دعوتنامه کنفرانس اختصاصی سونی در CES 2016 چه سرنخ هایی به ما میدهد ؟

27
۹,۸۱۰

(PNG Image, 1000 × 636 pixels)

از آنجایی که به نمایشگاه CES 2016 بسیار نزدیک هستیم، هر روز باید منتظر خبرهایِ جذابی از کمپانی هایِ مطرح دنیا باشیم. سونی نیز در این بین جزو یکی از فعالان سابقه دار این نمایشگاه محسوب میشود. حال، به لطف درز کردن دعوتنامه کنفرانس اخصاصی سونی برای نمایشگاه CES 2016 سالِ میلادی پیشِ رو، میتوانیم نگاه دقیق تری به محصولاتی که ممکن است توسط این شرکت ژاپنی به جهانیان معرفی شود داشته باشیم.

بهتر است از ابتدا آغاز کنیم… کنفرانس مطبوعاتی سونی در نمایشگاه CES پیشِ رو در روز سه شنبه، 5 ژانویه 2016 میلادی رأس ساعت 5:00 برگزار خواهد شد. طبق سنت هر ساله، سونی در غرفه اختصاصی خود کنفرانس مطبوعاتیش را اجرا خواهد کرد. میرویم سراغ دعوتنامه درز کرده از این مراسم.

در واقع دعوتنامه مراسم که به ما میگوید : « تاریخ 5 ژانویه 2016 میلادی را در تقویم هایِ خود علامت بزنید » شاید جزئیات زیادی را برای ما آشکار نکند، اما عکسی که از غرفه سال 2015 سونی در این نمایشگاه منتشر شده است سرنخ هایِ زیادی به ما میدهد. اما چرا عکس غرفه سال گذشته سونی باید برای ما سرنخ هایی از نمایشگاه امسال این شرکت در نمایشگاه سالِ پیشِ رو داشته باشد؟

Sony booth CES copy-650-80

جواب سوال ساده است. سونی با انتشار این عکس میخواهد همگان را از جزئیات احتمالی نمایشگاهِ سال آینده خود آگاه کند. در این عکس منتشر شده، بنر بسیار بزرگ مدوری که در بالاترین قسمت غرفه سونی نصب شده است به چشم میخورد. بر رویِ این بنر از سمت چپ به راست به ترتیب عکس یک دوربین حرفه ای DSLR، یک هدست حرفه ای، یک دوربین فیلمبرداری، یک ساعت هوشمند، یک تلویزیون و در نهایت، در آخرین قسمت آن یک گوشی هوشمند به چشم میخورد.

اینطور که به نظر میرسد، سونی در نظر دارد در هر یک از بخش هایی که فوقاً به آنها اشاره شد یک محصول جدید و خارق العاده معرفی کند؛ اما این موضوع تا چه اندازه میتواند به واقعیت نزدیک باشد؟ سونی معمولاً هر ساله در نمایشگاه CES که در شهر لاس وگاس برگزار میشود، تلویزیون ها و دوربین هایِ فیلمبرداری و عکسبرداری حرفه ای جدید خود را به نمایش میگذاشت؛ اما از زمانی که ابزارهایِ پوشیدنی پا به عرصه تکنولوژی نهادند، هر ساله سونی در این نمایشگاه یک ابزار پوشیدنی و وسایل دیگری را نیز در این نمایشگاه رونمایی کرد.

sony-x900c-hero-970-80

اما بحث مهمی که وجود دارد این است که آیا سونی در این نمایشگاه با یک گوشی پرچمدار جدید ( احتمالاً Z6 ) وارد خواهد شد یا نمایشی دوباره از گوشی هایِ معرفی شده خانواده Z5 خود خواهد داشت؟ چیزی که پر واضح است، سونی موبایل هرگز دست به چنین کاری نخواهد زد و پرچمدار بعدی این کمپانی احتمالاً در نمایشگاه IFA 2016 رونمایی خواهد شد. شاید هم سونی مثل سال گذشته پرچمدار جدید خود را به نمایشگاه CES امسال بیاورد تا به شرکایِ تجاری خود پشت درهایِ بسته نشان دهد و در وقت مقرر از آن پرده بردارد.

در نهایت، همگان انتظار این را داریم که سونی در نمایشگاه CES پیشِ رو از هدست واقعیت مجازی مخصوص کنسول پلی استیشن خود با نام Playstation VR رونمایی کند. با توجه به اینکه حدود 1 سال از معرفی طرح مفهومی هدست واقعیت مجازی Oculus Rift میگذرد، به نظر میرسد سونی فرصت مناسب خود را در نمایشگاه CES امسال از دست نخواهد داد و سعی میکند به عنوان رقیبی جدّی در عرصه هدست هایِ واقعیت مجازی در نمایشگاه امسال حاضر شود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

27 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان خوبم من گلکسی اس شیش دارم وبرادرم میخاد تا۹۰۰تومن گوشی بخره،اون میگه فقط سونی میشه بگید c4 بهتره یا m4؟اخه از یطرف ضداب بودن m4 جالبه و از طرفی گرافیک ادرنو۴۰۵،از یطرف c4 بنچمارکاش شاخ ترن ،راهنمایی دوستان عزیز

    پاسخ

    ya30n_kqz گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۴۲

    حالا اگه اسم این عتیقه رو نیاری نمیشه؟
    سوالتو ساده می پرسیدی و مشاوره برای خرید می گرفتی نه اینکه بیای تو سایت دشمن اسم این اسباب بازیتو بیاری بعدشم اینو داری که داری حتما باید بگی؟
    به داداشت بگو خودش بیاد بپرسه
    تو برای فتنه اومدی

    پاسخ

    فقط گلکسی اس 6 گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۵۳

    چشممممممم

    پاسخ

  2. باتوجه به تازه معرفی شدن ‏Z5‏ کار اشتباهی هست ک بخواد تو این کنفرانس پرچمدار جدید معرفی بکنه.

    ولی ای کاش سونی همیشه خانواده 3نفره پرچمداراشو تو کنفرانس ‏CES‏ معرفی میکرد چون از نظر زمانی بهترین زمانه و میتونه راحت یکسال تمام با قدرتمندترین پردازنده موجود یکتازی بکنه بدونه اینکه ترس از این داشته باشه ک تو این مدت پردازنده بهتری ارئه بشه و برندای دیگه با پرچمدارشون رو دستش بلند بشن.
    درضمن اونوقت میتونه نمایشگاه بارسلون که تو اسفند ماه هست رو بذاره برای قدرت نمایی میان رده ها، و تو نمایشگاه ‏IFA‏ هم پایین رده ها رو معرفی بکنه.

    نظر شخصیم بود ‎;-)‎

    پاسخ

    سالار محمدعلیزاده گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۴:۱۴

    شدیدا حرف دل منو زدی ولی …
    این سونی دقیقا موقعی گوشی معرفی میکنه که بقیه شرکت ها چند ماهیه عرضه شده گوشیاشون و هر کس قصد خرید گوشی نو داشت خریده.یعنی تو بد ترین موقع.به نظرم باید همزمان با پرچمدارای سامسونگ و و ال جی و… معرفی کنه تو رویداد CES.مشکل بعدی اینه که الان قیمت سری زد مخصوصا زد 3 و زد 3+ اصلا معقول نیست.مشتری میاد یه مقایسه میکنه میبینه فرضا اس 6 صفحه 2k داره یا وان ام 9 در حد زد 3+ هست ولی هر دوشون ارزون ترن.2 تا بررسی و speed test میبینه بعد وقتی میبینه اس 6 سریع تره نظرش به کل عوض میشه(چه بسا تا قبلش طرفدار سونی بوده).ولی اگه سونی مثل قبل استارت قیمت پرچمداراشو پایین بیاره موفق تره.الان دیگه 99 درصد مردم علاوه بر کیفیت,فاکتور قیمت هم واسشون مهمه.درسته سونی میخواد مثل اپل خاص شه(طبق صحبت هیرای) ولی اینو در نظر نمیگیره که اپل چیزی داره که بقیه شرکت ها ندارن.اونم روح گوشیه.سونی باید به جای این کارا پشت هم مدلای پایین رده و میان رده ی ارزون بده بیرون.مثل سامسونگ.به هر کدومشونم نهایتا یدونه آپدیت بده و تمام.الان رو ویترین مغازه ها دست کم از هر کدوم ازین مدل آشغالیای سامسونگ یدونه هست ولی سونی در حال حاظر میشه گفت پایین رده و میان رده نداره.به هر حال اگرم باشه دیگه به اون صورت مثل اوایل عرضه نمیشه.دیگه واقعا چیزی به ذهنم نمیرسه.ببخشید طولانی شد

    پاسخ

  3. دوستان اسمارت بند 2 کجا میفروشن تو تهران؟اصن وارد میشه؟

    پاسخ

    Mj گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۴:۳۳

    من نمایندگی سونی طبقه همکف چهارسو دیدم. همون مرکز خرید روبه روی علاالدین. قیمت ۵۸۰ فقط مشکی

    پاسخ

    shayan گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۰۹

    داداش اسمارت واچو نمیگی؟اینکه خیلی گرونه

    پاسخ

    Mj گفته:
    ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۳:۲۶

    نه اسمارت بند ۲ بود همون که ضربان قلبم داره. اره منم دنبالشم ولی گرون بود حالا بیشتر وارد بازار شه قیمت پایین میاد

  4. شاید یک گوشی میانرده با حسگر اثر انگشت معرفی کنه ، بعید نیست !!!! سری C یاT یا Eیا M

    پاسخ

    شایان گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۴۹

    فعلا که m5 و c5 اومده،باید منتظر یکی از سری های میانرده ی T یا E باشیم.خدایی حیفه یدونه از سری T بزنه و مث T3 فراموشش کنه،اگه یدونه سری T گنده و صفحه بزرگ و “قلم” بزنه عالی میشه.چون واقعا تو این رقابت بازار یدونه قلم دار برای سونی نیازه.که خب البته سونی عاقل تر از این حرفاس که با،قلم گوشی بزنه.ولی خب حداقل یدونه خوبش رو اگه درست کنه،پوز دامدونگ و الجی میخوره زمین.

    پاسخ

  5. یعنی حتما باید یک اسمارت فون دیگه معرفی کنه؟؟؟؟
    بعید میدونم.

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۳۵

    امسال که حتی یک اسمارت فون هم در CES معرفی نکرد تنها گجتی که معرفی کرد اسمارت واچ 3 با بند فلزی بود
    احتمالا اسمارت واچ 4 معرفی باشه یا شاید بند تاک 2!

    پاسخ

  6. برای Z6 زوده احتمالا و 90% رونمایی Z6 رفت برای IFA یا نیمه دوم سال 2016 !

    توجه کنید سونی گفته اصن رسم 6 ماه یا یک سال ندارند و هروقت فکر کنند پرچمدار جدید نیاز است دست به کار میشوند که Z5 حالا ها رقیب می طلبه

    پاسخ

  7. دیگه وقتشه یه اسمارت واچ جدید بده بیرون

    پاسخ

    Soheil گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۵:۰۱

    جناب پایدار عزیز برنامه موزیک بروزرسانی شده لطفا پوشش بدید .ممنون

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۴۵

    موزیک بتا آپدیت شده فک کنم

    پاسخ

    Mehdi گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۶:۰۹

    اشتباه محض اگر z6 بیاره مرگش حتمیه.مگه خر بیاره هنوز تازه داره زد ۵ ب کشورا میفرسته اونوقت گند بزنه ب سالارش؟حداقل تا هفت هشت ماه دیگه نباید معرفی کنه مخصوصا با ابن دیر کردش بین معرفی و مونتاژ. فعلا حتما باید تبلیغات خفن درباره زد ۵ کنه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here