تحقیقات نشان داد: موبایل افراد را بی‌خواب می‌کند

0
۲,۹۱۳

_215
تحقیقات نشان داده تشعشعات منتشر شده از تلفن‌های همراه روی خواب افراد تاثیر می‌گذارد.
اکثر کاربران موقع خواب آخرین کاری که انجام می‌دهند بررسی گوشی تلفن همراه‌شان است که گاهی برای چک کردن پیام‌های ایمیل یا پیامک‌های دریافتی و بررسی شبکه‌های اجتماعی است یا تنظیم ساعت برای بیدار شدن از خواب در هنگام صبح است.
اکثر کارشناسان بارها هشدار داده‌اند که تشعشعات ناشی از تلفن‌های همراه روی مغز افراد اثر می‌گذارد و باعث بروز مشکلاتی برای آنها می‌شود.
بر این اساس گفته می‌شود تشعشعات ناشی از تلفن‌های همراه باعث می‌شود زمان بیشتری طول بکشد که فرد به خواب برود و از سوی دیگر میزان خواب عمیق در افرادی که معمولا از گوشی‌های موبایل استفاده می‌کنند کمتر است.
مطالعات نشان داده که فرکانس‌های 884 مگاهرتز بی‌سیم ناشی از تلفن‌های همراه روی خواب افراد تاثیر می‌گذارد و باعث بی‌خوابی و کم‌خوابی آنها می‌شود.
همچنین وابستگی کاربران به گوشی‌های موبایل به گونه‌ای است که حتی زمان خواب هم نمی‌توانند از این دستگاه‌ها جدا شوند، به طوری که در طول شب گاهی چندین بار بیدار شده و ساعت یا پیام‌های دریافت خود را چک می‌کنند.
بر این اساس گفته می‌شود این دستگاه‌ها باعث بروز اختلال در خواب افراد، ایجاد استرس و افسردگی در میان جوانان و نوجوان می‌شود.
تحقیقات نشان داده که سه چهارم افرادی که میانگین سنی 18 تا 44 سال دارند بدون تلفن‌های همراه به رختخواب نمی‌روند و فقط افراد بالای 65 سال گوشی‌های خود را هنگام خواب در اتاق یا فضای دیگری رها می‌کنند.
موبنا

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here