در بیار ! که نیایی اینجا با من درباره این چیزای چرت پرت صحبت کنی رو مخ باشی انقد ! بخدا اینترنت بجا چرت و پرت گفتن به بقیه مزایایی داره مثل گوگل که هر بچه سالی بلده ازش استفاده کنه !بله تعریف جامعی رو هم از شما درباره فرمت RAW شنیدیم :))) اینارو از کجات در میاری ؟ RAW فرمت خام عکس هست ! حالا طرف میتونه ادیت کنه میتونه نکنه، مخصوص فتوشاپ چیه ؟! فرمت سیو های فتوشاپی psd هست که اصن ربطی به این قضیه نداره ! آقا اصن تو عاقل بقیه نه عاقل !!!!! خوبه ؟! عقده عاقل بودن داری ؟؟؟؟ اگر یکی از آرزوهات اینه که عاقل باشی و بقیه رو احمق خطاب کنی عیب نداره، خطاب کن، خوشحال میشم آرزوی یه نفر رو برآورده کنم :)))
    برو پیج اینستاگرامم ببین xz دارم یا نه 😐 ! مث تو عقده ایی نیستم الکی بگم دارم، پسرجوون من زمانی که تو نمیدونستی گوشی هوشمند چیه، با آرک اس ۸مگاپیکسلی عکسهایی گرفتم که فک همه افتاده! پس با xz هم میتونم بهترشو بگیرم ! ولی نرم افزاری xz خیلی جای پیشرفت داره ! خیلی خیلی !!! حالا اینو کِی میخوایی تو اون مخ پوکت فرو کنی من نمیدونم ! آی دی اینستامم اینه —–

    در آخر یه درخواست از آقای معراجی: داداش چرا بیشتر از ۳تا کامنت ریپلای نمیشه کرد؟ من مجبورم اینطوری جواب بقیه رو بدم :-/ دمت گرم اگر توضیح بدی

    پاسخ

    deeppoint گفته:
    ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۲۶

    EhsAn_TotAl @
    ببین پسرم ۲ برابر تو سن دارم ! بیخودی جک تفت نده ! احمق هم مشخصه کیه که نمیدونه ضاویه عکس برداری و پردازش سنسور خام چیه ! تو اگه چیزی بارت بود از همون اول میشد فهمید ! ولی حتی نمیدونی jpeg چیه ! لطف کن برو هر وقت از اماتور بودن در امدی بیا نظر بده ! من خودم ۷ ساله جیک و پیک عکاسی رو میدونم ! ۱۶ ساله محصولات سونی فقط دستم گرفتم و استفاده کردم ! رفتی واسه من یک مشت چرندیات که از مخ ناسالمت رد شده کامنت کردی مخ ساقط ؟! نه عمویی فدات من یک عمره دارم عکاسی میکنم و با گوشی کار میکنم ! چشای کور شده از تعصبت باعث شده چرندیات بگی هر وقت فهمیدی RAW مخصوص ادیت عکس هستش و شرکت ادوبی یک نرم افزار جدا واسه چنین فرمتی داده بیا نظر بده ! مشنگ ورداشتی واسه من PSD رو توضیح دادی ؟! بچه جان اونو که یک بچه دبستانی هم میتونه عکس jpg رو ادیت کنه و به psd سیو کنه ! فقط میتونم واسه عقل نا سالمت ارزو شفا کنم چون واقعا هزیون گفتی و کلی ادم رو خندوندی ترول خان هههه xD

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۹:۳۲

    به جاي كه باهم دوست باشيد به هم ديگه توهين ميكنيد اي كاش به هم ديگه احترام ميزاشتيد 😐

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۳۱

    خیلی ممنون از مدیریت محترم سایت بابت حذف کامنت من !!!!!!!!!! متاسفم واقعا !

    deeppoint گفته:
    ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۴۳

    سجاد هوشيار@
    داداش من توهین نکردم ! این شخص با اوج شعورش امده میگه چی چرت و پرت میگی ! برو اولین جوابش به کامنت من رو اخر صحفه بخون ببین !

    @EhsAn_TotAl
    خوب کردن حرفایی که لیاقت خودته رو به مردم نزنی دیگه! جای تاسف داره که بحث هم نمیتونی بکنی مثل ادم !

  2. رضا ۱۳۳ منکار ندارم بنده هم میتوتستم سامسونگ یا هر چی دگ بگیرم ولی عشقم به سونی اونقد زیاده که یجا چرت پرت بگن راجبش ساکت نمیشینم تموم خونواده زد رو داریم به غیر از زد۳ پلاس من اینو گفتم همیشه سونی اشغالم بزنه من میخرم ولی خب هیچ چیزی کامل نیس حتی اون سامسونگ بدردنخور که روزی نمیشه یبار از گندکاریاش برملا نشه هر رپز اخبارو دنبال میکنم یه گندکاری
    درهر صورت درک میکنم طرفدار سونی هستین
    و نمیخاین چرت و پرت بگن راجبش

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۲۶

    پس حله دیگه داداش
    اون بحث هم الکی اینقدر بزرگ شد !

    پاسخ

  3. و یه چیزیرم اضافه کنم من نمیتونم چشامو ببندم و بگم فقط سونی درسه عالیه ولی ضعفایی هم داره هیچی کامل نیس حالا دوستان هر چی میخان بگن در ضمن از مدیران سایت میخواهم کامنت ادمایی رو که راحت به بقیه و عقیده و نظرشون بی احترامی میکنن تایید نکنن ممنون

    پاسخ

  4. سونی عالیه و در این شکی نیس حرف من اینه یخورده تعصبو کم کنیم و ضعفاشم حالا کم باشه نسبت به بقیه به عقیده دوستان قبول کنیم
    در ضمن جناب deeppoint لحن شما اصلا درست نبود بنده یکی از طرفدارای پرو پا قرص سونیم و خواهم موند گفتن ترول به کسی که همه جا از سونی دفاع کرده درس نیس برادر من

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۳۱

    منم شک ندارم شما طرفدار سونی هستی 🙂

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۵۶

    من به همتون مشكوكم
    خخخخ مخصوصا تو رضا
    D-:

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۴

    تشکر سجاد جان 😐

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۲۵

    خخخ اشکال نداره باو 🙂

    Saeed mohammadi گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۰۷

    پسر حان معزز هم منو میشناسه ارومیه ای بگو بیام از نزدیک تلکرامم. ایدیم
    ——-
    واقعا این تعصبا کور کرده ملتو

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۶

    ارومیه نیستم
    در ضمن گفتم پایین!
    جواب تو اون کامنت پایینی ببین!

    سجاد هوشيار گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۰۷

    رضا شوخي كردم 🙂

  5. پرمیوم نا امیدم کرد

    پاسخ

    Saeed mohammadi گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۲۳

    سلام خواهر ببین با رقیبا مقایسه نشده که حقشو بخورن ایکس و ایکس زد هم مال سونین و بعد پرمیوم اومدن باید بهتر باشن

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۲۱

    Dxo :
    Z5 premuim : 87
    X : 88
    ?? :XZ
    ببين خانومي 🙂 بر اساس Dxo هم بخوايم قضاوت كنيم كاملا درست
    هست تازه فقط كه دوربين اصلي كه نيست سلفي X وXZ قوي تر از z5 p هست ؛)

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۰۹

    اگه درست یادم باشه، برای ۲ ساعت نتایج XZ هم رفت رو سایت Dxo و موفق شده بود امتیاز “۹۰” رو کسب کنه…
    دلیل اینکه حذف شده رو هم میسپارم به خود شما 🙂

  6. به نظر من این نظر سنجی یه ایراد بزرگ داشت! شما باید یه عکس از یه دوربین مثل سری Alpha 7II یا سری Alpha 99II یا هر دوربین DSLR دیگه به عنوان عکس اصلی از اون تصویر برای مقایسه می ذاشتید بعد اینها رو باهم مقایسه می کردید.
    نرم افزار یه گوشی ممکنه یه عمق رنگ بیش از حد واقعی به یه تصویر بده باعث میشه نظرها به سمت اون عکس با کانتراست بالا بره در صورتی که ممکنه عکسش اصلا با این عمق رنگ نباشه!! و نظرسنجی آمار غیر واقعی بگیره!
    من به شخصه به عنوان صاحب هر دو سری z5p و XZ توی نمایش تصاویر حتما z5p رو برتر می دونم و توی عکس ها XZ مخصوصا عکسهای ماکرو!!

    پاسخ

  7. سونی دوربینش از پایه مشکل نرم افزاری داره و الگوریتم پردازش تصویر گرفته شده اش خوب نیست!!
    من برنامه ی دوربین htc رو روی Z2 نصب کردم و از یک صحنه تو شرایط نوری مناسب یک عکس با برنامه ی خود سونی گرفتم یکی هم با برنامه ی htc،تفاوت هاشون واقعا زیاد بود،پیشنهاد میکنم امتحان کنید خودتون هم شاهد تفاوت هاش میشین!
    درسته تصاویر گرفته شده تو این تست یا با این گوشی ها خوب هستن و گاهی عالی ولی در همه ی شرایط تست بشن گوشی های سونی در کنار رقیباش تو درصد کمی از شرایط عکس هایی در حد و اندازه ی رقیبانش و یا بهتر از رقیباش ثبت کنه نه که ضعیف باشه ولی چنتا مورد کمی و کاستی حتما خواهد داشت که باعث بشه پیش رقیبان با بهترین سنسورش نتونه عکس های ایده ال و کم نقصی ثبت کنه!

    پاسخ

    deeppoint گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۴

    “سونی دوربینش از پایه مشکل نرم افزاری داره و الگوریتم پردازش تصویر گرفته شده اش خوب نیست!!”

    مگه چشات نمیبینن بهترین کیفیت رو گرفتن !! چنین عکس برداری نه با اپل امکان پذیره نه با سامسونگ و نه با HTC و…. !!!! این ترول ها تا کی میخوان جک بگن !؟

    پاسخ

    AmirM.98 گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۰۴

    تو راست میگی من ترولم،چیز دیگه ای نمیخوای به حرفات اضافه کنی!؟

    پاسخ

    deeppoint گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۰۹

    AmirM.98@
    نه چون خودت اضافه هستی وسط چیزی واسه اضافه کردن نیست !

    EhsAn_TotAl @
    کجاش راست میگه ؟! مهم اون نیست هر ادم عاقلی میتونه بفهمه رنگ سفید زرد نیست (بغیر از ترول ها) هر ادم عاقلیم میدونه عکس برداری تار بدرد نمیخوره (بغیر از ترول ها) که سونی هیچ کدوم یک از این مشکل ها رو نداره !

    AmirM.98 گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۴۷

    @deeppoint تو راست میگی اصن،من اضافیم،حالا حرفات اگه تموم شد یکم چشاتو باز کن و ببین حتی طرفدارای سونی هم این مورد رو قبول دارن

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۴۱

    عزیزم چرا قاطی میکنی، راست میگه دیگه، سونی مشکل نرم افزاری داره برای دوربین، حق پذیر باش عزیز
    چشم بسته نگو بهترین. باور کن با این سنسور و رزولوشن خیلی بهتر ازین باید باشه عکس ها
    شما عکس هارو تو کامپیوتر ببین، آلبوم سونی موتورهای پردازش تصویرش نمیزاره شما کیفیت اصلی رو ببینی، مگه خاموششون کنی
    واقعا خیلی جای پیشرفت داره هنوز

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۳۴

    احمد باز زدي جاده خاكي (:

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۲۱

    ترول تویی و اون هیکلت که همه به چشم ترول میبینی هر کی بگه سونی فلان مشکل داره تروله تو که سونی کردی بت میپرستی و خدای گوشیها میدونی ترول نیستی امثال تو این سایت به لجن کشیدن بپر بیرون و دکمه سیکتیر بزن.یکی دیگه از ترول ها اسمش راددد

    پاسخ

    deeppoint گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۴۸

    Mohammadsoley @
    یک وری عقب مانده با بابات که حرف نمیزنی بجل پرست سامسونگ بار اضافه سایت تویی احمق که سونی هر چی میزنه یک احمقی امثال تو ایراد میگیره ازش بدبجت بیچاره اشغال پرست فکر کردی طرفدار سونی بجل پرست !؟ همه فهمیدن چی ابله و زبون نفهمی هستی ! . لطف کن کوله بارتو جمع کن برو همون غاری که ازش امدی تا بیشتر خرابت نکردم توی جمع !

  8. من فقط اینو میتونم بگم که z3 plus خودم به تنهایی از همه اینا بهتر عکس میگیره، حیف که نمیشه عکسایه با کیفیت بالا رو تو سایت گذاشت مگرنه میدیدین که دروغ نمیگم،

    حتی فیلم برداری ۴k از نظره کیفیت و زمان فیلم برداری و نویز کمتر در هنگام غروب z5 رو خورد، هرکی هم باورش نمیشه بیاد رو در رو مقایسه کنیم، البته اینم بگم گوشی من سری اول بود و در برزیل سرهم شده فک کنم چون اسمی از چین رو جعبه گوشی و سریالش نیست، به هر حال بهترین گوشی که تاحالا داشتم همین z3 plus بوده و خواهد بود، فقط اگه تو اندروید ۷ تنظیمات دوربین هم اضافه کنه دیگه تکمیل میشه

    پاسخ

    Saeed mohammadi گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۰۳

    برادر مهارت کسی که عکسم گرفته مهمه ولی اینکه زد۳ پلاس ازینا بهتر باش بیشتر شبیه جوکه

    پاسخ

    deeppoint گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۷

    دوربین زد۳+ رو با زد ۵ مقایسه میکنی !!!؟ شفا ! معلومه زد ۵ راحت میخوره زد۳+ رو ! پسرم چیزی به اسم فوکوس ترکیبی شنیدی ؟! یا سنسور جدید سونی ؟! اینا همش توی زد۵ بودن حتی تست های یو.تی.وب رو هم ببینی میفهمی زد ۵ سر تره !

    پاسخ

  9. در یک جای متن اشاره شد که شاید دلیل برتری اکسپریا ایکس تجربه به روز رسانی بیشترش بوده، یکم فکر کنید به این حرف.
    آخه مگه سونی هر محصول جدیدی که میده باید از صفر شروع کنه تا با آپدیت های بعدی جبران بشه؟ مگه نباید در ادامه ی محصولات قبل و با برطرف کردن اشکالات محصولات قبلیش محصول جدید رو بیرون بده؟ همینجور هی از صفر شروع کن منتظر باش تا آپدیت بیاد جبران کنه، این مسخرس، ایراداتی که در محصولات قبل حل شده نباید در محصولات جدید دیده بشه

    پاسخ

    sadeqccx گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۱۲

    ناموسن لایییییک… اگه با xz کار کرده باشید متوجه نویز فراوان در روز که تازه اپدیت گرفته بهتر شده و جزییات و نویز فوق العاده کم در شب میشین.. تنظیمات دستی خیلی ناقص سرعت ۱/۴۰۰۰ که رقبا ۱/۲۴۰۰۰ دارند و مدت ۱ ثانیه ای که رقبا تا ۳۲ ثانیه دارن… تنظیم دما که فقط ۴ حالت پیش فرض داره برخلاف بقیه که تا ۷۷ پله قابل تغییر هستند… و ایزو که به هیچ وجه با سرعت شاتر نمیشه همزمان تغییر داد و در شب ایزو خیلی بالا میره و روز هم همچنان ایزوی بالا…و آخرین مورد پشتیبانی فرمت RAW که هنوزم اثری ندیدم… لرزشگیر اپتیکال هم متاسفانه نبودنش خیلی روی لرزشگیر و جزییات فیلمبرداری توی روز تاثیر منفی گذاشته بخصوص در شب . و محدودیت لرزشگیر ۵ گانه به فیلمبرداری باعث میشه در روز هم گاهی با فوکوس پایین مواجه بشیم… درضمن رشته مرتبط هستش . حیف این دار و دستگاهی که روی xz از یه الگوریتم و آپ خوب بهرمند نیست…حیف!

    پاسخ

    Saeed mohammadi گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۱۸

    موافقم حرف حق جواب ندارد الان عده ای متعصب سونی سرازیر میشن که حرف نداره منم برندم سونیه منم عاشقشم ولی نباید چشممونو ببندیم و ضعفای برندمونو ببینیم

    پاسخ

    Saeed mohammadi گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۲۰

    تصیحیح میکنم ضعفای برندمونو نبینیم

    پاسخ

    deeppoint گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۵۰

    Saeed mohammadi@
    ترول ها اینجا فعلا هر چرندی به اسم فن سونی میگن ! و طرفداران سونی میدونن برندی یا گوشی که ضعفش خیلی کمتر از برند های رقیب چه نوع شاهکاری هستش ! و قطعا میشه گفت ایراد هایی که گوشی های سونی دارن خیلی خیلی کمتر از اپل و سامسونگ و htc و الجی هستن !

    پاسخ

    Saeed mohammadi گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۵۳

    جناب بنده خودم فن سونیم الانم پرمیوم دارم واصلا درس نیس این واژت من گفتم حاضرم پایینترین گوشیو بخرم ولی سونی باشه هزاربار دیگه هم بیاد من میگم فقط سونی به اسم سونی نیس همه بسکار نیستن که اینکارارو بکنن

    deeppoint گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۱۰

    Saeed mohammadi@
    خیلی مشخصه جنابعالی طرفدار سونی هستی !!!! برو کامنت هاتو بخون ! بعد اینا رو تحویل بده ! 😐

  10. موندم چرا ان سه گوشی که از یه دوربین دارن استفاده میکنن چرا باید اینقدر تفاوت داشته باشن… اگه نرم‌افزار دخیله خوب واسه Z5 هم بده. البته شاید رو فروش گوشی های جدید تاثیر بذاره

    پاسخ

  11. به نظر من پریمیوم رنگ ها رو طبیعی تر نشون داده
    X و xz تنها رنگ عکس ها رو بیشتر نشون دادن

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۱۹

    در مورد رنگ درست و طبيعي نميشه نظر قطعي داد دوست عزيز 🙂
    اي كاش در اين رندوم يه دوربين dslr بود تا درك درستي از مقايسه داشتيم

    پاسخ

    mohamad reza گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۰۵

    بسیار موافقم با حرفت
    توی مقایسه تصاویر حتما حتما باید یک مرجع باشه

    پاسخ

    senator67 گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۲۸

    شما به عکس های ایکس و ایکس زد توجه کنی میبینی غلظت داره

    پاسخ

  12. 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
    عجب مقايسه جذابي بود
    معيار هر كس در هر بخش فرق ميكنه
    بنظرمن XZ به خاطر سنسور ۳ گانه ، عكس هاي بهتري در فاصله نزديك ثبت ميكنه در حالت ماكرو و شب خودش ثابت كرده 🙂
    اما در بقيه موارد X بهترين عملكرد داشته ارزش خريدش بنظرم از پريميوم و XZ هم بيشتر هست
    كسي نميتونه زياد هزينه كنه X بسيارگوشي ايدالي هست

    پاسخ

    sadeqccx گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۲۹

    معیار رو بیخیال… رای های غلط غلوط و بی اساس رو ببین خندت میگیره داداچ. فقط آماتور ها رای دادن

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۱۱

    شما درست ميفرماييد دوست عزيز
    ولي بايد بنظر ديگران احترام بذاريم
    هدف فقط دور هم بودن 🙂

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۵۴

    اگر طبق نظر شما تصمیم گیری کنیم و بگیم چون اونی که نظر داده تو عکاسی مهارت نداشته پس اونایی هم که میگن دوربین سونی این نقص رو داره یا نداره هم دور از جان شما غلط میکنند بدون تخصص اظهار نظر میکنند و به تبع اون پای مرجعی مثل DXO باز میشه که والا ما هرچی دیدیم تو DXO پیروزی و سربلند سونی بوده!

    در ضمن برای تشخیص عکس بهتر فکر نکنم تخصص آن چنانی نیاز باشه که چون معیار هرکس فرق داره و معیار اکثریت برنده رو تو این نظر سنجی مشخص کرده!

    پاسخ

  13. پیش بینی من درست بود و اکسپریا X اول شد!
    راجب رتبه دوم فک میکردم پریمیوم باشه که اشتباه بود و XZ رتبه دوم شد البته با اختلاف بسیار کم‌ و ناچیز نسبت به پریمیوم.
    چه بخواین باور کنین یا نکنین XZ در کنار Z3plus ضعیف ترین پرچمداران تاریخ سونی موبایل بودن تا به امروز

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۴۹

    نتیجه نهایی با پیش بینی شما نمیخونه رفیق
    دقیقا بر چه اساسی میگی پیش بینی من درست بود؟!!

    پاسخ

    maziar69612 گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۵۱

    داداچ کلا اشتباه پیش بینی کردی
    اتفاقا زد۳ پلاس به نظر من باریک ترین و خوش ساخت ترین گوشیه سونیه که سخت افزارشم مناسبه
    و ایکس زدم که تو فوق العاده بودنش شکی نیس

    پاسخ

    baghim گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۲۴

    دوست عزیز اگه درصد آراء نهیی رو ببینی زده با ۴۹% آرا xz اول شد و x با ۳۹% آرا دوم شد.
    کجاش x اول شد؟

    پاسخ

    Hoseynssss گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۲۰

    داداچ داری اشتباه میزنی

    پاسخ

    دانیال 1 گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۲۰

    آره واقعا ضعیف ترین سونی

    پاسخ

    دانیال 1 گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۲۳

    Xz.z3

    پاسخ

    cloner77 گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۰

    همین زد تری و زد تری کامپکت طراحیش دو برابر بهتر از زد فایو و…. هست

    Saeed mohammadi گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۵۵

    اینو منطق تو میگه نه؟ واو تحت تاثیر قرار گرفتم

    پاسخ

  14. این یه مقایسه در حده صفره، من خودم شانسی زدم همه گزینه ها رو، یعنی رای ها میتونه الکی هم باشه، خوده من z5p دارم. فقط میخواستم بدونین میخوان فقط xz رو تبلیغ کنن. عجب بابا

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۴:۱۷

    اگر بنا به تبلیغات باشه هزار راه و روش دیگه هم هست نیازی به این کارا نیست
    درضمن، اینکه شما رای هاتو شانسی زدی به تنهایی مگه چقدر تو نتایج تاثیر داره؟

    و یک دردل دوستانه 🙂
    خواهشا اینجا اینطوری نگید… زمان بررسی X و Z5, یکسری از اقایون سر اینکه داشتن میسوختن از اینکه X برتری هایی داره نسبت Z5 داره اومدن این سایت رو متهم به تبلیغات الکی مدل جدید و… کردند همون زمان هم پروژه مقایسه X و Z5 تا صفحه نمایش رفت و کنسل شد! اونم سر چرت و پرت های یک سری اقایون که ادعای طرفداری سونی رو هم دارند

    پاسخ

    bsns81 گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۱۲

    نظر من اینکه به دوربین روی گوشی اعتمادی ندارم،خودم یه دوربین نیکون دارم عکسامو با اون میگیرم، استفاده از دوربین گوشی برای عکاسی مناسب نیست، همه میتونن هرچی دلشون خواست بگیرن بعد یه دوربین dslr هم کنارش داشته باشن ، منظوره من اینه

    پاسخ

  15. سونی مغروره دست از غرورش برنمیداره پافشاری میکنه بر تکرار مکرر اشتباهاتش …

    وقتی این همه اشتباهات جدید وجود دارد که میتوان مرتکب شد ، چرا باید همان قدیمی ها را تکرار کرد … ؟!

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۱۷

    فکر کنم چند سال است گوشی های جدید سونی را دستت نگرفتی که میگی سونی مغرور است و دست از اشتباهات برنمیداره.. جهت اطلاع جنابعالی و طرفدار گوشی های به درد نخور چینی و کره ای بگم که پرچمدار جدید سونی آن چیزی که تجربه از نزدیک من میکه و این تجربه از نزدیک خودم را به هزار تا مقایسه و هزار تا نظر سایت ها نمیدم!!! با فاصله زیاد بهترین گوشی دنیا هست،، اصلا اوج بی منطقی هست وقتی ایکس زد باشه مردم برن اپل و سامسونگ بخرند بقیه هم که اصلا حتی از لحاظ فروش و کیفیت در حد سونی نیستند که اینجا اسمشان را ببرم

    پاسخ

    King.SONY گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۴۶

    تجربه شخصی شما برای هیچکس مهم نیس چیزی که سایتهای معتبر دنیا میگن سنده … اگر مغرور نیس چرا در XZ از سنسور IMX 300 استفاده کرد ؟ چرا از لرزشگیر اپتیکال استفاده نکرده ؟ هنوز هم نویز در تصاویر بیداد میکنه ! سونی باید به خواسته ی مردم احترام بگذارد و نرم افزار دوربینش رو ارتقای جدی بدهد ! اگر مشکل نرم افزار نیس باید سنسور رو ارتقا میداد.. سونی هم حکایتش مثل کوزه گریست که از کوزه شکسته اب میخوره! بهتره تعصب و حمایت کورکورانه از سونی رو کنار بزاری… از نظر تو سونی هر گوشی بسازه بهترین گوشی دنیاست …

    پاسخ

    Saeed mohammadi گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۰۵

    سلام دقیقا بات موافقم خوبیای سونی رو میبینن ولی نمیخان ضعفاشو قبول کنن تعصب هم حدی داره

    deeppoint گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۰۱

    King.SONY
    Saeed mohammadi
    ترول های امثال شما هستن که توی عمر شون سونی دست نگرفتن بعد فاز طرفداران سونی به ذهن شون میخوره ! نه اقا برو توی بازار موبایل شهرتان ایکس زد دستت بگیر اینطوری جک تفت نده فکر کن مردم نمیدونن و کار نکردن با محصولی ! تجربه بنده هنگام کار با XZ نشون داد مفت خور های امثال زو.م.یت و… به دنبال جیره هستن و چرندیاتی تحویل کاربران میدن که با واقعیت ۱۰۰% متفاوته ! من خودم شخصا دوربین ایکس زد رو تست کردم و قطعا میتونم بگم برابری کامل نسبت به دوربین DSLR داره ! ولی متعصب های ترول همچنان به مسخره کردن هاشون ادامه میدن و مدیران سایت هم تایید میکنن که جای تاسف داره !

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۴:۲۲

    rad007 عزیز:

    اتفاقا منم با شما موافقم
    کسی اگر میخواد گوشی جدید بخره و با وجود گوشی مثل XZ بره سمت سیب زمینی گاز زده و احیانا پلاستیک بازیافتی کارش،از حماقت چیزی کم نداره (حالا جز اینکه بخواد تنوع بده و یک گوشی یا سیستم‌عامل دیگه رو تست کنه)

    واقعا وجود طرفدارایی مثل شما به آدم امید میده اینجا فعالیت کنه وگرنه طرفداران اصیلی مثل شما نباشند باید از بخش نظرات فرار کرد 😀

    تشکر و موفق باشی

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۵۷

    من به این تفاوت ها اعتقاد ندارم،، شاید تفاوت اندکی در تنظیمات اتوماتیک بین این سه گوشی بالا باشه ولی وقتی میریم توی تنظیمات دستی خیلی چیزها میشه تغییر داد برای مثال حتی تو تنظیمات اتوماتیک هم میزان رنگ و و روشنایی و خیلی چیزها را تغییر داد و نتیجه کار با عکس های بالا خیلی تفاوت خواهد داشت
    متاسفانه اینجا هم بعضی ها ندیده و نشنیده اومدن پشت دوربین بی‌نظیر ایکس زد شایعه پراکنی میکنند و نمیدونم منتظر اپدیت هستند و این حرفها که اونا هم بهتره برن پی بازی کردن با گوشی های چینی یا سامسونگ G5 خودشان چون در حد و اندازه های ایکس زد نیستند..
    هر چند که من منبع بسیار موثقی دارم که دوربین بی نظیر ایکس زد به زودی و در اپدیت های آینده زیر و رو خواهد شد و در یک کلمه دست نیافتنی خواهد شد
    پس آن عده ای که از نام سونی متنفر هستند بهتره نامید باشند چون حالا حالا ها گزینه ای ندارند که حتی به سایه ایکس زد هم نزدیک بشوند،، تنها گوشی که این افراد امید داشتند به سایه ایکس زد شاید نزدیک میشد نوت۷ بود که اونم ترکید!!!!!!!!!
    پس ترول ها و بدخواهان سونی حالا حالا ها بهتره ناامید و سرخورده باشند و به قدرت نمایی ایکس زد و سونی فقط نگاه کنند و حسرت بخورند
    سعی هم نکنند با اسامی مربوط به سونی و گذاشتن اسم های کاربری طرفداران سونی پشت گوشی های سونی شایعه پراکنی کنند چون این تاکتیک مسخره آنها هم لو رفته و قدیمی شده
    طرف پرمیوم را ببینه نمیشناسه به دروغ میاد میگه پرمیوم دارم و صفحه اش اینطور است و دوربینش آنطور.. دیگه کافیه،،، این عقده بازی ها و ترول بازی ها فقط تو سایت های تکنولوژی ما دیده میشه واقعا خجالت آور است

    rad007 گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۱۳

    رضا ۱۳۳ داداش ممنونم.. من به عشق دلسوزانی مثل شما اینجا هستم و خواهم بود
    دوست عزیز شما هم بهتره زیاد به این ترول بازی ها توجه نکنی.. سونی ما را همیشه سربلند کرده و خواهد کرد
    هر کسی نمیتونه بفهمه که سونی چقدر بهتر از برندهای پوشالی و دروغ گو هست که این برندهای جعلی آنطور که از نظرات این افراد میشه فهمید خیلی عالی با سطح شعور اینها بازی کردند و به بازی گرفتند که اصلا هم مهم نیست نظر این افراد در مورد گوشی های سونی چی باشه!! متاسفانه بعضی از کسانی هم که گوشی سونی دارند به دلیل نداشتن تجربه و مبتدی بودن گاها حرفهایی خنده دار مثلا در مورد دوربین های سونی میزنند که اونم قابل انتظار است چون سطح تجربه اینها همین قدر است و انتظار دیگری هم نمیره
    ولی در این جا به همه حرفه ای ها و طرفداران واقعی و بزرگ سونی میگویم که به زودی با تکمیل نرم افزار اندروید ایکس زد قدرت پنهان این گوشی در دوربین و صفحه نمایش را مشاهده خواهید کرد و برعکس کمپانی های دیگر که همیشه ایرادات اساسی در دوربین و صفحه نمایش دارند و از طرف بعضی ها پنهان کاری میشه این عیب های مختلف از پرچمدار بی نظیر سونی لذت خواهند برد
    موفق باشید

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۱۶

    rad007
    قربانت عزیز
    واقعا حرف دل بنده رو زدی 🙂

    Saeed mohammadi گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۰۷

    تجربه شما خیلی چیزارو میگه که البته بعید میدونم همشون واقعیت داشته باش

    پاسخ

    deeppoint گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۰۵

    Saeed mohammadi@
    عیب ؟! کدوم عیب ؟ ایکس زد کی مشکل داشته که الان داشته باشه !؟ نکنه چرندیات زو.می.ت وباقی جیره خور های سامسونگ و اپل درسته !؟ نه اقا هر وقت ایکس زد دست گرفتی بیا نظر بده ! مردم تست کردن که نظر میدن و میگن شما ها ترول هستین !
    King.SONY@
    بدبخت ترین ها اون هایی هستند که به اسم یک برند دیگه سعی به خوب بودن برند ۲ هزاری شون کنن ! جای تاسف داره ! لطف کن اسم تو عوض کن چون همه فهمیدن ترول سامسونگ و اپل هستی !

    MOAZEZ گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۲۷

    اتفاقا تجربه جنابradاز صدتا سایت مفت خور کم اطلاعات بهتره. ایشون میلیونی هزینه میکنن برای خرید پرچمداران سونی و سامسونگ و اپل. حرف سایتها هیچ ارزشی نداره

    پاسخ

    Saeed mohammadi گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۳۰

    بله از سونی تعریف کنن میشن بهترین ولی عیباشو بگن میشن مفتخور بدرد نخور والا ما همه جا رفتیم ایشونو دیدیم که اذعان داش همه جز سونی چرتن تعصبم حدی داره

    King.SONY گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۴۸

    @ MOAZEZ @ RAD 007 @ REZA Z2

    کسانیکه نمیخواهند به عقایدشان شک کنند “متعصب”

    کسانیکه نمیتوانند به عقایدشان شک کنند “احمق”

    کسانیکه میترسند به عقایدشان شک کنند “بردگان” هستند . موفق باشید

    MOAZEZ گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۳۱

    King.Sonyتو همونی هستی که از عشق بمن اسمتو از پروفایل من اسکی رفتی، پس بشین و از الگوهات الگوبرداری کن پسرم

    Mohammadsoley گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۳۰

    دمش گرم ترول های سایت یکجا اینجا جمع شدن یه مشت خرافه پرست که با تعصب بی دلیل و بی پایه و اساس نام سونی و سونی باز ها زیر سوال بردن.بدبختا اخه به شما چه کی از سونی انتقاد میکنه اصلا دوس داره انتقاد کنه یا مخصوصا بگه سونی اشغاله چون شما سونی داری باید حرس بخوری بخور! شما مشکل روانی و الگوریتم نرم افزاری دارید مثل نرم افزار دوربین سونی! یعنی هر کس بخواد سونی بخره کامنت شمارو ببینه ازش فرار میکنه

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۲۱

    King.SONY@
    Mohammadsoley@
    Saeed mohammadi@
    جمع کنید آقا…
    اگه سونی دوتا طرفدار درست و حسابی داشت که واسش جون میداند وضعشون این نبود…
    خودتون رو به اسم طرفدارا جا زدید و اومدید و تو این سایت!
    طرف پلاستیک بازیافتی تا ۲-۳ شب با آدم سر بهتر بودن اثر انگشت بحث میکنه و از کار و زندگی میزنه تازه سن بابای منو داره!
    نمیخواستم اینو بگم ولی میگم!
    طرفدار واقعی منم که هرجا به سونی چپ نگاه شده جوابگو بودم. با اینکه خدا رو شکر پول خرید S7 هم میتونستم جور کنم یا هر کوفت و زهرماری دیگه، رفتم X گرفتم!

    حالا درد سونی رو فهمیدم… سونی طرفدار درست و حسابی میخواد که نداره
    وقتی طرف به اسم طرفدار از سامسونگ یا آشغال های چینی جانبداری میکنه مشخص میشه چی و کی مقصر هستند.
    و ختم کلام…
    اینجا سایت طرفدارا سونی هست منم تا وقتی زنده ام یک قدم از عقایدم پا پس نمیکشم

    deeppoint گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۵۰

    Mohammadsoley @
    ترول تویی بدبخت فلک زده ! که شاهکار پرستشت سامسونگ و اونجا مبارک داره تاول میزنه از بس میسوزی ! یک مدت سیک زده بودی ترول چی شده سر کله ات پیدا شده !؟ هنوز یادم نمیره ۴ ماه پیش چه طوری بچه های (طرفداران واقعی سونی نه ترول فن بوی ها! ) تر زدن بهت که با خاک یکسان شدی ! باز زبون وا کردی ؟ بزنم نابودت کنم ترول پلاستیکی !؟ برو پسرم به درست و مشقت برس اینجا غد غد نکن !

    MOAZEZ گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۴

    هرکی طرفدار نباشه جنابradطرفدار واقعیه سونیه که از جیبش چند ده میلیونی هزینه میکنه برای سونی

  16. ولی باز هم زی ۵ پرمیوم یه چیز دیگست.
    نظرتون؟؟؟

    پاسخ

    Under Line گفته:
    ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۴۵

    Yes :))))

    پاسخ

    Saeed mohammadi گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۳۸

    ببین من حاضرم پایینترین گوشیرو بخرم ولی لوگوی سونی بالاش باشه فرقی نداره فقط سونی باش

    پاسخ

  17. X دوربینش خیلی فرا تر از انتظار ظاهر شد،ولی تو نور کم حریف xz نشد
    با اپدیتایی که ارائه میشه مطمئناً قدرت دوربین xz بیشتر میشه
    لطفا نقد و بررسی x compact رو هم بزارین،خیلی از دوستان قصد خرید دارن و منتظر بررسی گوشی هستن, با تشکر

    پاسخ

  18. من هنوزم تعجب میکنم توی عکس آخر دوستان چرا ایکس زد رو انتخاب کردند
    اگر بنا به فوکوس باشه روی ارم فوکوس کرده و باید بقیه جاها به مراتب تار بشن دیگه
    خب پرمیوم که بهتر تار کرده تا ایکس زد بند رو ببینید:|
    فکر کنم مردم اصلا توجه نکردن عکس آخر قراره دوربین چیکار کنه:دی
    به شارپ ترین رای دادن:)

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۲۱

    تنها برتری عکس ج اینه که پشتو بیشتر تار کرده در حالی که عکس ب توی فاصله نزدیک جزییاتو بهتر ثبت کرده و رنگارم زنده تر نشون داده.

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۲۱

    باشه بابا گوشی تو از همه بهتره راضی شدی؟

    پاسخ

    Mёy$αM گفته:
    ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۴۴

    دوست عزیز اول اینکه شما عکسو باز کن و زوم کن رو آرم ببین فرق خیلی زیادی میبینی؟(با اینکه زاویه عکس ها زیاد جالب نیست)
    تنها فرق که محسوس هست رنگ عکس هست و با تاری(لنز هردوتا گوشی یکی هست فرق چندانی نیست)
    ازکوجا میدونی که رنگی که ایکس زد ثبت کرده رنگ درست هست؟:|
    اگر با یک دوربین دیگه تصاویر ثبت میشدن معلوم میشد رنگ واقعی تصویر چیه
    اینکه کار اصلی این عکس فوکوس روی سوژه و مات کردن بقیه عکس بوده شکی نیست به نظرم رنگ بیشتر دلیل برتری نیست و منم به این موضوع اشاره کردم
    شما اگر نظر من رو قبول نداری میتونستی راحت بگی
    نه اینکه بگی :باشه بابا گوشی تو از همه بهتره راضی شدی؟
    زیاد جالب نیست
    منم میگم:
    باشه بابا هر عکسی که تومیگی از همه بهتره راضی شدی؟
    موفق باشی

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۴۷

    درمورد فوکوس بگم که اینجا ثابت شد توی عکسای ماکرو xz بهتر جزییاتو ثبت میکنه و اما در مورد جمله (باشه بابا…)راستش من اینو در جواب اون دوستمون که همش میگه z5p از همه بهتره نوشتم اما نمیدونم چرا زیر کامنت شما ثبت شد چون پاسخ رو زیر اسم ایشون زدم معذرت.

    senator67 گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۲۹

    احسنت

    senator67 گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۳۰

    میثم احسنت

    mohsen.eisazadeh گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۰۴

    احسنت
    Mёy$αM

    پاسخ

    Vahidb گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۱۱

    در کل ایکس زد بهتر بوده حتیراگر ملاک ارم باشه که بازم با ثبت جزییات بیشتر عکس گرفته
    تو‌ایکس زد آرم سونی بهتر خونده میشه،و قسمت عقبی که استیل هست هم با ثبت جزییات بهتر عکس گرفته

    پاسخ

  19. بوت لودر گوشیه Z5P رو باز کنید مود دوربین XZ رو روش فلش کنید کیفیتش میشه عین XZ
    الکی منتظر سونی نمونید

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۳۲

    در عوض از اونور موتورهای پردازش تصویرتو از دست میدی :دی
    مگه اینکه از کد هاش بکآپ بگیری !
    البته که بدون باز کردن بوتلودر هم میشه ! فقط با روت کردن

    پاسخ

  20. این یکی از دلالیل انتخابxبجایz5

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۱۲

    دقیقا 🙂

    پاسخ

    Under Line گفته:
    ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۲۸

    Z5p هزارتا دلیل بهتر از X داره که من انتخابش کردم فاز منفی نده باو :

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۰۰

    دیگه چون انتخاب توعه نباید ازش انتقاد شه؟!
    فازت چیه خدا وکیلی؟!
    تاکی تعصب!

    پاسخ

    Saeed mohammadi گفته:
    ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۳۲

    جالبه معزز نیازی به گفتن نیس جدیدتره معلوم بهتره
    این ایکس زد هم چندان چنگی به دل نزد البته امیدوارم با اپدیتایی که میگیره بهتر شه و صد درصدم میشه

    پاسخ

  21. اگر بهبود نبخشد باید برود و سر به بیابان گذارد :))))
    والا ! من نمیدونم تا کی میخواد بهترین سنسور رو با بدترین عکس ها بده دست مشتری هاش ! باور کن این سنسور اگر دست سامسونگ و ال جی و اینا بود به مراتب بهتر ازین میشد عکس هاشون ! یا حتی آیفون که البته چون سیستم عامل متفاوت هست خیلی وارد بحث نمیکنیمش !!! ولی واقعا من نمیفهمم چرا نمیفهمه سونی !!! که گوشی هاش از مشکل نرم افزاری دوربین بشدت دارن رنج میکشن ! البته مگه میشه نفهمه ؟! یعنی واقعا ما بفهمیم و اونا نفهمن ؟! پس دلیل چیه که برطرف نمیکنه ؟! آخه مگه میشه نتونه برطرف کنه ؟! حتما میتونه این مشکل نرم افزاری رو برطرف کنه، ولی دلیلش و خدا داند …

    پاسخ

    cloner77 گفته:
    ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۲۱

    میخاد و نمیکنه یا نمیتونه و نمیخاد پول بده بقیه براش انجام بدن

    پاسخ

    deeppoint گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۵۶

    گوشی های سونی توی نرم افزار مشکلی ندارن ! پردازش خام سنسور همیشه نویز و… در پیش داره سونی مثل سامی و اپل و الجی و… نیست که دوربین بزنه تار و زرد و پر نویز بعد مردم رو سر کیسه کنه ! گوشی های سونی مشکل ندارن ! موقعیت عکس برداری مشکل ساز میشه ! توی هر چیزی از سونی بشه ایراد گرفت توی این ضمینه نمیشه :
    دوربین-کنسول بازی-تلویزیون-هدفون- کیفیت ساخت محصولات

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۴۵

    چی داری میگی داداش ! موقعیت عکاسی چیه دیگه ؟ پردازش خام سنسور چیه ؟ اولا سنسور همیشه عکس خام تهیه میکنه و عکس های jpeg همشون ادیت شده خود نرم افزار دوربین محسوب میشن ! وگرنه عکس خام فرمت RAW داره ! دوما، شما کلا مثکه نمیخوایی قبول کنی که سونی تو بخش نرم افزاری داغونه ؟ من خودم XZ خریدم ! گوشی های قبلیمم همشون سونیه ! خودم سونی بازم
    ولی حق پذیر باش دوست عزیز
    قبول کن که سونی ایراداتی رو هم داره !

    پاسخ

    deeppoint گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۱۶

    موقعیت عکاسی رو هم بچه ای میدونه ولی جنابعالی نمیدونی جای تعجب داره ! بعدم پردازش سنسور کاملا مشخصه سنسور بر اساس رنگ و جزئیات اطراف عکس رو ثبت و ذخیره میکنه ! بعدم jpeg فایل عکس کمپرس شده یا فشرده شده است نه ادیت شده !!!! RAW میشه فایل که مخصوص فوتوشاپ و… نه گوشی ! و معمولا هم واسه ادیت استفاده میشه ! . من مشکلی توی سونی نمیبینم ! این جنابعالی هستی که فکت صادر میکنی روی هوا ! کسی که عقل درستی داشته باشه میدونه گوشی های سونی بهترین نرم افزاری و قدرتمند ترین تیم نرم افزاری رو دارن ! بی خودی هم ادعا نکن ایکس زد دارم چون با حرف هایی که میزنی بعید نیست اخرین گوشی سونی که دست گرفتی xperia m بوده ! من خودم با ایکس زد کار کردم و خواستی مدرکم بهت میدم بابت کیفیت دوربینش ! که قطعا از همه برند ها سر تره ! ولی یک عده مثل شما از تعصب بی خود میگن این چیه اون چیه این فلانه اون چه کاره و ایرادات مفت و بی خود میگیرین !

  22. جناب سونی!
    این سه تا گوشی همشون ۲۳ مگاپیکسلیه دوربینشون ولی این همه تفاوت فاحش !
    لطفا نرم افزار دوربینتو بصورت اصولی تغییر بده
    نه فقط برای سری X
    ZP5 گناه نکرده که پرچمدار سال قبلته
    “منفعت طلبی محض” رو بذار کنار و یه سر و سامونی به دوربین این گوشی هم بده …

    پاسخ

    Hamedlogo گفته:
    ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۴۷

    Z5p

    پاسخ

    Hossein jamalpour گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۴۳

    لایک

    پاسخ

    Ali@ گفته:
    ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۱۰

    Like

    پاسخ

  23. سلام ببخشید یک مقایسه ویدئو برای دوربین در شرایط نور ضعیف با اپل و……..قرار بدید چون دوربین در شرایط نور ضعیف قدرتش معلوم میشه این کامت هزار بار گفتم لطفا سایت اکسپریا جواب بده ممنون

    پاسخ

  24. Z5پرمیوم نابود کردین

    پاسخ

    Saeed mohammadi گفته:
    ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۳۹

    باید بشه دگ هر چی باشه قدیمیه

    پاسخ

    Hamedlogo گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۴۷

    ساکت باش ترول دامدونگ
    عمرا گوشی سونی دست گرفته باشی تو حالا میای اینجا فاز میدی

    پاسخ

    Hossein jamalpour گفته:
    ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۴۴

    برو بابا جنان نیگه قدیمه انگعر برا ۴ سال پیشه تو چه میدونی سونی جیه سامهنگی

    پاسخ

  25. خوب بود ی دوربین سونی DSLR میذاشتید تنگ اینا تا ببینیم کدوم قوی تره 😐
    داداچیا مشکل Z5p با ی آپدیت و انقلاب توی نرم افزار دوربین حل میشه ولی لامصب سونی معلوم نیس چه غلطی میکنه برا این دوربین هیچ این هاله سفید رو نمیبره رو مخمه :||||||
    ولی XZ خیلی عالیه X هم توپه Z5p هم که اگه آپ بده ردیف میشه :///

    پاسخ

  26. با تشکر از زحماتتون
    این عکسا راحت نشونه پیشرفت رو توی دوربین گوشی های سونی نشون داد.
    Xz حقش بود
    X خیلی خوب بود
    Z5p با اینکه نسل قبلی بود بازم خوب ظاهر شد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here