سونی از برند جدید استودیو های پلی استیشن رونمایی کرد + فروش بیش از 110 میلیون کنسول

1
۳۶,۶۲۴

شرکت سونی به تازگی از برند جدید استودیو های پلی استیشن رونمایی کرده است که با این کار و برچسب ویژه آن بر روی بازی های جدید پلی استیشن، خریداران متوجه می شوند که این بازی ساخته استودیو های خانگی سونی بوده و بازی آنها انحصاری کنسول پلی استیشن است.

استودیو های مختلفی زیر نظر بخش Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios organization (سازمان تعاملی و جهانی استودیو های سرگرمی سونی) فعالیت می کنند که این لوگو نیز مربوط به همین شرکت ها می باشد، اما اکنون تمرکز این لوگو بر روی برند پلی استیشن است. این اتفاق همچنین می تواند به سونی کمک کند تا خریداران را با برند های زیر شاخه سونی آشنا کند. به طور مثال شرکت پولی فونی دیجیتال سازنده مجموعه Gran Turismo، شرکت ناتی داگ سازنده مجموعه Uncharted و The Last of Us، شرکت اینسومنیاک گیمز سازنده بازی Spider-Man، استودیو سانتا مونیکا سازنده بازی God Of War، مدیا مولوکول یا ساکر پانج سازنده دو بازی inFamous و Ghost of Tsushima.

این روش تشخیص جدید باعث خواهد شد تا محصولات اختصاصی کنسول های پلی استیشن سونی از محصصولات فرست پارتی شرکت مایکروسافت نیز قابل تشخیص باشند. چرا که آنها نیز لوگوی مخصوصی برای استودیو های بازی سازی کنسول ایکس باکس در اختیار دارند و این لوگو نمایانگر بازی های اختصاصی این کنسول است.

این لوگو ظاهری مانند معرفی استودیو های مارول دارد که حالت انیمیشنی داشته و دکمه های ضربدر، مربع، دایره و مثلث مربوط به کنترلر دستگاه را می توان در آن مشاهده کرد و کاراکتر هایی از بازی های آنچارتد، لیتل بیگ پلنت، خدای جنگ، رچت اند کلنک، هورایزن زیرو داون و لست او آس در آن به چشم می خورند.

سونی از برند جدید استودیو های پلی استیشن رونمایی کرد + فروش بیش از 110 میلیون کنسول

این انیمیشن جدید همچنین قرار است در ابتدای بازی شروع بازی ها، تریلر بازی های جدید و تبلیغات مربوط به کنسول پلی استیشن 5 به نمایش در بیاید. این بدین معنی است که است که بازی های بعدی کنسول پلی استیشن 4 مانند قسمت دوم The Last of US: Part II یا Ghost of Tsushima، هنوز قرار نیست به این لوگو مجهز شوند.

شرکت سونی همچنین به تازگی گزارش های مالی جدید خود برای سه ماهه اخیر را که مربوط به فروش کنسول پلی استیشن 4 بوده است را به اشتراک گذاشته که نشان می دهد این کنسول همچنان به فروش بالای خود ادامه داده و پا جای پیشینیان خود گذاشته است. این شرکت موفق شده است تا در عرض 3 ماه بیش از 1.5 میلیون کنسول را به فروش برساند و رقم کلی فروش کنسول ها را به 110.4 میلیون از زمان عرضه در سال 2013 برساند. این فروش شامل تمامی نسخه های فت، اسلیم و پرو می شود.

سونی از برند جدید استودیو های پلی استیشن رونمایی کرد + فروش بیش از 110 میلیون کنسول

با اینکه فروش 1.5 میلیونی در سه ماهه گذشته در مقایسه با فروش 2.6 میلیونی در سال قبل نشان از کاهش فروش دارد، اما باید در نظر داشته باشید که تا چند ماه دیگر کنسول پلی استیشن 5 به بازار عرضه خواهد شد و با وجود چنین حالتی، این فروش بسیار هم خوب است. به علاوه که سونی دلیل این کاهش فروش را کاهش فروش کلی بازی ها در ماه های اخیر و بنابر شرایط ویروس کرونا می داند.

برای یک سال مالی، سونی به صورت کلی فروش 3.8 میلیارد دلاری را تجربه کرده است که در طول 12 ماه این رقم در مقایسه با سال های قبل کاهش داشته است اما دلیل اصلی آن را می توان به کاهش فروش بازی ها و عدم ارائه بازی های بزرگ و پر فروش مرتبط دانست. این را نیز باید در نظر داشته باشید که پس از عرضه قسمت دوم بازی The Last of US: Part 2 تا کمتر از 2 هفته دیگر و بازی شبح سوشیما تا یک ماه بعد از آن، فروش پلی استیشن 4 باز هم افزایش خواهد یافت.

به هر حال، حالا که قرار است کنسول پلی استیشن 5 تا اواخر پاییز وارد بازار شود، بعید به نظر می رسد که پلی استیشن 4 بتواند رکورد فروش دو کنسول تاریخی پلی استیشن 2 و نینتندو دی اس را بشکند. این دو کنسول به ترتیب 157 و 155 میلیون از آنها در سر تا سر دنیا به فروش رفته بود. کنسول گیم بوی نیز با فروش بیش از 118 میلیون کنسول در دنیا در رتبه سوم قرار می گیرد و در نهایت کنسول پلی استیشن 4 در رتبه چهارم.

بنابر گفته شرکت سونی، کنسول جدید پلی استیشن 5 در تعطیلات سال نوی 2021 به بازار عرضه خواهد شد و شرایط پیش آمده به خاطر بیماری COVID-19 باعث لطمه زدن به فروش این کنسول نخواهد شد.

[تعداد: 4    میانگین: 4/5]

یک دیدگاه

  1. حیف سایت اکسپریان …. روزهایی بود که زیر هر پست ۵۰ تا ۱۰۰ تا نظر مینوشتند و الان کسی نیست نظری بنویسه !!!! تقصیر همه اینها بازهم بر گردن خود سونی هست که طرفداران متعصب و حرفه‌ای خودش در ایران را به راحتی ول کرد و رفت و الان کسی گوشی سونی نداره که اصلا بخاد مسائل مربوط به سونی را دنبال کنه ….تعداد انگشت‌ شماری هم در اینجا مثل خود من هیچوقت نمی‌توانیم سونی را فراموش‌ کنیم هر چند که سونی ما را فراموش کرد !!!!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here