دوربین آیفون X به امتیاز 97 در بررسی تخصصی DXOMark دست پیدا کرد.

2
۶,۷۶۵


مرجع تخصصی DXOMark که در زمینه بررسی دوربین های عکاسی فعالیت میکند، پس از تغییر پروتکل امتیاز دهی در بخش موبایل، به نتایج عجیبی در بررسی دوربین گوشی های هوشمند رسید. هر چند که بسیاری به نحوه امتیاز دهی این مرجع خرده میگیرند، اما هنوز نتایج بدست آمده توسط این مرجع اهمیت بالایی دارد.

آیفون X اپل شاید یکی از جذاب ترین محصولات معرفی شده در سال 2017 باشد که بسیاری منتظر بررسی دوربین این گوشی توسط مرجع تخصصی DXOMark بودند. این اتفاق امروز پدید آمد و آیفون X در دو بخش عکاسی و فیلم برداری توسط DXOMark محک خورد که نتایج بسیار جالبی نیز از این امتحان بدست آمد.

در بخش عکاسی آیفون X توانست اولین اسمارت دنیا لقب بگیرد که از امتیاز 100 عبور میکند. مجموع امتیازات این دوربین در بخش عکاسی به عدد 101 رسید تا بهترین دوربین عکاسی در بین تمامی گوشی های هوشمند لقب بگیرد. اما در بخش فیلم برداری آیفون X قافیه را از گوگل پیکسل 2 باخت و با امتیاز 89، نتوانست مجموع امتیازات خود را به بالاترین حد ممکن برساند. مجموع امتیازات آیفون X در دو بخش عکاسی و فیلمبرداری به عدد 97 رسید تا این دستگاه پس از گوگل پیکسل، رتبه دوم را از این مرجع در اختیار داشته باشد.

پروتکل جدید امتیاز دهی DXOMark محدودیت امتیازات را برداشته به طوری که امکان کسب امتیاز بالای 100 نیز برای یک گوشی هوشمند وجود دارد. ضمن اینکه اختلاف امتیازات هم بیشتر شده به طوری که ممکن است یک گوشی با یک بهبود بسیار کوچک، چندین امتیاز نسبت به نسل قبل خود ارتقا پیدا میکند. ایجاد فاصله بین امتیاز گوشی های مختلف میتواند رقابت را جذاب تر از قبل کند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

2 دیدگاه ها

  1. حدس میزدم از آیفون ۸ پلاس نمره بالاتری بگیره.
    بر خلاف آیفون ۸ پلاس ک دوربین دوم دارای دیافراگم ۲.۸ و بدون لرزشگیر اپتیکال هست، آیفون X دارای لرزشگیر اپتیکال در هر دو لنز و دیافراگم بازتر ۲.۴ برای دوربین دوم هست.
    اپل امسال ترکوند توی دوربین! تست های مقایسه بین ۷ پلاس و ۸ پلاس رو دیدم، ۸ پلاس به شدت توی داینامیک رنج و نویز و عمق تصویر پیشرفت داشته نسبت به ۷ پلاس.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here