تست سرعت شبکه 3G ایرانسل توسط سایت تخصصی اکسپریا برای اولین بار !

78
۱۲۵,۱۳۳

MTN-3G-500x220

 

مدت کوتاهی پس از انتشار اخبار مبنی بر صدور مجوز خدمات نسل سوم ایرانسل برآن شدیم تا در صورت روی آوردن شانس و اقبال و قرار گرفتن در محدوده شبکه نسل سوم ایرانسل تستی از عملکرد اولیه این اپراتور داشته باشیم.البته قبل از این تستی توسط خود ایرانسل صورت گرفته بود که در صفحه اینستاگرم این شرکت نیز به نمایش درآمد،اما مسلما تست آن توسط کاربران عمومی این اپراتور،بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت!

 

همانطور که در اخبار پیش از این خواندید اپراتور دوم کشور ما،رسما مجوز ارائه خدمات نسل های بالاتر تلفن همراه را کسب کرد.البته این اپراتور فعلا به صورت آزمایشی و در نقاط محدودی حق سرویس دهی دارد که بر حسب اتفاق، منطقه محل سکونت ما تحت پوشش دهی آن قرار گرفته!پس فرصت را غنیمت شمردیم و توسط نرم افزار Speedtest تستی از سرعت اینترنت در شبکه 3G ایرانسل را ثبت کردیم.

 

Screenshot_۲۰۱۴-۰۸-۰۴-۱۷-۲۴-۳۸

 

پس از انتخاب شبکه در حالت دستی و جستجوی آن ،در کمال ناباوری چشممان به شبکه 3G ایرانسل در کنار شبکه 2G این شرکت خورد.بعد از انخاب آن ،تغییر شبکه به آسانی انجام گرفت.البته پوشش آنتن بر روی این شبکه نسبت به 2G کمتر بود.لازم به ذکر است برای شروع و نسبت به این که این شبکه همچنان در حال تست و بازبینی است سرعت قابل توجهی را برای ما ارایه کرد.طی تست های متوالی به سرعت های مختلفی بر خوردیم که کمترین آن را در تصاویر زیر مشاهده خواهید کرد.بله کمترین! در تستهایی که انجام دادیم سرعت دانلود حتی به 600 کیلوبایت بر ثانیه هم رسید.انتظار میرود با شروع راه اندازی عمومی این شبکه و پوشش دهی بسیار مناسب در سرتاسر نقاط ایران،عملکرد خوبی را از این اپراتور در زمینه خدمات نسل سوم شاهد باشیم!پس کماکان و به زودی منتظر ارتقای شبکه تلفن همراهتان باشید…!

 

Screenshot_۲۰۱۴-۰۸-۰۴-۱۷-۱۴-۰۲

 

 

 

 

 

Screenshot_۲۰۱۴-۰۸-۰۴-۱۷-۱۴-۵۰

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

78 دیدگاه ها

  1. برادره من شما میشینید هی اینترنت ایرانو با خارج از کشور یکی میکنید ولی مصرف خیلی از ما از نت دانلود فیلم و بازیه ک در خارج کافیه ی فیلم یا بازی رو از نت دانلود کنی و بعد بگیرنت 250000 یورو جریمخه میشی چون قانون کپی رایت دارن حالا اینا میگن اصن فیلم دانلود کن نگاه کن ولی نت جاش گرونه خب توام دوس داری نذارن فیلم دانلود کنی سرعت بالا بدن بهت؟

    پاسخ

  2. دوستان سلام
    راستش اینترنت خونه خواهرم در تهران قطع شده، اومدم کمی تحقیق کنم که این اینترنت به قولی نسل سوم که تازه به ایران رسیده در چه حالیه تا بهش بگم چه سرویسی و از کدوم شرکت بگیره، که متاسفانه خیلی ناراحت شدم.
    من در فنلاند زندگی میکنم. اکثر شرکتهای اینترنتی اینجا در حال حاضر اینترنت 4G با حداکثر سرعت (150mbps) در حالی که در یک اتومبیل با سرعت 120km در ساعت در حرکت هستی رو بدون محدودیت زمانی، مکانی و حجمی، به شرطی که یکساله قرارداد بسته بشه، ماهیانه به مبلغ 19.90 یورو ارائه میکنند.
    (https://kauppa.sonera.fi/yksityisille/tarjooma/nettiliittyma.aspx?Plan=4gteho&ScrollTop=450)
    هفته پیش هم توی خبرها خوندم که اینترنت روی شبکه 5G با سرعت 10gbps از سال 2020 ارائه خواهد شد.
    اونوقت مردم من در ایران به اینترنت 128kbps میگن اینترنت پرسرعت!

    پاسخ

  3. درود بر همگی
    من خرم اباد هستم – منطقه علوی
    سرعت اتصالم به 3g همراه اول – فوق العاده عالی
    http://up.vbiran.ir/uploads/10242141893808538146_Screenshot_2014-12-14-00-30-51.png
    http://up.vbiran.ir/uploads/29459141893807838138_wq.jpg
    ایرانسل هم قابل قبول هست و سرعتش مناسبه
    رایتل هم که مثل همیشه گرون فروش و سرعت پایین و کیفیت نامناسب داره
    موفق باشید

    پاسخ

  4. سلام
    نقش 4G در اقتصاد مقاومتی چیست ؟
    دیروز رفته بودم بازارکامپیوتر وقتی برباد رفتن ارز مملکت را در ویترین صدها مغازه می دیدم ؛ از خودم پرسیدم اقتصاد مقاومتی یعنی چی؟

    -آیا میدانید اگر دراین شرایط تحریم (بجای دادن انحصار به رایتل) یک شبکه 4g پرسرعت داشتیم دهها هزینه ریزدرشت موازی و ریخت و پاش ارزی بجیب شرکتهای چینی تحت عناوینی چون مودم مبین نت و وایمکس و ADSL و وایرلس وUSB و آنتن گذاشتن سر پشت بامها ووو (که مردم را گیج کرده) همه جمع میشد؟!!! خدایش با این افکار منجمد ما بیگانگان چه حالی میکنند!!!

    -آیا میدانید در هر گوشی ساده دو مودم وجود دارد و نیازی به اینهمه هزینه های موازی تحت نامهای شبکه فلان و مودم فلان (بالا گفتم) نیست؟ و همه در یک شبکه خلاصه میشد.
    آیا میدانید اگر یک شبکه اینترنت موبایلی درست داشتیم با شییر کردن یک گوشی ساده K750 یک اداره میتوانست با سرعت دانلود واقعی 480kbs تمام کارهای اداری خودش را انجام بده؟ لازم بذکر این سرعت سه برابر خطوط adsl امروزیست که به اسم 1MB داده میشود!!!! پس 4g محور توسعه است و هزینه مملکت را در عین درآمد بالا برای دولت یک دهم میکند.
    (با این دو سه نادان که چنین میدانند از جهل که دانای جهان ایشانند)

    شما را بخدا بگوید کجای دنیا یک اپراتور در سیستم ارتباطی پیشرفته خودش Falt میدازد؟ بعد با مراتب خلاف واقع چون اینترنت 1مگابیت سرعت مشترک خود را با ایجاد این اختلال محدود به 128kbs میکند؟
    راستی یادم رفت بگم دانلود واقعی در خط پایه رایتل همان سرعت Dail-Up تلفن ثابت!!! و سرعت دانلود EDGE ایرانسل و همراه اول یک دهم Dail-Up.
    آیا این نحوی معامله با مشترک غرری و از روی تدلیس نیست؟ آیا این سوداگری فعل حرام نیست؟ آیا کار ی که51 درصد سهمش دولتی کار محترمی نیست؟

    (ما در شده مغرور صد فریب تا که خود از درون پرده چه تدبیر میکنند!!!)

    بیچاره جوانهای بی تجربه که برای توجیه امری غلط متهم به استفاده نادرست از چیزی میشوند که تاکنون در اختیار نداشتن!!!آیا این جایگزین کردن یک دلیل از یک قرینه دور و بعید بجای صدها دلیل علمی و متقن نیست؟
    خداوند همه را به راه راست هدایت کند.

    پاسخ

  5. ببین چه بدبختیم 2014 هنوز داریم 3g میشیم آمریکا داره 5Gرو راه اندازی میکنه ما هنوز توی 2G، سرعت ترکسل 50مگابایته وودافون 43 (می گ) ماچی میگیم اونا چی ميگن دنیا میره جلو ما به عقب برمیگردیم

    پاسخ

  6. الان من تو کرمانشاه هستم ایرانسل من الان یه ساعتی میشه 3g شده و همین الان دوباره 2g شد.دکل فک کنم دورباشه چون تو حالت 3g فقط یکی دوخط آنتن داشت.سرعت بین 80 تا 100 بود.برای تست واقعی بودنش رفتم بازی هندوانه ۱۱ مگی رو از بازار گرفتم یک دقیقه طول کشید چون سرعت یهو افت میکرد به هر حال ایرانسل داره خوب میشه

    پاسخ

  7. همتون خوب میدونید الان بیشترین سرعت 10 مگابایت بر ثانیست که کشور هایی بزرگ رایگان اینترنت میدن
    الان هم روی آزمایش روی سرعت هایی ترابایتی هستن
    الان سال 2014 است مام با سرعت 5 کیلوبایت بر ثانیه به زور داریم
    اینم که زده 362 بدونید یروز میرسه به 30 کیلوبایت برثانیه
    هیچ وقت سرعت اینترنت ایران زیاد نمیشه
    همیم ای دی اس ال و وایرلسو وایمکسشم هیچ چنگی به دل نمیزنه

    پاسخ

  8. خواهشا نگید کیفیتش بعد از زیاد شدن کاربر هاش پایین میاد کشور امریکا که تقریبا هر کدوم از اپراتور هاش ، کاربرانش به اندازه کمتر از جمعیت ایرانه اینترنت خفن تری ارائه میدن اونوقت دو اپراتور همراه اول و ایرانسل نمی تونن اینترنت با کیفیت ارئه بدن
    ترکسل

    پاسخ

  9. امروز از کرج رفتم قزوین به محز اینکه وارد قزوین شدم یک اس از طرف irancell 3g اومد مضمون براین که بصورت آزمایشی راه افتاده و از این چیزا بعد بطور اتوماتیک دیدم روی 3g سوییچ شده واقعا سرعت خوبی داشت. ولی هنوز کرج ندیدم 3g داشته باشه ایرانسل.

    پاسخ

  10. میشه بگین چه جوری منم میتونم جستجو دستی بکنم و ببینم 3g منطقه ما جواب میده یا نه؟؟؟؟

    پاسخ

    PedramApk گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۴:۴۲

    تنظیمات: بیشتر: شبکه های موبایل: اپراتور های شبکه

    پاسخ

  11. سلام.ماشاالله میبینم ایران 3G داده بیرون ولی احتمالا بعد یه مدت سرعتش کم میشه چون کاربراش زیاد میشن و بعد شلوغ میشه و….

    پاسخ

    Mrnv7 گفته:
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۱:۴۱

    اخه چرا ….. میگید
    چه ربطی داره اصن
    مگه اپراتور های امریکا نیستن که با جمعیت ۳۰۰ میلیونیشون بهترین کیفیت اینترنت میذارن اصن به جمعیت چه ربطی داره

    پاسخ

    Pedram گفته:
    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۶:۳۳

    آره ولی اونا رو با ما مقایسه نکن

    پاسخ

  12. بعد با این اوصاف یعنی باز شمار هرو عوض کنم ایرانسل قبلی رو بذارم؟؟

    پاسخ

    ehsan_total گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۴:۴۱

    الان دقیقا این کامنت شما چه محتوای بدرد بخوری داره؟ آخه چرا میایین الکی حرفی میزنین که به هیچکس مربوط نیس؟ الان اینکه شما بخوایی سیمکارت ایرانسل قبلی تو بذاری به ما چه ربطی داره آخه که میایی میگی؟؟؟؟:|

    پاسخ

  13. ان شاالله زودتر راه بی افته تو شهرستان ها … و همراه اول هم راه بندازه مخصوصا که میگفتند 4G راه میندازند … خخخخخ
    من SP دارم که 4G هست 🙂 ولی داره از 2G اینترنت میره 🙁 پس کی این همراه اول دست بکار میشه ؟کاش میشد شمارم رو انتقال بدم به ایرانسل . حیف که شمارم عوض میشه وگرنه تا بحال ایرانسل گرفته بودم . البته ایرانسل هم اوایل سرعت داره و بعد سرعتش داغون میشه مثل داستان GPRS ش

    پاسخ

  14. سلام لطفا بگید که توی چه منطقه هایی است یا اون منطقه ای که ازمایش کردی رو بگو ید لطفا!!!!!!!!!

    پاسخ

    Seyed Mahdi گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۲:۲۲

    نظرات رو بخونید،لطفا!
    دانشگاه امام حسین

    پاسخ

  15. سلام
    لطفا بگید که توی چه منطقه هایی است یا اون منطقه ای که ازمایش کردی رو بگو لطفا****!!!!!!!!!!

    پاسخ

    Seyed Mahdi گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۲:۱۲

    سلام،عرض کردم،دانشگاه امام حسین!

    پاسخ

  16. مختصات جغرافیایی این تست وسط باند فرودگاه سپهره. بعد میگی محل سکونتم؟

    پاسخ

    Seyed Mahdi گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۲:۰۷

    دوست گرامی،چرا راجع به چیزی که اطلاع کامل ندارید،نظر میدید،اون هم توهین آمیز تا مجبور بشم حذف کنم قسمتی از نظرتون رو!
    فرودگاه سپهر کنار دانشگاه امام حسین هست که یکی از دکل های ایرانسل دقیقا در همینجا قرار داره!بنده هم همین حوالی ساکنم که شبکه ایرانسل همیشه مختصات بنده رو،روی گوگل مپ هم،همین نقطه نشون میده مگر این که جی پی اس گوشی فعال باشه!
    در ضمن این فرودگاه مسافربری نیست،فرودگاه تقریبا نظامی است،برای پروازهای آزمایشی و خاص!
    این همه توضیح دادم تا کاملا توجیه بشید وشکی براتون نمونه تا بخواید به همه توهین کنید!
    موفق باشید

    پاسخ

  17. سلام آقا هادی، من امروز بعد از ظهر که خبر قبلی رو خوندم، یه سرچ کردم که در عین ناباوري همراه اول ۳جی هم آورد ولی روش وصل نشد، البته با سیم رایتل سرچ کردم

    پاسخ

    Seyed Mahdi گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۱:۵۲

    دوست عزیز،وقتی سیم کارت دیگه ای رو گوشیتون هست که نمیتونید به اپراتورهای دیگه سوئیچ کنید!مگر این که آنتن نداشته باشید که اونم به صورت اتومات توسط شبکه سوییچ میکنه!

    پاسخ

    kian z گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۳:۴۵

    نه آقا مهدی من روی هر اپراتوری که بخوام میتونم سوییچ کنم،همین الان امتحان کردم،روی 2جی میشه فقط،
    در ضمن نکتش این بود که همراه اول ۳جی هم آورد

    پاسخ

    Seyed Mahdi گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۰:۱۱

    بله درست فرمودین،بعد از رومینگ ملی،سوییچ به صورت دستی هم صورت میگیره ظاهرا،الان همراه اول رو روی ایرانسل سوییچ کردم و جالب این که 3g هم فعال شد در حالت رومینگ!
    ممنون

    kian z گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۱:۱۴

    بله درسته!خداوند رایتل زودتر نسل ۴ رو هم راه اندازی کنه!

    kian z گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۱:۱۵

    منظورم خدا کنه بود!

  18. اگه تا اخر ماه طبق این خبر راه اندازی بشه چه حالی بده
    دو روز مسافرت میریم کوفتمون میشه
    سیم کارتو همراه اول عوض کن ایرانسل بزار بعد
    اخه 5kb/s هم شد سرعت ایرانسل 2g
    سیم رایتل میزارم هی انتن میره میاد
    کلا درگیریم با این مخابراتشون

    پاسخ

  19. مهدی جون خودت تست کردی؟

    پاسخ

    Seyed Mahdi گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۱:۰۹

    سلام سجاد جان،بله خودم تست کردم،سرعت،گاهی خیلی بالاتر بود،یه فایل 13مگابایتی کمتر از 20 ثانیه اونم از مارکت بازار دانلود شد!

    پاسخ

  20. اینترنت ایران سریع ترین اینترنت دنیاست، ولی خستس دوستان میفهمید خسته،

    پاسخ

    حبیب گفته:
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۴۶

    وبی انگیزه و یه جورایی ناامید وگاهی وقتها هم بفکر خودکشی

    پاسخ

  21. کی عمومی اجرا میشه ؟
    کی 4G میاد ؟
    کی همراه اول هم 3G یا 4G میشه ؟
    یعنی بجای همراه اول , ایرانسل بخرم ؟ شماره ی فعلی همراه اولم برام مهمه آخه 🙁

    پاسخ

    ali.n گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۴۹

    بزودی همراه اولم میگیره و میان… اما شماره رو هم بزودی میشه به اپراتور دیگه انتقال داد یعنی همین شماره فعلیت از همراه اول رو از ایرانسل و سیم کارت ایرانسل بگیری.

    پاسخ

  22. بچه ها برید سایت ترنجی یه مسابقه هستش بین amoled سامسونگ و ips سونی و اچ تی سی و … برید توش به علی امبر بابایی رای بدید طرفدار ips هستش تا پوز سامسونگیا رو به خاک بمالیم

    پاسخ

    ali.n گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۴۶

    تو همچین سایت های سطح پایینی نرو…سایتی سرشار از اطلاعات غلط، خودبزرگ بینی و… دارن به زور این روش ها کاربر جذب میکنن… از زمانی که بررسی s5 و z2 و توهین و کنایه به دیجیاتو رو توش خوندم اصلا به این سایت نمیرم.

    پاسخ

    Mohammad Ali گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۰۸

    آفرین دقیقا همینطوره

    پاسخ

  23. آره بابا سرعتش میاد پایین اصلا مگه میشه این جور چیزی اینجا ایرانه اینجا ایرانه عقب افتاده ترین کشور دنیا در زمینه اینترنت

    پاسخ

    masoud گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۱۸

    اره اینو واقعا خوب اومدی

    متاسفانه هیچیمون در سطح استاندارهای جهانی نیست
    یادمه چند سال پیش دوبی نسل دوم(2G) عجب سرعتی داشت
    ولی ایران ماشالله حتی با کلمات هم نمیشه اینترنتشو توصیف کرد
    حلزون و لاک پشت هم انصافا سریع ترن

    پاسخ

    امین گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۲۲

    کرم خاکی خسته ، ترکیبی هست که می تونه توصیفش کنه!

    پاسخ

    masoud گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۴۴

    پنگوئن حامله یی که زیر بارون داره با عشقش قدم میزنه 😐

    اینو هم میشه شبیه نت ایران دونست

    mohammad62116 گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۱:۱۸

    خخخخخ با حال بود

    علی گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۲:۰۷

    سرعت حلزون قطع نخاع شده بیشتر از سرعت نت ایرانه.

    benyamin2680 گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۳:۴۶

    من میگم مثل رشد درخت گردو توی باغچه ی منه! آخه سالی یه سانت رشد میکنه!! مثل اینترنت ایران.فک کنم این درخت گردو ی من از اینترنت ایران یاد گرفته چجوری رشد کنه!!

    حبیب گفته:
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۴۰

    کرم خاکی خسته معلول .این بهتر بود

    navid70 گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۱:۲۸

    به امید روزی که سرعت دانلود هر ایرانی بالای یک مگ شود خخ صلوات

    پاسخ

    حبیب گفته:
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۴۲

    شتر در خواب …..

    sinabelle گفته:
    ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۰:۰۵

    من سرعتم 1 مگه دادا

    ali.reihani گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۲:۴۵

    با کاکتوس که هر 10 سال یک سانتی متر رشد میکنه برابره

    پاسخ

    موری گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۴۷

    خودت عقب افتاده ای… عقب مانده.

    پاسخ

  24. اگه وقتی کاربراش زیاد شدن سرعتش نیاد پایین خوبه
    همین نت الانی ایرانسل یادمه یه زمانی سرعتش خیلی بهتر بود ولی الان چی؟

    پاسخ

    MohsenAria گفته:
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۴۶

    الان سیاست دولت تا رایتل جون بگیره تا قبل از رایتل سرعت ایرانسل خوب بود الان یه چند وقتی سرعتش داغونه!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here