به بهانه نزدیکی به نمایشگاه CES 2017: نگاهی به تاریخچه این رویداد و عملکرد سونی در آن

4
۴,۹۲۳

original
بدون شک نمایشگاه سالانه CES یکی از هیجان انگیز ترین رویداد های سالانه در حوزه فناوری است. این نمایشگاه که هر سال در اولین روزهای سال نو میلادی و در شهر لاس وگاس برگزار میشود فرصتی مناسب برای به نمایش گذاشتن جدیدترین دستاورد های شرکت های مختلف از سراسر دنیاست.

این نمایشگاه برای سال جاری از روز 5 تا 8 ژانویه در شهر لاس وگاس برگزار میشود. البته برخی شرکت ها از جمله سونی از روز چهارم معرفی محصولات خود را آغاز میکنند. به همین بهانه یک نگاهی به تاریخچه این نمایشگاه و عملکرد سونی در بخش موبایل در سال های گذشته خواهیم انداخت.

نمایشگاه CES اولین بار در سال 1967 و در شهر نیویورک برگزار شد. در اولین دوره این نمایشگاه بیش از 100 غرفه در آن حضور داشتند که مهم ترین اتفاق در آن سال معرفی تلویزیون های با مدار مجتمع بود. در سال 1971 این نمایشگاه به شیکاگو منتقل و به یک رویداد دو سالانه تبدیل شد. در دهه هفتاد این نمایشگاه تحت تاثیر محصولات مختلف سونی از جمله پخش کننده های صوتی و تصویری بود که در آن سال ها طرفداران زیادی به خود پیدا کرده بود.

این نمایشگاه از اواخر این دهه به شهر لاس وگاس منتقل شد و تا به امروز نیز هر ساله در این شهر برگزار میشود. سونی در طول تاریخ محصولات مختلفی را در این رویداد به نمایش گذاشت که هر کدام در زمان خود یک انقلاب در حوزه فناوری محسوب میشدند. از جمله این محصولات میتوانیم به U-Matic VCR در سال 1971، دستگاه پخش سی دی در سال 1981، تلویزیون HD در سال 1998 و دیسک بلو ری در سال 2003 اشاره کنیم.

اما سونی در بخش موبایل و در سال های اخیر همواره یکی از فعال ترین شرکت ها در این نمایشگاه بوده است. سونی از سال 2011 تا 2014 و در طول چهار سال متوالی در حوزه گوشی های هوشمند به طور جدی در این رویداد حاضر شده بود. سونی در سال های گذشته و در بخش تلفن های همراه محصولات زیر را معرفی کرده است.

سال 2011: اکسپریا Arc
سال 2012: اکسپریا S و اکسپریا Ion
سال 2013: اکسپریا Z و اکسپریا ZL
سال 2014: اکسپریا Z1 Compact

اما در دو سال گذشته، سونی هیچ محصولی را در بخش موبایل به این رویداد وارد نکرد. البته برخی لوازم جانبی تحت نظر بخش سونی موبایل در این رویداد معرفی شدند اما به صورت مستقل، هیچ گوشی هوشمندی از سونی در این رویداد معرفی نشد.

سال 2015، یک سال فعال برای سونی در رویداد سالانه CES بود. در سال گذشته سونی محصولات متنوعی از جمله تلویزیون های فوق باریک اندرویدی، نسخه فلزی ساعت هوشمند، واکمن ZX2 با سیستم عامل اندروید، بلندگوی چراغ دار، هدفون لمسی، بلندگوی های قابل حمل و هندی کم های 4K خود را معرفی کرد.

سال 2016 نیز، سونی با دست پر به این رویداد وارد شده بود. برمیگردیم به سال گذشته و با هم نگاهی به محصولاتی که سونی در این رویداد به نمایش گذاشته بود می اندازیم. تیتر مهمترین خبرهای این رویداد را در زیر مشاهده میکنید.

سونی نسل جدید تلویزیون های 4K خود را با تکنولوژی جدید نمایش تصاویر HDR معرفی کرد

دوربین هندی‌کم پرچم‌دار سونی، ترکیبی از فیلم برداری 4K و زوم 20 برابری

نسل جدید پلیرهای Blu-ray اولترا اچ دی سونی معرفی شدند.

گجت جدید موسیقی سونی، ترن تیبل PS-HX500

واکمن جدید سونی با رنگین کمانی از رنگ ها معرفی شد!

با هدفون WS410، واکمن سونی به اَبزاری پوشیدنی و همیشه همراهِ شما بدل خواهد شد!

سونی با معرفی نسل جدید اسپیکرهایِ خود، تجربه صدایِ فراگیر را به مرحله جدیدی ارتقا میدهد!

سونی از اَکشن کم هایِ جدید خود در نمایشگاه CES پرده برداشت

حالا در فاصله کمتر از یک هفته تا این رویداد مهم در سال 2017، باید منتظر باشیم تا ببینیم سونی چه محصولاتی را برای معرفی در این رویداد آماده میکند. در روزهای آینده با تحلیل این نمایشگاه و محصولات احتمالی که قرار است در این رویداد نمایش داده شوند در خدمت شما خواهیم بود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

4 دیدگاه ها

  1. تاحالا چندتا از کامنتامو که توش نه توهینی بوده نه چیز دیگه ای با سانسور گذاشتید با اصلا نذاشتین
    اگه بخواد اینجور پیش بره من یکی ک دیگه هیچ کامنتی نمیزارم

    پاسخ

  2. سلام، من از دیشب دوربین گوشیم مشکل پیدا کرده، وقتی میرم توش تصویر کاملا سیاه نشون میده، میخواستم ببینم کس دیگه ای هم این مشکل براش پیش اومده و اگه اومده نرم افزاریه یا سخت افزاری؟ چجوری درست میشه؟
    ممنون میشم اگه میدونید جواب بدید

    پاسخ

    Ali.SH گفته:
    ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۳۴

    مدلش هم Z2

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۰۰

    اگه ضربه یا اب نخورده باشه، احتمالا نرم افزاری باشه
    ریست فاکتوری کن نشد یه فلش بزن
    احتمالا درس شه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here