سورپرایز سونی برای رنگ جدید پرچمدار آینده اکسپریا چیست؟

19
۱۲,۲۱۶

1449558552552140
در روزهای گذشته، دو بار شاهد درز تصاویری از محصول جدیدی که گفته میشود پرچمدار آینده سونی است بوده ایم. تصاویری که در روزهای گذشته از یک گوشی هوشمند جدید از خانواده اکسپریا لو رفته بود، فارغ از هرگونه تفاوت در ساختار طراحی، یک نقطه تمایز دیگر با نسل های قبلی داشت و آن هم چیزی نبود جز رنگ دستگاه!

بله. رنگ دستگاه که شاید کمتر به آن پرداختیم، کاملا رنگ جدیدی بود که ما نمونه آن را حداقل طی چند سال اخیر در هیچ یک از گوشی های اکسپریا ندیده بودیم. و اما این رنگ که از آن صحبت میکنیم چه رنگی است؟

در نگاه اول این رنگ بیشتر از همه به سرمه ای جلوه میکند. شاید اگر این اسمارت فون به بازار هم عرضه شود همه این رنگ را به عنوان رنگ سرمه ای بشناسند. اما نام رنگ هایی که معمولا شرکت ها گوشی های خود را با آن معرفی میکند با نام های عامیانه متفاوت است. حالا نام رنگ جدید سونی چیست؟ اصلا چرا سونی این رنگ را انتخاب کرده است؟


اگر به خاطر داشته باشید اولین روزهای سال جاری میلادی سونی نسخه ای صورتی رنگ از اکسپریا Z5 را معرفی کرده بود. در مورد این رنگ صحبت کرده بودیم و توضیحاتی ارائه کردیم. حالا بد نیست دوباره به عقب برگشته و ماجرای رنگ صورتی اکسپریا Z5 را بازخوانی کنیم.

رنگ صورتی که در اکسپریا Z5 دیدیم، رنگی است که شرکت پانتون آن را با نام رنگ Rose Quartz به عنوان رنگ سال شناسانده است. Pantone، شرکتی است که در زمینه تولید رنگ استاندارد فعالیت میکند اما شهرت اصلی این شرکت به سبب آن است که آنها تعیین کننده رنگ سال در جهان هستند! پانتون برای سال 2016، دو رنگ جدید با نام های Rose Quartz و Serenity را به عنوان رنگ سال شناخته است.

شرکت پانتون امسال دو رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده که یکی از آنها با نام رز کوارتز، تقریبا همان رنگی است که امسال به رنگ های اصلی اکسپریا Z5 و بعدها اکسپریا Z5 Premium اضافه شد. و اما رنگ دوم که Serenity است، رنگ نسبتاً آبی است که به نظر میرسد مقصود اصلی سونی از انتخاب رنگ جدید برای پرچمدار خود باشد.
PANTONE-Color-of-the-Year-2016-v1-3840x2160
Serenity دومین رنگ سال 2016 است که تقریبا میتوانیم آن را آبی بخوانیم. Serenity در لغت به معنای متانت و وقار است و این رنگ نیز، یک آبیِ سنگین و باوقار را نشان میدهد که نشستن آن بر بدنه یک گوشی هوشمند میتواند حس خوبی به کاربران، مخصوصاً آقایان بدهد.

طبیعتاً به صورت خالص، آنچه که از رنگ Serenity میبینیم با آنچه که در تصاویر گوشی جدید سونی مشاهده میکنیم تفاوت دارد. ولی این طبیعی است که رنگ ها روی فلز، با رنگ های روی کاغذ و یا پارچه و … تفاوت داشته باشد. همانطوری که رنگ رز کوارتز سونی نیز با رنگی که در کاتالوگ های شرکت پانتون دیده بودیم تفاوت داشت.

البته این حدس ما است که دلیل انتخاب رنگ آبی یا بهتر بگوییم، سرمه ای، بی ارتباط به رنگ سال یعنی Serenity نباشد. نکته جالب اینجاست که سونی در انتخاب رنگ آبی برای پرچمدار سال 2016 تنها نیست و خبرها از اپل نیز حکایت از آن دارد که این شرکت نیز احتمالا این رنگ را برای آیفون جدید خود انتخاب خواهد کرد.
1465824716_iphone-7-dark-blue
به هر حال، رنگی که امروز ما در تصاویر گوشی هوشمندِ جدید سونی دیدیم، رنگی جدید است که سابقه استفاده از آن در چند سال اخیر در هیچ یک از گوشی های اکسپریا دیده نشده بود. باید ببینیم سونی در هنگام معرفی گوشی جدید خود، از چه عنوانی برای این رنگ استفاده خواهد کرد. آبی؟ سرمه ای؟ یا رنگ سرنیتی ؟ نظر شما چیست؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

19 دیدگاه ها

  1. نمی دونم چرا احساس خوبی نسبت به این عکسا ندارم
    اگه این عکسا باشه من زد۵پی و اکس پرفورمنس رو ترجیح می دم نمی دونم شاید…
    حالا بیاد تا چیزی که رسما نیومده رو نباید قضاوت کرد

    پاسخ

    کاکو سعید گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۰۹

    بنظر من اگه همین طراحی با ضخامت و حاشیه کم همراه بود حس بهتری منتقل میکرد

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۶:۱۷

    موافقم نظر منم همینه

    پاسخ

  2. بچه ها گلس رو گوشی دیدید ؟؟؟؟ خخخخخ
    فک کنم گلس گوشی سامسونگ روش زدن
    اخه پایین گلس جای کلید هوم گلکسی هست

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۵۷

    خخخخخخ

    پاسخ

  3. واقعا هم طراحی افتضاح هست هم رنگش خدارو شکر که افتضاح هست که این باعث میشه کسی نخره و مدیر های احمق سونی فکر میکنن قیمت گوشی زیاد هست که این باعث میشه افت قیمت تمامی مدل های سونی میشه بصورت زنجیره ای که ما به هدفمان که همان X Performance با قیمت مناسب میرسیم

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۲

    یه عادت بدی که بعضی از مردم دارن اینه که، وقتی از چیزی خوششون نمیاد دنبال اینن هی بهونه تراشی کنن تو ذهنشون و خودشون رو متقاعد کن که اره فلان چیز بده!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here