در اتفاقی عجیب، بازی محبوب پوکمون گو از دسترس کاربران ایرانی خارج شد !

14
۶,۱۵۰

pokemon-go-ban1

بازی Pokemon Go از آن بازیهایی است که یک شبه معروف شده است. این بازی که در حال حاضر میلیون ها کاربر در سراسر دنیا دارد، برایِ برخی از مردم مشکل ساز شده است. این مشکلات عدیده باعث شده است نهادهایِ دولتی و امنیتی برخی از کشورهایِ دنیا دست به کار شوند و برایِ جلوگیری از ورود آسیب هایِ اجتماعی و امنیتی بیشتر، این بازی محبوب را از دسترس کاربران کشورشان خارج کنند.

حال این اتفاق در کشور ایران نیز افتاده است و معاون قضایی دادستان‌ کل کشور با بیان اینکه بازی «Pokemon Go» بدون هیچ مخالفی در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه فیلتر شده است، گفت: نهادهایِ امنیتی نیز از فیلتر شدن این بازی تقدیر کردند. به نقل از تسنیم، عبدالصمد خرم‌ آبادی در گفت‌ و گو با خبرنگار این خبرگزاری درباره بازی آنلاین Pokemon Go و اینکه بنیاد بازی‌ های رایانه‌ ای اعلام کرده این بازی از نظر محتوا مشکلی ندارد، اظهار کرد:

بنیاد بازی‌های رایانه‌ ای ممکن است از همه اَبعاد به این بازی نگاه نکرده باشد، اما کارگروه تعیین مصادیق محتوایِ مجرمانه با در نظر گرفتن همه اَبعاد این بازی، آن را مورد بررسی قرار داده است.

خرم‌ آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اضافه کرد:

چون این بازی ترکیبی از بازی در فضای مجازی و فیزیکی است و علاوه بر اینکه از جهات مختلف دارای ایراد و اشکال است، از بُعد امنیتی نیز این بازی میتواند مشکلات زیادی برای کشور و مردم ایجاد کند. بر این اساس، همه اعضای کارگروه بدون هیچگونه مخالفتی با فیلتر این بازی موافقت کردند و بعد از اینکه این بازی فیلتر شد، نهادهایِ مختلفی هم که عضو کارگروه نیستند از بُعد امنیتی از کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به‌ خاطر فیلتر کردن این بازی تشکر کردند.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ادامه داد: این بازی نه‌ تنها در کشور ما، بلکه در بیشتر کشورها به‌ عنوان یک بازی خطرناک شناخته شده و کشورها با این بازی برخورد کردند و در بسیاری از جاها فیلتر است. خرم‌ آبادی درباره استفاده از این بازی با فیلترشکن و اینکه آیا این کار مجرمانه تلقی می‌شود یا خیر گفت:

کار مجرمانه تلقی نمیشود، اما توزیع فیلترشکن مجرمانه است و توصیه میکنیم استفاده نکنند؛ البته طبق بررسی‌ هایِ ما تعداد کسانی که به‌ وسیله فیلترشکن وارد این بازی میشوند زیاد نیست.

معاون دادستان‌ کل کشور در این باره اظهار داشت: خوشبختانه مردم ما وقتی یک موضوعی فیلتر میشود، جز یک عده معدودی که اصرار دارند بروند و ببینند، اکثریت قریب به اتفاق تبعیت میکنند و از رجوع به سایت و موضوعی که فیلتر شده خودداری میکنند. البته این بازی هنوز در کشور ایران عرضه نشده بود و زمزمه هایی از عرضه این بازی در شهر قُم به عنوان اولین شهر ایران بود، که نهادهایِ ذیربط زودتر دست به کار شدند و بازی مذکور را از دسترس کاربران خارج کردند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

14 دیدگاه ها

  1. فیلتر کنن!چه فرقی داره به حال یه گیمر؟یا علاقمند بازی؟
    کسی که به بازی یا هرچیز دیگه ای علاقه داشته باشه هرجور شده یه راهی برای راه اندازی اش پیدا میکنه!(نمونه اش خودم) حالا این دیگه فوقش یه وی پی ان میخواد!
    تو این دنیا اون چیزی که زیاده راه حله.. 🙂

    پاسخ

    Sina z2 گفته:
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۰۱

    لایک داداش

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۰۰

    لایک داداش مهران جان یه سوال من هنوز وقت دانلود کردنشو نکردم و می خوام بدونم چه نوع بازی ای هست اگه خوب باشه دانلود کنم

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۵۴

    قربانت عزیز
    خوب که چه عرض کنم،نت پرسرعت میخواد که با خود گوشی بازی کنی و یه محیط آزاد که بتونی راحت راه بری حرکت کنی تا شخصیت داخل بازی هم حرکت کنه!
    در کل خیلی دردسر و تصادفات سر این بازی اتفاق افتاده 😀

    پاسخ

  2. سر دعا و نماز همیشه اینایی که فیلتر میکنن رو نفرین میکنم … خدا بزرگه ! بازی که چیزی نیس کلی سایتای خوب رو بستن … تو دنیای ایزوله صالح شدن کاری نداره ، خدا ما رو آزاد آفریده بنده خدا ما رو محدود می کنه … هه !
    ان شا… جزاشو هم این دنیا هم آخرت ببینن !

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۲۰

    بر دل سیاه شیطون لعنت 😀
    آقا صلوات بفرست…
    خون خودتو کثیف نکن 😀

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۰۶

    خخخخخخ رضا

    پاسخ

    alireza207 گفته:
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۰۹

    شنیدی طرف تو خواب شیطون و دید بعد یهو ریششو کشید گفت چرا مردمو از راه بدر میکنی؟
    شما هم ی وقت سر دعا نماز دشمنان اسلامو نفرین نکنی که یهو میبینی خودت

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۰۶

    در این حد!!!

    پاسخ

    Arash0711 گفته:
    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۵:۴۲

    لاااااایک دادا بنده با نظرت موافقم

    پاسخ

  3. یعنی از لج اینا هم که شده همین الان بازی رو نصب میکنم، فیلترشکن هم روشن 😐

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۰۷

    خخخخخخخ هستم یادتونه یه موقع کلش اف کلنز هم فیلتر کردن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here