تایید شد: شیرینی نوقا با عنوان اندروید 7.0 معرفی خواهد شد.

15
۷,۲۴۸

ANDROID-NOUGAT
گوگل روز گذشته، بعد از کش و قوس های فراوان بالاخره نام نهایی نسخه بعدی اندروید را انتخاب کرد. نام نسخه بعدی اندروید، نوگا (Nougat) خواهد بود که گوگل آن را از بین نام های مختلفی که در نظرسنجی برای آنها ارسال شده انتخاب کرد.

نوگا در ایران با نام نوقا شناخته میشود. نوقا نوعی شیرینی سنتی مربوط به تبریز است که در خصوص ریشه این شیرینی و تاریخچه آن نیز نظریات متفاوتی وجود دارد. نوقا از جمله شیرینی های بومی ایران و اسپانیا است که گفته میشود در اوایل اسلام از ایران به اسپانیا راه یافته است.

به هر حال ما از این پس نام نسخه آینده اندروید را نوقا صدا میزنیم. ولی در این لحظه به نام آن کاری نداریم. سوالی که پس از تایید نام نسخه بعدی اندروید مطرح شد این بود که این نسخه با چه شماره ای معرفی خواهد شد؟ اندروید 6.1 یا اندروید 7.0؟

این سوالی است که گوگل خیلی زود به آن پاسخ داده است. گوگل تایید کرد نسخه بعدی سیستم عامل آنها اندروید 7.0 خواهد بود. البته هنوز مشخص نیست که گوگل چه زمانی اندروید 7.0 نوقا را به طور نهایی و رسمی معرفی خواهد کرد و از چه زمانی شاهد بهره مندی از این نسخه در گوشی های هوشمند هستیم. گوگل اندروید 5.0 را در سال 2014 و اندروید 6.0 را در سال 2015 معرفی کرد و حالا انتظار ما این است که در همین سال شاهد معرفی رسمی اندروید 7.0 با نام نوقا نیز باشیم.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

15 دیدگاه ها

  1. خبر تکذیب شده، یه منطقه گردشگری توی اسپانیا هست ربطی به شیرینی و این حرفها نداره، برنامه حالا خورشید شبکه ۱هم این خبر رو خوند و بعد درستشو گفت ،لطفا یکم دقت کنید

    پاسخ

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۱۶

    جان؟ منطقه گردشگری؟؟؟
    تمام نسخه های اندروید نام شیرینی هاست. به ترتیب حروف الفبا از C تا N همگی نام دسر و شیرینی بوده. Nougat هم یک نوع شیرینیه. حالا اگه یک منطقه گردشگری به این اسم باشه باید بگیم گوگل از اسم منطقه گردشگری استفاده کرده؟

    پاسخ

    محمد گفته:
    ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۴۴

    جای چرت و پرت گفتن برو دوتا مطلب از منبع خارجی بخون.همش فک میکنید عقل کل اید
    http://m.androidcentral.com/android-n-nickname

    پاسخ

    mehrdad000 گفته:
    ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۲۰

    چی بگم والا عکس که همون عکسه شیرنی که همون شیرنیه اصلیت ما هم که تبریزیه هر دفعه رفتیم تبریز دیدیم و خوردیم

    پاسخ

  2. اینکه نوقا شیرینی تبریز هست یا مال اسپانیا مهم نیست. مهم اینه گوگل از ایران چیزی واسه اندروید انتخاب نمیکنه. یادمه منم نوقا رو پیشنهاد دادم . ولی چرا سایتش فیلتر بود !!!!

    پاسخ

  3. سلام مرسی اکسپریان خبر خوبی بود مرسی گوگل من نکسوس دارم اندروید نوقا رو زود تر تجربه میکنم ایشالا زود تر واسه نکسوس نوقا و گز رو بده سرعتش از مارشمالو هم بیشتر بشه بشتر حال کنه مرسی گوگل.

    پاسخ

  4. تا اونجایی که من میدونم این شیرینی ایرانی نیست و اصلیت اروپایی داره !

    پاسخ

    بهنام گفته:
    ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۵

    نوقا شیرینی ایرانی و اذربایجتنی هست نه اروپای مشنگ خان

    پاسخ

  5. خداییش مارشمالو که کلا باگه . فقط همون ۵٫۱٫۱ لالی پاپ .

    پاسخ

    muhammad mhmdi گفته:
    ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۵۴

    دیدی گفتم دیدی گفتم
    اسم اندروید جدید ک میاد همه کامنتها میشه پس برا گوشیم چی شد پس برا گوشیم چی شد وقتی هم برا گوشیشون میاد میگن همش باگه و قبلی بهتره
    واقعا من که دیگه حرفی ندارم

    پاسخ

  6. اونایی که میگفتن این شیرینی تبریز نیست و هندیه و استرالیایه و کابلیه بیان معذرت خواهی کن منتظرم.شبکه خبرم تایید کرد شیرینی نقا تبریزی. منتظر کامنت معذرت خواهی هستم.

    پاسخ

    مهران گفته:
    ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۱۸

    خخخخخخخخخ محمد یه عده عادتشونه بهشنون بگی سیاهه میگن سفیده بگی شب میگن روزه بگی شماله میگن جنوبه و…
    وللش

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here