در رویداد اپل Time Flies چه گذشت؟ از معرفی iPad Air تا اپل واچ سری 6 و پردازنده A14 Bionic

1
۲۴,۲۶۴

جدا از اتفاقات رخ داده در شرایط همه گیری ویروس کرونا در دنیا که منجر به افت فروش محصولات مختل، بهم ریختن برنامه های ساخت گوشی ها و حتی بسته شدن اجباری فروشگاه های فیزیکی اپل شد، این شرکت امروز اما اقدام به برگزاری رویدادی با عنوان Time Flies کرد که در آن به نمایش محصولات جدید، تکنولوژی های پیش رو و گجت های مختلف پرداخت.

رونمایی از اپل واچ سری 6 با قابلیت هایی که هرگز ندیده اید

بر کسی پوشیده نیست که ساعت های هوشمند اپل واچ طرفداران بیشماری داشته و این طرفدارای خارج از بحث قدیمی اندروید و iOS است. تیم کوک مدیرعامل این شرکت در رویداد امشب از ششمین نسخه از این ساعت های هوشمند رونمایی کرد.

طراحی

در حالی که طراحی این محصول همانند مدل های کلاسیک و پیشین خود می باشد، رنگ های جدیدی از جمله آبی، طلایی کلاسیک، گرافیتی کلاسیکی و رنگ خیره کننده قرمز به این محصول اضافه شده است. اپل همچنین خبر از بند جدیدی با نام “Solo Loop” داد. این بند از جنس سیلیکون و بدون هیچگونه قلابی ساخته شده است. این بند قابل جمع شدن است و می تواند به بالا و پایین بلغزد. مزیت این بند دوام و ضد آب بودن آن است. نوع دیگری از این بند نیز از نخ بافته شده است که در پنج رنگ موجود است. در نهایت، اپل بند جدیدی از جنس چرمی را نیز معرفی کرد.

عملکرد

در رویداد اپل Time Flies چه گذشت؟ از معرفی iPad Air تا اپل واچ سری 6 و پردازنده A14 Bionic

اپل واچ سری شش به همراه سنسور اندازه گیری میزان اکسیژن خون عرضه می شود. این قابلیت می تواند میزان اکسیژن خون را در کمتر از 15 ثانیه اندازه گیری کند. اپل در این باره می گوید که آنها با شبکه بهداشت جهانی همکاری می کنند تا بتوانند از نتایج این سنسور برای تحقیقات آینده در مقیاس بزرگ استفاده کنند. این تحقیقات به درک بهتر ابتلای شخص به ویروس کووید-19 منجر خواهد شد.

جدا از این، نسخه 7 سیستم عامل watchOS عملکرد پایش وضعیت خواب این ساعت می تواند از پایین آمدن سطح اکسیژن خون کاربر را آگاه کند. این قابلیت پیشتر در ساعت های غیر اپلی مانند Fitbit نیز وجود داشت.

کارایی

درون این ساعت، اپل از چیپست S6 استفاده کرده است که بر پایه پردازنده A13 ساخته شده است و نسبت به نسل قبلی 20 درصد سریع تر عمل می کند. این محصول همچنین دارای طراحی به صورت Always-on Display یا صفحه نمایش همیشه روشن بوده و روشنایی صفحه نمایشش 2.5 برابر افزایش یافته است. اپل همچنین از قابلیت سنجش ارتفاع در این محصول استفاده کرده که می توان به صورت واقعی و فوری ارتفاع شما را از سطح زمین اندازه گیری کند.

بعلاوه، این برنامه آمارهای بهبود یافته باشگاه را با برنامه جدید “Apple Watch Connected” ارائه می دهد. مورد دوم ارتباط بین شما و باشگاه را تسهیل می بخشد. همچنین برای دستاورد های تناسب اندام پاداش خواهید گرفت.

در رویداد اپل Time Flies چه گذشت؟ از معرفی iPad Air تا اپل واچ سری 6 و پردازنده A14 Bionic

قیمت این محصول از 399 دلار آغاز خواهد شد و اپل تصمیم گرفته است تا آداپتور شارژ USB را از جعبه این دستگاه حذف نماید.

رونمایی از iPad Air و آیپد نسل هشتم

بگذارید با iPad Air جدید شروع کنیم که طراحی جدیدی به خود دیه است و آن را مدیون iPad Pro جدید است. حاشیه های صفحه نمایش کوچک تر شده اند و پورت قدیمی لایتنینگ اکنون جای خود را به پورت USB-C با پشتیبانی از شارژر 20 واتی داده است.

این تبلت مشابه نسخه های قدیمی خود بوده اما به دلیل کوچکتر شدن حاشیه های اطرافش اکنون اندازه ای 10.9 اینچی داشته و رزولوشن صفحه نمایش آن 2360 در 1640 پیکسل شده است. ویژگی TouchID اکنون با دکمه پاوری که در بالای دستگاه قرار گرفته ادغام شده است.

محصول جدید اپل به پردازنده تازه وارد A14 Bionic مجهز شده است که انتظار می رود در گوشی های جدید آیفون 12 نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این پردازنده با فناوری 5 نانومتری ساخته شده و اپل بلاخره به آرزویش در رسیدن به چنین فناوری رسیده است.

در رویداد اپل Time Flies چه گذشت؟ از معرفی iPad Air تا اپل واچ سری 6 و پردازنده A14 Bionic

در مقایسه با iPad Air قبلی، این محصول 6 هسته ای 40 درصد کارایی بیشتری داشته و پردازنده گرافیکی آن 30 درصد سریع تر است.

بر روی بدنه پشتی نیز شاهد همان دوربین تکی مدل iPad Pro هستیم که یک سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 بوده و از ضبط ویدیو با فرمت 4K و 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند. لرزشگیر ویدیو پیشرفته و قابلیت ضبط ویدیو های صحنه آهسته 240 فریم بر ثانیه ای، از دیگر بهبود های این دوربین است. دوربین سلفی این تبلت نیز رزولوشنی 7 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p به صورت 60 فریم بر ثانیه را داراست.

در رویداد اپل Time Flies چه گذشت؟ از معرفی iPad Air تا اپل واچ سری 6 و پردازنده A14 Bionic

این تبلت همچنین دارای وای فای نسخه 6 و اسپیکر دوگانه است و از Apple Pencil پشتیبانی می کند که به صورت جادویی به بغل دستگاه می چسبد. تبلت جدید اپل مجهز به سیستم عامل iPadOS 14 بوده و ماه آینده در رنگ های نقره ای، خاکستری فضایی، رز گلد، سبز و آبی آسمانی با قیمت 599 دلار برای نسخه Wi-Fi و 729 دلار برای نسخه دارای سیم کارت با حافظه 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد. نسخه 256 گیگابایتی این محصول نیز به ترتیب قیمتی 749 و 879 دلاری دارد.

رونمایی از قابلیت های چیپست A14 Bionic

معمولا رویداد های ماه سپتامبر اپل به گوشی های آیفون اختصاص می یافت، اما سال 2020 بر خلاف سال های قبلی برنامه های این شرکت را بهم ریخت. هر چند، اکنون می توانیم قبل از رونمایی از خانواده آیفون 12 از مشخصات پردازنده جدید این شرکت مطلع شویم.

این اولین پردازنده دنیاست که از فناوری ساخت 5 نانومتری بهره برده و در نبرد با گوشی های اندرویدی رقابت را برنده شده است. این پردازنده دارای 6 هسته پردازشی و 4 هسته گرافیکی است. اما به طرز عجیبی اپل ترجیح داده اعداد عملکرد خود را با چیپست A12 نسبت به A13 سال گذشته مقایسه کند که در نتیجه شاهد 40 درصد بهبود در عملیات پردازشی CPU و 30 درصد عملکرد بهتر در پردازش جزئیات گرافیکی را از آن شاهده هستیم.

در رویداد اپل Time Flies چه گذشت؟ از معرفی iPad Air تا اپل واچ سری 6 و پردازنده A14 Bionic

هر چند، می دانیم که چیپست A13 Bionic این شرکت نسبت به مدل سال پیشین 20 درصد افزایش سرعت داشته و اکنون می توان گفت که این مدل نسبت به مدل A13 تنها 17 درصد در پردازش وظایف و 8 درصد در رندر صحنه های گرافیکی سریع تر است.

این اعداد چندان زیاد به نظر نمی رسند اما کاهش مصرف انرژی این چیپست می تواند بحث های زیادی را ایجاد کند.

در حالیکه اپل سنت های خود را حذف کرده و چیزی راجع به سرعت کلاک پردازنده جدیدش نگفت، همچنان قول داده است تا 10 ساعت ماندگاری باتری بر روی iPad Air 4 را شاهد باشیم. پیش بینی می شود که در قضیه کاهش مصرف انرژی با محصولی رو به رو باشیم که 8 درصد افت انرژی کمتری نسبت به محصول پیشین دارد.

در رویداد اپل Time Flies چه گذشت؟ از معرفی iPad Air تا اپل واچ سری 6 و پردازنده A14 Bionic

در تیزر های به نمایش درآمده توسط شرکت اپل شاهد تصاویری بودیم از یادگیری ماشینی فوق پیشرفته، اجرای همزمان 11 میلیارد دستور، 16 هسته پردازشی عصبی، سیگنال پردازشی تصویر جدید و … که باید تا زمان معرفی گوشی های آیفون منتظر جزئیات جدید توسط این شرکت باشیم.

نظر شما درباره مراسم امشب اپل چه بود؟

[تعداد: 2    میانگین: 5/5]

یک دیدگاه

  1. امید وارم هرکس این نقد رو میخونه اشتباه برداشت نکنه اینهایی که مینویسم با فکر و دقیق بخوانید.
    میزان اکسیژن خون یا ضربان قلب عین حکایت دوربین دیجیتال در مقایسه با گوشی موبایل هست!هرچه موبایل پیشرفت بکنه بازم به دوربین بدون آینه نمیرسه و نباید برسه!چون بورس خاص خودش رو داره! کووید ۱۹ یک دروغ تاریخی بزرگ میشه انشالله در آینده به نتیجه میرسید چون بیماری ساده ای باعث شده بخش های پنهان بدن شما بیرون بزنه و همه فکر میکنند وای کرونا یا کوید ۱۹ کشندست ریه رو نابود میکنه!یا توی هوا هست یا هرچیزی!
    من اپل رو منفی نمیکنم یک گوشی ازش دارم صدا عالی کیفیت خوب اپل ۸ هم دارم و باتری میشد بهتر باشه نیست مهم نیست میخوام بگم بعضی بخش ها بزرگ نمایی هست همونجور که شاهین ۲ رو ما نساختیم اینم معتقدم یک مورد بی تاثیر مثل ال جی شما با شصت صفحرو میچرخونید که چی؟ صفجه بی حاشه شد از برخورد ناخواسته لذت میبرید که حالا از چنین آپشن بی خاصیتی لذت ببرید؟
    میزان اکسیژن خون رو آزمایشگاه در بیمارستان تخصصی میبینه توی یک گوشی اونم با خطا واقعا قابلیت بزرگ میبینیم؟!
    یادمه با گلکسی اولین سری که ضربان قلب رو میگرفت در عرض ۵ دقیقه چند بار ضربان گرفتم هر بار تفاوت عجیبی داشت!میخوام بگم شاید اولش ایراد بود الان بهتر شده باشه ولی معتقدم دستگاه های خاص جای خودشون رو دارن!به جای کار کردن روی باتری بهتر یا صفحه با لمس دقیق یا نرم افزار های دقیق و درست و بیباگ یا دوربین بدون نویز تر یا سرعت شاتر بالاتر یا اسپیکر با کیفیت تر و خوش صدا تر یا پردازش قوی همه دارن سمت یک مسائلی از گوشیها میرن که در روزمره شاید ۱ در صد نفر به کارش بیاد اما خیلی از ماها از حمل پاور بانک ناراضی هستیم!از ایرادات باگ نرم افزاری که عکسهامون خراب میشه کش گوشی پر میشه یا ویروس ها یا مواردی که در گوشی ها قفل هستند بیشتر اذیت میشیم!!!کاش همه ی انتقادی به همه سازندگان بکنند!نانوتر میشه ظریفتر میشه!گوشیا زودتر از رده خارج میشن زوتر کند میشن.جالبه آندروید از ۷ تا الان چقدر تفاوت فاحش کرد؟!پچ امنیتی بالاتر رفت ولی بازم باگ هست!اپل از ۴ تا ۱۳٫۷ رفته تفاوت هایی کرده ولی قشنگ ۴ رو یادمه هنوز دوربین یک حالته و نرم افزار دلاری هیدرا بخریم بهتر میشه و خودش بلوتوث رو قفل میکنه یا بعضی محدودیت ها که دانلود میکنید و توی موزیک پلیر نمیتونیم بیاریمش! میخوام بگم کاش یک مقدار درست دستگاه جدید معرفی کنن.نمیگم این بده اما آپشن خیلی عالی نیست یک مقدار سیاست کرونایی قاطی همه چی کردن!چند مدت دیگه یک گوشی میزنن ماسک ازش میپره بیرون لابد!کی میزنه نمیدونم ولی هرکی زد اونم جالب میشه!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here