جدول توزیع نسخه های مختلف اندروید در ماه دسامبر و رشد لاک پشتی اندروید اوریو

3
۴,۷۹۴


اندروید 8.0 اوریو با وجود گذشت سه ماه از معرفی رسمی، هنوز نتوانسته جایگاه مناسبی را بین نسخه های مختلف اندروید از نظر پراکندگی و توزیع بدست آورد. گوگل با انتشار آخرین وضعیت توزیع نسخه های اندروید که به ماه دسامبر خلاصه شده، بر این موضوع صحه گذاشته است.

در جدول توزیع نسخه های اندروید که گوگل آن را امروز به انتشار رسانده، اندروید 8.0 اوریو تنها بر روی نیم درصد گوشی های هوشمند دنیا فعال شده است. نکسوس ها، پیکسل ها، پرچمداران دو سال اخیر سونی و تعداد انگشت شماری گوشی دیگر تنها دارندگان این نسخه از اندروید هستند.

اندروید 6.0 مارشمالو همچنان فعال ترین نسخه اندروید بین تمامی نسخه ها به حساب می آید. این نسخه با وجود اینکه سهم آن نسبت به ماه گذشته کاهش داشته، اما همچنان با 29.7 درصد فعالترین نسخه اندروید است. اندروید لالی پاپ نیز حالا 26.3 درصد از کل کاربران اندروید را در اختیار دارد تا به این صورت دومین نسخه پرکاربر بین تمامی نسخه های اندروید باشد.

اندروید نوقا که از دو نسخه 7.0 و 7.1 تشکیل شده، در کنار اندروید اوریو، تنها نسخه های اندروید هستند که سهم آنها نسبت به ماه گذشته افزایش داشته است. سهم اندروید نوقا در مجموع به 23.3 درصد رسیده و به نظر در آینده ای نزدیک میتواند به رتبه های بالاتر صعود کند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here