به بهانه معرفی گلکسی نوت 8، مقایسه مشخصات فبلت جدید سامسونگ با اکسپریا XZ Premium

81
۱۵,۶۲۱


حتما در جریان هستید که سامسونگ روز گذشته از جدیدترین فبلت سری نوت با نام گلکسی نوت 8 در طی یک مراسم اختصاصی پرده برداری کرد. سری نوت سامسونگ، فبلت های محبوبی هستند که در سال های اخیر حواشی زیادی را هم به همراه داشتند.

اتفاقات جنجالی پیرامون گلکسی نوت 7 را هیچکس فراموش نخواهد کرد. فبلتی که با هزار امید و آرزو توسط سامسونگ معرفی شد اما داستان آتش گرفتن آن و ناتوانی سامسونگ در حل این مشکل سبب شد تا عمر خیلی کوتاهی داشته باشد. سامسونگ برای هماهنگی نام گذاری سری نوت و سری S سال گذشته تصمیم گرفت تا از نوت 5 به یکباره به نوت 7 کوچ کند تا به این صورت، گلکسی نوت 8 بعد از گلکسی نوت 5 جدیدترین فبلت موجود در بازار به حساب آید.

بر خلاف سامسونگ که پرچمدار نیمه دوم سال خود را طی یک مراسم اختصاصی معرفی کرده، سونی هنوز این کار را نکرده و قصد دارد تا در نمایشگاه IFA این اقدام را انجام دهد. اما رقیب اصلی فبلت گلکسی نوت 8 از سونی، اسمارت فونی نیست که در راه است. فبلت اکسپریا XZ Premium سونی که نیمه اول سال جاری معرفی شد، در کلاس نوت 8 قرار دارد و رقیب قدری برای آن محسوب میشود.

مثل همیشه با معرفی پرچمداران اندرویدی، سعی داریم تا مقایسه ای کوتاه از آنها با مدل های مشابه از سونی داشته باشیم. این مقایسه صرفاً به مشخصات روی کاغذ محدود میشود و قطعا عملکرد دو دستگاه ممکن است با این مشخصات تفاوت داشته باشد. با مشاهده مشخصات این دو دستگاه، برتری هر یک را در بعضی از بخش ها مشاهده میکنیم. مثل همیشه قضاوت را بر عهده شما میگذاریم.

 اکسپریا XZ Premium مشخصات گلکسی نوت 8
7.9 × 77 × 156 میلی متر ابعاد  8.6× 74.7 ×162.5 میلی متر
191 گرم وزن  195 گرم
 شیشه (گوریلا گلس 5) جنس بدنه  شیشه (گوریلا گلس 5)
5.5 اینچ IPS

HDR10

صفحه نمایش 6.3 اینچ Super AMOLED

HDR10

2160 × 3840 پیکسل با تراکم 806 رزولوشن  1440 × 2960 پیکسل با تراکم 521
19 مگاپیکسل دوربین عکاسی اصلی  12 مگاپیکسل دوگانه
13 مگاپیکسل دوربین عکاسی سلفی  8 مگاپیکسل
حداکثر رزولوشن 4K

حداکثر سرعت فیلم برداری 960 فریم بر ثانیه

دوربین فیلمبرداری  حداکثر رزولوشن 4K

حداکثر سرعت فیلم برداری 240 فریم بر ثانیه

دوربین آماده به کار Motion Eye

فوکوس خودکار قابل پیش بینی

فوکوس لیزری

تثبیت کننده تصویر 5 محوره

سنسور تشخیص رنگ RGBC-IR

Image Sensing

تنظیم دستی سرعت شاتر و فوکوس

گشودگی دیافراگم 2.0

امکانات دوربین  لرزشگیر اپتیکال

زوم اپتیکال 2 برابری

فوکوس خودکار

گشودگی دیافراگم 1.7

تنظیم دستی سرعت شاتر و فوکوس

فلاش دوگانه

 

اسنپدراگون 835 چیپست  اسنپدراگون 835

اگزینوس 8895

Adreno 540 پردازنده گرافیکی Adreno 540

Mali-G71 MP20

4 گیگابایت حافظه رم 6 گیگابایت
64 گیگابایت از نوع UFS 2.1 حافظه داخلی  64 / 128 / 256 گیگابایت UFS 2.1
7.1 اندروید 7.1
3230 میلی آمپر باتری  3300 میلی آمپر
Qnovo

Fast Charging 3

باتری هوشمند

 استامینا هوشمند

تکنولوژی باتری  Fast Charging 3

شارژ وایرلس

دارد حسگر اثر انگشت دارد
ندارد حسگر عنبیه چشم دارد
شتاب سنج, ژیروسکوپ, حسگر مجاورتی, قطب نما, فشارسنج، قدم شمار، سنسور تشخیص رنگ سایر سنسورها  شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورتی، قطب نما، فشار سنج، ضربان قلب، اکسیژن
دارد اسپیکر استریو ندارد
ندارد رادیو  ندارد
نسخه 5.0 بلوتوث  نسخه 5.0
دارد NFC دارد
IP68 استاندارد مقاومت IP68
USB Type C ورژن 1، یو اس بی ورژن 3.1 USB  USB Type C ورژن 1، یو اس بی ورژن 3.1
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

81 دیدگاه ها

  1. تازه رنگ قرمز xz پرمیومم توراهه با رم ۶ گیب حافظه ۱۲۸ گیب تنها ایراد که سونی داره حاشیه هاشه
    که اونم تو این مشخصات که پرمیوم داره هیچ تعسیری رو فروشش نمیزاره
    در ضمن من مخاستم xa1Ultra بخرم
    که بد جور این پرمیوم چشمو گرفته زیر دوتومان بیاد میخرم

    پاسخ

  2. به بهانه معرفی نوت ۸ لطفا نقد و بررسی ایکس زد پریمیوم رو بذارید دیگه، چرا انقد ؟ قضیه چیه؟ اگه منتظرید که دی اکس او نمره بده به دوربینش که بگید ما بدونیم،مرسی

    پاسخ

    XperiaM5 گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۲۴

    و ما همچنان منتظر نقد و بررسی XZ Premium هستیم

    پاسخ

  3. اقایون یکم از تو ورق بودن بیاید بیرون من تو کامنتا دیدم که یه عزیز نوشته بود سونی نمیتونه از سخت افزار استفاده کنه دوست عزیر شما مقایسه x با بقیه گوشیا ببین میفهمی s7 با رم ۴ و snap821 تو بحث گیمینگ کم اورد فیلماش هم هست میتونید ببینید xzp با رم ۴ به خوبی در برار oneplus 5 با رم ۸ مقاومت کرد اینم از این تنها چیزی که هست و من میتونم ازش ایراد بگیرم اینه که xzp لرزشگیر اپتیکال نداره وگرنه من هیچ کمبودی در برابر نوت۸ نمیبینم بقیه بحثا هم که شما عزیزان از من وارد ترین

    پاسخ

  4. سامسونگ برا کسانی خوبه که میخان هی گوشی عوض کنن چون خیلی زود خراب میشه هه.
    در حالی که پسر عمم زد وان داره
    سال ۹۱ اینا بود که سونی زد وان زد دیگه از اون وقت داره استفاده میکنه و همچنان مث روز اول کار میکنه.
    سونی همراه اول تا آخر

    پاسخ

    FADAKAR~25 گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۵۷

    کاملا درسته
    یک سوال سونی که گفته بدنه از جنس گوریلا گلس ۵ هست اما اسم تمام برندها هست جز سونی تو همین سایت شرکت
    یا سونی داره دروغ میگه یا این شرکت یادش رفته اسم سونی رو بنویسه

    پاسخ

  5. نوت ۸ واقعا فبلت عالی هست!
    من خودم زد۳ دارم اما دیگه از سونی خسته شدم… سامسونگ داره بهتر عمل میکنه.
    نوت ۸ دوربین دوگانه داره با زوم اپتیکال ۲ برابری، لرزشگیر اپتیکال، دیافراگم ۱٫۷، پیکسل های بزرگتر، نرم افزار دوربین فوق العاده قوی. تنظیمات دستی دوربین که عالی هست!
    صفحه نمایش بدون حاشیه امولد واقعا زیبا و دلرباست! اونم ۶٫۳ اینچ با قلم اس پن که خیلی خاصش میکنه.
    البته XZP هم عالیه ولی نظر منو جلب نکرد.
    دوربین نویزش زیاده و عدم نبود لرزشگیر اپتیکال کاملا عکس هارو تار میکنه. نبود تنظیمات دستی حرفه ای. جوری که نمیشه همزمان سرعت شاتر و ایزو رو تنظیم کرد 😐 فقط یکی 😐
    حاشیه های جلو خیلیییییی زیادن. واقعا توی ذوغ ادم میزنن.
    صدای اسپکیر ها کمتر از رقبا هستن. درسته استریو هست و با کیفیت اما صداش اونطور که باید زیاد نیست.
    نرم افزار به شدت ضعف داره. نبود قسمت های اختصاصی بیشتر، انیمیشن های کمتر و نزدیک بودن به اندروید خام.
    بیشتر سلیقه ای هست ولی من اگه بخوام بین این ۲ یکی رو انتخاب کنم بی شک انتخابم نوت ۸ هست.

    پاسخ

    Mo-He-Cmc گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۲۸

    ببین دوست عزیز من Xz Premium دارم گوشی کامل و بی نقصی هست،نرم افزارش عالی،پردازنده ها عالی،باتری عالی،صفحه نمایش۴k hdr،همه میدونن که سونی پادشاه تکنولوژیه،خود سونی صفحه نمایش و دوربین به سامسونگ فروخت،درمورد حاشیه:هر گوشی که حاشیش کم باشه سریع میشکنه،چون حاشیه ها نمیتونن ضربه رو بگیرند و ضربه رو به وسط صفحه نمایش منتقل میکنن،سامسونگ عادت داره فوری فوری گوشی بده بیرون،اما سونی رو گوشیاش کار میکنه و بمب ساعتی نمیده دست مردم…

    پاسخ

    amir123p29 گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۲۹

    کاملا با شما موافقم
    و واقعا به این باور رسیدم که مردم عقلشون به چشمشونه
    شما تصور کنید یه بار نوت ۸ از دستتون اتفاقی بیفته، نزدیکای ۴ملیون پول گوشی دادی
    با اون صفحه کج و کولش مطمین باشید با یه ضربه هیچی از گوشی نمیمونه
    ناموسا به قول اون دوستمون سامسونگ فهمیده مردم عقلشون به چشمشونه (هرچند به نظرم نوت ۸ اصلا قشنگ) نیست
    ۶٫۳ اینچ اندازشه
    ۴ملیون پولشه. ۴ملیون بدی تلویزون بخری بهتره. هیچ فرقی هم با نوت ۸ نمیکنه

    پاسخ

    amir123p29 گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۳۲

    کاملا با شما موافقم
    و واقعا به این باور رسیدم که مردم عقلشون به چشمشونه
    شما تصور کنید یه بار نوت ۸ از دستتون اتفاقی بیفته، نزدیکای ۴ملیون پول گوشی دادی
    با اون صفحه کج و کولش مطمین باشید با یه ضربه هیچی از گوشی نمیمونه
    ناموسا به قول اون دوستمون سامسونگ فهمیده مردم عقلشون به چشمشونه (هرچند به نظرم نوت ۸ اصلا قشنگ) نیست
    ۶٫۳ اینچ اندازشه
    ۴ملیون پولشه. ۴ملیون بدی تلوزیون بخری بهتره. هیچ فرقی هم با نوت ۸ نمیکنه

    پاسخ

    Mo-He-Cmc گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۳۳

    در ضمن باید بلد باشید دوربین گوشی رو برای عکاسی در شب تنظیم کنید،اصلا نویزی به چشم نمیخوره تو عکسا،کیفیت دوربین رو به ۱۹ کاهش داد تا نویز ها خیییلی کم بشن،در ضمن xz premium 801نیت روشنایی داره،دیگه نوت هشت فقط لرزشگیر اپتیکال و یه دوربین اضافه و رم شیش داره،که همون دوربین دوگانه خیلی میتونه نقص در تصاویر ایجاد کنه

    پاسخ

  6. من فن سونی هستم ، از وقتی هم سونی اومد تو این بازار گوشی های سونی رو خریدم.آکرو اس . زد دو و زد پنج که در حال حاضر دارم استفاده میکنم.
    اما باید حقایق رو دید. الان چه درست و چه غلط سلیقه ی عمومی مردم به سمت بی حاشیه شدن گوشی ها کشیده شده، پس اگر شرکت بزرگی مثل سونی نخواد به این سلیقه و خواست واکنش مثبت نشون بده،خودش مقصر ضرری هستش که از فروش کمتر نصیبش میشه.
    امسال نوت هشت برتریه خاصی نداشت واقعا! طراحی پشت دستگاه هم زیبا نیست، سونی ثابت کرده که قرارگیری محل اثر انگشت یکپارچه با دکمه ی پاور بهترین جاست.

    من بخاطر سیستم عامل میخوام به گوشی جدید اپل مهاجرت کنم و امیدارم سونی بازخورد درخواست عموم رو زودتر و بهتر به اجرا برسونه. چون به حق یکی از با کیفیت ترین گوشی ها رو سونی داره.

    پاسخ

  7. بنظر من نوت هشت فبلت شایسته ایه اگه مشکلات نوت هفت رو نداشته باشه ولی من بین این و سونی. سونی رو انتخاب میکنم چون واقعا خیلی گوشی روونه و از نظر طراحی واقعا یک بالانس خاصی داره منظورم حد وسط ظرافت و زیبایی با استحکام و کیفیته نوت هشت ظاهر جلوش زیباست ولی ظاهر پشتش جالب نیست اون چیزی که تا بحال سونی نتونسته منو کامل راضی نگه داره دوربینشه اگر چه قدرتمندترین سنسور دوربین رو داره ولی کیفیت تصویرش برای من راضی کننده نیست در کل از نظر طراحی من سونی رو ترجیح میدم

    پاسخ

  8. نوت ۸ گوشی خیلی خوبی هست . اما چند ایراد رو میشه بهش وارد کرد . موقعیت قرارگیری بد حسگر اثر انگشت ، نداشتن اسپیکر استریو ، مقاومت پایین در برابر ضربه . از نظر طراحی ، جلوی گوشی فوق العاده زیبا هست اما پشت گوشی نا امید کننده طراحی شده .
    xzp هم برتری های خودش رو داره از جمله کیفیت بالای بدنه ، سخت افزار قوی در کنار رابط کاربری سبک و … البته کمبودهایی هم احساس میشه مثل نویز بیشتر تصاویر ، اسپیکر های استریو نه چندان قدرتمند ، حاشیه بسیار زیاد .

    در مجموع هر دو گوشی جذابیت خودشون رو دارن .

    پاسخ

  9. من خودم چندین گوشی سونی داشتم
    اما بدون تعصب اگه حرف بزنیم. سونی واقعا حرفی برای گفتن نداره. دقیقا مثل اینکه شما یک ماشین آخرین مدل داشته باشید که فقط تا سوپر محل برید برا خرید.
    روی کاغذ شاید سخت افزار سونی پا به پای سامسونگ باشد اما همه میدانند که سونی هیچ وقت نمیتواند از این سخت افزار استفاده کند. کاری که شرکت های دیگر حتی شرکت های چینی با لنز و سنسور ۱۲ مگاپیکسل انجام میدهند، سونی با به اصطلاح ۲۳ مگا پیکسل هیچ وقت انجام نمیدهد.
    ضعف بسیار شدید در بخش نرم افزار، این گوشی را کمی بهتر از نوکیا ۱۱۰۰ قرار میدهد.
    اما سامسونگ یا حتی شرکتی مثل شیائومی از کوچکترین امکان سخت افزاری، بیشترین استفاده را میکنند و حتی ضعف سخت افزاری خود را در بخش نرم افزار پوشش میدهند.
    گوشی های سونی همیشه یک آتش فشان بی خطر و خاموش باقی خواهند ماند.
    بعد از اینکه چند مدل مختلف از گوشی سونی را داشتم، قطعا گوشی بعدی را سامسونگ انتخاب میکنم حتی با دوربین ۱۲ مگا پیکسلی!!!!!!

    پاسخ

  10. هر دو دارید اشتباه میگید یکی سونی رو برده بالا خدای بی اشکال کرده یکی هم کلا زده زیر همه چی سونی رو لگدمال کرده و منکر همه چی شده،گوشیهای سونی هم مزایایی دارن هم معایبی مثل همه برندها،الآن بزرگترین اشکالی که به سونی وارده طراحی یکنواخته و حاشیه بالا

    پاسخ

    J.mah گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۴۴

    نظر شما کاملا درسته و باهاتون موافقم که هر گوشی هم مزیت داره هم معایبی داره.
    در مورد حاشیه صفحه نمایش سونی اینو بگم که سونی طبق قوانین تکنولوژی داره گوشی هاشو درس میکمه و قانون رو رعایت میکنه. دوما اینکه الان s8 حاشیه نداره، یه فیلم باز کن خودتون متوجه میشید،چرا سونی فعلا نخاسته بدون حاشیه گوشی درست کنه..

    پاسخ

  11. خداییش چجوری میتونید به نوت۸ بگید خوشگل؟
    پشت این گوشی واقعا زشت و شبیه گوشی های فیک درجه ده چینی هست و با قطر ۸٫۶ mm یجورایی رغیب Xz1 compact برای گرفتن لقب پاره آجر.

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۵۳

    خداییش گل گفتی خیلی زشته انکار کوله پشتی بسته

    پاسخ

  12. تنهاترین مشکل سونی اینه که تو بخش طراحی انعطاف خیلی کمی از خودش نشون میده چون یه گوشی هرچقدرم زیبا باشه بهرحال باید خودشو با زمان وفق بده همونطور که توی دنیای خودرو میبینیم حتی شرکتایی که زیاد تو طراحی دست نمیبرن بازم سعی میکنن اون مدلایی رو که خیلی طرفدار داره رو فیس لیفت بدن تا عقب نمونن وگرنه سونی از بحث طراحی یکنواخت که بگذریم از لحاظ سخت افزاری توی دنیای موبایل واقعا خاصه و بی رقیب چه دوربین چه صفحه نمایش سری x که واقعا ادم گاهی نمیتونه فرقشو از امولد تشخیص بده چه وضوح صدا و چه مقاومت بدنه.

    پاسخ

  13. آقا من خودم هم z1 دارم هم xzp
    اون و که قدیمیه بی خیال
    اما در مورد ۴K
    من تو یوتیوب وقتی فیلم با کیفیت فول اچ دی می بینم بعد تغییر میدمش می کنم ۴K خیلی واضح کیفیت عوض میشه
    باطریم بگم یه چیزی من اکثرا طبق وعده ی سونی دو روز باطری دارم. اکثر وقتا تا دو و روز نصفی هم میره
    آندرویدی که الان نوت ۸ گذاشته رو اسفند ۹۵ سونی گذاشته
    همه ی ما میدونیم و تو مقایسه ها هم دیدیم که Xz با رم ۳ خیلی راحت حریف نوت ۷ میشد اما با این اوصاف سونی xzp با رم ۶ و داخلی ۱۲۸ هم تولید قرار شده انجام بده.
    تنها ایراد وارد دبل کلیک هست که اونم یه آپدیت کارشه
    در مورد دوربینم که لازم نیست حرفی زده بشه.
    مقایسه دوربین بین سونی و بقیه برندا اشتباهه وقتی لنزا تماما مال سونیه.
    در مورد ۹۶۰ فریم بگم که اتفاقا مخ کار استوری تو اینستاگرامه و ثبت لحظات خیلی جالب.
    به تبلیغ باشه همه ما میدونیم که تو عنبیه چشم اس ۸ مشکل وجود داشت.
    قرمزی صفحه وجود داشت
    هنگ های شدید گزارش شده بود
    اما تمام مشکل xzp فقط تو عکسایی بود که اوایل با دوربین گرفته میشد که یه خط صاف تو عکس کج و کور بود که من به شخصه این مشکل نداشتم

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۰۶

    منطقت تو حلق کازوهیرا مقایسه دوربین لازم نیست اولا لنز نه سنسور فقط دومم سونی هیچوقت تو دوربین حرفی برا گفتن نداشته دو دلیل اصلیشم فقدان لرزشگیر اپتیکال و ضعف شدید نرم افزاری

    پاسخ

    mohamad reza گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۳۲

    به شدت باهات موافقم

    پاسخ

    J.mah گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۱۶

    آفرین شما مقایسه نکن برادر

    پاسخ

    He.z گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۵۷

    مدیریت رم xz فاجعه بود الکی نگو لطفاً

    پاسخ

  14. آقا من اکسپریا z1 و Xzp رو دارم. خب زد وان و بی خیال قدیمیه
    اما اونایی که میگین پیدا نیست ۴K باید بگم سخت در اشتباهید. چون من وقتی کیفیت فیلمای you tube رو با فول اچ دی می بینم بعد ۴K می کنم خیلی تصاویر شفاف تر میشه

    پاسخ

  15. نوت ۸ واقعا قشنگه .ولی کافیه از دستت بیوفته احتمال شکستن صفحه نمایشش خیلی زیاده
    ولی سونی اینطوری نیست خیلی مقاومتره

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۰۸

    شما یه سر به یوتوب بزن مقایسه ها ببین سونی فقط زمان زد۲ وزد۳ مقاوم تر بوود الان سامسونگ و اپل در صدر هستند

    پاسخ

    J.mah گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۵۱

    اولا اینکه لنز گوشی هم s8 و هم s7 رو سونی با قراردادی به سامسونگ داده. این یک.
    دوما باطری سامسونگ رو هم سونی الان داره میده.

    پاسخ

    J.mah گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۵۴

    واقعا درسته
    نوت پنج ازدست پسرخاله من افتاد صفحه نمایش نابود شد هشتصد تا یک تومن خرجش شد که البته پسر خالم درس نکرد و بجاش یه گوشی دیگه خرید.
    من با سونی z2 گردو شکستم هیچی نشد. مقاومت سونی درجه یکه. شک نکنید.

    پاسخ

  16. اونایی که ایراد از وزن پریمیوم میگرفتن کجان دقیقاً؟!
    الان فنای سامی واسه این گوشی دارن خود کشی میکنن زیر پستای زومیت و ترنجی!
    اونوقت فنای سونی همیشه تو حاشین! البته مشخصه خیلی از کسایی میان حرفای صد من یه غاز میزنن اصلا سونی ندارن 🙂

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۲۸

    اولا گوشی ۶/۳ اینچیه،نه۵/۵ اینچ
    دوما،ظرفیت باتری نوت کمی بیشتره
    سوما،فریم دور نوت فلزیه،نه پلاستیک 😉
    چهارما،ماژول دوربین نوت سنگینتره

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۰۶

    عجب!!!
    بخوایم اونجوری حساب کنیم خب باید گفت سونی هم چندتا فاکتور هست که عامل بیشتر شدن وزن شده اسپیکر استریو سلفیه بزرگتر و…
    حالا شما تو اون ۷۰ میلی امپرو واسه وزن بیشتر دلیل میدونی؟!!!
    منطق ملتو :-))

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۵۱

    😀 :-))

  17. فعلا تنها ایراد نوت ۸ در ظاهر خیلی دراز بودنش هست. کع کار کردن باهش رو سخت میکنه
    ولی در کل نوت ۸ زیباس
    امیدوارم سونی فکری برای این حاشیه بکند. چون واقعا xz1 در ۲۰۱۷ واقعا نامید امید کنندس با اون حاشیه زیاد و طراحی تکراری

    پاسخ

  18. روی کاغذ هم باهم تفاوتی دارن از جمله سرعت فریم فیلمبرداری.
    دوما رم ۶ هم با رم ۴ هیچ تفاوتی نداره غیر از این که رم ۶ باطری رو بیشتر مصرف میکنه.
    شما بیا سنگین ترین بازی رو هم در رم ۶ و هم در رم ۴ باز کن (مثلا بازی آسفالت ۸)
    می بینی که در رم ۴ هم به راحتی تمام بازی اجرا میشه.

    پاسخ

    startend گفته:
    ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۵۵

    بله اما برای دو سال دیگه و بهتر شدن و یشرفت رم افزارها و باتری ها متوجه ۶ گیگ رم می شوید. من خودم زد ۳ خریدم همه می گفتن رم ۳ به چه درد می خوره اخه رم ۲ همه کار می کنه. اما الان رم ۳ خیلی جاها کم میاره. مگر اینکه بخای دوره ای گوشی تند تند عوض کنی

    پاسخ

    J.mah گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۳۹

    خب عزیز من با رم سه هم سنگین ترین بازی رو اجرا کردم یدونه لگ هم نزده.
    لطفا همگی صادقانه حرف بزنیم درسته رم ۶ بودن هم یه مزیته ولی چرا وقتی میشه با رم ۴ و ۳ همون کارا هارو کرد چرا با رم ۶ به گوشی آسیب برسونیم و موجب مصرف بیشتر باطری و کاهش عمرش شویم.

    پاسخ

  19. من طرفدار سونی هستم ولی سامسونگ رو ترجیح میدم
    ۸۰۶ پیکسل بر اینچ تبلیغاتیه…چشم آدم نمیتونه تشخیص بده…اگ کاربری باشی که واسه خاطر کارت رنگ اصلی رو انتخاب میکنی سونی خوبه…اما همه مردم صفحه چشم نواز رو دوست دارن…حالا سونی امولد بزنه که چه شود

    خود کاربرا از باگ های رابط سونی گله دارن در حالی ک تو سامسونگ ندیدم کسی بناله از رابط کاربریش

    دوربین که کیفیت مهم تر از ۹۶۰ هست

    طراحی همه گوشی ها خوب شده…ولی نمیدونم سونی چرا اینکارارو میکنه

    ایشالا ک سونی سیاستشو عوض کنه عامه پسندتر شه

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۵۴

    میخایی انتقاد کنی بکن چرا الکی طرفدار سونی هستم.
    تو کیفیت صفحه xzp از نوت۸ بهتره حتی توی زرق و برق هم حالت super vivid همپای سوپر آمولد هست.
    تو کیفیت دوربین باز هم xzp سرتر فقط نبود ois باعث کاهش کیفیت تو شب میشه و نوت تو این قسمت برندست
    دوربین تله برگ برنده نوت۸ و فیلمبرداری ۹۶۰فریم برگ برنده xzp هست.
    طراحی هم نوت۸ واقعاً زشت و xzp زیباتره

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۰۹

    برعکس گفتی طرفدار سامسونگی 🙂
    کافیه یه سر به سایت سامسونگی ها بزنی تا مشکلات اونارو هم ببینی!
    قرار نیست تو اکسپریان از باگ های برندای دیگه حرفی زده شه

    پاسخ

  20. هر دو گوشی خیلی خوبی هستند. گوشی سونی یک گوشی روان و ساده در عین زیبایی، با کیفیت ساخت بالا، باتری بهتر، عملکرد موشن آی، بلندگوی استریو، سایز مناسب تر، خوش دست تر، نسبت صفحه مناسب تر، دوربین سلفی بهتر
    در مقابل نوت امکانات نرم افزاری بیشتر، رم بیشتر، لرزشگیر اپتیکال، لنز دوگانه، صفحه نمایش جذاب تر، قلم اس پن و کاربردهای اون، دیافراگم بهتر دوربین، طراحی جلو گوشی زیباتر (به دلیل گرد بودن حاشیه ها و کم بودنشون، اما به عقیده من زیادی کم حاشیه اس)، نسبت فوق العاده صفحه

    پاسخ

  21. منم عاشق سونیم ولی وقتی ۲۵۰۰ پول گوشی میدم اخرش تو تماس اخیرش لگ داره دماش رو ۴۵ درجس همش دوربینشم تو شب خدای نویز هس دیگ سمت سونی نخواهم رفت

    پاسخ

    amir123p29 گفته:
    ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۳۶

    من ۲روزه سونی x دارم
    دوربینش میشه گفت در حد دوربین یه پرچمداره
    نویز هم باید بگم دوربین همه گوشیا تو شب دارن ولی اونجوری که شما میگی دوربین سونی خدای نویز نیس…

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۱۳

    رفیق اینا یه ریز لگ هستش که با چندتا کار نرم افزاری ساده رفع میشه و این لگ ها مربوط به گوشی های ۲۰۱۵ هستش!!!
    من الان از سری ایکس دارم دماش زیر ۳۶ و اینا بیشتر نمیره و مشکل گرما مربوط به زدتری پلاس بودش شما گوشی سونی نداری کامنت نذاری سنگین تری

    پاسخ

  22. رو کاغذ مال سامسونگ که حرفی نداشت با پرچم دار گذشته سونی
    همین مقدار حاشیه رو سونی میذاشت منتقد نداشت این گوشی

    بنظرم باید سونی پریمیوم هارو منحصر بفرد کنه تو سری بعدی

    پاسخ

  23. بعضی وقتام خیلی تعصبی حرف میزنید مثلا میگین xzp کیفیت صفحش بهتره واقعا سوپر امولد رو زیر سوال میبریدا=))))
    یا مثلا میگین طراحیش زشته خب اگه زشته چرا پیش فروشش اندازه ی سال گوشی فروختن سونی هست
    بیاین بدون تعصب باشیم

    پاسخ

    amir123p29 گفته:
    ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۲۶

    پیش فروشش زیاده چون بعضی از دوستان مثل شما فقط به مشخصات رو کاغذ توجه میکنن… سامسونگ انقدر s7 s7 کرد اخر همون s7 جلوی z5 هیچی نبود. ویدیو هاشم تو اینترنت موجوده… تنها اشکال سونی الان ساخت گوشیای یه شکل که به همین دلیل خیلی ها چون فقط ظاهر بینن فکر میکنن سونی جلو تیکه اشغالی مثل سامسونگ کم میاره

    پاسخ

  24. نداشتن اسپیکر استریو، نداشتن کیفیت صدای Hi-res، مقاومت کمتر در برابر ضربه، رزولوشن تصویر کمتر، امکان انفجار، نداشتن فیلمبرداری فوق آهسته، دوربین سلفی ضعیف تر و نسبت تصویر بی ربط از کمبودهای نوت ۸ هستش و تمام این ها فدای کم کردن حاشیه شده، رم بالاتر از ۶ هم بذاره بازم مغزش پر میشه چون بصورت ذاتی سامسونگ مشکل مدیریت رم داره، رم ۲ گیگ سونی همین کارایی رو داره افسوس ملت اسیر حقه بازی های سامسونگ شدن، حالا چطور حاضرند پول بدن ممکنه مثل نوت ۷ بشه آتیش بگیره

    پاسخ

  25. من فقط موندم این نسبت نمایشگر بی ربط این قدر ملت رو گول زده وقتی فیلم نگاه کنی همش خالیه خیلی مهمه الان؟؟؟ واقعا زشت میشه تا زمانی نسبت فیلم ها تغییر نکنه اینکه خیلی زشته

    پاسخ

  26. رو کاغد یکی هستن
    ولی دوربین دوگانه که هردو ارزشگیر اپتیکال دارن (البته سونی نشون داده که با یه سنسور هم میشه عکس های عالی گرفت دوگانه بیشتر جنبه تبلیغاتی داره)
    دستیار صوتی بیکسبی که خیلی توپ بود انصافا
    امکانات نرم افزاری دوربین
    صفحه نمایش بدون حاشیه چیز هایی هستن که باعث میشن فروشش بترکونه
    حالا ما همچنان باید التماس کنیم سونی بیخیال حاشیه بشه
    تازه اندازه ۶اینچ واسه فبلت خیلی عالیه

    پاسخ

  27. به نظر من سه مدل گوشی فقط روی کاغذ قوی هستن. سامسونگ. هواوی. هانر. سونی تا همین الان با رام ۳ غوغا کرده دیگه ببینید رام ۴ چیه
    من که جون به جونم کنن فقط میگم سونی چون به نظرم خیلی گوشی خاصی هست ولی گوشی هایی مثل سامسونگ و هواوی از بچه دو سال تا پیر مرد هفتاد ساله دستشونه و واقعا خیلی از مد افتادن…

    پاسخ

  28. جفتشونم عالین بیخود ایراد کورکورانه نگیرید
    سخت افزارشون که رو کاغذ یکیه تو عملم یکی نباشه کار همه رو بدون هیچ مشکلی راه میندازن
    باید دید عملکرد دوربین و تصویر وباتریشون چجوریه البته فراموش نکنیم که پرچم دار سونی هنوز نیومده که اون باید بااین مقایسه شه

    پاسخ

  29. غیر از رم ۶ برتری خاصی نداره
    در کل شبیه هن هستن فقط در ظاهر فرق دارن
    سلیقه ایه،۲۲۰۰۰۰۰ در مقابل ۳۵۰۰۰۰۰ تومان شایدم بیشتر نزدیک به ۴ میلیون

    پاسخ

  30. سامسونگ خودش رو هم بکشه نمیتونه به سونی برسه
    سونی همیشه چند قدم از رقبا جلوتره

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۵۲

    مزخرف گفتی مرد سونی همیشه چند قدم از رقبا عقب هست این سونی لعنتی که همیشه بعد چند سال آزمون خطا خودش تو محصولات میاد عرف بازار چند سال پیش عرضه میکنه تنها چیزی که سونی توش نوآوری کرد فقط ضد آب بودن بوده

    پاسخ

    سعید سکاکی گفته:
    ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۰۴

    نمی دونم چرا سونی این جوری رفتار می کنه. ینی چی آخه؟

    پاسخ

    Pejman_love گفته:
    ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۲۷

    دوست گلم
    اول از همه خودتو جمع و جور کن و سعی کن بخاطر مال دنیا عصبانی نشی
    مگه سونی چه اشتباهی کرده که داری محکومش می‌کنی..(هه
    یه سنگ می‌زاری تو چاه وبعدش ما باید بیایم سنگ رو از اون چاه ور داریم!!)با این حرفت مشخص شد که از همه جمعه تری

    خودت اهل حماقتی 
    چرا توهین میکنی ؟
    چرا نمیخوای به بقیه آدم ها احترام بزاری ؟
    چرا فکر میکنی نظر شما درسته ، نظر بقیه اشتباه 
    دیگه از این نظرتون معلومه که ابلاغ زیادی کردین
    و در آخر باید بگم که به قول چرچیل اگر دیدی که دشمن داری بدون داری کارت رو درست انجام میدی!
    پس سونی هم کارشون رو درست انجام میدن…

    پاسخ

  31. تنها برتری نوت فک کنم همون دوربین دو گانش باشه و امکانات نرم افزاری بهتر تو رابط کاربری

    پاسخ

    Bahmanamraei3 گفته:
    ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۴۵

    دیگه یه گوشی چی داره برادر. همینا نقطه قوت یه گوشین

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۵۰

    در عوض سونی ۴k
    و ۹۶۰ فریم داره 🙂
    دوریین سلفی قویتر 🙂

    پاسخ

    J.mah گفته:
    ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۳۶

    در مورد دوربین دوگانه هم عرض کنم که ماشاءالله سامسونگ در کپی کردن حریفی نداره.
    سونی ضد آب زد سامسونگ کپی کرد البته بعد شش هفت سال.
    سونی پشت گوشی رو شیشه کرد سامسونگ کپی کرد.
    سونی typ c کرد سامسونگ کپی کرد.
    هواوی دوربین دوگانه گذاشت سامسونگ کپی کرد.
    سونی قابلیت فیلمبرداری ۴K رو درس کرد سامسونگ کپی کرد.
    سونی صفحه نمایش ۴K زد سامسونگ باز کپی کرد.
    بخاطر همینه که میگم در کپی برداری سامسونگ از همه اوله.

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۳۳

    سوژه اسکرین شات های قبل تو
    شما،سوءتفاهم بود 😀

    پاسخ

  32. اگه سامسونگ طبق معمول سوتی نده و اشکال به خصوصی نداشته باشه، نوت ۸ اولین موبایل سامسونگه که ازش خوشم اومده

    پاسخ

    Dariush r گفته:
    ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۳۸

    دقیقا مثل من…

    پاسخ

  33. روی کاغذ نوت۸بهتره . اما مهم در عمله

    پاسخ

    @mdar7529 گفته:
    ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۱۶

    داداش مشخصات سخت افزاری که عین هم هست

    پاسخ

    NaderB/L گفته:
    ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۱۸

    دقیقا کجاش بهتره؟؟؟ اونم رو کاغذ؟؟؟

    پاسخ

    @mdar7529 گفته:
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۲۲

    به غیر رام شیش چیز برتری نداره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here