تحریم اپل در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت

10
۴,۶۵۹

تحریم برخی از برنامه های ایرانی آیفون، یکی از نخستین ترکش های تنش سیاسی ایران و آمریکا بعد از خروج ایالات متحده از برجام بود. آمریکا که تحریم ها علیه ایران را شدت بخشیده، کاربران گوشی های آیفون در ایران را با دردسرهایی رو به رو کرده است.

امروز، 27 فروردین 97، از مجلس شورای اسلامی خبر رسید که نمایندگان در راستای مقابله با اقدامات آمریکا علیه ایران، طرح دو فوریتی تحریم اپل را تدوین کردند. در این طرح، قرار بر این شد تا گوشی های آیفون و دیگر محصولات اپل از سوی کشورهای اسلامی تحریم شوند.

پیش از این نیز رئیس کمیسیون امنیت ملی کشور اعلام کرده بود که برای مقابله با اقدامات آمریکا علیه ایران، 15 طرح مختلف تدوین شده و در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. طبق آمارهای رسمی در ایران، روزانه حدود 7 هزار گوشی آیفون در کشور فعال میشوند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

10 دیدگاه ها

  1. یه نگا به خودمون بندازیم بعد بگیم ضربه ی بزرگ به اپل داریم خودمونو مسخره میکنیم ژاپن هم با آمریکا مشکل داشت ولی نه رابطشو قطع کرد نه تحریم برعکس فقط رقابت کرد تو خودروسازی و تکنولوژی و بقیه ی چیزا همین که الان جزو اقتصاد های برتر براش کافیه تحریم چه سودی به حال این مردم داره این حرکات مضحک تکراری شده واسمون اقتصادی که با یه امضای ترامپ نابود شه خنده دار اصلا از تحریم دیگران اسم ببره

    پاسخ

  2. بر خلاف نظر برخی دوستان، تحریم اپل از طرف ایران ضربه جدی به شرکت اپل وارد خواهد کرد، طبق آمار گمرک بیش از دو میلیارد دلار ارزش واردات آیفون در سال گذشته هست که اگه بطور متوسط هر آیفون رو ۱۰۰۰ دلار در نظر بگیریم، یعنی نزدیک به ۲میلیون آیفون در سال گذشته وارد کشور شده، این یعنی ایران جزء ده کشور اول واردات آیفون هست که یک ضربه جدی به اپل خواهد بود البته اگه طرح رای بیاره و درست اجرا بشه که بعید بنظر میرسه چون برخی مسئولین تو واردات آیفون دست دارن، (جالب اینجاست که یکی از کاربران سایت گفته بود که ارزش اپل یک میلیارد دلار هست که واقعاً خنده داره،ارزش اپل ۱تریلیون دلار یا به قول ما ایرانی ها ۱۰۰۰میلیارد دلار هست و بودجه آمریکا هر سال تقریباً ۴تریلیون دلار)

    پاسخ

  3. برای کشورم متاسفم که آلکاتل حالا میشه ۱۲ میلیون!!!!!!!!!آیا ما پردازنده ۷ نانو داریم ؟!آیا ما گرافیک آدرنو میزنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟آیا ما سنسور دوربین میزنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وجدانی میزنیم؟؟؟؟؟؟باشه با تکنولوژی خداحافظی کنیم باور میکنید حالا با رفتن نوکیا و سامی و اپل و سونی و ال جی بازم ۵۰ سال دیگه عقب می افتیم!!!!بله پیش زمینه تولید ملی آغاز میشه ولی حیف میره برای تولید پژو ۴۰۵ سی سال پیش…………..

    پاسخ

  4. برای ما که فرقی نداره چون ازش استفاده نمیکنیم… تحریم ایران هم هیچ ضربه ای به اپل نمیزنه، ما تو کشورمون مسائل مهم تر از اینا داریم که باید رسیدگی بشه مسلمان، اینا فقط بلدن برای آمریکا اربـــده بکشند!!!!!!

    پاسخ

  5. نخستین کمپانی یک میلیارد دلاری برای اولین بار در جهان تحریم شد خخخخ ایران با درامد پنجاه سال نفتش نمیتونه اپل رو بخره

    پاسخ

    علی گفته:
    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۹:۴۱

    اولا الان نیست داره سقوط میکنه دوما یک میلیارد دلاری!!!!!!!!! عزیز من یک میلیارد دلار که اصلا مبلغی نیست برای یک کمپانی شما منظورت تریلیون هست میگی میلیارد! درضمن خوبی یک کمپانی به ارزش نقدی اون نیست کافی هست جایگاه اپل تو اغعتماد مشتریان رو ببینی که داره سقوط میکنه و خیلی پایینه.همین کمپانی فاتحه کسایی که ایفون خریدن تو ایران رو خونده هرچی توهین شه بهتون حقتونه چون اونقد عزت نفس نیست که بازم از این کمپانی که بی ارزش کرده انقد ایرانی هارو تعریف میکنی(البته تعریف بدون اطلاعات(یک میلیارد دلار 😀 ))

    پاسخ

    بهمن ساسانی گفته:
    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ساعت: ۲۲:۱۳

    حاجی یک تریلیون دلار رو خود دولت امریکا هم نداره چی میگی واسه خودت چند ماهه پیش ب این عنوان رسید یک میلیارد دلار

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here