رقیب جدی گلکسی نوت 3 در راه است !!

0
۹,۰۳۹

Sony-C6802-توگاری-است-یا-گاگا-5-اینچی-FHD

تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی در سال جدید سراغ صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر رفته‌اند و شایعات و اخبار تأیید نشده‌ی مختلفی در مورد محصولات جدید بازار شنیده می‌شود سونی هم از این قاعده‌ی کلی مستثنی نیست و احتمالاً یک گوشی بسیار بزرگ برای سه ماهه‌ی آخر سال در نظر گرفته باشد

شایعات نشان می‌دهند که سونی در سه ماهه‌ی انتهایی سال 2013 یک گوشی 6.44 اینچی روانه‌ی بازار می‌کند. نام رمز این گوشی توگاری است و مشخصات جالبی نیز دارد. اخیراً تصویری از یک پنل 6.44 اینچی این گوشی لو رفته است که نام سونی در بالای آن دیده می‌شود. در دو ضلع کناری صفحه نمایش نیز لبه‌ی کوچکی دیده می‌شود. احتمالاً این پنل به اکسپریا توگاری سونی مربوط می‌شود

غول ۶ اینچی سونی

تراشه‌ی قدرتمنداسنپ دراگن 800، صفحه نمایش بزرگ‌تر از 6 اینچ با رزولوشن فول‌اچ‌دی و باتری غول‌آسای 3500 میلی‌آمپرساعتی توگاری، بسیار جالب و قابل توجه است اما چیزی که بیشتر از آن توجه ما را معطوف خود کرده این است که این گوشی قلم استایلوسی شبیه به گلکسی نوت‌های سامسونگ دارد و نکته‌ی دیگر اینکه می‌توان از آن به عنوان کنترلر وسایل صوتی تصویری استفاده کرد چرا که به تابنده‌ی اشعه‌ی مادون قرمز مجهز شده است.

در حال حاضر مشخصاتی که در مورد این گوشی قدرتمند در فروم ایساتو ذکر شده به صورت زیر است:

  • صفحه نمایش 6.44 اینچی با رزولوشن 1080p از نوع IPS ساخته شده توسط JDI با برخورداری از تکنولوژی بهبود کنتراست OptiContrast و MBE-2
  • 3 گیگابایت حافظه‌ی رم
  • MSM8974 که تراشه‌ای با 4 هسته‌ی 2.3 گیگاهرتزی کریت، محصولی از کوآلکام
  • پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 330
  • حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایت
  • دوربین 13 مگاپیکسلی با سنسور Exmor RS
  • دوربین دیگری با سنسور 2 مگاپیکسلی Exmor R در سمت جلو
  • باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی
  • پشتیبانی از شبکه‌ی بی‌سیم LTE
  • قلم دیجیتال استایلوس
  • NFC
  • تابنده‌ی مادون قرمزحال به بررسی تک‌تک مشخصات می‌پردازیم تا صحت و سقم شایعه را ارزیابی کنیم. ابتدا صفحه نمایش 6.44 اینچی IPS که محصول کمپانی JDI ژاپن است، JDI یا Japan Display Inc. این کمپانی از سرمایه‌گذاری مشترک سه کمپانی سونی، توشیبا و هیتاچی با پشتیبانی مالی دولت ژاپن ایجاد شده است و می‌خواهد پرچم‌دار نوآوری در دنیای صفحه نمایش‌ها باشد. در مورد اینکه JDI در حال تولید چنین صفحه نمایشی باشد، خبری منتشر نشده است، در واقع آخرین خبرها در مورد تولید صفحه نمایش فول‌اچ‌دی گوشی Xperia Z می‌باشند.اما اگر یادتان باشد توشیبا در سال 2011 صفحه نمایش 6 اینچی با رزولوشن فوق‌العاده‌ی 2560 در 1600 پیکسل را رونمایی کرده بود، بنابراین تولید یک صفحه نمایش 6.4 اینچی فول‌اچ‌دی نسبت به صفحه نمایش رونمایی شده در سال 2011 که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید، به هیچ وجه غیرممکن نیست:
  • gsmarena_001
  • در مورد تراشه‌ی قدرتمند کوآلکام هم قبلاً اینگونه اعلام شده که از اواسط سال 2013 در محصولات مختلف به کار گرفته می‌شود، بنابراین این مورد هم به هیچ‌وجه غیرمنطقی نیست و حتی با توجه به سابقه‌ی سونی در استفاده از تراشه‌های کوآلکام در گوشی‌های اندرویدی‌اش، به نظر بسیار محتمل می‌باشد. چهار هسته‌ی کریت که هر یک نهایتاً به سرعت 2.3 گیگاهرتز می‌رسند و پردازنده‌ی قدرتمند Adreno 330 در کنار آنها قرار گرفته است تا رمز‌گذاری و رمز‌گشایی ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را امکان‌پذیر کند. با در نظر گرفتن این تراشه باید منتظر یک گوشی سریع و فوق‌العاده باشیم.سنسور Exmor RS با رزولوشن 13 مگاپیکسل و حافظه‌ی رم 3 گیگابایتی نیز از جمله مشخصات جالب پرچم‌دار سونی است. استفاده از تابنده‌ی اشعه‌ی مادون قرمز هم چندان عجیب نیست چرا که سونی قبلاً هم در برخی محصولات اکسپریای خود از چنین قطعه‌ای استفاده کرده بود.

    در پایان باتری غول‌آسای 3500 میلی‌آمپرساعتی است که جلب توجه می‌کند که با در نظر گرفتن تراشه‌ی قدرتمند کوآلکام و صفحه نمایش پر مصرف گوشی به نظر ضروری می‌رسد. ابعاد گوشی هم اجازه‌ی استفاده از چنین باتری بزرگی را می‌دهد.

  • و اما بزرگ‌ترین رقیبی که فعلاً برای این گوشی قدرتمند می‌توان تصور کرد، گلکسی نوت 3 سامسونگ است. گوشی‌ای که از صفحه نمایش 6.3 اینچی از نوع Super AMOLED FHD برخوردار است و پردازنده‌ی 8 هسته‌ای و معروف5 اکتا را همراهی می‌کند.استفاده از رم بیشتر یا باتری بزرگ‌تر برای سامسونگ کار ساده‌ای است، هر دو گوشی قلم استایلوس دارند، بنابراین رقابت بر سر طراحی گوشی‌هاست که در نهایت مشخص می‌کند کدام گوشی برنده است و مشتریان بیشتری سراغش را می‌گیرند.

    با در نظر گرفتن روند طراحی سونی می‌توان گفت که سونی این بار هم اشکال صفحه نمایش بسیار بزرگ را با کاهش اندازه‌ی لبه‌ها و استفاده از دکمه‌های لمسی روی صفحه جبران می‌کند. اگر سامسونگ استفاده از کلید فیزیکی خانه را ترجیح بدهد، ممکن است گلکسی نوت 3 در ابعادی بزرگتر از پرچم‌دار سونی از آب درآید و در نتیجه تجربه‌ی کاربری و قابلیت حمل آن بدتر باشد.

    نکته‌ی پایانی این است که اکسپریا توگاری همان خواص ضدآب بودن Xperia Z را داراست و وضعیت کارت‌خوان میکرواس‌دی آن هنوز در حاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.

    نظر شما در مورد توگاری و گلکسی نوت 3 چیست؟ فکر می‌کنید طراحان سونی کار خود را بهتر انجام خواهند داد یا سامسونگی‌ها هستند که سابقه‌ی خوبشان را حفظ می‌کنند؟

  • توگاری در راه است
  • image_thumb302

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here