بیانیه مطبوعاتی سونی پیرامون گوشی هایِ معرفی شده جدید در نمایشگاه IFA 2017.

28
۸,۷۸۴

سونی دقایقی پیش از محصولات جدید پرچمدار خود و یک میان رده قدرتمند با بارزه هایِ بسیار خوب پرده برداشت. سونی امروز دو عضو جدید خانوادۀ اکسپریا را معرفی کرد. اولی اکسپریا XZ1 و دیگری عضوی از خانوادۀ تلفن‌ هایِ هوشمند میان‌ ردۀ پیشرفته، گوشی اکسپریا XA1 Plus، که درباره آن صحبت خواهیم کرد. رونمایی از این محصولات به‌ دنبال اعلام نتایج مالی سه‌ ماهۀ نخست سال ۲۰۱۷ انجام گرفت که نشانگر رسیدن درآمد عملیاتی به 3.6 میلیارد ین (32.9 میلیون دلار) بود.

 

اکسپریا XZ1

اکسپریا XZ1 با بهره‌گیری از تازه‌ ترین نوآوری‌ هایِ سونی و فناوری‌ هایِ صوتی برای ارائه سرگرمی‌ هایِ همه‌ جانبه در کالبدی با طراحی ممتاز و کهنه‌ نشدنی، به جدیدترین دوربین Motion Eye™‎ برای ثبت جزئیاتی فراتر از توان دید انسان، فناوری پیشتاز جدید برای اسکن سه‌ بعدی در موبایل، فناوری‌ هایِ پیشتاز نمایشگر در بین دستگاه‌ هایِ همرده برای نمایش تصاویری زیبا روی نمایشگر HDR و تجربۀ عالی گوش‌ دادن با صدایِ با وضوح بالا، مجهز است.

با تلفیق توان پردازش پیشرفته با سرعت دانلود بسیار سریع، حسگر تصویر با حافظهٔ انباشتۀ Exmor™ RS این گوشی، ثبت سوژه‌ هایِ در حال حرکت را به سطحی بالاتر ارتقا میدهد و کیفیت عکسی متمایز ارائه میکند. با ضبط ویدیو با سرعت 960 فریم در ثانیه، میتوانید ویدیوهایی فوق‌ العاده از لحظه‌ هایِ روزانه تهیه کنید و آنها را با حرکت بسیار آهسته بازپخش نمایید.

علاوه بر این، قابلیت ثبت پیش‌ بینی‌ کنندۀ دوربین پشتی ۱۹ مگاپیکسلی، یک گام جلوتر است و هنگامی که حرکت یا حتی لبخندی را تشخیص دهد، پیش از فشردن دکمۀ شاتر، به‌ طور خودکار شروع به بافر کردن تصویر میکند. پس میتوانید تصویر دلخواهتان را از بین حدأکثر 4 عکس انتخاب کنید. قابلیت جدید فوکوس خودکار در عکس‌ هایِ پیاپی، به‌ طور هوشمند سوژۀ شما را تعقیب میکند و فوکوس را طوری تنظیم میکند تا عکس‌ هایی واضح از سوژۀ متحرک در اختیارتان قرار دهد.

برای تکمیل تجربۀ تصویربرداری، این گوشی به دوربین جلوی ۱۳ مگاپیکسلی درجه‌ یک با حسگر 1/3 اینچی مجهز شده است تا بتوانید در هر شرایط نوری، سلفی‌ هایِ متمایزی بگیرید. « سه‌ بعدی‌ ساز » با نمایش پیشرفت بزرگی در خلاقیت با موبایل، الگوریتم نوآورانه و بی‌ همتایِ سونی را برای اسکن سه‌ بعدی سریع و آسان اشیاء به کار گرفته است تا دنیایی از امکانات خلاقانه را ارائه نماید.

شما میتوانید برای نخستین‌ بار در یک تلفن هوشمند، تنها در یک دقیقه اشیاء را با کیفیت بالا به‌ صورت سه‌ بعدی اسکن کنید. چهار حالت اسکن سر، اسکن صورت، اسکن غذا و اسکن آزاد امکان‌ پذیر است. هر یک از این‌ حالت‌ ها برایِ راحتی استفاده، راهنمایِ شخصی مربوط به خودش را دارد و پس از پایان اسکن‌ کردن شی‌ء مورد نظرتان، گزینه‌ هایِ جالب و متنوعی برای تکمیل کار وجود دارد.

شما میتوانید از طریق برچسب‌ هایِ سه‌ بعدی، اسکن‌ هایی را که گرفته‌ اید با دوستانتان در برنامه‌ هایِ پیامرسانی به اشتراک بگذارید یا آن‌ ها را در انجمن‌ هایِ سه‌ بعدی مانند Sketchfab آپلود کنید یا با استفاده از آن‌ ها به‌ عنوان آواتار در گزینۀ جلوۀ واقعیت‌ افزودۀ دوربین، برنامه‌ هایِ شخص ثالث یا کاغذ دیواری زنده، به آن‌ ها جان ببخشید.

حتی میتوانید آنها را به چاپگر سه‌ بعدی بفرستید و یادگاری خاطره‌ انگیری خلق کنید. شما میتوانید با انتخاب دکمهٔ «Find More» در برنامهٔ « سه‌ بعدی‌ ساز » از طریق Google Play به امکانات بیشتری برایِ کاوش در طیف گستردهٔ اکوسیستم سه‌بعدی، دسترسی پیدا کنید.

اکسپریا XZ1 با بهره‌گیری کامل از فناوری تلویزیون‌ هایِ BRAVIA و آوردن رنگ و کنتراست بیشتر برای تجربه‌ ای عمیق از برنامه‌ ها و فیلم‌ هایِ مورد علاقه‌ تان با واقع‌ گرایی شگفت‌انگیز، به HDR (دامنهٔ پویای بالا) در نمایشگر 5.2 اینچی Full HD مجهز است. سایر فناوری‌ ها مانند نمایشگر TRILUMINOS™‎ برای موبایل، X-Reality™‎ برای موبایل و بهبود دهندهٔ کنتراست پویا برای ارائه تصویری فوق‌ العاده واضح، با جزئیات و روشن تر بر رویِ صفحه با هم کار میکنند.

همچنین تخصص صوتی سونی به شما اجازه میدهد خودتان را با صدایی به معنایِ واقعی اصیل و با وضوح بالا، احاطه کنید و از تک‌ تک نت‌ هایِ آهنگ طوری لذت ببرید که گویی در کنار هنرمند در حال اجرا نشسته‌ اید. همچنین به‌ لطف فناوری DSEE HX متعلق به سونی و قابلیت ارتقاء کیفت آن، میتوانید از موسیقی با کیفیتی نزدیک به وضوح بالا بیشتر لذت ببرید.

میتوانید با بلندگوهایِ جلویِ پشیرفتۀ استریویِ ساراند S-Force، حتی بدونِ هدفون از موسیقی یا فیلم لذت ببرید. این بلندگوها 50 درصد شدت صدایِ بیشتر را به نسبت مدل‌ هایِ پیشین اکسپریا ارائه می نمانید. علاوه بر این، فناوری حذف نویز دیجیتالی (DNC) درون گوشی، هنگامی که از هدفون‌ هایِ DNC استفاده میکنید، سر و صدایِ مزاحم محیط را تا 98 درصد کاهش میدهد.

اکسپریا XZ1 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است و با شیشهٔ Corning® Gorilla® Glass 5 در نمایشگر، تقویت شده است. بنابراین آنقدر مقاوم است تا از پس حوادث یک روز پر ماجرا برآید. برای افزودن قابلیتی شخصی‌ شده، حسگر اثر انگشت یکپارچۀ این گوشی، شما را به‌ صورت حسی شناسایی میکند و ایمنی و اطمینان بی‌ همتایی را به ارمغان می‌ آورد.

مکمل طراحی ممتاز این گوشی، چهار رنگ جدید است که هر کدام از نور طبیعی و تغییر آن در هنگام سپیده‌ دم الهام گرفته‌ اند؛ آبی مهتابی، صورتی ونوسی، نقره‌ ای گرم و رنگ کلاسیک مشکی. برای ارتقاء گزینه‌ هایی برای سبک زندگی‌ تان، هدفون h.ear (مانند کلمهٔ hear در زبان انگلیسی تلفظ میشود) از سونی (h.ear با دو گوشی کوچک بیسیم، h.ear با دو گوشی بی‌سیم حدف نویز دیجیتالی و h.ear با دو گوشی بی‌سیم) نیز با رنگ‌ هایی متقارن با اکسپریایِ شما در دسترس خواهند بود.

اکسپریا XZ1 به پلتفرم اسنپدراگون 835 کوآلکام برای موبایل همراه با X16 LTE تجهیز شده است و به‌ گونه‌ ای طراحی شده تا سرعت بسیار بالایِ دانلود گیگابیتی LTE (تا ۱ گیگابیت در ثانیه) و عملکردی برای لذت‌ بردن از سبک زندگی مدرن، هم برایِ کار و هم سرگرمی را ارائه نماید.

پلتفرم اسنپدراگون 835 برای موبایل برای پشتیبانی از گرافیک خارق‌ العاده، عملکرد روان و کارآیی باتری بهبود یافته، طراحی شده است. این گوشی با استفاده از PS4 Remote Play امکانِ اجرایِ روان و سریع بازی‌ هایِ PlayStation®4 را از راه دور دارد. انتقال فایل‌ ها به‌لطف اتصال USB 3.1 که ۱۰ مرتبه سریعتر از USB 2.0 است، افزایش چشمگیری یافته و به ۵ گیگابیت در ثانیه رسیده است.

قابلیت Battery Care و شارژ تطابق‌ پذیر Qnovo به سلامت ماندن باتری و عمر طولانی‌ تر آن کمک میکنند. روزها، زمانی که نیرویِ بیشتری مصرف میکنید، Smart Stamina برای حفظ دوام شارژ باتری از طریق برآورد میزان شارژ فعلی گوشی بر اساس مصرف عادی‌ تان، از پیش فعال میشود و اگر به این نتیجه برسد که شارژتان تمام خواهد شد، به شما هشدار میدهد که حالت Stamina را فعال کنید و با این کار مصرف نیرویِ باتری را کاهش دهید تا شارژ باتری‌ تان کفاف دهد.

 

اکسپریا XA1 Plus

اکسپریا XA1 Plus بهترین سرگرمی ممکن را در مقایسه با دستگاه‌ هایِ هم‌ رده‌ اش، در کف دستان شما قرار میدهد. این گوشی به یک دوربین 23 مگاپیکسلی، نمایشگر 5.5 اینچی Full HD و عملکرد صدایِ همه‌ جانبه با فناوری صوتی ClearAudio+‎ متعلق به سونی و آمپیلی‌ فایر هوشمند، مجهز است.
اکسپریا XA1 Plus با آوردن سه گزینهٔ رنگ زنده، امکان ابراز سبک شخصی‌ تان را فراهم میکند؛ طلایی، آبی، صورتی و مشکی. این گوشی طراحی مدور و شیکی با حاشیه‌ هایِ باریک دارد و حسگر اثر انگشت آن، در دکمهٔ روشن/خاموش دستگاه قرار داده شده تا امنیت شخصی‌ شده‌ ای در اختیارتان قرار دهد. همهٔ این‌ ها با باتری‌ ای که به‌ لطف ظرفیت بزرگش و حالت Stamina و عملکرد صرفه‌ جویی در مصرف نیرو، تمام روز دوام می‌ آورد، تکمیل شده است تا همه‌ چیز رویِ پردازشگر هشت‌ هسته‌ ای آن روان و سریع کار کند.

تخصص دوربین از بخش دوربین‌ هایِ دیجیتال سونی بهره گرفته تا دوربین پشتی پیشتازی با وضوح 23 مگاپیکسل همراه با حسگر 2 به 3/1 اینچی Exmor™RS برای موبایل، ارائه نماید. این دوربین به لنز روشن F2.0 مجهز است که عکس‌ هایی با وضوح بالا حتی در نور بسیار کم، میگیرد.

فوکوس ترکیبی خودکار و راه‌ اندازی سریع دوربین تنها در 0.6 ثانیه، به‌ تصویر کشیدن غیر منتظره‌ ترین لحظات را امکان‌ پذیر میسازد. اکسپریا XA1 Plus همچنین به دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی با لنز 23 میلی‌ متری زاویه عریض مجهز شده است، تا عکس‌ هایی با کیفیت بالا حتی در سلفی‌ هایِ گروهی و در حال حرکت به شما ارائه کند.

دوستداران سرگرمی و کسانی که چند کار را همزمان با هم انجام میدهند، از دوام باتری در تمام طول روز و عملکرد صرفه‌ جویی در مصرف باتری لذت خواهند برد. حالت Stamina دوام باتری را درست زمانی که به آن نیاز دارید، افزایش میدهد و فناوری شارژ تطابق‌ پذیر Qnovo و Battery Care همراه با هم، از طریق پایش سلامت باتری و تنظیم شدت جریان شارژ بر اساس آن، به‌ منظور جلوگیری از آسیب و افزایش طول عمر باتری، بیشترین طول عمر باتری را تضمین میکنند.

از شارژ سریع هم پشتیبانی میشود تا تنها با چند دقیقه شارژ کردن، ساعت‌ ها شارژ برای استفاده داشته باشید. در عین حال پردازشگر هشت‌ هسته‌ ای Helio P20 مدیاتک با صرفه‌ جویی در مصرف باتری، تجربه‌ ای بی‌ نقص در هنگام مرور وب، تماشایِ ویدیو یا اجرای بازی در اختیارتان میگذارد. پاک‌کنندهٔ هوشمند سونی به‌ طور خودکار برنامه‌ هایِ بلا استفاده را غیرفعال و حافظۀ موقت دستگاه را پاک میکند تا سریع‌ ترین و بهینه‌ ترین عملکرد را امکان‌ پذیر سازد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

28 دیدگاه ها

  1. با اینکه سونی خیلی نتونست انتظارات من و خیلی ها رو برآورده کنه ولی گوشی خوبی به نظر میاد، به خصوص بلنگوهاش که اگه واقعاً حجم صدای بیشتری داشته باشه میشه حاشیه رو نادیده گرفت، هرچند دلم میخواست نسبت صفحه به بدنه حداقل به ۷۰درصد میرسید، مورد بعدی اسکن سه بعدی هست که واقعاً کاربردی هست (البته چاپگرهای سه بعدی تو ایران هنوز خیلی رواج نداره) ولی این گوشی میتونه شروع گسترده استفاده از این فناوری باشه، اما موردهایی هم هست که کمی ناراحت کننده هست مثل دریچه دیافراگم بازتر و نبود لرزشگیر اپتیکال که فکر میکنم نسبت به رقباش کمی عقبه که ان شاءاللّه تو نسل بعدی جبران میکنه، در کل گوشی بدی نیست اما میتونست بهتر از این باشه.

    پاسخ

    miladkheyri گفته:
    ۰۹ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۱۶

    *نسبت صفحه به بدنه گوشی ۷۵درصد

    پاسخ

  2. انصافا اگه فقط یکم حاشیش کمتر بود، مثلا در حد ۷۵ درصد، طراحی این گوشی فوق العاده دلچسب میشد به خصوص که بدنه فلزی یکپارچه شده

    ولی خدایی سونی هم خوب از خودش تعریف میکنه ها :)))

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۰۹ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۲۲

    افزایش ۵۰ درصدی شدت صدا هم خبر خیلی خوبی بود
    متاسفانه ois نذاشته بازم و دریچه دیافراگمش هم فرقی نکرده
    امیدوارم حداقل رابط کاربریش به خصوص رابط دوربینش تغییر کرده باشه

    پاسخ

  3. اگه عیبهایی که به XZ وارد شد تو XZ1 برطرف شده و بهتر از پیش باشه؛ قطعا ارزش خرید داره.
    گوشی های سونی عمری کار میکنند نه مثل برخی برندهای دیگه فقط ظاهرو بچسبند و برای مدت کوتاهی جذاب باشن!

    پاسخ

    Meysam21 گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۵۶

    باشه تو خوبي!!!!!!!

    پاسخ

  4. دوستان گوشی هایی که الان دستتونه با تحقیق و کمال میل خریداری کردین
    من که از خریدم خیلی راضی ام و منتظر اندروید ۸ هستم
    و اگه به نتیجه ی ایده آل نرسم xz1 رو میخرم
    واقعا فوق العادس

    پاسخ

  5. از نظر ظاهری تفاوت زیادی با XZ Premium نداره و امکانات هم کمی تغییر داشته!
    باتوجه به اینکه تغییرات محدود بوده، اگر کسی بخواد بخره، با خرید XZ Premium سود بیشتری میکنه تا XZ1! چون از نظر ظاهر و امکانات تفاوت زیادی ندارن و فقط XZ Premium از نظر قیمت مناسب تر هست.
    اگرهم کسی دنبال ظاهر جدید full screen باشه یا twin camera باید سراغ سایر برند ها مثل apple, Samsung, LG و… بره.
    فقط کسی که واقعا با SONY راحت هست این گوشی رو میخره، نه کسی که دنبال چهره و امکانات جدید هست، چون همین چهره و امکانات (با تفاوت محدود) در نسخه پیش هست، و این یعنی “”” متضرر شدن یک کمپانی “””.

    پاسخ

  6. خدا رو شکر که این کامپکت ایران نمیاد و کامپکت خودم آخرین میمونه همچنان
    آه در بساط نداشتم مونده بودم چجوری کامپکت جدیدو بگیرم!!

    پاسخ

    Meisam Hp گفته:
    ۰۹ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۱۳

    اولاً تو ایران هم به صورت محدود میاد ثانیاً مگه مجبوری هر سال گوشی عوض کنی؟

    پاسخ

  7. آقای معراجی آقای پایدار؟یکی جواب بده کامپکت نمیاد تو ایران؟
    تو مطلب قبلی زدید.واقعیته؟

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۰۹ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۰۳

    گفتن ب صورت محدود طبق روال گذشته واردمیشه

    پاسخ

  8. به شخصه تظرم اینه زیاد تغییرات نداش طراحیم که تغییر نکرده بود هر چند نسخه بروز شده ایکس زد بود و سونی نخاس به این زودی یه جانشین برا پرمیوم دست و پا کنه و بده بیرون به نظر من سونی اینارو داد دست خالی نباشه

    پاسخ

  9. خوب متاسفانه گوشی هایی که باید ۲ سال پیش معرفی میشد الان داره معرفی میشه!
    پرچمدار سونی فوق‌العاده است اما تو مقایسه با اس ۸ و نوت ۸ در حد یه میان رده فوق‌العاده است

    پاسخ

    FADAKAR~25 گفته:
    ۰۹ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۰۸

    خداکنه زودتر بیاد بخریمش 🙂

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۹ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۱۰

    هیچگونه ضعفی نداره نسبت به اونا
    تازه برتری هم داره
    برتری هاش :
    طراحی یکپارچه تمام فلزی
    سنسور پیشرفته تر و بهتر دوربین
    فیلمبرداری ۹۶۰ فریم
    عکس برداری سه بعدی
    خروجی صدای Hi-res و اسپیکر استریو
    ضخامت کمتر
    طراحی بهتر

    تنها ضعف این گوشی حاشیه بیشترش نسبت به پرچمدار های سامسونگ، اپل و الجی هست که واقعا آزار دهنده نیست! توی عکس ها یکم زشت بنظر میاد ولی از نزدیک اصلا زشت بنظر میان

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۹ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۱۰

    میان = نمیان

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۰۹ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۱۲

    شاخ سونی همون پرمیوم کافیه

    پاسخ

    ho3ein_pk گفته:
    ۰۹ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۲۸

    والا این پرچمدار فقط محض این بود ک یچیزی بیرون داده باشه وگرنه فرق زیادی با ایکس زد نداره شاخ سونی فلن ایکس زد پرمیمومه و معمولا یکی درمیون یه پرچمدار عالی معرفی میکنه منتظر بعدی باشین

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۳۶

    رم بیشتر
    سی پی یو قوی تر
    صفحه اچ دی آر
    بدنه تمام فلز
    بلندگو های قوی تر
    سنسور دوربین ۱۹مگ با ۳دی
    و
    و
    و
    اینا اگر از نظر شما تغییر نیست پس چیه ؟ 😐
    قیافه فقط مهمه تغییر کنه از نظر شما ؟ چون قیافه ش شبیه ایکس زد هس میگین تغییر نکرده !
    عجبا

    amirarsalanxz گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۲۳

    داداش حواست نیستا!؟
    رام نوت ۸ الان ۶ واسه این ۴
    سی پی یو که جفتش یکیه
    صفحه که واقعا نوت بهتر از اینه هم از نظر امار هم واقعت
    دوربین که تو عمل غیر حرفی واسه من که حوصله تنزیمات دستی ندارم همیشه ضعیف تره
    الان دیگه با دوربین کامپکتم تنظیمات استفاده نمیکنن چه برسه من میخام یه عکس خانوادگی بگیرم همرو به صف کنم بایستند میخام تنظیمات کنم!؟
    تو صدا که هیچ وقت سونی بلند تر از سامسونگ و اپل نبوده اینو نمیدونم!!!
    تو ظاهر که دیگه خودتونم روتون نشد چیزی بگید!!
    انیا حقیقته نه توهینه نه تعصب..

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here