سنسور سونی IMX800: اولین سنسور 1 اینچی دنیا در دست ساخت برای هواوی

7
۱۵,۵۴۰

افشاگری با نام RODENT950 در شبکه اجتماعی توییتر به ساخت سنسور تصویری توسط شرکت ژاپنی سونی اشاره کرده است که به گفته این فرد این حسگر تصویر علی رغم اینکه برای دستگاه های تلفن همراه در نظر گرفته شده است ، اندازه آن دقیقا 1 اینچ است. این اندازه باعث می شود IMX 800 سونی سنسوری باشد که در نوع خود بی سابقه بوده و ما شاهد ساخت حسگری باشیم که تا پیش از این امکان ساخت و تهیه آن برای تلفن های همراه امکان پذیر نبوده است. پیش بینی می شود این محصول در آوریل 2021 عرضه شود و برای اولین بار در سری پرچمداران گوشی های هواوی P50 مورد استفاده قرار بگیرد.

گزارش شده است که سری گوشی های هوشمند پرچمدار هواوی P50 با مشکلاتی روبرو شده اند و اکنون به دلیل مشکلات فعلی تامین کننده سازنده چیپ ست ، ممکن است که هواوی در تولید و عرضه آن ها با تاخیر روبرو شود. با این حال ، اکنون نکاتی وجود دارد که نشان می دهد هر زمان که این گوشی ها به بازار بیایند ، در بخش عکاسی و فیلمبرداری قرار نیست با مشکلی رو به رو باشند و از این رو حریف قدرتمندی برای گوشی های مجهز به سنسور های 108 مگاپیکسلی و 50 مگاپیکسلی سامسونگ خواهند بود.

افشاگر معروف Teme که با آیدی (RODENT950) در شبکه اجتماعی توییتر شناخته می شود این نکته را بیان کرده است که سنسور تصویر “IMX800” در سال 2021 با اندازه 1 اینچ در گوشی های هوشمند کار خودش را آغاز خواهد کرد. این امر می تواند نوید تغییرات بزرگ در دنیای فناوری های عکاسی و فیلم برداری در دنیای موبایل را بدهد زیرا سنسور های CMOS برای تلفن های هوشمند هرگز حتی در محصولات پرچمدار نیز نیز به این اندازه نرسیده بودند.

سایر اطلاعات بدست آمده از سنسور IMX800 به این نکته اشاره دارند که رزولوشن آن در حدود 50 مگاپیکسل بوده و از شبکه رنگی RYYB در آن برای عکاسی استفاده شده است. این موضوع ، همراه با یک موضوع دیگر که به نظر می رسد RODENT950@ در لیست 3 مدل از تلفن های همراه پرچمدار خود به آن اشاره کرده است به گمانه زنی ها در مورد به کار گرفتن این سنسور پیشرفته تصویری در سری P50 گوشی های هواوی دامن زده است.

در واقع در حال حاضر پیش بینی می شود که 3 نوع از این تلفن همراه به بازار عرضه شود: مدل عادی ، مدل Pro و مدل +Pro. با فرض این اطلاعات و توییت جدید RODENT950@ در مورد دوربین این گوشی ها ، به نظر می رسد که اطلاعات واقعا با هم ارتباط دارند ، مدل P50 ممکن است به دوربین اصلی (احتمالا IMX 800) ، در کنار سنسور های فوق عریض و تله فوتو مجهز شده باشد. در حالی که مدل Pro ممکن است به همان مشخصات با لنز پریسکوپی و لنز تله مجهز شود و در نهایت مدل +Pro ممکن است شامل همه لنز های اشاره شده در موارد بالا را به همراه یک سنسور زمان پرواز ToF اضافی به همراه داشته باشد.

با این حال باید اشاره کنیم که ، ممکن است تمامی این اطلاعات لیک شده هنوز هم صحت نداشته باشند و هیچ ارتباط واقعی بین P50 ها و شایعه IMX 800 وجود نداشته باشد. با توجه به این یادداشت ، یک توییت اضافی از همان اخبار منتشر شده نشان می دهد Teme شنیده است که هواوی ممکن است مجبور شود به زودی از بازار جهانی کشور های خاص خارج شود تا تلاش کند تجارت خود را در سراسر جهان ادامه دهد.

نظر شما درباره سنسور جدید سونی چیست؟ سونی پیشتر از سنسور یک اینچی در دوربین ولاگ RX0 استفاده کرده بود و باید بدانید که بزرگ شدن سنسور به معنی قطور شدن بخش دوربین بر روی بدنه پشتی دستگاه خواهد بود و این یعنی هر گوشی هوشمندی نمی تواند به این نوع از سنسور ها مجهز شود و سازنده باید ریسک بزرگ شدن بخش دوربین را بپذیرد.

همچنین در نظر داشته باشید که شرکت سامسونگ با سنسور 50 مگاپیکسلی GN2 و نسل سوم سنسور های HBM 108 مگاپیکسلی قصد رقابت جدی با شرکت سونی را دارد و سونی نیز باید فکری به حال سنسور های جدید تر از مدل های 64 مگاپیکسلی کند. به علاوه ما هیچ اطلاعات دیگری از توانایی های سنسور جدید سونی نداریم و هنوز مشخص نیست این سنسور چه قابلیت هایی دارد.

[تعداد: 2    میانگین: 5/5]

7 دیدگاه ها

  1. سونی میتونه این سنسور برگ برنده برای محصولات خودش استفاده کنه
    و با توجه به تحریم بودن هواوی الان بهترین موقع هست قید فروش این سنسور به هواوی بزنه
    به نظرم سونی اشتباه بزرگی داره مرتکب میشه

    سونی سنسورهای برگ برنده باید فقط برای محصولاتش استفاده کنه
    و برای فروش سنسور سفارشی فقط به اپل بفروشه چون اپل مقام اول فروش در جهان داره
    هواوی مرحوم شد رفت پی کارش
    باید اپل متقاعد کنه و جایگزین هواوی کنه

    پاسخ

  2. چرا یک همچین سنسوری رو باید بذارن زوی محصولات یک شرکت بنجل ساز چینی

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۵:۵۴

    چون هواوی باید از نظر دوربین همیشه سر باشه از بقیه و فروش گوشی هاش تضمین شده اس توی چین

    پاسخ

    آرمین گفته:
    ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۸:۴۹

    درسته ولی واقعا باید فهمید چرا همین کار رو برای خودش نمیکنه؟

    البته بماااند که با زایس هم حساااااابی ترکووووند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here