سفر به اَعماق پیکسل ها: بررسی تخصصی اولین صفحه نمایش 5.5 اینچی 4K دنیا!

64
۱۴,۶۹۴

DSC_0426
هنوز از زمانی که گوشی اکسپریا Z5 Premium در اختیار ما بود مدت زیادی نمیگذرد و با توجه به اینکه مدت کوتاهی از بررسی این گوشی میگذرد، هنوز نمیتوانیم کیفیت و وضوح تصویر خارق العاده این گوشی هوشمند را فراموش کنیم! این تحسین و تقدیر نه تنها توسط سایت تخصصی اکسپریا، بلکه توسط بیشتر اصحاب رسانه در دنیا انجام شد، تا آنجا که وبسایت جی اس ام آرنا را مجبور کرد تست هایی حرفه ای بر رویِ صفحه نمایش خارق العاده این محصول انجام دهد. میخواهیم با هم در این ماجراجویی به دنیایِ پیکسل هایِ اولین صفحه نمایش با رزولوشن 4K دنیا سفر کنیم. آماده هستید؟ کمربندهایتان را ببندید…

 

« مقدمه »

برای شـروع این بــررســی، ابتــدا لازم است که بـدانیـــد 4K نــامــی تجــــاری بــرای رزولوشن آلترا اچ.دی با وضوح تصویر 3840 × 2160 پیکسل است. باید بگوییم که اینجا دنیایِ پیکسل هاست! در خط به خط این صفحه نمایش پیکسل ها صف کشیده اند؛ 8.3 میلیون پیکسل! تا قبل از این، با کیفیت ترین صفحه نمایش موبایل رزولوشنی 2K با وضوح تصویر 2560 × 1440 پیکسل داشت، که در آن حدود 3.8 میلیون پیکسل وجود داشت. اما رده پرچمداران سونی هیچوقت از مرز کیفیت فول اچ.دی با وضوح تصویر 1080 × 1920 پیکسل با 2 میلیون پیکسل پا را فراتر نگذاشته بودند.

اینجا دنیایِ پیکسل هاست!

در خط به خط این صفحه نمایش پیکسل ها صف کشیده اند؛

8.3 میلیون پیکسل!

صفحه نمایش اکسپریا Z5 Premium اولین در بین تمام گوشی هایِ هوشمند دنیاست. این صفحه نمایش از کیفیت خارق العاده ای برخوردار است و باید مهندسین و طراحان این صفحه نمایش را واقعاً تحسین کرد. به نظر میرسد سونی با این کار خود تمامِ شرکت هایِ تولیدکننده گوشی هوشمند دنیا را به مبارزه ای سخت فراخوانده است. واقعاً سخت است که اینقدر پیکسل تولید کنید!

اما سونی که همه آنرا یک شرکت عاقل در زمینه تولید گوشی هایِ هوشمند میدانند، در همه حال کیفیت خارق العاده و بینظیر 4K را برای صفحه نمایش این گوشی در نظر نگرفته است و در بیشتر مقاطع صفحه نمایش اکسپریا Z5 Premium از کیفیت تمام اچ.دی با وضوح تصویر 1080 × 1920 بهره میبرد. پس این صفحه نمایش خارق العاده زمانی تمام قدرت خود را به شما نشان میدهد که در حال تماشایِ یک تصویر یا ویدئویِ با رزولوشن بالا باشید. آری، هوشمندانه ترین برنامه ممکن برای کنترل این اسب سرکش همین است.

ما در بررسی تخصصی گوشی هوشمند اکسپریا Z5 Premium یک مقایسه سریع و کوتاه بر صفحه نمایش خارق العاده این محصول با پرچمداران حال حاضر دنیا انجام دادیم. حال، وقت آن رسیده است که کمی تخصصی تر این بحث را پیش ببریم. این موضوع که هنوز هیچ گوشی هوشمندی در دنیا مجهز به چنین صفحه نمایش خارق العاده نیست دور از ذهن نمیباشد و شاید کمی اجحاف باشد که محصولات برتر سایر کمپانی ها را با صفحه نمایش خارق العاده این شاهکار مقایسه کنیم، اما چاره چیست؟ خلاصه باید برای نشان دادن تمایزها، مقایسه کرد. به همین دلیل، در آزمایشگاه جی اس ام و در کنار اولین گوشی هوشمند دنیا با صفحه نمایش 4K دو گوشی مطرح بازار با صفحه نمایش 5.5 اینچی قرار گرفته است. در این مقایسه تخصصی، 3 محتوی با 3 کیفیت در هر 3 گوشی و به صورت همزمان نمایش داده خواهد شد. محتوی اول با کیفیت تمام اچ.دی، محتوی دوم با کیفیت کوآد اچ.دی و محتوی سوم با کیفیت خارق العاده 4K یا آلترا اچ.دی خواهند بود.

هر 3 این گوشی هایِ هوشمند از سایز صفحه نمایش یکسان برخوردار هستند و تنها در بخش وضوح تصویر با هم تفاوت دارند. گوشی Zenfone 2 از کمپانی ایسوس کیفیت صفحه نمایش 1080p یا تمام اچ.دی را به نمایش میگذارد، گوشی G4 از کمپانی ال.جی کیفیت صفحه نمایش 1440p یا کوآد اچ.دی را به نمایش میگذارد، و در نهایت، اکسپریا Z5 Premium به عنوان اولین گوشی هوشمند دنیا، کیفیت خارق العاده 2160p یا آلترا اچ.دی را به نمایش میگذارد.

در ابتدا ما سعی کردیم صفحات نمایش این گوشی هایِ هوشمند را به صورت بصری مقایسه کنیم، اما کاشف به عمل آمد که با چشمان غیرمسلح نمیتوان کیفیت واقعی و تفاوت هایِ عمیق این صفحات نمایش را به خوبی درک کرد. آزمایشات زیادی انجام شد و در نهایت به این نکته پی بردیم که حتی کیفیت و عمق تصویر رزولوشن 2K را نیز نمیتوان به خوبی و با چشمان غیرمسلح متوجه شد. حتی سعی کردیم ابتدا با دوربین خارق العاده 23 مگاپیکسلی گوشی اکسپریا Z5 Premium، عمق تصویر صفحه نمایش 1440p گوشی G4 را به تصویر بکشیم، اما نشد. و در آخرین تلاش، سعی کردیم با یک دوربین حرفه ای، عکسهایِ 50 مگاپیکسلی از صفحات نمایش گوشی هایِ مذکور بیندازیم و به مقایسه آنها بپردازیم، اما نشد که نشد. در این مرحله، به این نتیجه رسیدیم که باید لنزهایِ ماکرویِ حرفه ای خود را برای عکسبرداری نزدیک از صفحات نمایش با کیفیت این محصولات آماده کنیم.

 

« اولین صفحه نمایش 4K دنیا زیر میکروسکوپ! پیکسل ها صف کشیده اند »

صفحه نمایش خارق العاده و بینظیر 4K گوشی اکسپریا Z5 Premium دارایِ پیکسل هایِ بسیار باریک و تحسین کننده ای است؛ باریک تر از تمام پیکسل هایی که تا به امروز دیده ایم! این پیکسل های سرکش مانند پیکسل هایِ صفحات نمایش معمولی به صف کشیده نشده اند و از هیچگونه الگویِ خاصی تبعیت نمیکنند. همچنین، صف آرایی پیکسل ها در این صفحه نمایش خارق العاده از همه گوشی هایِ هوشمند دنیا بیشتر است؛ 806 پیکسل در هر اینچ!
gsmarena_001
« تست نمایش عکس با رزولوشن 4K »

ما به کمک دوربین حرفه ای خود موفق به ثبت یکی از بهترین مقایسه هایِ نمایش محتوی 4K بر رویِ این 3 گوشی شدیم. صفحه نمایش 5.5 اینچی گوشی ایسوس Zenfone 2 کیفیت 1080p را به نمایش میگذارد، نماینده شرکت ال.جی، گوشی G4 کیفیت 1440p را به نمایش میگذارد و شاهکار سونی موبایل، گوشی اکسپریا Z5 Premium کیفیت خارق العاده 2160p را به نمایش میگذارد. ما برای اینکه مقایسه بهتری داشته باشیم، بخشی از این عکس ها را برای شما برش داده ایم.

ما ابتدا با یک عکس با رزولوشن 4K این بررسی را شروع کردیم. این تصویر حرفه ای از سایت تخصصی Hi-Fi دریافت شده است و در آن، یک صفحه نمایش 4K باید بتواند هر 12 خط موجود در عکس را ( 1 خط در هر پیکسل )، فارغ از باندهایِ رنگی عمودی و اُفُقی به تصویر بکشد. در تصاویر زیر، تنها صفحه نمایشی که موفق به نمایش هر 12 خط موجود در عکس با وضوح بسیار بالا شده است، صفحه نمایش گوشی اکسپریا Z5 Premium است. با چشم غیرمسلح نیز میتوان تفاوت هایی در عمق تصویر مشاهده کرد، که این اُمید را زنده نگه میدارد که صفحه نمایش خارق العاده 4K گوشی اکسپریا Z5 Premium مزایایِ زیادی دارد و تنها یک قابلیت تجاری نیست.

برای مشاهده عکس در اندازه اصلی و نمایش جزئیات پیکسل ها حتما بر روی عکس کلیک کنید.


« تست نمایش عکس 23 مگاپیکسلی »

این ایده توسط یکی از همکاران ما در بخش تست گوشی هایِ هوشمند داده شد. در این تست، با دوربین خارق العاده 23 مگاپیکسلی گوشی اکسپریا Z5 Premium از صفحه نمایش هر 3 گوشی عکسی تهیه کردیم و سپس به هر کدام از آنها این عکس را فرستادیم و در نهایت به مقایسه تصویر گرفته شده توسط دوربین 23 مگاپیکسلی گوشی اکسپریا Z5 Premium بر رویِ صفحات نمایش این گوشی ها نشستیم.

در این بخش نیز، وضوح و کیفیت تصویر در صفحه نمایش خارق العاده گوشی اکسپریا Z5 Premium به خوبی قابل مشاهده است. شاید بسیاری بر این باور باشند که با چشم غیرمسلح نمیتوان تفاوتی در این تصاویر مشاهده کرد، اما هر چه پیکسل ها ریزتر میشوند و تعداد پیکسل ها در هر اینچ بیشتر میشود، محتوی با عمق و کنتراست بیشتری به نمایش بیرون می آید.

برای مشاهده عکس در اندازه اصلی و نمایش جزئیات پیکسل ها حتما بر روی عکس کلیک کنید.


« تست نمایش عکس 50.6 مگاپیکسلی »

تصویری که در این بخش به ثبت رسانده ایم از کیفیت بسیار بسیار بالایی برخوردار است. این تصویر خارق العاده توسط دوربین حرفه ای Cannon EOS 5DS به ثبت رسیده است و از طریق سایت این شرکت در دسترس عموم قرار دارد. متأسفانه در اولین تست ما نتوانستیم تفاوت زیادی بین صفحه نمایش 4K گوشی اکسپریا Z5 Premium و صفحه نمایش 2K گوشی L.G G4 مشاهده کنیم؛ هر چند باز هم عمق تصاویر و شفافیت صفحه نمایش به خوبی قابل تشخیص است. اما در تست دوم و وقتی عکس هایِ گرفته شده را برش دادیم و مجدداً به مقایسه برش هایِ 100 درصد نشستیم، باز هم زبان به تحسین صفحه نمایش خارق العاده اکسپریا Z5 Premium گشودیم.

برای مشاهده عکس در اندازه اصلی و نمایش جزئیات پیکسل ها حتما بر روی عکس کلیک کنید.


« تست نمایش محتوی ضبط شده 4K توسط دوربین گوشی اکسپریا Z5 Premium »

این فرصت پیش آمد تا با دوربین خارق العاده آخرین شاهکار سونی موبایل یک ویدئویِ تست 4K ضبط کنیم و پخش این ویدئو در هر 3 این گوشی هایِ هوشمند را به نظاره بنشینیم. خوشبختانه باز هم عمق و کیفیت برتر نمایش تصاویر متحرک در صفحه نمایش 4K اکسپریا Z5 Premium به خوبی قابل لمس است و برای درک بهتر موضوع نیز، برشی 100 درصد از مقایسه صفحه نمایش 3 گوشی در نمایش محتوی ضبط شده 4K همه چیز را آشکار میکند.

برای مشاهده عکس در اندازه اصلی و نمایش جزئیات پیکسل ها حتما بر روی عکس کلیک کنید.

 

« نتیجه گیری »

هر چقدر با صفحه نمایش خارق العاده و بینظیر گوشی اکسپریا Z5 Premium سر و کله میزنیم خسته نمیشویم! در این تست ها سعی شد نهایت قدرت صفحه نمایش اولین صفحه نمایش 4K دنیا به تصویر کشیده شود، اما باید بگوییم که هنوز تکنولوژی شاید آنقدر پیشرفت نکرده باشد که بتوانیم کیفیت واقعی این صفحه نمایش را با شما به اشتراک بگذاریم. در تست هایِ انجام شده به خوبی کیفیت برتر صفحه نمایش 4K گوشی اکسپریا Z5 Premium سونی قابل لمس است، اما این اطمینان را به شما میدهیم که تجربه بصری و نزدیک شما بسیار بسیار خارق العاده تر از مشاهده نتایج این تست ها خواهد بود.

تا جایی که میشد سعی کردیم جوانب مثبت صفحه نمایش گوشی اکسپریا Z5 Premium را برای شما به تصویر بکشیم، ولی اینکه در این راه چقدر موفق عمل کرده ایم بستگی به نظر شما همراهان دارد. باز هم تأکید میکنیم که وضوح تصویر 4K شاید در نگاه اول در یک صفحه 5.5 اینچی آنچنان فاکتور مهمی به نظر نرسد، اما باید بگوییم که واقعیت این است که وضوح، عمق و کنتراست خارق العاده صفحه نمایش 4K گوشی اکسپریا Z5 Premium با چشم غیرمسلح به خوبی قابل لمس است و وقتی برایِ اولین بار با این شاهکار ملاقات کنید، درخواهید یافت که سونی کار خود را باز هم به خوبی انجام داده است.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

64 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان لطفا خواهشن جواب سوال من رو بدید

    پاسخ

    nfs گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۹:۵۸

    نگاه دوست عزیز شبی که زد5 معرفی شد یکی از نویسندگان دیجیاتو همونجا بود و فیلم گرفت
    خودش میگفت صفحه نمایش خیلی با کیفیته و شفافه. تار هم نیست نگران نباش
    به نظر من یکم صبر کن تا یکی دو ماه دیگه قیمتش میرسه 1800 اون موقع بخری بهتره. موفق باشید

    پاسخ

  2. دست آقا سینا پایدار درد نکنه که این مطالب را ترجمه کردند و به نمایش گذاشتند
    والبته کسانی هم که ترجمه مشارکت داشتند دست آنها هم درد نکنه
    با این عکسها و مقایسه های که من تست دیدم
    زیاد تفاوت بین گوشی الجی G4 و سونی Z5 Premium مشاهده نکردم و به نظر من هر دو حدودا در یک اندازه بودند البته شاید به صورت زنده تفاوت ها مشخص بشه ولی در مقایسه با گوشی ASUS ZENFONE2
    خیلی تفاوت چشم گیری قابل رویت بود

    پاسخ

  3. سلام دوستان میخواستم بدونم ایا گوشی سونی اکسپریا z5 که ۴۲۴ پیکسل در هر اینج هست ایا شفاف هست و به خوبی قابل دید هست و تار نیست?? من از دوستانی که این گوشی رو دارن خواهش میکنم که جواب بدن به من جون من میخوام این گوشی رو(sony xperia z5 ). اگه کاهش قیمت کنه بخرم لطفا جواب بدید برام خیلی مهم

    پاسخ

    Majid.G گفته:
    ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۴:۵۳

    این سوال شما یکم عجیبه، مگه انتظار دارید صفحه با ۴۲۴ پیکسل در اینچ تار باشه، 😐

    پاسخ

  4. درود
    بنده حدودا دو ماهیه که هر روز به این وبسایت ، می نگین ، دیجیکالا و … سر میزنم بلکه فروش این گوشی آغاز بشه و این انتظار الان خیلی عذاب آور شده به طوریکه دیگه اون شوق خرید برام کم شده و تصمیم به خرید گوشی دیگری گرفتم
    با تمام مزیت ها و برتری هایی که نسبت به گوشی های دیگه داشته باشه وقتی به موقع عرضه نشه با استقبال روبرو نمیشه نمونه ش خود من که از طرفداران پر و پا قرص تمام محصولات سونی هستم ، دیگه رغبتی به خرید این گوشی ندارم
    چه فایده برترین گوشی باشه و دو سه ماه ازش تعریف و تمجید بشه اما هنوز توی دست خریدارا نباشه
    و من الله توفیق…

    پاسخ

  5. از سایت اکسپریان چنین کاری بعیده!وقتی شما دارید از مرجع دیگری استفاده میکنید باید متن را بدون تغییرات در اختیار کاربران قرار دهید.صرفا با یک ترجمه.متاسفانه وقتی به منبع مراجعه کردم متوجه شدم شما خیلی متن را به نفع z5p تغییر دادید!این کار خلاف عملکرد حرفه ای به عنوان یک سایت اطلاع رسانی است…

    پاسخ

  6. شرمنده اینجا سوال میپرسم
    کسی نمیدونه z5 کی میاد امریکا؟ بطور رسمی منظوره نه امازون – ای بی
    از طریق خود سونی یا تی موبایل و …..
    ممنون میشم کسی میدونه بگه

    پاسخ

    Siamak13 گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۳:۰۹

    من الان نیویورکم هنوز که خبری نگرفتم!
    ادرس بده بیارم دم خونتون اگه اومد بازار داداش 😐 😐 😐

    پاسخ

  7. با سلام ، دوست عزیز من خودم xperia z3 دارم و از طرفدارن سونی ، اما خواهش می کنم بی طرفی و رفتار حرفه ای رو رعایت کنید ، شما متن سایت gsmarena رو چه جوری ترجمه کردید ؟!! متن شما با متن انگلیسی سایت خیلی متفاوته ، شما به نظر می یاد نظرات خودتون رو هم در این مقاله گنجاندید !!! دوستان عزیز به سایت gsmarena مراجعه کنند و متن انگلیسی رو با این ترجمه مقایسه کنند !!

    پاسخ

    Last man گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۳:۱۹

    دقیقا. متن تا حدود 70 درصد تغییر کرده.اول فکر کردم فقط خودم متوجه شدم!پایین تر هم کامنت کردم. خوشحالم که کاربر های ریزبینی مثل شما هنوز وجود دارند.عجیبه که بعضی چیزا تغییر کردن که هیچ نسبتی به z5p ندارند.به نظر میرسه کسی که الگو برداری کرده دانش انگلیسی ضعیفی داشته.من که ازین به بعد اکسپریان بگه ماه سفیده خودم میرم نگاه میکنم!!!

    پاسخ

    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۹:۱۰

    واقعا من از حرف بعضی از دوستان تعجب میکنم!
    اگه قرار باشه ترجمه کلمه به کلمه باشه دیگه چرا ما به خودمون زحمت بدیم. میتونید از گوگل ترنسلیت استفاده کنید.
    در این بررسی مهم عکس هایی هست که سایت منبع قرار داده بود و ما هم بدون هیچ تغییر و کم و کاست قرار دادیم. دیگه به جز اون متن مقاله به شیوه نگارش نویسنده بستگی داره. ما فارسی زبان هستیم. واژه ها و اصطلاحات خاص خودمون رو داریم. نویسنده میتونه برای جذابیت بیشتر متن رو تغییر بده به شرطی که به اصالت خبر لطمه ای وارد نشه.

    پاسخ

    Last man گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۴۱

    بررسی توسط سایت دیگری انجام شده!نویسنده چطور میتونه نظر شخصی خودشو نسبت به بررسی یک نفر دیگه بنویسه؟مثل اینه من بیام بگم پراید موتورش فرقی با رنو قدیمی ها نداره!بعد نویسنده بنویسه پراید یکی از بهترین موتور های دنیا را دارد.دقیقا توی مقاله همین اتفاق افتاده!یک رسانه اولین اصلش باید حفظ صداقت باشه.من خودم قصد خرید z5p داشتم.ولی بدتر دو دل شدم با این کارا…
    این کار شما تبلیغ و تمجید نیست!بدتر خراب کردن اون محصول هست.باز هم تکرار میکنم کسی توی دنیا وقتی داره از منبع دیگری استفاده میکنه دقیقا باید همون رو اعلام کنه!در نهایت میتونه نتیجه گیری شخصی بنویسه نه اینکه تمام مقاله رو تغییر بده.اصول مقاله نویسی اینو میگه

    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۰۴

    این یک بررسی تصویری است.
    هدف اصلی بررسی عکس های داخل متن هست. اگه ما عکس ها رو دستکاری میکردیم حرف شما متین اما عکس ها دقیقا همون عکس های مرجع اصلی هستند!
    عکس ها مشخص هستند. حالا ممکن است یکی بگه گوشی پریمیوم برتر از دیگری هست. ممکنه یکی بگه گوشی ایسوس بهتر بود! اما در نهایت ما قضاوت رو بر عهده کاربران قرار میدیم. ما به نظرات همه دوستان احترام میزاریم. هر آزاد هست نظر شخصی خودش رو بگه.
    نه تنها اینجا. بلکه بسیاری از سایت های دیگر گاهی اوقات از منابع تصویری یا ویدئویی سایت های دیگه کمک میگیرند و مقالاتی رو با برداشت های خودشون تولید میکنند.
    به طور مثال خیلی از مقایسه های ویدئویی که سایت ما و خیلی از سایت های ایرانی دیگر منتشر میکنند از یوتیوب گرفته شده و هیچ توضیحی نداره! نویسنده با مشاهده ویدئو برداشت های خودش رو میگه! پس اگه اینجوریه که شما میگین ما هم ویدئوها رو بدون توضیح بزاریم چون مرجع اصلی هیچ توضیحی نداده؟؟؟ منطقیه؟

    تو گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۲۶

    اصالت خبر نابود شده لطمه مال چند خط اوله باید به متن اصلی وفادار باشید در انتها منبع خبر بگید مثل بسیاری از وب سایت های معتبر دنیا دخل و تصرف ارزش این مقاله یا شبه اگهی رو از بین برده چه ربطی به زبان پارسی داره

    ذاکری گفته:
    ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۲۱

    ممنون دوست عزیز ، شما لطف دارین و من هم خوشحالم که سونی طرفدارانی واقع بین مثل شما داره ، نه مثل آقای معراجی عزیز که تعصب شون بیشتر در حال ضربه زدن به سونی است تا پیشرفت . دوست عزیز آقای معراجی ، سلیقه و زبان پارسی با تغییر متن اصلی متفاوته ، برای مثال در متن اصلی در مورد عکس های با دوربین canon قید شده: متاسفانه ما نتوانستیم جزییات بیشتری را در صفحه نمایش سونی نسبت به ال جی و ایسوس ببینیم . حتی برای عکس های برش خرده اصلا جمله شما گفته نشده !! شما اینجوری گفتید !! شما باید این متن رو به عنوان بررسی تخصصی خودتون بیان می کردید نه اینکه تحلیل یک سایت معتبر رو با عکس هاش بذارید و بعد برداشت خودتون رو بنویسید . این کار شما فقط اعتبار سایت شما رو زیر سوال می بره و همچنین آبروی سونی رو .

    پاسخ

    ذاکری گفته:
    ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۳۸

    The image we tried next is amazingly high quality. It’s a sample image taken by the Canon EOS 5DS and it is available for download off Canon’s product page.
    Unfortunately, loading up the images on all three phones, we couldn’t spot any noticeable difference between the UHD screen of the Z5 Premium and the QHD screen of the LG G4.

    میشه بگید کجای این متن گفته باز هم عمق تصویر و شفافیت صفحه نمایش سونی بهتره ؟؟!

    ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۳۹

    من نظرات دوستان رو رصد میکردم از ابتدا …
    اول اینکه تشکر میکنیم بابت حسن توجه شما عزیزان ؛
    دوم اینکه تقدیر میکنیم از اینکه حدأقل به بهانه هایِ اینچنینی هم که شده دوستان کمی تعصبات رو کنار میزارن و عارف میشن !!!
    نیاز به توضیح نیست که سایت هایِ مطرح دنیا چه جوسازی هایِ ناروایی همیشه پیرامون محصولات سونی کردند و میکنند !
    دوستان عزیز من ، زیاد به خودتون فشار نیارید !
    بحث ترجمه و درست ترجمه کردن مقاله نیست !
    موضوع چیز دیگه ای هست که هم شما میدونید چیه و هم ما !
    تا به امروز که سایت هایِ بزرگ ایران در زمینه هایِ مختلف به سونی ضربه زدند کسی صداش درنیومد ، اما حالا که ما واقعیت هارو داریم بیان میکنیم صدایِ همه دراومده !؟
    چرا سعی نمیکنید واقعیت رو ببینید و با واقعیت روبرو بشید ؟!
    چه چیزی رو میخواید ثابت کنید ؟!
    چرا مغلطه و سفسطه میکنید ؟!
    اصالت مربوط به خبر هست و نه مقاله !
    لازم به ذکره که وقتی سایتی یا وبسایتی یک مقاله تخصصی مینویسه و منتشر میکنه ، شاید در اون نظرات شخصی خودش رو هم لحاظ کنه ، که همینطور هم هست !
    اما چیزی که در بین هست اینه که ما با یک موضوع عینی مواجه هستیم !
    همکار بنده ، آقایِ معراجی سعی کردند از طُرُق مختلف به شما بگن که هدف از این مقاله و هدف از این مقایسه به نمایش گذاشتن تفاوت هاست و نه متنش !
    متن این مقاله به جز اطلاعات تخصصی ، طرز تفکرات و دیدگاه نویسنده مقاله درباره این موضوع هست !
    اما بحثی که پیش میاد اینه که آیا ما عقل نداریم ؟ آیا ما چشم نداریم ؟ آیا چشم و عقل انسان ها بهترین ترازویِ مقایسه نیست ؟ آیا شما به چشم خودتون هم اعتمادی ندارید !؟
    من یه مثالی میزنم. بنده دو تا عکس از دو گوشی مختلف یکی اکسپریا Z5 در حالت 23 مگاپیکسلی و یکی دیگه یه عکس vga از دوربین یک گوشی ناشناخته رو میزارم جلوی شما. هر کسی ببینه میگه عکس زد 5 بهتره. اما من که منتشر کننده این عکس هستم میام میگم VGA بهتر از زد 5 بود! حالا شما هم میخوای این عکس رو منتشر کنی چشم خودت رو ول میکنی میای حرف من رو قبول میکنی؟
    شخص در قسمتی از مقاله قید کرده ما در تصویر 4K تفاوتی بین 3 گوشی ندیدیم ، ولی عکسی که قرار داده شده داره داد میزنه که من کیفیت بالاتری دارم ، عمق تصویر بالاتری دارم ، وضوح تصویر بالاتری دارم ؛
    آیا میشه به نظر شما این تجربه بصری و این مقایسه عقلی رو که از طریق چشم داره انجام میشه و نادیده گرفت و طرز تفکرات سیستمی نویسنده مقاله رو منتشر کرد !؟
    آیا اگر ما هم برای برند X یا Y اینچنین جوسازی هایی میکردیم ، تنها به این دلیل که در مقاله به اون اشاره شده درست بود ؟!
    الکی وقت خودتون رو اینجا تلف نکنید عزیزان من !
    سونی یک عمره با « کیفیت » برترش ، خودش رو به کل دنیا ثابت کرده !
    سونی نیازی به اثبات دوباره نداره !
    و لطفاً نگران اعتبار و آبرویِ سونی هم نباشید ، چون ما داریم واقعیت هارو بیان میکنیم و واقعیت ها همیشه تلخ و شکننده هستند !
    بنده شاید از رویِ پلان اون شخص این مقاله رو نوشته باشم و متن اون آقا رو ترجمه نکرده باشم ؛ چون مقایسه تصویری هست و من این حق رو دارم که چیزی رو که دارم میبینم بنویسم !!!
    اگر خلاف واقع باشه ، که حتی یک کور مادرزاد هم میتونه تفاوت هایِ این عکس هارو تشخیص بده ، حق با شماست ؛ ولی در این باره اعتراض شما معنایی نداره !
    پس جایی برای اعتراض از بابت این موضوع هم باقی نمیمونه !
    نیاز به توضیح هم نیست که اگر برند X یا Y الان این صفحه نمایش رو در محصول خودش به کار میبرد میشد خُدایِ صفحات نمایش رویِ زمین و اونقدر تفاوت داشت با دو محصول دیگه که اصلاً انگار از آینده اومده !!! اما چون سونی زده تفاوتی نمیبینند !
    این داستان ها دیگه تکراری شده !
    لطف کنید قبل از ارسال دیدگاهتون و اظهار فضل درباره نحوه ترجمه متون و بحث های ماهوی پیرامون تهیه و انتشار مقاله ، کمی بهش فکر کنید !
    در نهایت ، « شمارو به تفکر دعوت میکنیم » … !

    ذاکری گفته:
    ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۵۴

    آقای سینا خواهش می کنم خودتون رو بیشتر از بقیه کشته مرده سونی نشون ندید ، من خودم تمام سیستم صوتی منزلم اعم از تلویزیون ، دی پی دی ، و سیستم صوتی سونی هستش ، تا حالا هم z1 , z2 و حالا z3 دارم . اولا اگر از چهار چوب تفکر خودتون بیرون بیایید و سری به سایت های معتبر بزنید می بینید که سونی هیچگاه در موبایل بهترین نبوده و همیشه سامسونگ و اپل تا حالا برتر بودن ، حتی متعصب ترین هواداران سونی هم اینو قبول دارن . مخصوصا در محصولات واقعا ضعیفی مثل z1 و z2 که من کلی بابت خرید اونها ضرر دادم و کلافم کردن . ثانیا کاربری که این متن رو میخونه از کجا باید متوجه بشه آقای معراجی اوت قسمتی که گفته: متاسفانه ما تفاوت زیادی بین صفحه نمایش سونی و ال جی و ایسوس ندیدیم ، این ترجمه اصل متنه که هست اما سپس که ایشان می فرمایند اما: عمق تصویر و شفافیت صفحه نمایش سونی برتر است اینجا اظهار نظر شخصی ایشان است . آقا جان حرف حساب حسابه . بخشی ترجمه بخشی اظهار نظر شخصی که نمیشه . هر کسی این متن رو بخونه و متن اصلی نخونده باشه کاملا تصور می کنه این متن ، متن کامل سایت gsmarena است نه تحلیل آقای معراجی ، تفکر برای شما لازم تر به نظر میاد .

    ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۰۹

    خب شما باز هم دارید همون راه رو ادامه میدید متأسفانه …
    اول خودتون رو طرفدار سونی میدونید و میفرمایید لوازم سونی رو دارید ؛
    بعد میگید من گوشی هایِ فلان و فلان رو داشتم و سونی همیشه ضعیف بوده در گوشی هوشمند !
    این نظر شما و اصحاب رسانه هایِ پوچ هست که چنین طرز تفکری دارن !
    شما که Z2 رو که یه شاهکار از سونی موبایل هست و هنوز هم که هنوزه داره فروش میره تو ایران و جهان رو یه گوشی ضعیف و محصولات بسیار چیپ کمپانی هایِ کُره ای که با تبلیغات گزاف و غیر واقعی به اینجایی که هستند رسیدن رو دارید برتر از یک محصول ژاپنی میدونید وضع مشخص هست !
    فکر میکنم مشخص باشه طرز تفکرات شما تا چه اندازه به طرز تفکرات طرفداران واقعی سونی یا حدأقل یک کاربر آزاد اندیش نزدیک هست .
    مقاله رو بنده نوشتم و آقایِ معراجی زحمت پاسخگویی به سوالات شمارو بر عهده داشتند !
    زیر خبر رو اگر مشاهده کنید ، بخش نویسنده مقاله اسم بنده قید شده !
    این مقاله رو شما نشستید تا الان کلی به قول خودتون بررسی کردید و هنوز نمیدونید آقایِ معراجی هیچگونه دخل و تصرفی در این مقاله نداشتند !!!
    و مورد آخر ، باز هم با وجود توضیحات بنده شما دچار سوء تفاهم شدید گویا !
    این یک بررسی تصویری هست که سایت GSM Arena انجام داده و متن تا جایی که حاوی اطلاعات فنی هست به شکلی که در سورس اصلی آمده ترجمه شده ، چون یک چیز رسمی هست ؛
    منتها وقتی به متن میرسیم ، عرض کردم که من تنها از پلان اون مقاله استفاده کردم و چیزی که داشتم میدیدم رو نوشتم !
    شما چه اصراری دارید که حرف هایِ متناقض و غیر واقع سورس اصلی رو ما بیان کنیم براتون !؟
    لازم به ذکره که این گوشی وقتی وارد خاک ایران شد ، ابتدا به دست سایت تخصصی اکسپریا رسید و ما اولین بررسی تخصصی این گوشی هوشمند رو انجام دادیم ؛
    پس هم تجربه کار کردن نزدیک با این گوشی رو داریم و هم تصاویری که منبع به قول شما « معتبر » منتشر کرده موجود هست ؛
    نیازی نمیبینیم که بیایم طرز تفکرات پوچ نویسنده مقاله رو که 100 درصد جهت دار هست به کاربرانمون انتقال بدیم !
    دقیقاً حیطه ای که ما در حال فعالیت در اون هستیم تخصصی هست ، پس این حق رو داریم که اگر جایی چنین مقایسه ای به صورت تصویری انجام شد و در متن اون بررسی طرز تفکرات جهت دار دیدیم ، واقعیت رو بیان کنیم !
    کاربران ما و همراهان ما چنین انتظاری از ما دارند …
    ما داریم حقایق رو کتمان نمیکنیم ، بلکه داریم حقایق رو روشن میکنیم !
    رسالت اصلی سایت تخصصی اکسپریا از اولین روز فعالیتش نشان دادن حقایق هست !
    هر جا محصولات سونی مشکلی داشته باشند گفته میشه ، هر جا هم نیاز به تحسین باشه تحسین میکنیم !
    انتظار نداشته باشید بیایم اون طرز تفکرات جهت دار رو برای هموطنان خودمون ترجمه کنیم ؛ چون خلاف واقع هستند !

    ذاکری گفته:
    ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۱۰

    نکته دیگر اینکه آقای سینا ، شما با چه مدرکی میگید سایت های معتبر دنیا علیه سونی جو سازی کردن ! شما اون سایت ها آشنا داری به شما خبر دادن با سونی پدر کشتگی دارن ! چطور وقتی تمام همون سایت ها از طراحی سونی تعریف می کنن درست می گن ، اما وقتی ازایراد های سونی میگن جو سازی میکنن !! نخیر دوست عزیز ، سونی در بخش موبایل شروع افتضاحی داشت ، وقتی همه برندها یا صفحه نمایش amoled داشتن یا lps lcd ، سونی پرچمداراشو (z و z1 ) رو با صفحه نمایش ضعیفه TFT ارایه کرد که هیچ حرفی برای گفتن در مقابل بقیه نداشت ، که حتما به خاطر دارید . اما خدا رو شکر سرانجام اما خیلی دیر یک گوشی درست مثل z3 داد که ایراد هاش قابل قبوله . من چندین ایمیل دارم از متن مکاتباتم با سونی آمریکا و ایراد هایی که بهشون اطلاع دادم دوست عزیز و خیلی از شما دلسوز تر و فعال تر هم هستم در زمینه سونی . اما این دلیل نمیشه الکی بگم وای سونی خداست ، سونی توپه و …

    ذاکری گفته:
    ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۲۲

    آقا شما با چه مدرکی سایت gsmarena رو زیر سوال می برید و میگید هدف دار !! شما چه مدرکی دارید که سایت gsm رو مقاله هاش برای خراب کردن سونیه ، اگر اینجوریه چرا از مطالب و عکس های این سایت اینجا استفاده شده ، دوست عزیز توهم رو کنار بگزاریم . سونی ایرادداشته که می نوشتن ، من خودم در z2 , call drop داشتم ، بیچاره شدم تا سرانجام پشتیبانی سونی آمریکا در chat گفت متاسفیم ، این ایراد از فعال بودن قطع شدن تماس با دکمه power هستش. تمام افرادی هم که z2 داشتن با نسخه 4 این مشکل رو داشتن ، یک سرچ ساده کنید تو google تعداد این کاربرها رو می بینید . خوب عزیز قطع شدن تماس ایراد کمی نیست . زندگی من رو مختل کرده بود ، خوب این ایراد بزرگ چه ربطی به این سایت و اون سایت و یا نظر من داره !!

    ذاکری گفته:
    ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۳۴

    در ضمن میشه بفرماییید z2 چه ویژگی داره که شاهکاره !!!! اگر داره میفروشه چون سونی به یکباره به شدت قیمت این گوشی رو پایین کشید که در تمام اخبار هم این خبر قید شد ، و تحلیل کردن اوضاع بد سونی باعث شده برای فروش بیشتر قیمت z2 رو پایین بکشه ، من z2 رو خریدم 1830 , یکماه بعد شد 1300 !!! چه شاهکاری !! اخر هم با ضرر فروختم 900 !! بدون کوچکترین خط و خشی ، چه شاهکاری دوست عزیز ، فقط ضد آب بودنش خاص بود . همسرم samsung galaxy s داشت ، توجه کردین سری اول s , اما صفحه نمایش بنده هیچ حرفی نداشت در مقابلش و من فقط الکی کل کل میکردم بت ایشون ، کیفیت صدا ی تماس هم که شاهکار !! رو آخرین صدا صدای طرف مقابل باز هم قوی نبود ، دلم رو خش کرده بودم چون اسپیکرهاش ضد آبه اینجوره !! چرا حالا در z3 صدای تماس عالیه !! چون سونی عزیز در z2 خراب کرده بود .

    ذاکری گفته:
    ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۴۷

    از سایت phonearenaPhone calls aren’t wonderful with the Sony Xperia Z2. The earpiece produces sound that’s completely lacking any lower-range frequencies, resulting in a high and unrealistic voice.

    When it comes to the microphone, it’s by no means much better, but at least it does manage to capture some of the voice’s fullness. Still, there’s some slight noise present, along with a bit of digitalization. At least volume is just enough, so you should have no trouble hearing your callers in noisier environments.
    که کاملا درست گفته . من شخصا تجربه این مشکل و صدای تماس بد رو داشتم . حیف اگر زودتر این مقاله رو خوانده بودم پولم رو بابت z2 هدر نمی دادم .
    حتما این سایت هم با سونی بده !!

    مجید گفته:
    ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۴:۴۶

    آقای ذاکری سلام
    من خودم z2 دارم و همینطور ۱۸ درصد بازدید کنندگان این سایت، ۳ ماه که دارم از این گوشی استفاده میکنم و برای خریدش هم دوماه تحقیق کردم، ادعاهای شما کاملا پوچ و بی اساس نسبت به این گوشی، شاهکارهای این گوشی هم به چشم کاردانش میاد و گرنه اگر قرار بود همه بدونن اینهمه اپل و سامسونگ فروش نمیرفت که اولی صرفا بخاطر کلاسش و دومی هم بخاطر تبلیغاتش فروش میرن، من خودم از طرفدارای قدیمی کارای سونی ام، وقتی موبایلشو دستم میگیرم وجود چند دهه تکنولوژی صوتی و تصویری و اصالت طراحی های سونی که از قدیم همه شاهد بودیم رو لمس میکنم، شما اگه به رنگ مشکی عمیق و رنگهای غنی شده غیر طبیعی اهمیت میدی، میتونید سامسونگ رو انتخاب کنید ولی بعد از چند ماه پشیمون خواهید شد چون سرعتشون پایین میاد و هنگ میکنن. دوربین سونی هم شاهکار دیگشه البته به این بستگی داره که شما میتونید بصورت دستی عکسبرداری کنید یانه وگرنه حالت اتومات علاوه بر ۸ مگاپیکسلی شدن دوربین بنظرمن زیاد جالب نیست. سیستم صوتی این گوشی که دارای خرجی hi-res audio. هست هم قسمت دیگه ای که کمتر کاربری در موردش اطلاع داره و شما میتونید با وصل کردنش به یک سیستم صوتی حرفه ای از موزیک لذت دو چندان ببرید و بدنه این گوشی و اسپیکر استریو و رم بالا و…..
    اما در همون سال عرضه این گوشی سامسونگ با ارایه گوشی s5 که دوربینش فوکوس دقیق نداره و لنز دوربین که برجسته است و بشدت اونو اسیب پذیر میکنه و حتی در نسل های بعدی هم برطرف نشد و جنس بدنه فوق العاده چیپ که اصلا درخور یک پرچمدار نیست حتی طرفدارای سامسونگ رو هم نا امید کرده، وشما اگه طرفدار سونی هستید لطفا این سایت رو زیر سوال نبرید چون تنها سایتی که واقعاً بدون تعصب سونی رو نقد و بررسی میکنه. عکسها هم بقول آقا سینا مشخص کننده همه چیز هستند، و نیاز نیست که خودمون با حرفای سایتای مختلف گول بزنیم، همونطور که همه از دوربین سونی ایرادای بی اساس میگیرن یا z5 که هنوز نیومده بود میگفتن داغ میکنه. نکته دیگه هم اینه که سایتای دیگه پدرکشتگی با سونی ندارن ، منتها چون سود تو سامسونگه و اپل زیاد به سونی توجه نمیکنن، اون موقع دیجیکلا به s5 میگفت شاه ماهی، ولی تا حالا یکبار نشده به یکی از سونیا لقبی بده، چون به سود خودش فکر میکنه و دلش برای کابر نسوخته

    ذاکری گفته:
    ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۰۶

    سلام آقای مجید
    اولا شما هم دارید بدون مدرک و از روی سلیقه صحبت می کنید ، لطفا با مستندات صحبت کنید . شما عبارت sony xperia z2 call dropping رو در گوگل سرچ کنید ببنید چه تعداد لینک پیدا میشه ! همه جهان دروغ میگن و فقط شما و دوستانتان اینجا راست میگید ؟ نه ؟! اون دسته از دوستان که با z2 مشکل ندارند قطعا به اندروید 5 آپدیت کردن .
    ثانیا من در مورد سایت های داخلی مانند دیجی کالا صحبت نکردم . صحبت ما در مورد سایت های معتبر gsmarena و phonearena بود که بسیار مطرح هستند و سابقه زیادی دارن . هر دوی این سایت ها در مورد کیفیت تماس z2 نظر دادن و بیان کردن کیفیت مکالمه رضایت بخش نیست . در ضمن آقای سینا و شما این سوال رو پاسخ ندادید، اگر این سایت ها مغرض هستند چرا وقتی به نفع سونی مطلب دارن از اون ها در این سایت استفاده میشه . چرا از عکس های اونها استفاده میشه. چرا وقتی phonearena میگه سونی z5 گوشی classy هست (عین عبارت بکار برده شده در سایت phonearena) داره درست میگه اما وقتی از صفحه نمایش ایراد میگیره مغرضه . نه دوست عزیز ما ایرانی ها عادت دیرینه داریم هر وقت به نفع ما بود خوبه هر وقت حقیقتی بیان شد دروغه !
    ثالثا ، فروش بالای سامسونگ و اپل اصلا به دلیل سود و تبلیغات نیست . زمانی که اپل گوشی تاچ تولید می کرد سونی ، سامسونگ و ال جی و غیره اصلا یک گوشی تاچ هم نداشتن . اپل نان پیشتازی در تکنولوژیش رو می خوره . در مورد سامسونگ شما تحقیق کن ، توجه نمودید ، یکم تحقیق در اینترنت و سایت های معتبر مه نظر شخصی ! متوجه میشی سامسونگ اولین شرکتی بود که اندروید رو جدی گرفت و در سال 2012 نوکیا رو زمین زد و پر فروش ترین دنیا شد . چندین سال طول کشید تا سونی و ال جی و … بتونن وارد رقابت با سامسونگ بشن و خیلی دیر . در مورد رنگ های اغراق شده در سامسونگ ، این نکته در تلویزیون به چشم میاد ، برای همین همه سونی رو ترجیح می دن ، اما در صفحه نمایش کوچک موبایل ها چندان تعیین کننده نیست . سامسونگ اینو فهمید که اکثر مردم رنگ های گرم رو بیشتر دوست دارن ، کسی در موبایل دنبال رنگ کالیبره نیست . در ضمن در گوشی های جدید s6 کاملا رنگ ها کالیبره شدن و شما می تونید دستی صفحه نمایش رو اغراق آمیز کنید . مقالات همین سایت های معتبر که قبلا رنگ های سامسونگ رو گرم می دونستن الان به این نکته اذعان دارن . یعنی همه دنیا نمی فهمن ، فقط ما طرفدارن سونی می فهمیم . فروش سونی فقط 2 درصد کل فروش آمریکا است دوست من . سامسونگ و ال جی بالاتر هستن . اونجا آمریکا است ! کره نیست که تعصب داشته باشن . حتما شما طرفدار واقعی !! میدونید سونی در آمریکا بسیار محبوبه !
    و در آخر قطعا سونی هم مزایایی داره ، اما حقیقتا من فقط به خاطر علاقم به سونی گوشی سونی میخرم و برخی حسن ها مانند پشتیبانی عالی و احترام به مشتری و … اما دلیل نمیشه واقعیت های حال حاضر رو نبینم و از روی تعصب به سامسونچ و اپل غیره ایراد بگیرم . به امید روزی که سونی بتونه در موبایل هم رقیب جدی سامسونگ و اپل بشه ، با تحول واقعی در محصولاتش نه با تعصب .

    Last man گفته:
    ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۰۹

    بحث پیرامون این موضوع بیفایده هست متاسفانه!چون فکت ها دارن با هر توجیهی نقض میشن!چه در رابره با قانون کپی رایت چه در رابطه با مسائل علمی!حالا علمی بحث کنیم برای کسایی که میخوان حقیقت رو بدونن. ببینید دوستان فاصله گوشی از چشم معمولا بین رنج 8 اینچ تا 18 اینچ هست در حالت استفاده عادی!چشم انسان در فاصله 8 اینچی توانایی تشخیص حداکثر 400 ppi رو داره و در فاصله 18 اینچی این مقدار میشه 296 ppi. به همین دلیله که نویسنده در مقاله اصلی! نوشته تفاوتی بین نمایشگر z5p و lg g4 وجود نداره!پس اون دشمن سونی نیست فقط دارن علم رو باور میکنن!اگه شما گوشی رو تا 2 اینچی بیارین جلو و تصمیم بگیرین چشم خودتون رو نابود کنین میتونین حدود 650ppi رو ببینین.تعصب در هرچیزی(چه مذهبی چه فوتبال و گوشی…) نشانه عدم باور به عقل و منطق هست.باور کنین بعضی چیزا فقط جنبه قدرت نمایی داره و در دنیای حقیقی هیچ استفاده ای نداره!مثل موتور 1000hp بوگاتی ویرون که فرقی نداره با موتور 750hp. فقط برای قدرت نمایی هست. همین و بس

  8. تو متن فک کنم حدود 20 بار از کلمه خارق العاده استفاده شده :))))))) هر چند هزار بار دیگم بگه درحد این غول نیست واقعا 🙂

    پاسخ

    shayan گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۰۷

    دوست عزیز بله شما درست میگید ولی گفت خارق العادس منظورش به صفحه نمایش 4k گوشی Z5 Premium بود ولی من منضورم صفحه گوشی sony xperia z5 هست لطفا هر کس میدونه جواب سوال من رو بگه مرسی از همتون

    پاسخ

  9. سلام دوستان میخواستم بدونم ایا گوشی سونی اکسپریا z5 که 424 پیکسل در هر اینج هست ایا شفاف هست و به خوبی قابل دید هست و تار نیست?? من از دوستانی که این گوشی رو دارن خواهش میکنم که جواب بدن به من جون من میخوام این گوشی رو(sony xperia z5 ). اگه کاهش قیمت کنه بخرم

    پاسخ

    alpha گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۳۳

    برای چی شفاف نباشه؟!
    فکر کنم بهتره توی افق محو بشم

    پاسخ

  10. بی صبرانه منتظرم که بیاد ایران و خودم برم با چشم های خودم کیفیتش رو لمس کنم،
    حیف که توان خرید نیس ولی همین طوری میشه روش آزمایش انجام داد.
    هیچ برندی به پای سونی نمی رسه!
    شاسدونگ اگه صد سالم سگ دو بزنه بازم نمیرسه.
    دوستان پرسشی داشتم که دختر عمم میخواد رو گوشیش Movie Creator بریزه نمیتونه میشه راهنمایی کنین!
    Xperia ion
    4.1.2
    (jelly bean)

    پاسخ

    ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۵۷

    نمیتونند نصب کنن …
    نیاز به اَندروید 4.3 به بالا داره .

    پاسخ

    PanaSONYc گفته:
    ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۱۰

    سپاس گزارم سینا جان

    پاسخ

  11. سلام.ایا سایت نگین خاورمیانه هم تخفیف های بلک فرایدی را اجرا میکند؟؟اگه اجرا کنه،خودم اول از همه یه زد۵ طلایی سفارش میدم.خاهش میکنم باهاشون صحبت کنید این رو مثل خیلی از سایت های همسایه تو زمینه فروش اجرا کنید

    پاسخ

    parsony گفته:
    ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۴۷

    خاهش میکنم جواب بدین خیلی مهمه

    پاسخ

    ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۵۷

    مشخص نیست …
    باید مذاکره کنیم با مسئول سایت نگین خاورمیانه در این باره .

    پاسخ

    parsony گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۳۷

    ممنون.فقط لطفا یکم زودتر مذاکره کنین،چون ۵روز بیشتر نمونده(این واسه خودشونم کلی سود داره ،خیلی از سایتایه همسایه از همین الان برای بلک فرایدی اعلام امادگی کردن).با تشکر از زحماتتون

  12. سلام اقای پایدار ببخشید اینجا سوال میپرسم
    من میخوام گوشیمو روت کنم میخواستم بدونم بعد از روت کردن
    اگه یه روز خواستم گوشیمو بفروشم بخاطر روت بودن گوشی رو ارزون ازم بر میدارن یا نه فرقی نمیکنه؟
    ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ

    ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۳۱

    سلام عزیز جان …
    خیر !
    روت کردن یعنی دسترسی به فایلهایِ سیستمی گوشی .
    یک کار نرم افزاری هست و در هر زمانی که اراده کنید میتونه به حالت قبلی برگرده .
    ضرری برای گوشی از لحاظ سخت افزاری به بار نمیاره و تأثیری هم در فروش گوشی نداره .
    نگران نباشید .
    گوشیتون رو روت کنید ، امکانات بیشتری میتونید بهش اضافه کنید .

    پاسخ

    ALi گفته:
    ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۳۶

    خیلی ممنون سینا جان از سردرگمی در اوردی منو
    امروز میخواستم روت کنم یکی از دوستام گفت که این اتفاق می افته منم منصرف شدم گفتم از شما بپرسم ببینم حقیقت داره یا خیر که خیالم راحت شد!
    سینا جان اگه روت رو غیر فعال کنم بعدا اپدیت به صورت OTA برام میاد یا نه از این به بعد باید فلش بزنم؟

    پاسخ

    ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۵۵

    خواهش میکنم عزیز جان …
    با روت کردن مشکلی برای بروزرسانی به وجود نمیاد ؛
    مشروط بر اینکه فایلهایِ سیستمی اصلی رو تغییر ندید .
    یه سری از مودها و تغییرات تو فایلهایِ سیستمی اصلی باعث میشه که بروزرسانی هایِ نرم افزاری نصب نشه .
    پس اگر روت کنید و در فایلهایِ اصلی سیستمی تغییری ایجاد نکنید ، همچنان قادر به نصب بروزرسانی هایِ سیستمی که به صورت OTA هم میاد خواهید بود .
    تنها اتفاقی که بعد از بروزرسانی میفته اینه که روتتون میپره .

    sad3gh گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۹:۵۵

    سینا چرا اطلاعات غلط میدی؟؟؟!!!
    اگر روت کنی میشه برگردی
    ولی به هیچ عنوان به حالت اول بر نمی گرده….

    پاسخ

    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۴۹

    بنده اطلاعات غلط دارم میدم ؟!
    من 7 ساله به صورت تخصصی دارم با سیستم عامل اَندروید کار میکنم ؛
    چندین و چند رام با گروههایِ مختلف توسعه دادم ؛
    آموزش ها و مقالات تخصصی بعضی از محبوب ترین گوشی هایِ هوشمند دنیا به زبان فارسی رو برای اولین بار نوشتم ؛
    بعد دارم اطلاعات غلط میدم ؟!
    بد نیست کمی به پیشینه بنده مراجعه کنید .
    از انجمن هایِ IR-TCI و موبایلستان گرفته تا AND-ROID و … !

    کبر گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۲۲

    اوه اوه چقدر مغرور انگار عضو تیم توسعه دهنده IOS بودین با کابران باید با احترام برخوردfیشه خیلی از مقصود و نیت بخاطر سو تفاهم از برداشتن که متن خوانده میشه بوجود میاد

    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۴۸

    بحث غرور نیست دوست عزیز …
    به چیزی که نسبت بهش کاملاً علم داریم دیگه نباید توهین بشه دیگه !
    هر کسی به اندازه خودش اطلاعاتی داره ، ولی ما که زندگیمون با سیستم عامل اَندروید گره خورده و از اولین روز و از اولین نسخه این سیستم عامل داریم با کُدهاش دست و پنجه نرم میکنیم و کسی میاد به اطلاعات ما توهین میکنه ، حق داریم از خودمون دفاع کنیم !
    ما این همه زحمت میکشیم به عشق شما و به رایگان اطلاعاتمون رو در اختیار دیگران قرار میدیم ، دیگه نباید ارزش کارمون زیر سوال بیاد !
    حق بدید …

    تو گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۹:۲۴

    اقا سینا پایدار نظرم در اون مورد IOS مزاح بود ولی با بازدیدکنندگان سایت با شکیبایی برخورد کنید خیلی بهتره منکر زحمات شما نیستم در هر حال اگه موجب ازردگی خاطر شما شدم پوزش میخوام

    sad3gh گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۴۷

    نیازی نیست چیزی بگم
    شما هم با این همه ادعا متاسفانه هنوز رو حرف خودتون هستید!!!!!!!!
    گوشی که روت بشه میشه آنروت کرد
    ولی به هیچ عنوان مثله روز اول نمیشه و اینکار از عهده هیچکس بر نمی آید( حتی سازنده خوده گوشی…شما که جایه خود داری)
    ما هم اطلاعاتمون صفر نیست…

  13. بهترین اسمارت فون معرفی شده حال حاضر جهان بدون شک سونی زد پنچ پریمیوم هیچ برندی به گرد پای سونی نمیرسه همین بس خودتون هم خوب میدونید فقط الکی تعصب نوزادی دارید به اسباب بازیتون

    پاسخ

    تو گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۴۶

    فورشو بچسب دادا تعصب خودت از همه که بدتره

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۳۱

    شما میری با توجه به امار فروش گوشی میخری یا کیفیت؟همینه دیگه قضیه سامسونگ شده مثل قضیه خیابونا که وقتی دو سه نفر سر یه قضیه الکی جمع میشن نا خودآگاه صد ها نفرن از روی کنجکاوی اونجا تجمع میکنن.با این روندی که سونی پیش گرفته بزودی جزو پر فروش ها خواهد بود چون برای اولین بار توی بازار ایالات متحده رتبه چهارمو کسب کرده.

    پاسخ

  14. بهتر بود موضوع را اینطور میزدید، بررسی صفحه نمایش سلطان ژاپنی اسمارت فون ها

    پاسخ

    جان فاورو گفته:
    ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۱۰

    اوه اوه اوه…چه مقاله ی جان نثارانه ای…
    بد دارید تعریف و تمجید میکنید از این پریمیوم…من نمیفهم گوشی با اینهمه تعریف و تمجید تو Others چرا جا خوش کرده…
    حالا یا ما دوستداران سونی خیلی میفهمیم یا جماعت Others بیشعورند و نفهم…
    دنیا در برابر عظمت نمایشگر زد پریمیوم سر تعظیم فرود آورد…اوه مای گاد…شش ماه دیگه یه پرچمدار دیگه میاد و دوباره دنیا سر تعظیم میفروده…کلا دنیا هر شش ماه تعظیم میکنه…

    پاسخ

    Sina گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۲۰

    مگه غیر از اینه

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۲۶

    اخه کوه نمک این گوشی هنوز به بازار نیومده چطور رفت تو other؟؟!!شاید در کل مجموع فروش سونی تو قسمت other باشه که البته داره پیشرفت میکنه ولی اگه خود پرمیوم رو در نظر بگیریم احتمال داره به تنهایی یه گوشی پرفروش بشه مثل زد۲.

    پاسخ

    ali_karimi_fard گفته:
    ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۲۸

    تا دیروز میگفتید فول اچ دی به بالا به درد نمیخوره حالا واسه این فور کی دارید خودتونو میکشید میگوید پیکسل زیاد داره فلان بیساره
    تا دیروز واسه گوشیای دیگه عیب بود الان واسه سونی شده مزیت؟

    پاسخ

    Sina گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۱۸

    من نمیدونم شماها نفهمین یا خودتونو زدین به نفهمیدن، عزیز من پرچمدار اصلی سونی Z5 هست که کیفیتش فول اچ دی هست که نشون داده پای حرفش سونی هست، نسخه پریمیوم هم ساخته که به کوری چشم دشمنانش هم قدرتشو نشون بده و هم تبلیغ باشه براش، البته همیطور که تو مقایسه دیگر سایت ها دیده باشی میبینی که اختلاف کیفیت کاملا با چشم قابل رویته

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۳۱

    یعنی تو نمیفهمی که پرمیوم در کل رو حالت فول اچ دیه و فقط توی پخش فیلم و عکس از برنامه های اختصاصیش فور کی میشه؟؟؟این یعنی اینکه از هر نظر عملکردش مثل نسخه اصلی زد فایو بخاطر فول اچ دی بودن عالیه مثل بقیه برندا نیس که در هر حالتی ۲k تشریف دارن و پدر باطری و پردازنده رو در میارن.

    پاسخ

    اشکان z3 گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۳:۳۴

    این پرمیوم حرف نداره واقعا ارزش خرید بالایی داره .یعنی هرکس یکم سر در بیاره از موبایل سری زد5 سونی رو انتخاب میکنه …
    و واقعا این ژاپنی ها تمام کارهاشون فوق الاده است و از بقیه سرتره …
    واقعا ژاپن الگویی هست برای بقیه کشورها ..
    ژاپن تمام محصولاتش از ماشین بگیر تا صوتی وتصویری و….
    واقعابا کیفیت هستن…عاشق محصولات ژاپنی هستم…

    فریدون گفته:
    ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۴۴

    تیر اخر سونی بود برای رهایی از منجلاب بی مشتری بودن که اینم به سنگ خورده این مقاله بود یا گزارش اکهی چند بار در این مقاله واژه خارق العاده اومده مردم شدن بازیچه دست شرکت ها و سرمایه دارها تا دیروز بالاتر از تمام اچ دی اخ بود حالا شد… بگذریم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here