دو شرکت وان پلاس و اوپو مرکز تحقیق و توسعه خودشان را باهم ادغام کردند

1
۱۸,۵۳۱

امروز ، رسانه DoNews اطلاعات اختصاصی مربوط به دو برند اصلی تلفن های هوشمند مستقر در چین را به اشتراک گذاشت. به نظر می رسد که بخش های تحقیق و توسعه هر دو کمپانی OnePlus و OPPO با یکدیگر ادغام شده اند. علاوه بر این ، پیشنهادات برای کارمندان جدید در موقعیت های تحقیق و توسعه توسط OPPO صادر می شود ، نه وان پلاس.

در همین رابطه ، کارمندان داخلی برند OPPO به DoNews گفته اند که بخش تحقیق و توسعه این دو شرکت اساسا از اوایل دسامبر ادغام شده اند. بنابراین ، آنها اکنون بخشی از کل گروه اوگا (Ouga Group) هستند. تحقیق و توسعه دیگر بصورت جداگانه انجام نمی شود ، اما ویژگی های اصلی نرم افزاری هنوز بطور موقت حفظ می شود. “این شبیه رابطه Xiaomi و Redmi است و از همان سیستم تحقیق و توسعه استفاده می کند.”

در اوایل ژوئن سال گذشته شایعاتی مبنی بر ادغام OPPO و بخش تحقیق و توسعه OnePlus منتشر شد. و حالا سرانجام این دو شرکت به یک توافق درست رسیده اند. برای وان پلاس ، ادغام بخش تحقیق و توسعه با اوپو چیز بدی نیست. زیرا این بدان معنی است که این دو برند مستقل از یکدیگر اکنون رابطه نزدیک و تنگاتنگی را تجربه خواهند کرد.

در حال حاضر ، OPPO Mall تحت مالکیت برند اوپو بخش خودش را ادغام کرده و از این پس نام خود را به Huantai Mall تغییر می دهد. محصولات این بخش شامل تلفن های هوشمند و محصولات جانبی سه برند اصلی وان پلاس ، اوپو و ریلمی است.

داستان وان پلاس و اوپو ریشه عمیقی دارد

دو شرکت وان پلاس و اوپو مرکز تحقیق و توسعه خودشان را باهم ادغام کردند

خوب ، برای درک کامل این ماجرا ، ما باید به مقاله جالبی که چند ماه پیش توسط GizChina منتشر شده بود رفرنس بدیهم. در این مقاله می بینیم که وقتی برند وان پلاس در بازار ظاهر شد ، دوره بسیار جالبی بود – شیائومی ، هواوی ، Meizu و دیگر سازندگان رده اول گوشی های هوشمند مستقر در چین محصولات خود را با ویژگی های شگفت انگیز و برچسب های قیمتی مناسب ارائه می دادند.

و آن بازه زمانی بود که چند برند چینی فناوری های مختلفی را در چارچوب همکاری که شامل OPPO ، VIVO ، Realme ، iQOO و OnePlus است ، آغاز کرده اند.

با این وجود ، علی رغم شایعات زیادی که در مورد یکسان بودن این شرکت ها وجود دارد ، باید بگوییم که وان پلاس و OPPO شرکت های کاملا مستقلی هستند. بخش های تحقیق و توسعه ، اقتصاد ، کانال های فروش ، عملیات روزانه و غیره بخش های عملیاتی مستقل این دو برند هستند. دو طرف در برخی از سرمایه گذاران مشترک هستند. وان پلاس خط تولید OPPO را اجاره کرده و بخشی از منابع زنجیره تامین خود را تقسیم می کند. چیزی شبیه به این در مورد برند های اوپو و ویوو نیز شایعه شده بود.

باید اشاره کنیم که ، برای شرکت های فن آوری چینی ، به اشتراک گذاشتن فن آوری های آنها کاملا مفید است.

“وان پلاس همچنان یک شرکت مستقل است ، اما این بدان معنی است که برای دسترسی بالقوه ساخت یک اکوسیستم بزرگتر ، زمینه گسترده تری وجود دارد.” با این حال ، این کاملا خطرناک است. بنابراین با در نظر گرفتن همه حقایق ذکر شده ، تعجب آور نیست که OnePlus با بخش تحقیق و توسعه OPPO ادغام شده است. البته به تعبیری این شرکت حاکمیت خود را از دست می دهد. اما از طرف دیگر ، قویتر خواهد شد. پیشتر هم اتفاقاتی از این دست در بین این دو شرکت پیش آمده بود و به طور مثال ، گوشی وان پلاس 8 دقیقا نسخه ریبرند شده اوپو X50 Pro بود که در چینش دوربین و سایر جزئیاتش تغییراتی ایجاد شده بود.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

یک دیدگاه

  1. اینها که همه یکی هستند. فقط محصولاتشان را به نامهای مختلفی صادر میکنند که مشتریهای بیشتری جذب کنند. چین یک کشور سرمایه داری نیست و اینها چیزی بجز “برند بازی” نیست! روزی تمام این مثلا برندها درهم ادغام میشوند و با یک نام بفروش میرسند ، البته زمانیکه از نامهای بزرگ خبری نباشد و با دامپینگ چینیها ورشکست شده باشند .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here