سامسونگ گلکسی S21 یا S30 همانند آیفون 12 بدون شارژر عرضه خواهد شد

0
۲۴,۵۲۵

همانطور که می دانید در دنیای امروزی تکنولوژی و به خصوص بیزینس گوشی های هوشمند، بسیاری از شرکت های بزرگ شروع به انجام کار های غیر مقعول می کنند و این رفتار بلافاصله توسط شرکت های دیگر تکرار می شود تا کم کم این روند به “ترند” بازار تبدیل شود. نمونه اش را می توان در حذف جک 3.5 میلی متری هدفون در گوشی ها و ناچ دوربین سلفی و حفره نمایشگر دانست. به تازگی اما مشخص شده است که اپل تصمیم گرفته تا در گوشی های آیفون 12 شارژر را به طور کامل حذف کند که این تصمیم بازخورد های متفاوتی توسط مردم داشته است اما باید بدانید که شرکت کره ای سامسونگ هم چنین تصمیمی گرفته است.

منابع نزدیک به این شرکت به تازگی با خبرگذاری ET News صحبت هایی داشته و ادعا کرده اند که با توجه به شبکه گسترده تامین کنندگانی که سامسونگ در سراسر دنیا دارد تصمیم گرفته تا شارژر را از جعبه برخی از گوشی هایش حذف کند. این شرکت هنوز تصمیمش را نهایی نکرده است اما این عملیات ممکن است از سال دیگه اجرایی شود.

سامسونگ معتقد است که شارژر مشتریان را در دهه گذشته به اندازه کافی تامین کرده است و این به این معنی است که خریداران دیگر نیاز به شارژر های جدید ندارند و ارائه دادن شارژر های جدید با هر گوشی می توان باعث اتلاف شود.

اگرچه که در نهایت این تصمیم می تواند در کوتاه مدت و بلند مدت بر روی سود دهی این شرکت تاثیر بگذارد. قیمت گوشی های هوشمند هر ساله بیشتر می شود و با ظهور تکنولوژی 5G قیمت های جدیدی برای گوشی های موبایل هوشمند تعیین شده است.

شرکت سامسونگ قیمت محصولات پرچمدار خود را برای اوایل امسال به شدت افزایش داده است تا این تاثیر ویژه تکنولوژی بر قیمت ها را به شکل کامل شاهد باشیم اما مشتریان با این قضیه کنار نیامده اند. با حذف شارژر از جعبه گوشی ها، سامسونگ دوباره می تواند از وقوع چنین افزایش قیمتی در آینده جلوگیری کند.

اما در گزارش دیگری که به تازگی از کره جنوبی منتشر شده است نشان می دهد که سامسونگ بزودی آغاز به حذف شارژر از جعبه گوشی های بعدی خود خواهد کرد. این یعنی یکی از بزرگترین تامین کنندگان در صنعت موبایل می خواهد قیمت ها را به هر طریقی که هست کاهش دهد.

با اینکه قیمت تمام شده یک شارژر در مقایسه با سایر عوامل بسیار ناچیز است، اما پشتیبانی از تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات قیمت گوشی های امروزی را افزایش داده است. برای حل این مشکل و ایجاد تعادل در بازار، سامسونگ می خواهد تا از هر کجا که شده شارژر ها را حذف کرده و قیمت تمام شده را نظم ببخشد.

به طرز عجیبی در این گزارش از کاهش زباله های الکترونیکی به عنوان دلیل اصلی تصمیم سامسونگ مبنی بر حذف شارژرها در برخی از تلفن های هوشمند خود اشاره نشده است. تنها می توان گفت که اپل و سامسونگ به دنبال روشی هستند تا سودشان را افزایش دهند.

این کار چندان مشکلی ندارد، اما حذف کردن یک جزء اصلی از بسته بندی خرده فروشی باید با استدلال کامل و اقدامات اضافی حمایتی همراه شود، تا اطمینان حاصل شود که مصرف کنندگان همه چیز های مورد نیاز خود را برای شروع استفاده از محصولی که خریداری کرده اند در اختیار داشته باشند.

گلکسی S21/S30 می تواند اولین گوشی بدون شارژر درون جعبه باشد

اگر سامسونگ تصمیم بگیرد تا با این نقشه جدید جلو برود، اولین گوشی بدون شارژر می تواند گلکسی S21 یا گلکسی S30 باشد که در سال 2021 عرضه خواهد شد.

خریداران این گوشی هوشمند معمولا چندین شارژر دیگر از محصولات سابق خودشان در خانه دارند. این مشتریان همچنین تمایل دارند که درآمد یکبار مصرف بیشتری داشته باشند، به این معنی که، حتی اگر شارژر قدیمی نداشته باشند، دستیابی به یک نمونه جدید دیگر نباید مشکل بزرگی باشد.

عدم در اختیار داشتن شارژر برای گوشی های خانواده گلکسی سامسونگ در نهایت می تواند به این شرکت کمک کند تا قیمت گوشی هایش را بیشتر کنترل کند و این می تواند برای عرضه گوشی در کشور هایی که مشکل مالی دارند مانند هند بسیار مناسب باشد.

وجه مثبت دیگر این کار برای این شرکت می تواند رشد چشم گیر فروش لوازم جانبی گوشی باشد. به هر حال جدا از قیمت بالای محصولات، بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند که از لوازم جانبی رسمی خود شرکت به جای محصولات سایر تولید کنندگان استفاده کنند.

آیا سامسونگ هدفون ها را نیز از جعبه گوشی حذف خواهد کرد؟

هیچ حرفی از تمایل سامسونگ به حذف ایربادز ها از جعبه گوشی تا کنون زده نشده است. اما فروش ایرفون های بی سیم این شرکت اصلا در حد و اندازه ایرپاد های اپل خوب نیست، بنابراین شرکت سامسونگ از حذف و فروش جداگانه آنها سود زیادی خواهد کرد.

درست همانند شارژر، حذف فرضی شارژر از گوشی های پرچمدار شروع خواهد شد و سپس به گوشی های میان رده خواهد رسید.

به نظر می رسد گلکسی نوت 20 از این برنامه جدا است

سامسونگ گلکسی S21 یا S30 همانند آیفون 12 بدون شارژر عرضه خواهد شد

خبر کوتاه و خوب فعلی این است که گوشی های آینده این شرکت یعنی گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا که مورد آخر به تازگی در تصاویری زنده دیده شده است، از این تصمیم جدا هستند. به این معنی که انتظار می رود هر دو گوشی دارای ایربادز های سیمی و آداپتور برق در جعبه باشند.

البته که این خبر به این معنی است که خریداران باید هزینه شارژر را نیز بپردازند و مشخصا قیمت بالا تاثیر خودش را خواهد گذاشت.

اگر اطلاعات لیک شده جدید صحت داشته باشد، گوشی سامسونگ گلکسی Note 20 با قیمت 1199 یورویی در اروپا و 1199 دلاری در آمریکا عرضه خواهد شد. نسخه پرمیوم و در واقع Ultra این گوشی از طرفی دیگر با قیمت 1449 دلاری در اروپا و 1449 دلاری در آمریکا عرضه خواهد شد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here